Minulla on 796 euroa kuussa eläke käteen ja en saa muita tukia. Siinä on kaikki. Monet narisee että he ei pärjää mitenkään kun niillä on 1200 - 1500 eroa käteen.
Mitä ne tekee. Tosta minun eläkkeestä maksan yhtiön vastikkeen, lainan, sähkön, ja kaikki muutkin juosevat laskut kuten vesilaskunkin ja puhelimenkin. Onneksi telvision lupamaksu poistu ja menee tulojen mukaan. Lopuksi säästän jotta pystyn matkustamaan ainakin pari kertaa vuodessa jonnekkin.
Sossun luukulla en ole käynyt vai onko sekin Kelassa? Mistä sen tietää.
Opetelkaa tulemaan toimeen omillanne.
Ystäväni luulee että elelen leveetä elämää kun olen aika monessa mukan. Jos en olisi niin silloin tulisin hulluksi neljän seinän sisällä istumiseen.
Nimimerkillä ÄLKÄÄ VALITTAKO opetelkaa elämään
Minulla on 796 euroa kuussa eläke käteen
8
113
Vastaukset
- Anonyymi
Silti kannattaa hakea se eläkeläisen asumistuki jota saa myös omistusosakkeeseen. Pitäisi olla oikeus tuolla tulotasolla.
Jäin eläketuelle lokakuun alusta ja se on takuueläkkeen suuruinen eli nyt 784,52€/kk puhtaana käteen ja tammikuusta alkaen 834,52€/kk. Yhtiövastike on n. 350€/kk johon saan asumistukea n. 235€/kk. Lainoja ei ole mutta lääkekuluja jonkin verran ja tietenkin sähkölasku. Vähän paremmin pärjään kun työmarkkinatuella vaikka silloin asin toimeentulotukeakin. Olen tottunut elämään tulojen mukaan ja esim. autosta on nyt turha haaveilla suureten ylläpitokulujen vuoksi vaikka on ihan oma autotallikin jonka kulut on alle kympin vuodessa. Ekin tulojen mukaan silloinkin kun ne oli suuremmat eli kaikki meni mikä tuli, joskus paljonkin. Tuo tulojen mukaan eläminen on varsin yleistä, pikavippihihhulit on sitten erikseen sillä niille ei riitä mikään.
Kyllä kaikki mahdolliset tuet kannattaa hakea ja sitten jos niitä ei saa niin voi sitten vasta valittaa täällä ettei saa mitään tukia. Tosin tuo täällä valittaminen ei auta yhtään. Minä en valita sellaisista asioista joille en mahda mitään ja keskityn enemmän niihin asioihin joille mahdan.- Anonyymi
Numeropelle taitaa valittaa kaikista asioita, ja esittää myös virheellistä tietoa täällä. Mitään hänen kertomaa ei kannata uskoa. Mies on kertonut mm. huomattavista työuristaan , mutta elää takuueläkkeellä. Varokaa miehen vihjeita ja ohjeita .
En ole eläkkeellä enkä varsinkaan takuueläkkeellä vaan eläketuella joka on takuueläkkeen suuruinen. Varsinaiset eläkepäivät alkaa vasta vuonna 2022 johon saakka eläketukipäätös on voimassa.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161531
Valitan vain vain silloin kun virkanilkit kohtelevat minua laittomasti ja/tai muuten hyvän hallinnon vastaisesti. Tapauksia on ollut useita ja olen voittanut noita valituksia kovalla prosentilla, myös laillisuusvalvojilta on tullut moitteita virkanilkeille. Virkanilkit ei tuosta ymmärrettävästi tykkää ja yrittävät epätoivoisesti mutta turhaan mustamaalata minua ja vääristelevät asioita kuten virkanilkit usein tekevät joten jäljet johtavat "sylttytehtaalle". Yllä olevassa kirjoituksessakin esitetään väitteitä ilman että edes yritettäisi todistaa niitä oikeiksi, eli tyypillistä virkanilkkipotaskaa jota ei usko kukaan.- Anonyymi
167-176 kirjoitti:
En ole eläkkeellä enkä varsinkaan takuueläkkeellä vaan eläketuella joka on takuueläkkeen suuruinen. Varsinaiset eläkepäivät alkaa vasta vuonna 2022 johon saakka eläketukipäätös on voimassa.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161531
Valitan vain vain silloin kun virkanilkit kohtelevat minua laittomasti ja/tai muuten hyvän hallinnon vastaisesti. Tapauksia on ollut useita ja olen voittanut noita valituksia kovalla prosentilla, myös laillisuusvalvojilta on tullut moitteita virkanilkeille. Virkanilkit ei tuosta ymmärrettävästi tykkää ja yrittävät epätoivoisesti mutta turhaan mustamaalata minua ja vääristelevät asioita kuten virkanilkit usein tekevät joten jäljet johtavat "sylttytehtaalle". Yllä olevassa kirjoituksessakin esitetään väitteitä ilman että edes yritettäisi todistaa niitä oikeiksi, eli tyypillistä virkanilkkipotaskaa jota ei usko kukaan.Joo tämä numeropelle. Nimimerkkikin valittu Aku Ankasta ja huijari-rosvo-numerosarjaan uusi numero. Kehuu kanteluillaan ja hyökkäävyydellään. Tuskin kuitenkaan itse tekee niin, vaan täällä vaan pullistelee ja houkuttelee muita tekemään niin ja häiritsemään virkamiesten toimintaa. Eläkekertymää ukolla ei ole, joten ei myöskään oikeaa työhistoriaa. Tarinoissaan webbilinkit ikäänkuin oikeuttavat hemmon "mielipiteet". Kannattaa kaikkien ignoroida hepun tarinointi.
Anonyymi kirjoitti:
Joo tämä numeropelle. Nimimerkkikin valittu Aku Ankasta ja huijari-rosvo-numerosarjaan uusi numero. Kehuu kanteluillaan ja hyökkäävyydellään. Tuskin kuitenkaan itse tekee niin, vaan täällä vaan pullistelee ja houkuttelee muita tekemään niin ja häiritsemään virkamiesten toimintaa. Eläkekertymää ukolla ei ole, joten ei myöskään oikeaa työhistoriaa. Tarinoissaan webbilinkit ikäänkuin oikeuttavat hemmon "mielipiteet". Kannattaa kaikkien ignoroida hepun tarinointi.
Voi tuota valituksen ja valheiden määrää. Vaikeaa näyttää olevan kun en tanssi virkanilkkien pillin mukaan enkä kenenkään muunkaan 😁 😂 🤣 😃 😄 😅 😆
- Anonyymi
Numeroukkohan on ihan oikeassa että kaikki rahat kannattaa hakea. Mitään mitalia/taivaspaikkaa ei saa jos jättää hakematta. Ketään ei kiinnosta ja vain itse kärsii.
Aloittajahan varsinainen on jos asumistuki on hakematta johon varmastikkin oikeus vaikka omistusasuntonkun noin pieni eläke. Asumistuen moni pieneläkeläinen varmaan hakee mutta sitä ei moni tajua että jos lääkekuluja/terveyskeskusmaksuja/sähkölaskuja yms jossakin kuussa enemmän niin ropoja tulee vielä toimeentulotuestakin kunhan vain hakemuksen tekee.
Tuossa on vain se että ns hätävaroja jos haluaa pitää puskurin niin ne on syytä olla komerossa. - Anonyymi
Todellinen natsi ei edes yritä hakea mitään tukia. En hae en valitan vain
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446