Astra K avaimeton käynnistys häiriötilanteessa?

Anonyymi

Jos esim. paristo loppu? Ohjekirjassa kyllä neuvotaan, miten ovi avataan, mutta käynnistyksestä ei mitään juttua.

12

7719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tyypillisesti kosketaan ohjaimella käynnistys painikkeen lähialuetta ja samalla painetaan painiketta.

    • Anonyymi

      On siellä ohjeet.

    • Anonyymi

      Käsittääkseni käynnistäminen ei paristoa tarvitse, ovien (keskuslukko) avaus kyllä, ei vahemmissakaan ajonesto mennyt päälle vaikka patteri oli loppu, mutta keskuslukko ei toiminut.

      • Anonyymi

        Auton pitää tunnistaa avaimen läsnäolo (auton sisällä), eli luulisi myös tarvitsevan paristoa. Manuaaliset lukkopesään syötettävät avaimet eri juttu. Kyseiset paristot erittäin edullisia ja helppo vaihtaa, joten ei kannata odotella vaihdon kanssa. Autokin ilmoittaa vaihdon tarpeesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton pitää tunnistaa avaimen läsnäolo (auton sisällä), eli luulisi myös tarvitsevan paristoa. Manuaaliset lukkopesään syötettävät avaimet eri juttu. Kyseiset paristot erittäin edullisia ja helppo vaihtaa, joten ei kannata odotella vaihdon kanssa. Autokin ilmoittaa vaihdon tarpeesta.

        Auton käynnistämiseen ei tarvita paristoa, ei perinteisessä eikä älyavaimessa. Autossa itsessään on lähetin / vastaanotin joka vaihtaa tietoja avaimen kanssa ja suorittaa tunnistamisen. Auto lähettää singnaalin josta avain saa tarvitsemansa virran. Tämä signaali on hyvin heikko ja kantomatka luokkaa 10 cm. Tämä riittää perinteisessä avaimessa koska avain on vakiopaikassaan lukkopesässä. Älyavaimen paikka vaihtelee joten kantamaa pitää kasvattaa. Tähän tarvitaan paristoa. Kuten myös kaikkiin muihin toimintoihin, esim. keskuslukitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton käynnistämiseen ei tarvita paristoa, ei perinteisessä eikä älyavaimessa. Autossa itsessään on lähetin / vastaanotin joka vaihtaa tietoja avaimen kanssa ja suorittaa tunnistamisen. Auto lähettää singnaalin josta avain saa tarvitsemansa virran. Tämä signaali on hyvin heikko ja kantomatka luokkaa 10 cm. Tämä riittää perinteisessä avaimessa koska avain on vakiopaikassaan lukkopesässä. Älyavaimen paikka vaihtelee joten kantamaa pitää kasvattaa. Tähän tarvitaan paristoa. Kuten myös kaikkiin muihin toimintoihin, esim. keskuslukitukseen.

        Ohjauspylväässä on kolo mihin avain laitetaan käynnistysen ajaksi jos paristo tyhjä,helpompi ostaa paristo ja pitää sitä lompsassa ja kesällä auton sisällä,vaihtaa sen jos paristo loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjauspylväässä on kolo mihin avain laitetaan käynnistysen ajaksi jos paristo tyhjä,helpompi ostaa paristo ja pitää sitä lompsassa ja kesällä auton sisällä,vaihtaa sen jos paristo loppuu.

        Väärin!

        Huollossa vaihtavat kahden vuoden välein pariston avaimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin!

        Huollossa vaihtavat kahden vuoden välein pariston avaimeen.

        Tuo kahden vuoden välein ei välttämättä riitä kun kyseessä älyavain. Kaiken lisäksi vaihtaminen helppoa (ei tarvitse mitään ohjelmoida) ja paristot edullisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton pitää tunnistaa avaimen läsnäolo (auton sisällä), eli luulisi myös tarvitsevan paristoa. Manuaaliset lukkopesään syötettävät avaimet eri juttu. Kyseiset paristot erittäin edullisia ja helppo vaihtaa, joten ei kannata odotella vaihdon kanssa. Autokin ilmoittaa vaihdon tarpeesta.

        Anonyymi vastasi käynnistyksen oikein,mutta avaimettomassa autossa on avain ovea varten.
        Se löytyy avainmokkulan "silmukkapäästä" jolla myös oven lukon suojus irroitetaan.


    • Anonyymi

      Itsellä tänä aamuna töihin ajaessa tösmäsin samaan kun sammutin auton ja en saanut ovia lukkoon? yritin kans käyntiin uudestaan ja ei mitään... patterin loppumisesta ei ilmoituksia sekä huollossa pateri vaihdettu kk sitten. Ohjekirjasta luin että keskuslukituksen kuormittuessa tarvii odotella.. ilmeisesti taskussa painanut lukitus/avaus nappia. Koska lähti lukuhetken jälkeen toimiin lukitukset ja käynnistys. Mutta heräsin kans miettiin että pitäiskös patteri jemmata vaikka kolikkopuolelle lompakkoon. :)

    • Ainakin Mokka-x:ssä avain tiputetaan etummaisen mukipidikkeen pohjalle ja painetaan startti nappulaa...... siel o joku tunnistin silmukka pidikkeen alla

      • Anonyymi

        Samoin Astra K:ssa kunhan lukee sitä hemmetin manuaalia.

        Arvailut on pop!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8465
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4568
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4128
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3622
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2880
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2596
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      37
      2368
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2063
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    Aihe