Joulun ihme

ja hyvä lämmin hellä, on mieli jokaisen…

oletteko huomanneet miten jokainen jenkkilän joulufilmi tai sarjojen jouluepisodi päättyy siihen kun jengit ryntäävät ikkunaan/ovelle katsomaan miten lumisade alkaa?

Ahhhhhh!!!! Lunta sataa! he kaikki huudahtavat silmät säihkyen onnesta.
Ja kaikki lapset löytävät vanhempansa ja vanhemmat saavat halata lapsiaan.
Joulun ihme on tapahtunut!

Mikä olisi mielestänne tämän joulun suurin ihme?

59

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En oikein ihmettä osaa odottaa, mutta hiljainen lämmin tunne lähestyvästä jouluajasta onnellistuttaa.
      Toki siihen liittyy tehty työ, muiden huomioonottaminen, ja monet lämpimät tapaamiset.

      Tuo ihastuttava lumentulo, jaksaa toki vuosi vuodelta ihastuttaa minuakin,..silmät onnesta loistaen ihmettelen minäkin lumen puhtautta, puiden oksien huurteista herkkyyttä, ja lumihiutaleiden tuntemuksia kasvoillani ulkona! 😋))

      Saisimmepa mekin lunta maahan tänne rannikolle !

    • Toteutuessaan se jo olisi se ihme, mistä aina puhutaan, että maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto.
      Taitaa jo tämä pallo olla loppuun käytetty, ennen kuin tuon toteutuminen on lähelläkään.
      Kuohuu ja kiehuu täällä suomenniemelläkin kaiken aikaa. Kun yksi asia laantuu, uutta meteliä tulee tilalle.
      Henkilökohtaisesti olen ylen tyytyväinen, mitään perustarvetta ei puutu ja kodin rauhassa veljen kanssa joulua vietän. Lähipiiriäni käyn moikkaamassa ennen joulua, vahän lahjapusseja vieden.
      Tietysti näillä nykyvehkeillä ollaan yhteydessä.

      • Anonyymi

        Olet onnenllinen, kun saat tavata veljesi jouluna. Minulla on kolme veljeä, joista vaan yhden tapaan Jouluna. Kaksi muuta veljeäni eivät piittaa minusta juuri mitään, ehkä kerran pari soittavat vuodessa, vaikka asumme samalla paikkakunnalla. Olen itse yrittänyt pitää yhteyttä, mutta toinen ei halua juurikaan ja mollaa vaan minua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet onnenllinen, kun saat tavata veljesi jouluna. Minulla on kolme veljeä, joista vaan yhden tapaan Jouluna. Kaksi muuta veljeäni eivät piittaa minusta juuri mitään, ehkä kerran pari soittavat vuodessa, vaikka asumme samalla paikkakunnalla. Olen itse yrittänyt pitää yhteyttä, mutta toinen ei halua juurikaan ja mollaa vaan minua.

        Voi olen todella pahoillani puolestasi.
        Ole vahva ja nää se menetys vahvuutena.
        Olen ainoa lapsi,joskus tuntui tyhjältä


    • Anonyymi

      Ameriikka nyt on mitä on, lumisadekin on ihmeellistä, kaiken pitää päättyä ihanaan loppukohtaukseen.

    • Kotiseurakuntani Kauneimmat joululaulut -tapahtumassa lauletaan aina lopuksi Maa on niin kaunis , joka on ollut myös vanhempieni suvussa hautajaislauluna. Se kuvaa ihmisten vaellusta kauniin maailman kautta, laulaen, kaiku soi kirkkaana sielusta sieluun, polvesta polveen, toive maailman rauhasta.

      Jouluaaton perinteisiin Suomen telkkarissa on kuulunut vuodesta 1992 alkaen Briggsin lastenkirjan pohjalta tehty Lumiukko-animaatio. Siinä nähdään joulutarina , valkean joulun kaipaus , pojan ja lumiukon unenomainen ystävyys. Mutta kirjailijan
      mukaan tarinan ideana oli esitellä lapsille kuolevaisuuden konsepti.
      "Luon tarinoita, jotka tuntuvat luonnolliselta ja väistämättömältä. Lumiukko sulaa, kuten vanhempani kuolivat, eläimet kuolevat, kukat kuolevat. Kaikki kuolevat lopulta. Eikä siinä ole mitään erityisen synkkää. Se on fakta elämästä."

      Teemalaulu Walking on the Air on joka joulu yhtä koskettava, 13-vuotiaan St Paulin poikakuorolaisen Peter Autyn laulama.

      https://www.youtube.com/watch?v=X986dthrhaQ

      • Anonyymi

        Kaikki amerikkalainen on parasta. Sinne kannattaa muuttaa ja antaa suomen pysyä suomalaisena.


      • Tasan viisitoista vuotta sitten tapahtui jotain, joka johti siihen etten pariin vuoteen pystynyt laulamaan Maa on niin kaunis itkemättä. En myöskään pystynyt menemään kotikirkkooni. Asiat ovat menneet eteenpäin, hautajaisissakin pystyn olemaan itkemättä.


      • Anonyymi
        seija.helmiina kirjoitti:

        Tasan viisitoista vuotta sitten tapahtui jotain, joka johti siihen etten pariin vuoteen pystynyt laulamaan Maa on niin kaunis itkemättä. En myöskään pystynyt menemään kotikirkkooni. Asiat ovat menneet eteenpäin, hautajaisissakin pystyn olemaan itkemättä.

        Noin 50 vuotta takaperin tapahtui jotain, minkä jälkeen en ole nauttinut elämästäni.

        Siihen ei oikeastaan tarvita kuin kipua niin kaikki elämä loppuu ja ilo haihtuu.


    • Anonyymi

      Tänä jouluna ei sada lunta, niin ja jos sataa se on sitten se joulun ihme ; )

      Korppis

      • Anonyymi

        ei tarvitse mitään uutta ihmettä. Joulu on Evankeliumi, Jeesuksen syntymäjuhla.


      • Minä kai luulin nukkuneeni sikeästi jouluun asti, kun koko syksyn on satanut vettä ja ollut plussan puolella ja sitten tiistaiaamuna kun heräsin, niin oli lunta puussa ja maassa ja mittari miinuksen puolella.
        Likkakin hälyytti hätäisenä, että pitäisi päästä apteekkiin, mutta auto on jäässä ja lumisena, renkaittenvaihtokin tilattu vasta huomiseksi. Onneksi en hupsentunut puhdistamaan hänen autoaan, vaan kävin hänelle apteekissa.
        Eilen sitten kun heräsin, niin tuli vettä taivaan täydeltä, eikä lunta missään.
        Katsoin säätiedotetta, niin 3 ja 4 lupaavat ainakin joulupäivään asti, pilvistä ja enimmäkseen vesisadetta.

        Vasta pitkästi tammikuun puolella meille muutenkin yleensä tulee talvi.
        Joulu on kuukautta liian aikaisin. Pitäisi muuttaa kalenteria.
        Sitten huhtikuussa vielä siunaillaan, että vieläkö tuota lunta ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei tarvitse mitään uutta ihmettä. Joulu on Evankeliumi, Jeesuksen syntymäjuhla.

        Joillekin on, joillekin ei.
        Ja jos viettää joulua jeesuksen syntymäjuhlana, niin sitten päädymmekin ihastelemaan sitä kaikkein suurinta ihmettä:
        tahratonta sikiämistä.
        Koko kertomus jumalanpojan syntymisestä tallissa heinillä härkien kaukalon jne. vaatii paljon uskoa, muta ihme se ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei tarvitse mitään uutta ihmettä. Joulu on Evankeliumi, Jeesuksen syntymäjuhla.

        Kävin aamulla kirpputorilla. Kun sinne menee heti kun ovet avautuu löytää jotain ja niin löysinkin. Vanhoja itämääntietäjäfikuureja kipsistä tehtyjä noin 15 cm pituisia. Ostin neljä.
        Teen jouluseimen kirjahyllyn yhteen lokerikkoon. Sain lahjaksi retronukkeja, joten Jeesuskin on ja tyynu johon hänet laitan pötkölleen. Siinäpä jouluevakekiumia ihmeteltäväksi.


      • korppis kirjoitti:

        Kävin aamulla kirpputorilla. Kun sinne menee heti kun ovet avautuu löytää jotain ja niin löysinkin. Vanhoja itämääntietäjäfikuureja kipsistä tehtyjä noin 15 cm pituisia. Ostin neljä.
        Teen jouluseimen kirjahyllyn yhteen lokerikkoon. Sain lahjaksi retronukkeja, joten Jeesuskin on ja tyynu johon hänet laitan pötkölleen. Siinäpä jouluevakekiumia ihmeteltäväksi.

        Minä asettelen aina pienois_jouluseimen näkyvälle paikalle vaikka emme olekaan kirkossa kävijöitä .Kyllä se kuuluu joulunäyttämöön siinä kuin kaikenkarvaiset tontutkin. Totta ja satua sopivasti annosteltuna ja yhdisteltynä. "Jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi" eikös se niin mennyt.
        En todellakaan tahdo saada samanlaista joulufiilistelyä päälle kuin nuorempana. Toisaalta kaikki on niin paljon helpompaa kun saan ripustelu-ja kantamisapua. Nykyisin alkaa tuntua jo että vähempi krimkramssi ja blingbling alkaisi riittää. Katselen tuttujen ja sukulaisten joulukuusia Valloissa ja ne on niin täynnä kamaa että mitään puuta ei kyllä näy kaiken kimaltavan ja välkkyvän tavaran alta.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä asettelen aina pienois_jouluseimen näkyvälle paikalle vaikka emme olekaan kirkossa kävijöitä .Kyllä se kuuluu joulunäyttämöön siinä kuin kaikenkarvaiset tontutkin. Totta ja satua sopivasti annosteltuna ja yhdisteltynä. "Jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi" eikös se niin mennyt.
        En todellakaan tahdo saada samanlaista joulufiilistelyä päälle kuin nuorempana. Toisaalta kaikki on niin paljon helpompaa kun saan ripustelu-ja kantamisapua. Nykyisin alkaa tuntua jo että vähempi krimkramssi ja blingbling alkaisi riittää. Katselen tuttujen ja sukulaisten joulukuusia Valloissa ja ne on niin täynnä kamaa että mitään puuta ei kyllä näy kaiken kimaltavan ja välkkyvän tavaran alta.

        Kuten jo olen antanut ymmärtää, kaukana on jouluhössötys ja kimalteet. Iltapäivällä kävimme kylällä ja ostimme kaksi pientä jouluvaloketjua. Tonttuoven tein ennen matkaamme ja jahka tokenen kokoan tuon seimen. Ruokahuolia ei ole eikä lahjarumpaa.
        Havu-oksa, marjapensas-asetelmani olivat kuivuneet matkan aikana. Pitää lähteä nyt illan pimetessä katkomaan mistelinoksia tuolta tien varrelta, tuntuu kuin lähtisi porkkanavarkaisiin.

        Olemme vihdoin päässeet päivärytmiin. Jet lag antaa myöten. Kaksi päivää meni nuokkuessa.


    • Joulun ihme, asia joka toteutuu juuri jouluksi pelastaen perheen yhteisen onnenhetken, kuoleva herää koomasta ja "Lassie löytää kotiin" on keskeinen teema amerikkalaista joulujippoa, jossa on selvästi maagisia komponentteja, kuten lentäviä poroja ja paksu äijä mikä mahtuu alas savupiipusta.
      Tässä maailmassa tarvitsisimme niin monta ihmettä tapahtuvaksi että joulurauha olisi läsnä kodeissa ja kartanoilla, mutta ei taida olla mahdollista.

    • Anonyymi

      Kinkut ei lopu kaupoista, yleensä varoitellaan kinkkujen loppumisesta
      mutta tänä jouluna ei, kaikille riittää

      • Anonyymi

        Olen monesti miettinyt seuraavia asioita. Miksi Joulun väri on punainen ja vihreä? Miksi Jouluna vuodesta toiseen leivotaan piparkakkuja ja joulutorttuja? Miksi paistetaan joulukinkku? Milloin ja miksi tällaisia asioita on otettu Joulun rutiineihin? Ja miksi pitää hakea joulukuusi?

        Mistäpäin maailmaa tällaiset asiat ovat tulleet?

        Onko kyseessä pelkästään markkinoiden takia ja myynnin kannalta aina jotain, jotta kauppa käy. Onhan pääsiäisenäkin ne pääsiäismunat, joita maalaillaan ja sitten ostetaan suklaamunia. Mihin ihmeessä tuo munakulttuuri oikein perustuu.????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen monesti miettinyt seuraavia asioita. Miksi Joulun väri on punainen ja vihreä? Miksi Jouluna vuodesta toiseen leivotaan piparkakkuja ja joulutorttuja? Miksi paistetaan joulukinkku? Milloin ja miksi tällaisia asioita on otettu Joulun rutiineihin? Ja miksi pitää hakea joulukuusi?

        Mistäpäin maailmaa tällaiset asiat ovat tulleet?

        Onko kyseessä pelkästään markkinoiden takia ja myynnin kannalta aina jotain, jotta kauppa käy. Onhan pääsiäisenäkin ne pääsiäismunat, joita maalaillaan ja sitten ostetaan suklaamunia. Mihin ihmeessä tuo munakulttuuri oikein perustuu.????

        Sieltä saksanmaalta useimmat jouluperinteet lienevät peräisin, ensin tulivat herraskartanoihin ja sieltä kaikelle kansalle, joka pirttiin.
        Joulukuusikin ja koristelut. Sehän sopii hyvin juhlapuuksi, onhan juhannuksen juhlapuu koivu, onneksi ollaan metsäinen maa, mistä puita riittää.
        Ikivanhoista legendoista monet, esim kinkku n tarina juontaa jouluyöhön jolloin sikä tuuppi Jeesus-lasta ja hän ei saanut nukuttua, rangaistukseksi sika joutui kristittyjen joulupöytään.

        Eiköhän ne leipomuksetkin sieltä kartanoista tai luostareista kotoisin ja vanhojen keittokirjojen kautta joka leipurille.
        Se on metka juttu tuo piparkakku, joka on saanut nimensä pippurista, jota entisaikoina käytettiin niihin mausteina, vaan onhan joissakin nykyisissä vielä mausteena pippuria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen monesti miettinyt seuraavia asioita. Miksi Joulun väri on punainen ja vihreä? Miksi Jouluna vuodesta toiseen leivotaan piparkakkuja ja joulutorttuja? Miksi paistetaan joulukinkku? Milloin ja miksi tällaisia asioita on otettu Joulun rutiineihin? Ja miksi pitää hakea joulukuusi?

        Mistäpäin maailmaa tällaiset asiat ovat tulleet?

        Onko kyseessä pelkästään markkinoiden takia ja myynnin kannalta aina jotain, jotta kauppa käy. Onhan pääsiäisenäkin ne pääsiäismunat, joita maalaillaan ja sitten ostetaan suklaamunia. Mihin ihmeessä tuo munakulttuuri oikein perustuu.????

        Pyhä Nikolaus joka oli piispa jossain Vähä-Aasiassa jakoi lapsille lahjoja jouluna ja hänen viittansa oli punainen.
        Kinkku on perinteinen jouluaterian osa joka on mahdollisesti kristinuskoa vanhempaa perua. Kaikissa Euroopan maissa on siat lahdattu ja säilötty suolassa talven ruuaksi marraskuussa tai noin suurin piirtein.
        Pääsiäisenä syödään munia joka on kristillinen perinne: kananmuna symbolisoi elämän jatkumista ja uudelleen syntymistä. Etenkin ortodoksinen kirkko on vaalinut pääsiäismunan symboliikkaa ja sen perinnettä.
        Joulukuusesta olen lukenut joskus että tapa on saksalainen ja itse Martin Luther oli tuonut kuusen sisälle, koska oli nähnyt miten tähdet loistivat kuusen oksien lomasta niin kauniisti. (Voi olla legenda)


    • Anonyymi

      Ihme olisi -20 asteen pakkanen, tähtitaivas, kuutamo ja hohtavat hanget.
      Lumiukko-elokuvaa on meidänkin perheessä katsottu. On rauhoittanut lasten jännitystä pakettien avaamista odotellessa.

      Minimalistinen joulu on tiedossa. Riisuttu ja karsittu, pientä vain tunnelmaa luomaan.

      'huurre'

    • Anonyymi

      Punta nousee kurssit nousee .. tänään brexit

      Muistakaa kuitenkin sosialismi ja sharia
      Fidel - jesuiittojen kasvattama koulussa - lopetti Kuubassa joulun, massiivimoka katolisessa maassa - myöhemmin otti Paavilta siunauksen. Shariassa ei ole joulua

      Kannattaa hankkia Suomen lippu ja viettää joulua nyt, jos ne kielletään ja risti pitää poistaa jää vain valkoinen lippu mikä tarkoittaa antautumista

      • Mielenkiintoisin alkutalvi aikoihin päättyi brexitvaaleihin. Hyvä onkin, johan väsymystä alkoi olla, Boris Johnssonin hauskasta hiuspörröstä huolimatta! Skottien itsenäisyyden haaveet tosin taisivat jäädä vähäksi aikaa, mutta elävät taatusti yhä.

        Hyvältä tuntuu asettua joulun tuloon,.... oman maan hallitus on nyt uusissa käsissä, ja maailman kauppasuhteita säätelevät Donald Trump ja Kiinan Xi Jinping marssivat niin rinnakkain kommeesti! ⭐︎

        Jinping'in ystävällisen näköisiä kasvoja voisi katsella vaikka aamiaispöytänsä äärellä,..Trumpin käytöksestä en olisi varma,..
        seuraillaan aikanaan, mitä brexsit neuvottelut tuo tullessaan. 𝓢iihen asti,.. valoisempia aikoja St Lucian päivän myötä!😇 ⭐︎


    • Anonyymi

      Lucianpäivän ilta lähestymässä ja vieläkään en ole keksinyt sellaista joulun ihmettä johon voisi uskoa. Noin vain puhtaalta pöydältä.
      Näyttää olevan taas sellainen vuosi päättymässä että edes Hollywood ei pysty parantamaan sitä siirappisella joulunäytelmällä jossa paha saa palkkansa ja hyvät aina voittavat. Joulurauhan voimme rakentaa vain pieneltä osaltamme, omissa kodeissamme, oman perheemme kesken ja omissa sydämissämme, mutta eväät ovat vähissä ja aikamme on loppumassa. Onneksi on gretat ja sannamarinit ja muut pirteät nuoret ja dynaamiset nuoret ja nuoret aikuiset jotka vielä jaksavat ja välittävät.
      PalomaOksalta, hieman surumielisenä

    • Takavuosina Stockmannin tavaratalon isoon näyteikkunaan oli pystytetty seimi. En usko, että sitä enää tehdään.
      Kerrottiin, että silloin kun seimi vielä oli näytillä, joku kuningaskuluttaja katseli sitä ja tuhahti närkästyneenä: "kaikkea ne tuhon jouluun keksivät sekoittaakin. Niin kuin tuota uskontoa..))
      Monet ehkä muistavat myös Karin piirroksen, jossa Jeesus seisoi saman tavaratalon ovella ja teksti kuului (vapaasti muistettuna) "kuokkavieraana omilla syntymäpäivillään"..))
      Joulu ihme ? Saa nähdä. Olen aina tuntenut, että joulu paljastaa ihmisen sielun tilan; uupumuksen, epäilyn, pettymykset, mutta myös ilon, toivon ja rakkauden - jos niikseen on.
      En aseta etukäteisodotuksia joululle. Kirjoja varmasti luetaan ja läheisiä tavataan.

      Ferranten "Ne jotka lähtevät, ne jotka jäävät" on kirjastosta saatu, Paloma..))

      • Minäkin luin Napoli-kvartetin epäjärjestyksessä ja aloitin juuri tuolla "Ne jotka lähtevät ja ne jotka jäävät". Nimi oli siitä kotoinen että olemme käyttäneet tuota ilmaisua paljon sukuni ja perheeni keskuudessa omista vaelluksistamme. HBO Nordicilla on ensimmäinen sesonki nimeltään Loistava ystäväni/My brilliant friend, joka on tehty yhteistyössä RAI Italian television kanssa ja niin autenttinen kuin vain voi olla, italiaksi ja italialaiset näyttelijät, täysin lumoava. Toinen sesonki tulee ensi vuoden alkupuolella ohjelmistoon.
        https://www.youtube.com/watch?v=PXCKYOlIgTQ
        Linkki traileriin.
        Nyt hiljakkoin luin loppuun Ferranten "Amalian rakkaus", joka ei ollut samaa tasoa. Odottelen että hänen uusin kirjansa, joka on italiaksi käännettäisiin pian.


    • Joulun kolme suurta ihmettä ovat (ei tärkeysjärjestyksessä)
      Neitseellinen sikiäminen
      Joulupukin lentävät porot
      Tellukka söi niin paljon piparkakkuja että siitä tuli kiltti.

      • Anonyymi

        Hm..toivottavasti ei kuitenkaan pysyvästi, tylsäksi menisi ketjujen lueskelu.


      • Anonyymi

        Tuon ensimmäisen asian rinnastaminen seuraaviin kahteen osoittaa paloman pikkusieluisuuden ja sivistymättömyyden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon ensimmäisen asian rinnastaminen seuraaviin kahteen osoittaa paloman pikkusieluisuuden ja sivistymättömyyden.

        Njaa...ehkä ainoastaan uskon puutteen yliluonnollisiin asioihin.
        Sitä paitsi, ketjun tarkoitus oli keventää hieman palstan antia. Kovasti on ollut raskasta tarpomista ja yhden asian ympärillä pyörimistä.


      • Vain tuohon ensimmäiseen ihmeeseen uskon kertatapahtumana parituhatta vuotta sitten.
        Loput voit pitää pelkkänä toiveajatteluna.


    • Tämä joulu on ensimmäinen jonka saatan viettää ihan yksin. Tyttären perhe lähtee risteilylle, minua pyydettiin mukaan mutta valitsin mukavuutta rakastavana oman kodin.
      Kaverilla on omat velvollisuutensa, vaikka ei perhettä ole. En halunnut mennä heidänkään luokseen. Joten valinta on ihan omani.
      Ajattelin polttaa kynttilöitä ja nauttia hyvää ruokaa ja vaikkapa pari lasillista valkoviiniä.
      Onhan sentään kissa, joka arvostaa läsnäoloani.
      Heti välipäivinä kaikki tulevat ilahduttamaan minua, joten ihan hyvin kaikki menee.

    • Luin juuri The Guardianin artikkelin missä todettiin suomalaisen yhteiskunnan olevan eräs Euroopan edistyksellisimmistä ja tasa-arvoisimmista. (Eilen puhuin jenkkiveljeni kanssa Sanna Marinista ) Pari "pientä" kauneusvirhettä löytyi maailman onnellisimpien ihmisten maasta:
      perheväkivalta, joka on aivan Euroopan huippua ja isyyslomien käyttö joka on vain n. 10 % luokkaa. Hienoa että isyyslomatkin on olemassa mutta heikkoa että isät siinä elämänsä vaiheessa satsaavat enemmän omaan uraansa ja perheen vaurauteen kuin tähän hienoon yhteiskunnalliseen saavutukseen.
      Olenkin tehnyt nyt valintani mitä toivon tämän joulun ihmeeksi Suomeen ja muuallekin maailmaan:
      Että kun jouluaamu sarastaa niin yhdessäkään perheessä ei olisi hakattua vaimoa/miestä, tyttöystävää, eikä itkuisia lapsia.

      • Anonyymi

        Hakkaajan kanssa ei pidä perhettä perustaa eikä sellaisessa liitossa viipyä. Nykyisin sosiaalihuolto auttaa , ei tarvitse olla taloudellisesti riippuvainen hakkaajasta.
        Minä taas toivon , että raiskaajat painuisivat sinne mistä ovat tulleetkin vuoden jokaiseksi päiväksi loppuiäkseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hakkaajan kanssa ei pidä perhettä perustaa eikä sellaisessa liitossa viipyä. Nykyisin sosiaalihuolto auttaa , ei tarvitse olla taloudellisesti riippuvainen hakkaajasta.
        Minä taas toivon , että raiskaajat painuisivat sinne mistä ovat tulleetkin vuoden jokaiseksi päiväksi loppuiäkseen.

        Raiskaajat ovat kuitenkin aivan häviävän pieni murto-osa perheväkivaltaan verrattuna, mutta luonnollisestikin osa samaa vastenmielistä ja tuomittavaa naisiin (etupäässä) kohdistuvaa väkivaltaa, johon patriarkaatin arvojen maailmassa kasvaneet miehet ovat syyllisiä.
        Suurin osa raiskauksista eivät tule poliisin tietoon eivätkä pääse median huomion kohteeksi. Ne tapahtuvat kotona, neljän seinän sisällä ja raiskaaja ja raiskattu tuntevat hyvin toisensa. Osaltaan sama on totta perheväkivallan suhteen: ne jäävät useimmiten ilmoittamatta ja kannetta ei nosteta. Vaikeaahan se on nostaa syyte lastensa isää ja omaa rakasta aviomiestään tai partneriaan kohtaan. Tunnesyyt ja solidaarisuus johtavat siihen että tilastoihin pääsevät vain kaikkein pahimmat tapaukset: mustasukkaisuudesta johtuneet sairaalakuntoon hakkaamiset, puukotukset, murhat. Sosiaalihuolto, poliisi, yhteiskunta auttaa, mutta kynnys on monella korkea mennä hakemaan sitä apua.
        Joulu ilman väkivaltaa sekä kotona että kadulla olisi todellinen Joulun ihme.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Raiskaajat ovat kuitenkin aivan häviävän pieni murto-osa perheväkivaltaan verrattuna, mutta luonnollisestikin osa samaa vastenmielistä ja tuomittavaa naisiin (etupäässä) kohdistuvaa väkivaltaa, johon patriarkaatin arvojen maailmassa kasvaneet miehet ovat syyllisiä.
        Suurin osa raiskauksista eivät tule poliisin tietoon eivätkä pääse median huomion kohteeksi. Ne tapahtuvat kotona, neljän seinän sisällä ja raiskaaja ja raiskattu tuntevat hyvin toisensa. Osaltaan sama on totta perheväkivallan suhteen: ne jäävät useimmiten ilmoittamatta ja kannetta ei nosteta. Vaikeaahan se on nostaa syyte lastensa isää ja omaa rakasta aviomiestään tai partneriaan kohtaan. Tunnesyyt ja solidaarisuus johtavat siihen että tilastoihin pääsevät vain kaikkein pahimmat tapaukset: mustasukkaisuudesta johtuneet sairaalakuntoon hakkaamiset, puukotukset, murhat. Sosiaalihuolto, poliisi, yhteiskunta auttaa, mutta kynnys on monella korkea mennä hakemaan sitä apua.
        Joulu ilman väkivaltaa sekä kotona että kadulla olisi todellinen Joulun ihme.

        Perheväkivallasta pääsee eroon eroamalla, mutta ihan vieras ja vierasmaalainen raiskaaja iskee kaikkein heikoimpiin ja puolustuskyvyttömimpiin. Jo se niitten "kulttuuri" on sellainen, että tytöllä ei ole mitään arvoa, ei ainakaan eri uskonnosta olevalla. Joko houkuttelee lapset asuntoonsa, juottaa humalaan , pahoinpitelee ja raiskaa tai sitten hyökkää pimeässä ulkona vaikka yötyössä käyvän naisen, lyö ja hakkaa ja sitten raiskaa. Saman lapsen ja naisen kimpussa voi olla monta aikuista miestä. Ei ne nyt niin häviävän pieni osa ole, lue joskus tilastoja äläkä sokeasti aina puolusta matuja teki ne mitä vaan . Jotkut ei varmaan joulua kunnioita, ei kuulu edes perinteisiin saati uskontoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perheväkivallasta pääsee eroon eroamalla, mutta ihan vieras ja vierasmaalainen raiskaaja iskee kaikkein heikoimpiin ja puolustuskyvyttömimpiin. Jo se niitten "kulttuuri" on sellainen, että tytöllä ei ole mitään arvoa, ei ainakaan eri uskonnosta olevalla. Joko houkuttelee lapset asuntoonsa, juottaa humalaan , pahoinpitelee ja raiskaa tai sitten hyökkää pimeässä ulkona vaikka yötyössä käyvän naisen, lyö ja hakkaa ja sitten raiskaa. Saman lapsen ja naisen kimpussa voi olla monta aikuista miestä. Ei ne nyt niin häviävän pieni osa ole, lue joskus tilastoja äläkä sokeasti aina puolusta matuja teki ne mitä vaan . Jotkut ei varmaan joulua kunnioita, ei kuulu edes perinteisiin saati uskontoon.

        Ensinnäkin, en ole kuuro enkä sokea, haluan vain asettaa tapahtumat johonkin järjelliseen mittakaavaan, enkä anna muukalaisvihan sokaista itseäni.
        Miksi he joulua kunnioittaisivat, jos se ei heille merkitse mitään?
        En puolusta raiskaajia enkä raiskauksia, olivatpa ne sitten ulkomaalaisyntyisten tai ihan vain naapurin Kallen tai Pekan tai oman aviomiehen tekemiä. Tilastojen mukaan suurin osa raiskauksen uhreista tuntee raiskaajan ja useimmat näistä tapahtuu kodin seinien sisäpuolella, eli siis tavallaan liittyvät perheväkivaltaan. Niistä ei tosin sitten tehdä poliisille ilmoitusta eikä nosteta kannetta eikä ne päädy edes tilastoihin. Metoo-raiskauksista ei usein nosteta kannetta myöskään, ellei syytetty ole julkisuuden henkilö ja uhri voi toivoa saavansa suuren rahallisen korvauksen.

        Olen kanssasi samaa mieltä että länsimaalaiseen kulttuuriin kuuluu oleellisena osana naisen tasa-arvo ja naisen oikeus omaan kroppaansa ja saada olla rauhassa, jota joissakin muissa kulttuureissa lasketaan vain moraaliseksi huonommuudeksi. Tässä siirtymävaiheessa, kun uudet asukkaamme eivät ole vielä päässeet irti kivikautisista naisia koskettavista uskomuksistaan, oli ne sitten uskonnon tai yhteiskunnan luomia, on ehkä viisasta ottaa huomioon tämän murrosvaiheen vaarallisuudet, etenkin nuorille naisillemme, joiden olisi syytä ajatella että nämä "jännittävät" nuoret miehet eivät ole välttämättä samalla aaltopituudella heidän kanssaan mitä tulee moraaliin ja naisen rooliin yhteiskunnassa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, en ole kuuro enkä sokea, haluan vain asettaa tapahtumat johonkin järjelliseen mittakaavaan, enkä anna muukalaisvihan sokaista itseäni.
        Miksi he joulua kunnioittaisivat, jos se ei heille merkitse mitään?
        En puolusta raiskaajia enkä raiskauksia, olivatpa ne sitten ulkomaalaisyntyisten tai ihan vain naapurin Kallen tai Pekan tai oman aviomiehen tekemiä. Tilastojen mukaan suurin osa raiskauksen uhreista tuntee raiskaajan ja useimmat näistä tapahtuu kodin seinien sisäpuolella, eli siis tavallaan liittyvät perheväkivaltaan. Niistä ei tosin sitten tehdä poliisille ilmoitusta eikä nosteta kannetta eikä ne päädy edes tilastoihin. Metoo-raiskauksista ei usein nosteta kannetta myöskään, ellei syytetty ole julkisuuden henkilö ja uhri voi toivoa saavansa suuren rahallisen korvauksen.

        Olen kanssasi samaa mieltä että länsimaalaiseen kulttuuriin kuuluu oleellisena osana naisen tasa-arvo ja naisen oikeus omaan kroppaansa ja saada olla rauhassa, jota joissakin muissa kulttuureissa lasketaan vain moraaliseksi huonommuudeksi. Tässä siirtymävaiheessa, kun uudet asukkaamme eivät ole vielä päässeet irti kivikautisista naisia koskettavista uskomuksistaan, oli ne sitten uskonnon tai yhteiskunnan luomia, on ehkä viisasta ottaa huomioon tämän murrosvaiheen vaarallisuudet, etenkin nuorille naisillemme, joiden olisi syytä ajatella että nämä "jännittävät" nuoret miehet eivät ole välttämättä samalla aaltopituudella heidän kanssaan mitä tulee moraaliin ja naisen rooliin yhteiskunnassa.

        Eli nuoret naiset tiukasti kotiinsa vangittuina tai veljensä tai jonkun muun miespuolisen sukulaisen kera ulkoilemaan? Tajuatko mitä ajattelemattasi tahdot?

        Sitä samaa mitä lähi-idässä harrastetaan. Uskomatonta, oikeampi menettelytapa satavarmasti päästä eroon tuollaisista lähettämällä ne takaisin kotimaihinsa ja peruuttamalla perusteettomat "turvapaikat" kokonaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, en ole kuuro enkä sokea, haluan vain asettaa tapahtumat johonkin järjelliseen mittakaavaan, enkä anna muukalaisvihan sokaista itseäni.
        Miksi he joulua kunnioittaisivat, jos se ei heille merkitse mitään?
        En puolusta raiskaajia enkä raiskauksia, olivatpa ne sitten ulkomaalaisyntyisten tai ihan vain naapurin Kallen tai Pekan tai oman aviomiehen tekemiä. Tilastojen mukaan suurin osa raiskauksen uhreista tuntee raiskaajan ja useimmat näistä tapahtuu kodin seinien sisäpuolella, eli siis tavallaan liittyvät perheväkivaltaan. Niistä ei tosin sitten tehdä poliisille ilmoitusta eikä nosteta kannetta eikä ne päädy edes tilastoihin. Metoo-raiskauksista ei usein nosteta kannetta myöskään, ellei syytetty ole julkisuuden henkilö ja uhri voi toivoa saavansa suuren rahallisen korvauksen.

        Olen kanssasi samaa mieltä että länsimaalaiseen kulttuuriin kuuluu oleellisena osana naisen tasa-arvo ja naisen oikeus omaan kroppaansa ja saada olla rauhassa, jota joissakin muissa kulttuureissa lasketaan vain moraaliseksi huonommuudeksi. Tässä siirtymävaiheessa, kun uudet asukkaamme eivät ole vielä päässeet irti kivikautisista naisia koskettavista uskomuksistaan, oli ne sitten uskonnon tai yhteiskunnan luomia, on ehkä viisasta ottaa huomioon tämän murrosvaiheen vaarallisuudet, etenkin nuorille naisillemme, joiden olisi syytä ajatella että nämä "jännittävät" nuoret miehet eivät ole välttämättä samalla aaltopituudella heidän kanssaan mitä tulee moraaliin ja naisen rooliin yhteiskunnassa.

        Ei se ole muukalaisvihaa, jos toteaa tietyn ryhmän valtavan osuuden seksuaalirikoksiin. Haluat ne jostain syystä pimittää ja esittelet aina suomalaisten miesten paljon enemmän raiskaavan avioliitossa vaimojaan. Miksi ? Keitä sinä siis oman logiikkasikin mukaan vihaat ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perheväkivallasta pääsee eroon eroamalla, mutta ihan vieras ja vierasmaalainen raiskaaja iskee kaikkein heikoimpiin ja puolustuskyvyttömimpiin. Jo se niitten "kulttuuri" on sellainen, että tytöllä ei ole mitään arvoa, ei ainakaan eri uskonnosta olevalla. Joko houkuttelee lapset asuntoonsa, juottaa humalaan , pahoinpitelee ja raiskaa tai sitten hyökkää pimeässä ulkona vaikka yötyössä käyvän naisen, lyö ja hakkaa ja sitten raiskaa. Saman lapsen ja naisen kimpussa voi olla monta aikuista miestä. Ei ne nyt niin häviävän pieni osa ole, lue joskus tilastoja äläkä sokeasti aina puolusta matuja teki ne mitä vaan . Jotkut ei varmaan joulua kunnioita, ei kuulu edes perinteisiin saati uskontoon.

        "Perheväkivalta" mielletään melkein aina niin, että mies on se väkivallan harjoittaja.
        Kyllä se voi olla nainenkin. Miehet eivät vain juuri tee siitä ilmoitusta, kun heitä hävettää. Ottaa nyt naiselta turpiin.
        Minulla ei ole nyt heittää tilastoa, mutta kyllä naisten, ennen muuta nuorten tyttöjen, väkivaltaisesta käyttäytymisestä on puhuttu ja sen sanotaan lisääntyneen.

        Vaikka lähestymiskiellon voi hakea väkivallan uhan alla, se ei aina auta. Usein lehtitiedoissa on ollut maininta, että väkivallan tekijällä on ollut lähestymiskielto päällä eikä se ole estänyt väkivallan tekoa.

        Maahanmuuttajan kulttuuri on erilainen ja on naiivia kuvitella, että uudet tavat iskostuisivat tulijan mieleen parin tunnin perehdytyksellä, etenkin kun meidän nuoret naiset saattavat tulijan mielestä vaikuttaa hyvinkin suostuvaiselta lähempään tuttavuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli nuoret naiset tiukasti kotiinsa vangittuina tai veljensä tai jonkun muun miespuolisen sukulaisen kera ulkoilemaan? Tajuatko mitä ajattelemattasi tahdot?

        Sitä samaa mitä lähi-idässä harrastetaan. Uskomatonta, oikeampi menettelytapa satavarmasti päästä eroon tuollaisista lähettämällä ne takaisin kotimaihinsa ja peruuttamalla perusteettomat "turvapaikat" kokonaan.

        En todellakaan halua mitään tuollaista, ajattelemattomasti tai ajateltuna. Kuitenkin 12-13 vuotiaat lapset jotka kulkevat tuntemattomien miesten asunnoilla juomassa viinaa ja hyväksikäytettävinä ovat mielestäni heitteille jätettyjä ja vanhemmat eivät ole ottaneet vastuutaan lapsen tekemisistä eivätkä ole suojelleet lasta tai tarjonneet hänelle kodin turvaa. Ei siinä uhoamiset auta että meillä on ennenkin tehty näin ja kulttuurimme ja tapamme ovat oikein ja parempia, koska maailma on muuttunut ja pahuus tullut ovellemme. Vanhemmat ovat velvollisia suojelemaan ja valistamaan lapsiaan muuttuneen yhteiskunnan tarjoamista vaaroista.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        En todellakaan halua mitään tuollaista, ajattelemattomasti tai ajateltuna. Kuitenkin 12-13 vuotiaat lapset jotka kulkevat tuntemattomien miesten asunnoilla juomassa viinaa ja hyväksikäytettävinä ovat mielestäni heitteille jätettyjä ja vanhemmat eivät ole ottaneet vastuutaan lapsen tekemisistä eivätkä ole suojelleet lasta tai tarjonneet hänelle kodin turvaa. Ei siinä uhoamiset auta että meillä on ennenkin tehty näin ja kulttuurimme ja tapamme ovat oikein ja parempia, koska maailma on muuttunut ja pahuus tullut ovellemme. Vanhemmat ovat velvollisia suojelemaan ja valistamaan lapsiaan muuttuneen yhteiskunnan tarjoamista vaaroista.

        Ja mitä neuvoja annat esim. sellaiselle, joka on aamulla menossa työhönsä ja matkalla junalle ryhmäraiskataan.
        Sellaiselle, joka on esim. menossa iltapäivällä hakemaan lastaan päiväkodista ja ryhmäraiskataan siinä matkalla.

        Ja niitä vastaavia tapahtuu Ruotsissa paljon.
        Aivan poikkeuksetta kaikki ulkona tapahtuvat ryhmäraiskaukset ovat maahanmuuttajataustaisten tekemiä.

        Pitäisikö naisten nyt sitten pukeutua burkhaan tai pitää huoli, että on aina joku miespuolinen perheenjäsen seuraamassa heidän kulkuaan, "koska maailma on muuttunut ja pahuus tullut ovellemme"? Ja miksi se pahuus on tullut ovellemme? Kai sinä sen tiedät sanomattakin, tai sitten olet hölmömpi kuin olen kuvitellutkaan.


    • Anonyymi

      Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin
      Miehet joutuvat perheessä törkeän pahoinpitelyn tai henkirikoksen yrityksen uhriksi jopa useammin kuin naiset. Perheväkivallan miesuhrien näkökulma on suomalaisessa tutkimuksessakin jäänyt syrjään.

      https://yle.fi/uutiset/3-5487134

      Sama katkeamaton juttu eikun jatkuu,,nainen on aina uhri,,paskanmarjat.

      Viimeisten vuosien uutisoinneista jos joku laskisi kuinka monta prosenttia onkaan puukotuksista naisten tekemiä todennäköisesti hämmästyisi suuresti.

      • Anonyymi

        Kovin on jouluinen tarina Palomalla meneillään,,,,,niin hyvä lämmin hellä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on jouluinen tarina Palomalla meneillään,,,,,niin hyvä lämmin hellä jne.

        Joo, ensin ketjussa sai nälväsyn Tellukka, sitten palstan taso, sitten suomalaiset miehet ja nuoret naiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ensin ketjussa sai nälväsyn Tellukka, sitten palstan taso, sitten suomalaiset miehet ja nuoret naiset.

        Yrittäis se palo vähän paremmin salata kaunansa, katkeruutensa ja vihansa. Ei se ole palstan eikä suomalaisten miesten eikä nuorten naisten vika, että ei ole elämä hyvin sillä mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäis se palo vähän paremmin salata kaunansa, katkeruutensa ja vihansa. Ei se ole palstan eikä suomalaisten miesten eikä nuorten naisten vika, että ei ole elämä hyvin sillä mennyt.

        Miten hyvin on sinun elämäsi mennyt?
        Onko onnellisen elämän edellytys asua ikänsä Suomessa Kinttaanperällä. Enpä usko, paikoilleen jämähdys ei anna oikeaa kuvaa eri kulttuureista. Kosketuspinta isompiin kokonaisuuksiin jää minusta tuntuu tasolle.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hyvin on sinun elämäsi mennyt?
        Onko onnellisen elämän edellytys asua ikänsä Suomessa Kinttaanperällä. Enpä usko, paikoilleen jämähdys ei anna oikeaa kuvaa eri kulttuureista. Kosketuspinta isompiin kokonaisuuksiin jää minusta tuntuu tasolle.

        Korppis

        Mikä korppis kenenkään kulttuurin , tuntemuksesta on sanomaan ? Et ole kulttuuripersoonan vaikutelmaa ainakaan itsestäsi antanut. Onko se hyvin menemistä jos muuttaa maasta toiseen ja etsii entisen kotimaansa ihmisistä vikoja ? Monasti se muutto on ollut pakko , kyllä kotimaa ja sen kieli suurimmalle osalle on paras. Voihan sitä silti turistina matkustaa ja lukea kulttuureista. Tuossa vaan todettiin useammalta taholta paloman katkeruus varsinkin suomalaisia miehiä kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä korppis kenenkään kulttuurin , tuntemuksesta on sanomaan ? Et ole kulttuuripersoonan vaikutelmaa ainakaan itsestäsi antanut. Onko se hyvin menemistä jos muuttaa maasta toiseen ja etsii entisen kotimaansa ihmisistä vikoja ? Monasti se muutto on ollut pakko , kyllä kotimaa ja sen kieli suurimmalle osalle on paras. Voihan sitä silti turistina matkustaa ja lukea kulttuureista. Tuossa vaan todettiin useammalta taholta paloman katkeruus varsinkin suomalaisia miehiä kohtaan.

        Mitä lööperiä!
        Minulla ei ole pienintäkään katkeruutta suomalaisia miehiä kohtaan; nykyinen elämäntoverinikin on suomalainen ja nämä negatiiviset puolet suomalaisista miehistä ovat kaikkien tiedossa ja tulevat hyvin esille kansainvälisissä vertailuissa.
        Tulen loistavasti toimeen suomalaisten miesten kanssa, mutta se ei tarkoita sitä että olisin sokea, kuuro ja yksisilmäinen. Mittaan myös kaikkia ihmisiä samalla mittatikulla, elikkä kukaan ei ole automaattisesti parempi tai huonompi siksi että on esim. suomalainen. Täysin naurettava ajatuskin!
        Kyllä nämä ulkomaalaissyntyisten tekemät raiskaukset Suomessa ovat kuin tippa meressä jos vertaa perheen sisällä tapahtuvaan fyysiseen ja seksuaaliseen väkivaltaan.
        Suuri valtaosa raiskauksista, täällä Ruotsissa myös, tapahtuu kahden toisensa jo ennestään tuntevan henkilön välillä. Niitä ei kovin usein ilmoiteta poliisille, varsinkaan jos väkivaltaa ei ole käytetty.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mitä lööperiä!
        Minulla ei ole pienintäkään katkeruutta suomalaisia miehiä kohtaan; nykyinen elämäntoverinikin on suomalainen ja nämä negatiiviset puolet suomalaisista miehistä ovat kaikkien tiedossa ja tulevat hyvin esille kansainvälisissä vertailuissa.
        Tulen loistavasti toimeen suomalaisten miesten kanssa, mutta se ei tarkoita sitä että olisin sokea, kuuro ja yksisilmäinen. Mittaan myös kaikkia ihmisiä samalla mittatikulla, elikkä kukaan ei ole automaattisesti parempi tai huonompi siksi että on esim. suomalainen. Täysin naurettava ajatuskin!
        Kyllä nämä ulkomaalaissyntyisten tekemät raiskaukset Suomessa ovat kuin tippa meressä jos vertaa perheen sisällä tapahtuvaan fyysiseen ja seksuaaliseen väkivaltaan.
        Suuri valtaosa raiskauksista, täällä Ruotsissa myös, tapahtuu kahden toisensa jo ennestään tuntevan henkilön välillä. Niitä ei kovin usein ilmoiteta poliisille, varsinkaan jos väkivaltaa ei ole käytetty.

        Joo pitää tuoda raiskaajia kehitysmaista koska ruotsissa on rikoksia kahden ja useamman ihmisen välillä


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mitä lööperiä!
        Minulla ei ole pienintäkään katkeruutta suomalaisia miehiä kohtaan; nykyinen elämäntoverinikin on suomalainen ja nämä negatiiviset puolet suomalaisista miehistä ovat kaikkien tiedossa ja tulevat hyvin esille kansainvälisissä vertailuissa.
        Tulen loistavasti toimeen suomalaisten miesten kanssa, mutta se ei tarkoita sitä että olisin sokea, kuuro ja yksisilmäinen. Mittaan myös kaikkia ihmisiä samalla mittatikulla, elikkä kukaan ei ole automaattisesti parempi tai huonompi siksi että on esim. suomalainen. Täysin naurettava ajatuskin!
        Kyllä nämä ulkomaalaissyntyisten tekemät raiskaukset Suomessa ovat kuin tippa meressä jos vertaa perheen sisällä tapahtuvaan fyysiseen ja seksuaaliseen väkivaltaan.
        Suuri valtaosa raiskauksista, täällä Ruotsissa myös, tapahtuu kahden toisensa jo ennestään tuntevan henkilön välillä. Niitä ei kovin usein ilmoiteta poliisille, varsinkaan jos väkivaltaa ei ole käytetty.

        Jos ukko tai akka joskus pihtaa ja toinen vonkaa seksiä, se on tuon mielestä raiskaamista ja vähintään henkistä väkivaltaa. Onko siellä tuppukylässä paljonkin suomalaisia miehiä, joiden kanssa tulet loistavasti toimeen vai teetkö koko ajan vierailuja Suomeen ?


    • Anonyymi

      Kuten paloma sanoo kannattaa ylimenokausi kestää terroria jihadia jotta päästään sitten joskus rauhallisempaan shariaan jossa vallitsee rauha verrattavissa hautausmaahan ilman ristejä niitä ei sallita shariassa. Ristin poiston jälkeen lippukin on valkoinen

    • Nyt se on nähtävästi tapahtunut.
      Se joulun ihme siis, vaikka jouluun on vielä reilu viikko aikaa.

      Ei, en ole syönyt vielä ensimmäistäkään piparkakkua.
      Se ihme on se, että kirjautuminen on pysynyt jo puoli vuorokautta yhtä mittaa.

    • No, ne jotka uskovat että jokaisen pensaan takana piileskelee joukko afgaaneja valmiina raiskaamaan eläkeläismummon iltakävelyllään kioskille ostamaan tupakkaa niin saatte jatkaa vihanlietsontaa. Aivan samantekevää vaikka esittäisin kuinka paljon tilastoja ja faktaa, kun teillä on siellä rasismisaiteilla ja mediassa paljon ahkerampia ja parempia opettajia ollut ja tulee olemaan. Jätän tähän kuitenkin linkin josta voi tutkiskella mitä Ruotsissa on tapahtunut kahden viimeisen vuoden aikana näissä asioissa ja mitä muutoksia esim. lainsäädäntöön on tullut. Itse jatkan edelleenkin joulurauhan toivomista kaikkiin koteihin, että akkaa ja lapsia ei ajeta kaatokännissä lumihankeen tai vesisateeseen ja jouluaamuna ei näy nuoria ja vanhempiakin naisia jotka ovat kompastuneet rapussa tai törmänneet pukin sauvaan edellisenä iltana. Ei vain Suomessa vaan kaikkialla maailmassa. Siirryn itse nyt odottamaan joulua iloisemmissa ajatuksissa, kuin mitä tuo Guardianin artikkeli toi mieleen.
      https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

      • Anonyymi

        Pistä nyt kätesi ristiin ja ole tyytyväinen
        ettet asu täällä tyhmien joukossa, joille ei sinut oppisi mene perille. Mehän olemme metsäkansaa ja kuljemme reisitaskuhousuissa.

        Ehkä sinulle on vain parasta seurata sitä Shakiran elämää.

        ps. Mitä tulee noihin sinun faktoihisi, niin onko ne sinun omasta elämästäsi poimittuja vai median kirjoituksia?


      • Anonyymi

        Suomessa on turvakoteja , jos nainen/mies/lapset joutuvat kotonaan väkivallan uhreiksi. Suuri turvakotien käyttäjäryhmä ovat maahanmuuttajanaiset, koska siellä alistamisen kulttrri lisää konflikteja. Jos tytöt ja pojat vähänkin poikkeavat vanhempiensa tahdosta, tulee helposti lähtö turvakotiin. Kaatokänniä se väkivaltainen perheriita ei edellytä. Eikä hankea eikä pakkasta. Jopa kunniamurhista puhutaan, ovatko kännisten suomalaismiesten tekemiä ?


      • Anonyymi

        Lue itse joskus tilastoja, joissa ihan selkeästi osoitetaan tämä valtava ulkomalaisten yliedustus raiskaustilastoissa. Afganistan ja Irak ovat pahimmat. Eikä ne mummoja raiskaa vaan pikkutyttöjä.


      • Niihä se taas.
        Syyllisiä ovat kaikki muut paitsi raiskaajat. Media kaikkein syyllisin raiskauksiin.
        Luuletko tilastojen paljonkin lohduttavan työmatkallaan joukkoraiskatuksi tullutta nuorta naista tai äitiä, joka on tullut joukkoraiskatuksi matkallaan hakemaan lastaan päiväködista?

        Hiljaahan niistä tietysti pitäisi pysyä, ettei raiskaajaraukat tuntisi itseään maalitetuiksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe