Tontut jo kurkkii :)

Jokos kaupunkilaiset ovat joulumielellä? :)
Mites osteletteko lahjoja?
Saas nähdä, että saadaanko valkoinen joulu...Lumet ei vaan millään tahdo pysyä maassa :( Inhoan jäätä yli kaiken...niin ja kamalia pakkasia.

Tulkaas kertomaan tänne mukavia joulunvalmistelujuttuja. Nyt kun uutisissa on pukannut vaan ankeita uutisia, niin on hyvä vähän keventää :)
Mites rekatut.. Olettekos olleet kilttejä? Tiiän, että ainaski yksi kaunis neitonen on ollut..kai.. ;) Palstatonttukin voisi olla jo edes pikkuriikkisen leppynyt, että voisi tulla myös moikkaamaan tänne ;)

44

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näköjää tontut kurkkii vaan mun ikkunoista :))

Sinä, joka toivotit mut taas sinne "pipariin", niin tsot tsot.. joulupukki ei yhtään tykkää tuollasesta käytöksestä näin joulun alla ;))

• Arvasit ihan oikein, Arielini on ollut niin tajuttoman kiltti että aattona lahjoja tulee säkkikaupalla...:)

Hyvää joulunalusaikaa kaikille palstan tutuille (kittie, artsi, butsi, temmi, tinttu, ilmannimi ym ym) ja toki muillekkin.

Tämän enempää en palstalla kommentoi, tästä vähästäkin saan varmaan kuraa niskaani.

• Kai sä nyt olet ihan aito palstatonttu..? :[
        Miten mä muistan tuon nikin ihan muuna nimenä...

• Anonyymi

Kiva nähdä täällä varttuneempiakin miehiä 'pojankloppien' sijasta;) Eikös vaan Tinttu?;) Joulusiivot on tekemättä ja lahjat ostamatta mutta toki vielä ehtii. Kova ryysis oli kaupoissa tänäänkin, hyvä kun sopi sekaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiva nähdä täällä varttuneempiakin miehiä 'pojankloppien' sijasta;) Eikös vaan Tinttu?;) Joulusiivot on tekemättä ja lahjat ostamatta mutta toki vielä ehtii. Kova ryysis oli kaupoissa tänäänkin, hyvä kun sopi sekaan.

Kyllä! :)

Kiva, ku joku muukin on matti myöhänen :)) Ehtiihän sitä, kun sitten kauppaan mennessään on nopsa. Joutuu vaan tekemän kaikki yhdessä supussa, kun viimeseen tippaan jättää :}
        Eiköhän tässä selvitä tästäkin joulusta...joulupukki ehkä auttaa pikkasen ;)

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Kai sä nyt olet ihan aito palstatonttu..? :[
        Miten mä muistan tuon nikin ihan muuna nimenä...

Taisi väsyä samppoopullon kyljessä pällistelijään:D Joululahjana hygieniasetit on suht kivaa kamaa, tulee käytettyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisi väsyä samppoopullon kyljessä pällistelijään:D Joululahjana hygieniasetit on suht kivaa kamaa, tulee käytettyä.

Voi v***u, 'suhde' olikin pimatsun korvien välissä. On siinä hemmetin nolo tapaus, toivotaan lahjaksi aivot (heh).

• Kunhan vain saan olla sun oma, niin se ihan riittää mulle joululahjaksi... ♡♡♡♡(♥‿♥✿)♡♡♡♡

• Anonyymi kirjoitti:

Voi v***u, 'suhde' olikin pimatsun korvien välissä. On siinä hemmetin nolo tapaus, toivotaan lahjaksi aivot (heh).

Tuota p****aa ei sitte tartte mun alotuksiini enää tulla kirjottamaan..On nii nähty noi jutut :/

• Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

Kunhan vain saan olla sun oma, niin se ihan riittää mulle joululahjaksi... ♡♡♡♡(♥‿♥✿)♡♡♡♡

Tuo oli sit oikeasti tontun nikki..
        En muistanu sitä tuollasena. Kuva on sama, mut tuo on varmaan ihan julkisesti saatavana, nii alkoi epäilyttää.

Mut siinä tapauksessa tontulle kiitos toivotuksista. Merkkaa paljon, kun tulit piipahtamaan :)

• Minä tuossa jo ylempänä kirjoitin, että mun alotukseen ei tulla kitisemään mistään! Nuo tuollaset jutut on täällä veivattu ja kaluttu loppuun.

Mulla on t-paita, jossa lukee 'Pirttihirmu' ja se kertoo paljon, joten kannattaa uskoa hyvällä :/

• Anonyymi

Tulin nyt pistäytymään, no, kait suht kiltti olen ollut ja on ihan ok joulumieli. Mutzta parhaiten pidän kesästä.

Lahjat on ostettu aikoja sitten, on pienet tulot, niin ostan lahjat pikkuhiljaa pitkin syksyä. Eipä tarvitse kaupoilla stressata viime tinkaan..

Kämppä on siivottu ja koristelu, aion viettää rauhallisen joulun kotona miehen ja koiran kanssa.

Terveisin Kittiechihu

• Kiva, ku sustakin Kittie kuulee :)
        Oot ollu todella toimelias joulun suhteen. Oon ihan kateellinen sulle, ku oot saanu jo kaiken valmiiks. Mä en ole jaksanu vielä ees leipoa mitään :(

Sen verran sain tänään aikaseks, että ostin pakastimee valmiiks kaupan torttu/ piparitaikinaa :}

Hitto, ku mua vaivaa onko tuo tonttu aito...

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Kiva, ku sustakin Kittie kuulee :)
        Oot ollu todella toimelias joulun suhteen. Oon ihan kateellinen sulle, ku oot saanu jo kaiken valmiiks. Mä en ole jaksanu vielä ees leipoa mitään :(

Sen verran sain tänään aikaseks, että ostin pakastimee valmiiks kaupan torttu/ piparitaikinaa :}

Hitto, ku mua vaivaa onko tuo tonttu aito...

Kiitos! Kiva "nähdä" sinuakin. 😊

Joo, minulla on aikaa touhuta koti joulukuntoon. Saa ajoissa rauhoittua sitten jouluksi.

Kittiechihu

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos! Kiva "nähdä" sinuakin. 😊

Joo, minulla on aikaa touhuta koti joulukuntoon. Saa ajoissa rauhoittua sitten jouluksi.

Kittiechihu

:)

Täytyy minunkin yrittää jossain vaiheessa vähän siivota ja leipoa nuo taikinatkin. Ois kyllä parempi tehdäkki kaikki ajoissa, niin ei tarttis sitäkää miettiä koko ajan :[
        Oispa sitä fiksu niinku sinäkin, että aloittais joululahjojen oston jo paljon ennen joulukuuta..mut ku ei :(

Laitan tähän samaan, että miten muistan tontun nimen Thetonttumies...aiemmin oli herratoljanter... Jos muistan ihan väärin, nii sanon jollekki, että kuskaa mut mummujen ja pappojen seuraks dementialaitokseen :}

• Anonyymi

Annoin tontulle luvan kurkistaa rahakukkaroon ja et tuo tyhjän kirjekuoren, minä katson itse sopivan summan kellekin, niin saavat hankkia sillä ,minkä mieluisan summalla saa. Kaikkein yksinkertaisinta ,eikä tartte miettiä " osuiko!" oikein. Pienimmille jaotain pientä kivaa. Lisänä. Itsekukin varojensa mukaan. jää hyppääminen pois oravanpyörastä itsellä.Hyvää Joulua kaikille!

• Kiitos samoin sinulle!

Ihan viisaasti tehty tuo, kun antaa pienen rahasumman. Varsinkin silloin, kun saaja on vähän isompi, niin todella vaikeaa keksiä sopivaa lahjaa...ja säästyy kintut, ku ei tartte loikkia ympäri kauppoja :)

• Ehdottomasti yksi parhaimmista joulutunnelman kohottajista ovat lapsuuden ihanat joululaulut. Tässä on eräs mun suosikeista, jota mulla oli tapana laulaa lapsena. Ja nykyäänkin vielä, jos joku keksii pyytää. Siinä siis kerrotaan, miten metsä kasvatti joulupuun... (◕‿◕✿)

https://youtu.be/VAG1UTfDSjY

• Anonyymi

Tokko tuosta on olemassa suomenkielistä käännöstä? No, jospa tuut laulamaan kun semmoista vihjasit? Glögit tarjoaisin mieluusti joulutorttujen kera:)

• Anonyymi

Osaatkos sanoa kun omaat tuota kielipäätä että missä kappaleessa lauletaan kertosäkeessä moneen kertaan 'comfort and joy'? Melodinen vanha kappale mutta nimi on hukassa:(

• Anonyymi kirjoitti:

Tokko tuosta on olemassa suomenkielistä käännöstä? No, jospa tuut laulamaan kun semmoista vihjasit? Glögit tarjoaisin mieluusti joulutorttujen kera:)

En usko, että on. Mutta englanninkielinen versio löytyy nimellä "The forest raised a Christmas tree"... (◕‿◕✿)

• Anonyymi kirjoitti:

Osaatkos sanoa kun omaat tuota kielipäätä että missä kappaleessa lauletaan kertosäkeessä moneen kertaan 'comfort and joy'? Melodinen vanha kappale mutta nimi on hukassa:(

Luultavasti kyseessä on vanha brittiläinen joululaulu "God Rest ye Merry Gentleman". Katso mun laittamasta linkistä, että mahtaako olla sama... (◕‿◕✿)

https://youtu.be/nmWdHffqPzY

• Anonyymi
        Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

En usko, että on. Mutta englanninkielinen versio löytyy nimellä "The forest raised a Christmas tree"... (◕‿◕✿)

Toi alkujaan laittamasi taitaa olla venäläinen vastine 'Joulupuu on rakennetulle'? Hemmetti soikoon, antaisin vaikka 'silmät päästäni' kun näkisin sut laulamassa tota, tai mitä vaan biisiä:)

• Nätti on :)

Tiiäkkö...mulle taas lapsuuden tutut joululaulut tekee mielen äärettömän haikeaksi. Ehkä se on juuri sitä, kun muistuu mieleen lapsuus ja se, miten joulu oli oikeaa taika-aikaa. Miten tuntuu, että lapsensilmin joulukuusen koristeetkin kimmelsi niin kauniisti ja kaikki oli niin jännittävää.

Vanhempien salamyhkäisyys ja joulunodotus oli jotain niin massua pyörittävää, että meinas yöunetkin mennä.

Oi jouluyö, Konstan joululaulu, Ave Maria ja Sylvian joululaulu saa mut vollottamaan :(

Tiiäkkö, tuo oli eka tuolla kielellä kuultu joululaulu, jonka mä kuulin :)

• tinttu-liina kirjoitti:

Nätti on :)

Tiiäkkö...mulle taas lapsuuden tutut joululaulut tekee mielen äärettömän haikeaksi. Ehkä se on juuri sitä, kun muistuu mieleen lapsuus ja se, miten joulu oli oikeaa taika-aikaa. Miten tuntuu, että lapsensilmin joulukuusen koristeetkin kimmelsi niin kauniisti ja kaikki oli niin jännittävää.

Vanhempien salamyhkäisyys ja joulunodotus oli jotain niin massua pyörittävää, että meinas yöunetkin mennä.

Oi jouluyö, Konstan joululaulu, Ave Maria ja Sylvian joululaulu saa mut vollottamaan :(

Kaks kertaa tiiäkkö-sana..olis kannattanu lukea, ennenku lähettää...minä papukaija :{

• Anonyymi
        Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

Luultavasti kyseessä on vanha brittiläinen joululaulu "God Rest ye Merry Gentleman". Katso mun laittamasta linkistä, että mahtaako olla sama... (◕‿◕✿)

https://youtu.be/nmWdHffqPzY

Kiitti linkistä:) Toi se oli! Mieleen oli jäänyt soimaan vaan pari sanaa kertosäkeestä. Mites muuten vietät tätä joulunalusaikaa? Onko opintoja vielä jäljellä?:)

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Nätti on :)

No eipä oltu täälläkään suunnalla kuultu ennen venäläistä joululaulua vaikka laajasta naapurimaasta on kyse.

• Anonyymi kirjoitti:

No eipä oltu täälläkään suunnalla kuultu ennen venäläistä joululaulua vaikka laajasta naapurimaasta on kyse.

Eipä niitä paljon kuule mistään. Radiosta tulee vain suomeksi tai enkuksi.

• Anonyymi

Täälläkin suunnalla tuli liikuteltua huulia samaan tahtiin kun muut lauloivat;) Kerroppas mikä on suomalaisista joululauluista on eniten mieleen, toi 'Helga natt' on semmoinen oma top1:)

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Eipä niitä paljon kuule mistään. Radiosta tulee vain suomeksi tai enkuksi.

On se merkillistä kun miettii maamme sijaintia, harvassa on venäjää taitava väki. Liekö sodilla sitten vaikutusta.

• Anonyymi kirjoitti:

On se merkillistä kun miettii maamme sijaintia, harvassa on venäjää taitava väki. Liekö sodilla sitten vaikutusta.

En tiiä... Suomessa tulee kyllä telkussa venäjänkieliset uutiset.

Näkikö kukaan muu, ku telkussa tuli kerran Diandran esiintyminen venäjällä? Lauloi venäjänkielellä ja soitti viulua. Taitava likka :)

• Anonyymi

On se hemmetin hemmetti että toi neitokainen vastaa täällä ekaa kertaa viiteen vuoteen ja pulju pimenee saman tien. No ootellaan taas viisi vuotta, jookosta Suomi24.

• Anonyymi

Katsokaa väki viestin päivämäärää ja aikaa!

• Anonyymi kirjoitti:

Katsokaa väki viestin päivämäärää ja aikaa!

Sivusto siirty kesäaikaan..

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Sivusto siirty kesäaikaan..

Asiallinen kysymys olisi ylläpidon suuntaan että kummitteleeko täällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Asiallinen kysymys olisi ylläpidon suuntaan että kummitteleeko täällä.

Yks riiviö on pesiytyny tuohon ylös..hitto, ku en saa tuota numeroa ylhäätä poistettua, hämää tulleesta viestistä..
        On se jännä, että nämä möröttelyt tulee yleensä aina viikonloppuisin tai juhlapyhinä.

• Hitto..alkaa sunnuntai-illan ahdistus tulemaan :(( Miks viikonloput menee niin äkkiä???? :(((((

Tuolla toisessa alotuksessa kerrottiin, että joulukuusissa on hämähäkkejä..Miten ei ole koskaan tullu ees aateltua tollasta :}
      Onneks ei enää ole aitoa kuusta. Mä kammoan yli kaiken hämähäkkejä :|
      Jos tollasen kuusen ottais sisälle, nii kyllä myrkyttäisin sen eka perusteellisesti!.

Oon nähny monta kertaa unta, että hämähäkkejä on ympärillä kaameesti ja mun kädet on takertunu niitte verkkoon *vilunväristyksiä* :{

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tintulle linkissä joululaulu!:) tv. Palstapojat

https://youtu.be/gths8z60j_w

Säikähtikö se hemmetti soikoon, löi päänsä pöydän nurkkaan ja makaa ketarat levällään lattialla avun ulottumattomissa?:(

• Anonyymi kirjoitti:

Tintulle linkissä joululaulu!:) tv. Palstapojat

https://youtu.be/gths8z60j_w

Kiitti vaan! Ensimmäiset jutut mitä tuli mieleen, niin on sellasia, ettei voi tähän ees kirjoittaa! :[

Toivon, että ens kesänä housuus ryömii iso mäkäräinen ja purasee puolet pois :×

• Anonyymi kirjoitti:

Säikähtikö se hemmetti soikoon, löi päänsä pöydän nurkkaan ja makaa ketarat levällään lattialla avun ulottumattomissa?:(

No justiinsa :)) Pelkkä mielikuva sai hirnumaan, että minä lattialla retkottaisin kintut levällään..:)))))

Toivottavasti housut jalassa :}

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Kiitti vaan! Ensimmäiset jutut mitä tuli mieleen, niin on sellasia, ettei voi tähän ees kirjoittaa! :[

Toivon, että ens kesänä housuus ryömii iso mäkäräinen ja purasee puolet pois :×

Peukkua kiitokseksi?:D

• Anonyymi kirjoitti:

Peukkua kiitokseksi?:D

Saat!! Tuossa 👎👎 sait heti kaks kerralla.
        Ole hyvä! ;)

• Ei täällä ole ketään käynyt... :-{
      Ootte jättänyt kurjat mut yksin tänne pomppimaan..eikö yhtään tuu omantunnon pistoja? ;)

Ja juu..pipariintunkijalle tiedoks heti etukäteen, että en mene!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2729
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2511
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2501
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1885
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1156
    Aihe