Miten tämä

Anonyymi

Olen jäämässä eläkkeelle vuoden alussa ja soittelin verottajalle ja hän laski että vero prosenttini tulee olemaan 0 euroa. Kun tuo vanhuuseläke on jotain yli 600 euroa brutto niin onko niin että saan koko summan.?

3

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä saat puhtaana käteen kun ennakonpidätystä ei tuosta tehdä eikä siitä mene muitakaan maksuja, jos on muita tuloja niin tuo eläke vaikuttaa siten että lopullisessa verotuksessa voi tulla mätkyjä.
      Jäin eläketuelle lokakuun alusta ja tuo eläketuki on 784,52€/kk ja nousee ensi vuoden alusta puolikkaalla "vappusatasella" ja on sitten jo ensi "tilissä" 834,52€/kk, myöhemmin nousee ehkä vielä lisää. Ennakonpidätystä ei tuostakaan tehdä vaan se tulee puhtaana käteen. Tuo eläketuki on takuueläkkeen suuruinen ja sinunkin kannattaisi selvittää saatko vielä takuueläkettä tuon eläkkeesi lisäksi, ilmeisesti jonkin verran on mahdollista saada ja sitä kannattaa kysyä Kelasta.

• Anonyymi

Juu saan siis tuon vanhuuseläkkeen mistä tein tämän avauksen ja sen lisäksi pienen työeläkkeen mutta mielestäni verottaja sanoi että olisi kummatkin eläkkeet 0 euron prosentilla. Sinä 167-176 tunnut tietävän paljon hyödyllistä asiaa. Vielä kun alkujaan laitoin eläkehakemukset niin siihen laitettiin myös takuueläke hakemus mutta tuskin sitä saan.

• Hyvä, sitten asiasi ovat kunnossa ainakin tuolta osin ja toivottavasti muutenkin. Leppoisia eläkepäiviä sinulle.
        Paljastan nyt salaisuuden etten tiedä juuri mitään mutta otan asioista selvää 😐 Nykyisin tieto vanhenee nopeasti joten ei sitä kannata päähän laittaa, ei se tieto siellä päässä pysy eikä pysy kyllä enää tukkakaan 😀 Googletan aina sitten sellaisen tiedon jota tarvitsen tai joku muu tarvitsee. Tosin tämä tieto jonka yllä kerroin oli uutta ja tuoreessa muistissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      125
      1736
    2. Charlie Kirk murha

Erikoista. Valtamedian neutraalilta vaikuttava juttu tästä murhasta, jossa ei esiinny lainkaan sanoja "äärioikeisto" tai
      Maailman menoa
      251
      1477
    3. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      3
      1466
    4. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      251
      1279
    5. Kumpa kaikkeen vois palata

Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      26
      1175
    6. Sen uskon että et

Sä oikeasti kovin helpolla muihin rakastu ja ehkä se on molemminpuolista
      Ikävä
      52
      826
    7. Mies nähdäänkö?

Missä voitais tavata? En jaksa enää odottaa.🙄🌞🤎
      Ikävä
      56
      771
    8. Yrittäjien ahdinko

Onko seuraava paikallinen yritys kaatumassa? Ensimmäinen protesti ja merkittäviä maksuviiveitä. Terveet firmat ei protes
      Oulainen
      16
      717
    9. Huvittaa tää

Välillä mä olen aivan varma, et säkin mies oot muhun ihastunut. Välillä mä mietin, et mitäköhän mä oikein kuvittelin. 😅
      Ikävä
      39
      673
    10. Koska me sitten tavattaisiin?

Kerrothan, koska me sitten tavattaisiin? Vai meneekö liian vaikeaksi?
      Ikävä
      44
      668
    Aihe