Paöjon menee kuvaumatkpihin rahaa

Anonyymi

Vuodessa varmaa ainakin10kertaa kameran hinta
Vai

11

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olishan se komeeta pistää 10x kameran hinta reissuihin, mutta tulot ei vaan riitä. 10x halpakameran hinnalla taas ei kovin kummoista reissua tee.

    • Jos tämän hetkisiin kameroihin ja niiden laseihin olen laittanut arviolta 10 - 14 tuhatta eeroa niin viime vuoden kesän lähes 5 viikon matkan kustannukset olivat luokkaa 1500€ ja siinä ajeltiin luokkaa 5000 km kuvauskohteiden välillä kun kuvia tuli noin 1/km. Tämän vuoden kesällä taas hinnaksi tuli noin 1300€ vaikka kilometrejä ja ehkä kuviakin oli saman verran noin suurin piirtein. Noissa on kaikki kulut polttoaineineen, ruokineen ja yöpymisineen joskaan ajoneuvon hinnan laskua ei ole tähän arvioitu.

      Menee siis vielä monta kesää, ennenkuin saan varusteiden hinnan kertaa 10 käytettyä matkoihin. Pohjolaa olen kierrellyt Norjan eteläisimmltä majakalta Nord Kappiin ja siinä välissä mutkitellut sekä lauttaillut saaresta toiseen rannikolla Atlannin syövereissä ja tosin sisämaassakin.

      Tietysti jos ostat 100€ pokkarin niin tuo ideasi on helppoakin toteuttaa.

      • Anonyymi

        Paljonko on matkailuauton ylläpitokulut vuodessa, niitä ei ilmeisesti ole huomioitu? Muuten tuo n. 40e päivässä kuulostaa aika edulliselta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on matkailuauton ylläpitokulut vuodessa, niitä ei ilmeisesti ole huomioitu? Muuten tuo n. 40e päivässä kuulostaa aika edulliselta.

        Enpä ole laskenut, se kun kuuluu elämään jota elän! Joku tekee paratiisisaarten matkoja, minä en. Joku ostaa mökin metsästä tai rannalta, minä en. Minusta mökki pyörillä on minulle sopiva ratkaisu ja ne kulut ovat ilman noita reissujakin olemassa vaikka auto pitkälti seisoisi pihalla. Tietysti renkaat eivät kuluisi eikä dieselikään, vakuutuksen voisi siirtää seisontaan mutta mitä iloa siitä olisi?

        Noin muutoin elämäni ei vaadi mitään isompaa kun vaatteitakin on edellisiltä vuosilta ja vuosikymmeniltä tähän uuteen tyyliin sopivasti, eli älä osta turhaan.

        Matkailuauto antaa vapauden, kuten aikoinaan purjevenekin kun ainoa aikataulu on lähtö niin pihasta kuin aikoinaan laituristakin ja lopun saa säveltää mielensä mukaan joka aamu uudelleen ja päivän mittaankin jos aamun suunnitelma alkaa tuntumaan ikävältä!

        Ainahan rahaa saa uppoamaan runsaasti, vaan itse elän niin kotona kuin matkoilla varsin vähin kustannuksin kun se viihde jota haluan on vaihtuvat maisemat. Niitä sitten yritän muistaa ja varmuuden vuoksi käytän lisäksi kameran muistikorttia, jotta hatara pääni ei kaikkea kadottaisi.

        Kesällä 2019 halusin tietää todelliset kustannukseni ja siksi en juurikaan käyttänyt setelirahaa vaan luottokortin luottoa, jotta sain pankin laskelman kuluistani. Olin ilantunut koska se oli, mikä oli ja pitänee paikkansa, jollei joku ole unohtanut laskuttaa korttiostostani.

        Tosin nyt pari päivää sitten tuli tiemaksuista lisäkustannusta eli noin 220 NOK määrä. Se on meidän eeroissamme reilut 20€ voi olla 25€:kin vaan ei mitään mahtavaa.

        2019 tein keväällä pari muutaman päivän reissua, kesällä tuon pitkän toista kuukautta kestäneen ja vielä syjsyllä lähes 3 viikon turneen. Ensi kesää suunnittelen jo Google Earthin avuatuksella vaan ei vielä ole oikein saanut päätettyä suuntaa.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Enpä ole laskenut, se kun kuuluu elämään jota elän! Joku tekee paratiisisaarten matkoja, minä en. Joku ostaa mökin metsästä tai rannalta, minä en. Minusta mökki pyörillä on minulle sopiva ratkaisu ja ne kulut ovat ilman noita reissujakin olemassa vaikka auto pitkälti seisoisi pihalla. Tietysti renkaat eivät kuluisi eikä dieselikään, vakuutuksen voisi siirtää seisontaan mutta mitä iloa siitä olisi?

        Noin muutoin elämäni ei vaadi mitään isompaa kun vaatteitakin on edellisiltä vuosilta ja vuosikymmeniltä tähän uuteen tyyliin sopivasti, eli älä osta turhaan.

        Matkailuauto antaa vapauden, kuten aikoinaan purjevenekin kun ainoa aikataulu on lähtö niin pihasta kuin aikoinaan laituristakin ja lopun saa säveltää mielensä mukaan joka aamu uudelleen ja päivän mittaankin jos aamun suunnitelma alkaa tuntumaan ikävältä!

        Ainahan rahaa saa uppoamaan runsaasti, vaan itse elän niin kotona kuin matkoilla varsin vähin kustannuksin kun se viihde jota haluan on vaihtuvat maisemat. Niitä sitten yritän muistaa ja varmuuden vuoksi käytän lisäksi kameran muistikorttia, jotta hatara pääni ei kaikkea kadottaisi.

        Kesällä 2019 halusin tietää todelliset kustannukseni ja siksi en juurikaan käyttänyt setelirahaa vaan luottokortin luottoa, jotta sain pankin laskelman kuluistani. Olin ilantunut koska se oli, mikä oli ja pitänee paikkansa, jollei joku ole unohtanut laskuttaa korttiostostani.

        Tosin nyt pari päivää sitten tuli tiemaksuista lisäkustannusta eli noin 220 NOK määrä. Se on meidän eeroissamme reilut 20€ voi olla 25€:kin vaan ei mitään mahtavaa.

        2019 tein keväällä pari muutaman päivän reissua, kesällä tuon pitkän toista kuukautta kestäneen ja vielä syjsyllä lähes 3 viikon turneen. Ensi kesää suunnittelen jo Google Earthin avuatuksella vaan ei vielä ole oikein saanut päätettyä suuntaa.

        Mitäpä jos ajaisit jäitä pitkin ruotsiin tai baltiaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä jos ajaisit jäitä pitkin ruotsiin tai baltiaan?

        Ja mitähän jäitä jos saan kysyä?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Enpä ole laskenut, se kun kuuluu elämään jota elän! Joku tekee paratiisisaarten matkoja, minä en. Joku ostaa mökin metsästä tai rannalta, minä en. Minusta mökki pyörillä on minulle sopiva ratkaisu ja ne kulut ovat ilman noita reissujakin olemassa vaikka auto pitkälti seisoisi pihalla. Tietysti renkaat eivät kuluisi eikä dieselikään, vakuutuksen voisi siirtää seisontaan mutta mitä iloa siitä olisi?

        Noin muutoin elämäni ei vaadi mitään isompaa kun vaatteitakin on edellisiltä vuosilta ja vuosikymmeniltä tähän uuteen tyyliin sopivasti, eli älä osta turhaan.

        Matkailuauto antaa vapauden, kuten aikoinaan purjevenekin kun ainoa aikataulu on lähtö niin pihasta kuin aikoinaan laituristakin ja lopun saa säveltää mielensä mukaan joka aamu uudelleen ja päivän mittaankin jos aamun suunnitelma alkaa tuntumaan ikävältä!

        Ainahan rahaa saa uppoamaan runsaasti, vaan itse elän niin kotona kuin matkoilla varsin vähin kustannuksin kun se viihde jota haluan on vaihtuvat maisemat. Niitä sitten yritän muistaa ja varmuuden vuoksi käytän lisäksi kameran muistikorttia, jotta hatara pääni ei kaikkea kadottaisi.

        Kesällä 2019 halusin tietää todelliset kustannukseni ja siksi en juurikaan käyttänyt setelirahaa vaan luottokortin luottoa, jotta sain pankin laskelman kuluistani. Olin ilantunut koska se oli, mikä oli ja pitänee paikkansa, jollei joku ole unohtanut laskuttaa korttiostostani.

        Tosin nyt pari päivää sitten tuli tiemaksuista lisäkustannusta eli noin 220 NOK määrä. Se on meidän eeroissamme reilut 20€ voi olla 25€:kin vaan ei mitään mahtavaa.

        2019 tein keväällä pari muutaman päivän reissua, kesällä tuon pitkän toista kuukautta kestäneen ja vielä syjsyllä lähes 3 viikon turneen. Ensi kesää suunnittelen jo Google Earthin avuatuksella vaan ei vielä ole oikein saanut päätettyä suuntaa.

        Todellisiin matkakustannuksiin omalla autolla kuuluu myös auton hankinta ja pitokulut, auto kun ei pitemmän päälle kulje yksistään vain tankkaamalla. Mitä enemmän ajat sitä enemmän tulee kuluja autosta. Vakuutukset ovat toki vakiomääräiset, mutta kilometrejä kun tulee paljon, pitä ottaa huomioon auton ja renkaiden kuluminen, huollot, korjaukset. Nämä ovat monelle liian vaikeita omaksua matkakustannuksi ja siksi ne mielletään muihin kustannuksiin kuten sinun kohdalla elämän kustannuksiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellisiin matkakustannuksiin omalla autolla kuuluu myös auton hankinta ja pitokulut, auto kun ei pitemmän päälle kulje yksistään vain tankkaamalla. Mitä enemmän ajat sitä enemmän tulee kuluja autosta. Vakuutukset ovat toki vakiomääräiset, mutta kilometrejä kun tulee paljon, pitä ottaa huomioon auton ja renkaiden kuluminen, huollot, korjaukset. Nämä ovat monelle liian vaikeita omaksua matkakustannuksi ja siksi ne mielletään muihin kustannuksiin kuten sinun kohdalla elämän kustannuksiin?

        Lähden siitä, ettei mitään saa ilmaiseksi. Tiedän autoni arvon tänään olevan noin puolet hankintahinnasta, tiedän vakuutusten ja huoltojen maksavan mutta jos haluan vapautta reissuilleni niin entä sitten? En aio eläkepäiviäni viettää sentin venyttäjänä, ennen pitkää lähden reissulle jolloin ei palttoossa ole enää edes taskuja. Aion siis nautti niistä työntulosten varastoista joita olen yli 40 vuotta keräillyt niin henk koht kuin eläkevakuutusyhtiönkin rahastoon.

        Minä en montaa autoa tarvitse joten tuo mökki pyörillä käy myös kohdallani kauppakassista kun siihen on tarvetta.

        Matkailuauto, niin kesällä kuin talvellakin antaa oleellisesti enemmän vapautta kuin muutoin matkustelu. Siinä ei ole aikatauluja, jos pidät paikasta voit olla siellä haluamasi ajan ja jos et tykkää voit saman tien jatkaa. Ei tarvita ennakkovarauksiakaan kuten jos kuljet muulla tavoin.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Lähden siitä, ettei mitään saa ilmaiseksi. Tiedän autoni arvon tänään olevan noin puolet hankintahinnasta, tiedän vakuutusten ja huoltojen maksavan mutta jos haluan vapautta reissuilleni niin entä sitten? En aio eläkepäiviäni viettää sentin venyttäjänä, ennen pitkää lähden reissulle jolloin ei palttoossa ole enää edes taskuja. Aion siis nautti niistä työntulosten varastoista joita olen yli 40 vuotta keräillyt niin henk koht kuin eläkevakuutusyhtiönkin rahastoon.

        Minä en montaa autoa tarvitse joten tuo mökki pyörillä käy myös kohdallani kauppakassista kun siihen on tarvetta.

        Matkailuauto, niin kesällä kuin talvellakin antaa oleellisesti enemmän vapautta kuin muutoin matkustelu. Siinä ei ole aikatauluja, jos pidät paikasta voit olla siellä haluamasi ajan ja jos et tykkää voit saman tien jatkaa. Ei tarvita ennakkovarauksiakaan kuten jos kuljet muulla tavoin.

        Eipä siinä mitään jos ei halua laskea matkan kokonaiskuluja, niin ei halua, en ehkä minäkään sinun sijassasi. Tuo on oikea asenne, että eläkepäivinä tekee sitä mistä tykkää ja antaa rahan palaa jos on mistä polttaa, mieluummin elää rikkaasti ja kuolee köyhänä, kuin toisin päin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä siinä mitään jos ei halua laskea matkan kokonaiskuluja, niin ei halua, en ehkä minäkään sinun sijassasi. Tuo on oikea asenne, että eläkepäivinä tekee sitä mistä tykkää ja antaa rahan palaa jos on mistä polttaa, mieluummin elää rikkaasti ja kuolee köyhänä, kuin toisin päin?

        Rikkaana eläminen on hieman epämääräinen ilmaisu, minkä suhteen rikkaana? Jotkuthan tyytyvät rikkaaseen mielikuvitukseen!

        Lähtisin liikkeelle kohtuullisesta hyvinvoinnista joka sallii minulle tiettyjä asioita kulutuksenkin suhteen.

        Nyt tulee tehtyä jopa pidempiä reissuja kuin työssä ollen koska työ ei rajoita!


    • Anonyymi

      Kerran tein tänä vuonna yhden 70km ajoreissun pelkkää kuvaamista varten linssejä testaamaan, noin 6,30€ meni bensaan. Eli noin 0,00315 kertaa kameravarusteiden hinnan. Kaikki muut reissut olisin tehnyt muutenkin, kamera vain bonuksena mukan jotta sai hienoja kuvia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe