Mitä urheilua?

Mitä urheilua ette ymmärrä?

En voi ihan ymmärtää kun aikuiset miehet ajaa saamaa rataa ympäri kuin heikkopäiset. Bensaa kuluu ja kumia palaa ja ilmasto saastuu.
Tosin seuraan kyllä hieman kun jäin aikoinaan kuuntelemaan Kyllösen väririkasta selostusta.

Samoin jääkiekossa, enhän edes näe missä se pieni lätkä siinä rytäkässä milloinkin on, mutta Antero Mertarannan riemunräväkät vertaukset ja kommentit huvittavat.

Savolaisukko jalkapallostadionilla: ” Mittee nuo pojat tuosta pallosta potkii?”

13

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voin yhtyä minäkin,ja entäs ne palkkiot.

Samaan aikaan lapsia kuolee nälkään,ihmiset kokevat puutetta pakolaisleireillä.
      Entäs autojen hinnat ja vaikka mitä,,,,
      Taisin saada ihmiset suuttumaan;))

Keljuttaa vielä kun ei muuta ohjelmaa liioin sunnuntaisin sovi,kuin urheilua.
      Katson kyllä ,kun ladulla mies ,miestä vastaan,se on minusta urheilua,,,,kilpaillaan miehen/naisen omalla kunnolla.

Katson hyvillä mielin kyllä,,,Se on siinä,,se hyvä.

• Maalaismies*

Heitä aletaan kouluttamaan pienestä pitäen määrättyyn lajiin. Koko heidän nuoruutensa menee yhden asian ympärillä. Heidän päämääränsä on tulla maailman parhaaksi. Kaikki keinot ovat sallittuja, mutta kiinni ei saa jäädä. Eräillä roikkuu risti kultakäädyssä kaulalla.

Urheilija on palkkasoturi. Hän tyydyttää himomme nähdä väkivaltaa sallitussa muodossa. Kun hänet siirretään syrjään loukkaantumisen, dopingin tai menestymättömyyden johdosta, kukaan ei ole kiinnostunut hänestä eikä hänen tulevaisuudestaan.

Urheilijalla ei ole tulevaisuutta. Useimmissa lajeissa hän on 30-vuotiaana pelistä pois. Hänellä ei ole ammattia eivätkä työnantajat halua ottaa häntä töihin. Hän ei osaa mitään.

• Päätetään urheilikanavasta???

Siis joku osakas oli ottanut puheeksi aiheen, että kaikkien muidenkin osakkaiden on osallistuttava Urheilukanavan kuluihin, sillä kuuluuhan se toki "yleisivistykseen" kuka voittaa Salpaus-selän viestikullan.

Voihan hyvät äidin villatumput, että urheiluko yleis-sivistävää?

Yhtähyvin voitaaisiinkin kysyä, mitkä olikaan New Yorkin oopperaan kiinnitetyn laulajien nimet, 2kpl.tta suomesta?

Urheilu urheiluna mutta maksakoon ne jotka sen tahtovat.

Itse otimme kaapelitalouteemme Forten, Cinema 1000 ja digitaalisen musiikkikanavan ja maksamme niistä urheilun lisäksi 43,00 ¬/kuukaudessa.

On tässää maailmassa olemassa muitakin kuin kimit ym "suutariurheilija" saksasta?

• On valoisiakin puolia. Jotkut köyhien Afrikan maiden (Etiopia, Kenia) juoksivat saavat kestävyytensä juoksemalla pitkiä matkoja Kouluun! Köyhille maille saavutukset tuovat rahaa. Joku pitkän matkan juoksija (nimeä en muista) on perustanut koulukodin nuorille, joita uhkaa syrjäytyminen, Harrastuksen lisäksi heille tarjotaan koulutusta ja kouluruokailu. Liikunta pitää nuoret pois rikollisuudesta.

Taitoluistelija Susanna Rahkamo järjestää suurta massaliikuntatapahtumaa pienille luistelijoille. Hän on itse halunnut luistella pikkutytöstä lähtien.

On monia ex-urheilijoita, jotka ovat siirtyneet valmentajiksi, koska pitävät lajista, tai jatkavat opiskelu, tai tekevät jotain muut. Jannellakin on suunnitelmat siitä, mitä mäkihypyn jälkeen.
        Lahdessa pyörii joku Jannen (Puikkonen) Junnut hiihtokoulu

Jos innostus johonkin lajin idolin menestyksen myötä herää, niin hyvähän se on, jos se auttaa nuoria liikkumaan ja pysymään pois kadulta ja kaljanjuonnista.

Suomi liikkeelle! Lasketaan vaikka hyppyrimäen alastulon kohdalta. Jannen kohdasta päästään suoraan tasaiseen murtsikkaan.

• Maalaismies*
        beataBarbara kirjoitti:

On valoisiakin puolia. Jotkut köyhien Afrikan maiden (Etiopia, Kenia) juoksivat saavat kestävyytensä juoksemalla pitkiä matkoja Kouluun! Köyhille maille saavutukset tuovat rahaa. Joku pitkän matkan juoksija (nimeä en muista) on perustanut koulukodin nuorille, joita uhkaa syrjäytyminen, Harrastuksen lisäksi heille tarjotaan koulutusta ja kouluruokailu. Liikunta pitää nuoret pois rikollisuudesta.

Taitoluistelija Susanna Rahkamo järjestää suurta massaliikuntatapahtumaa pienille luistelijoille. Hän on itse halunnut luistella pikkutytöstä lähtien.

On monia ex-urheilijoita, jotka ovat siirtyneet valmentajiksi, koska pitävät lajista, tai jatkavat opiskelu, tai tekevät jotain muut. Jannellakin on suunnitelmat siitä, mitä mäkihypyn jälkeen.
        Lahdessa pyörii joku Jannen (Puikkonen) Junnut hiihtokoulu

Jos innostus johonkin lajin idolin menestyksen myötä herää, niin hyvähän se on, jos se auttaa nuoria liikkumaan ja pysymään pois kadulta ja kaljanjuonnista.

Suomi liikkeelle! Lasketaan vaikka hyppyrimäen alastulon kohdalta. Jannen kohdasta päästään suoraan tasaiseen murtsikkaan.

Aha! Nyt olet tuota mieltä. Kaikki hyvin siis. Mikä ettei. Jatketaan. Olen muuten Kärppien kannalla. Luulenpa Kiminkin vielä nousevan suurten suomalaisten joukkoon niinkuin Paavo Nurmi ja se toinen Janne - Sibelius.

Muuten Sibeliuksen 3. sinfonia on jostakin syystä minun lemppariteokseni. Nyt taisi mennä urheilusta muualle.

• Maalaismies* kirjoitti:

Aha! Nyt olet tuota mieltä. Kaikki hyvin siis. Mikä ettei. Jatketaan. Olen muuten Kärppien kannalla. Luulenpa Kiminkin vielä nousevan suurten suomalaisten joukkoon niinkuin Paavo Nurmi ja se toinen Janne - Sibelius.

Muuten Sibeliuksen 3. sinfonia on jostakin syystä minun lemppariteokseni. Nyt taisi mennä urheilusta muualle.

Voi rakas maamies*
        Kun se oli niin synkkä tuo sinun palkkasoturijuttu, ja tottakin vielä, niin piti etsiä jotain positiivistakin mukaan, ennekuin aivan masennuin urheilun hämärähommien takia. Olen kuullut, että jossain Kiinassa nuoria tanssijoita ja sirkustaiteilijoita ja voimistelijoita vitsan kanssa treenataan. Lapsia!.

Onneksi Jannellakin oli onni onnettomuudessa eikä pahemmin käynyt. Paljonkohan menestys ja kunnia korvaa urheilijalle kärsittyjä kipuja ja vaivoja? Onko se kuin synnytys, kun lapsi on maailmassa koko kärsitty revohka unohtuu?

Minä tykkään punaisesta, jos formuloista suosikki on valittava niin Ferrarilla se oikean värinen auto on ja molemmat kuskitkin käy, Barrihcello on oikein symppis ja Maikkelistakin olen oppinut tykkäämään, ja on hän maailman paras kuski.

selittelen,

• Otontytär

Useimmat osaavat! Ryypätä :( ! Valitettavasti...

• iines........

en ymmärrä painia urheilussa.Se vielä menettelee,kun pikkupojat painii,mutta aikuiset miehet.
      Ei kyllä nyrkkeilykään oikein urheilulta tunnu.

• Niskalenkki

Kamppailu kuuluu miehen perusluonteeseen,
        ainakin minulla, ja kyllä monella muullakin.
        Ois hauska tietää moniko tämänkin palstan
        lukija on vääntänyt kättä, ainakin kapakassa.
        Muutamat ovat varmaan ottaneet jonkun kanssa
        leikkimielisen painimatsin.
        Voimiaan pitää välillä koetella.Monen moista
        toimintaelokuvaa miehet katselee, varmaan moni
        haluaisi olla se sankari.
        Itse olen vääntänyt kättä ja jopa pari kertaa
        ottanut kisailumielessä painimatsinkin.Tosin
        se on niin rankkaa, etten itse jaksa muutamaa
        minuuttia kauempaa.

• UnelmaAnelma

Selostajien äidinkielessä olisi parantamisen varaa. Vai mitä olette mieltä, että Mäkinen sai ensimmäisen sian, Virtanen toisen ja Lahtinen sai kolmannen sian.
      Muuten onko oikeasti urheilua se, että äijä istuu kuin xxxxx Junttilan tuvan seinässä ja vain ajaa autoa.

• en tiedä

Sellainen urheilu, jossa isot, lihavat hormoni möhkäleet vapaasti, ilman sääntöjä läiskii ja paiskii toisiaan mistä sattuu. Eihän se varmaan ollekaan urheilua, se on taistelua, eikä sitä onneksi Suomessa harrasteta.

• ei olekaan urheilua,show,ta,jota ei voi käsittää.

Muuten pidän monestakin kammpailulajista.Amatöörinyrkkeily,kreikalais-roomalainen paini,judo ns.itämaiset lajit,jopa lautaskanavilta aiemmin tuli seurattua sumo-painiakin.Niissä ei ns.tappeliat pärjää,säännöt ovat selkeät ja tuomarin sana on ehdoton laki.
        Toista,kuin esim.jääkiekossa.

• Aija

Pidän nimenomaan Formula I:sestä ja mäkihypyistä. Katselen aina kun vain tilaisuus tarjoutuu. Hihkun ja kannustan hyviä suorituksia - (enemmän kuin perheen isäntä). Tämä innostus alkoi vasta eläkkeelle siirryttyäni.

Tässä oli kai tarkoitus kertoa, mitä lajia ei ymmärrä. No hiihdoista meni täysin maku pois sattuneista syistä enkä ymmärrä, miksi sitä pelleilyä jatketaan. En ikinä katso. Tuntuu siltä, ettei ole puhtaat jauhot pussissa vieläkään. Samaa mieltä olen voimailulajeista ja kestävyysjuoksusta. Sorry, näin on päässyt käymään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4450
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3493
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3207
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2144
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1793
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1751
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1446
    Aihe