Astra K avaimeton käynnistys häiriötilanteessa?

Anonyymi

Jos esim. paristo loppu? Ohjekirjassa kyllä neuvotaan, miten ovi avataan, mutta käynnistyksestä ei mitään juttua.

12

7885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tyypillisesti kosketaan ohjaimella käynnistys painikkeen lähialuetta ja samalla painetaan painiketta.

    • Anonyymi

      On siellä ohjeet.

    • Anonyymi

      Käsittääkseni käynnistäminen ei paristoa tarvitse, ovien (keskuslukko) avaus kyllä, ei vahemmissakaan ajonesto mennyt päälle vaikka patteri oli loppu, mutta keskuslukko ei toiminut.

      • Anonyymi

        Auton pitää tunnistaa avaimen läsnäolo (auton sisällä), eli luulisi myös tarvitsevan paristoa. Manuaaliset lukkopesään syötettävät avaimet eri juttu. Kyseiset paristot erittäin edullisia ja helppo vaihtaa, joten ei kannata odotella vaihdon kanssa. Autokin ilmoittaa vaihdon tarpeesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton pitää tunnistaa avaimen läsnäolo (auton sisällä), eli luulisi myös tarvitsevan paristoa. Manuaaliset lukkopesään syötettävät avaimet eri juttu. Kyseiset paristot erittäin edullisia ja helppo vaihtaa, joten ei kannata odotella vaihdon kanssa. Autokin ilmoittaa vaihdon tarpeesta.

        Auton käynnistämiseen ei tarvita paristoa, ei perinteisessä eikä älyavaimessa. Autossa itsessään on lähetin / vastaanotin joka vaihtaa tietoja avaimen kanssa ja suorittaa tunnistamisen. Auto lähettää singnaalin josta avain saa tarvitsemansa virran. Tämä signaali on hyvin heikko ja kantomatka luokkaa 10 cm. Tämä riittää perinteisessä avaimessa koska avain on vakiopaikassaan lukkopesässä. Älyavaimen paikka vaihtelee joten kantamaa pitää kasvattaa. Tähän tarvitaan paristoa. Kuten myös kaikkiin muihin toimintoihin, esim. keskuslukitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton käynnistämiseen ei tarvita paristoa, ei perinteisessä eikä älyavaimessa. Autossa itsessään on lähetin / vastaanotin joka vaihtaa tietoja avaimen kanssa ja suorittaa tunnistamisen. Auto lähettää singnaalin josta avain saa tarvitsemansa virran. Tämä signaali on hyvin heikko ja kantomatka luokkaa 10 cm. Tämä riittää perinteisessä avaimessa koska avain on vakiopaikassaan lukkopesässä. Älyavaimen paikka vaihtelee joten kantamaa pitää kasvattaa. Tähän tarvitaan paristoa. Kuten myös kaikkiin muihin toimintoihin, esim. keskuslukitukseen.

        Ohjauspylväässä on kolo mihin avain laitetaan käynnistysen ajaksi jos paristo tyhjä,helpompi ostaa paristo ja pitää sitä lompsassa ja kesällä auton sisällä,vaihtaa sen jos paristo loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjauspylväässä on kolo mihin avain laitetaan käynnistysen ajaksi jos paristo tyhjä,helpompi ostaa paristo ja pitää sitä lompsassa ja kesällä auton sisällä,vaihtaa sen jos paristo loppuu.

        Väärin!

        Huollossa vaihtavat kahden vuoden välein pariston avaimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin!

        Huollossa vaihtavat kahden vuoden välein pariston avaimeen.

        Tuo kahden vuoden välein ei välttämättä riitä kun kyseessä älyavain. Kaiken lisäksi vaihtaminen helppoa (ei tarvitse mitään ohjelmoida) ja paristot edullisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton pitää tunnistaa avaimen läsnäolo (auton sisällä), eli luulisi myös tarvitsevan paristoa. Manuaaliset lukkopesään syötettävät avaimet eri juttu. Kyseiset paristot erittäin edullisia ja helppo vaihtaa, joten ei kannata odotella vaihdon kanssa. Autokin ilmoittaa vaihdon tarpeesta.

        Anonyymi vastasi käynnistyksen oikein,mutta avaimettomassa autossa on avain ovea varten.
        Se löytyy avainmokkulan "silmukkapäästä" jolla myös oven lukon suojus irroitetaan.


    • Anonyymi

      Itsellä tänä aamuna töihin ajaessa tösmäsin samaan kun sammutin auton ja en saanut ovia lukkoon? yritin kans käyntiin uudestaan ja ei mitään... patterin loppumisesta ei ilmoituksia sekä huollossa pateri vaihdettu kk sitten. Ohjekirjasta luin että keskuslukituksen kuormittuessa tarvii odotella.. ilmeisesti taskussa painanut lukitus/avaus nappia. Koska lähti lukuhetken jälkeen toimiin lukitukset ja käynnistys. Mutta heräsin kans miettiin että pitäiskös patteri jemmata vaikka kolikkopuolelle lompakkoon. :)

    • Ainakin Mokka-x:ssä avain tiputetaan etummaisen mukipidikkeen pohjalle ja painetaan startti nappulaa...... siel o joku tunnistin silmukka pidikkeen alla

      • Anonyymi

        Samoin Astra K:ssa kunhan lukee sitä hemmetin manuaalia.

        Arvailut on pop!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6036
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

      Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      23
      3381
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

      Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      162
      2781
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2680
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1704
    6. Tekisin mitä vaan että

      Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1582
    7. Tietääkö kaivattusi että

      olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1541
    8. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1373
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1138
    10. Terveiset kaivatullesi

      kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      96
      1118
    Aihe