Minulla on 796 euroa kuussa eläke käteen

Anonyymi

Minulla on 796 euroa kuussa eläke käteen ja en saa muita tukia. Siinä on kaikki. Monet narisee että he ei pärjää mitenkään kun niillä on 1200 - 1500 eroa käteen.

Mitä ne tekee. Tosta minun eläkkeestä maksan yhtiön vastikkeen, lainan, sähkön, ja kaikki muutkin juosevat laskut kuten vesilaskunkin ja puhelimenkin. Onneksi telvision lupamaksu poistu ja menee tulojen mukaan. Lopuksi säästän jotta pystyn matkustamaan ainakin pari kertaa vuodessa jonnekkin.

Sossun luukulla en ole käynyt vai onko sekin Kelassa? Mistä sen tietää.
Opetelkaa tulemaan toimeen omillanne.

Ystäväni luulee että elelen leveetä elämää kun olen aika monessa mukan. Jos en olisi niin silloin tulisin hulluksi neljän seinän sisällä istumiseen.

Nimimerkillä ÄLKÄÄ VALITTAKO opetelkaa elämään

8

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Silti kannattaa hakea se eläkeläisen asumistuki jota saa myös omistusosakkeeseen. Pitäisi olla oikeus tuolla tulotasolla.

    • Jäin eläketuelle lokakuun alusta ja se on takuueläkkeen suuruinen eli nyt 784,52€/kk puhtaana käteen ja tammikuusta alkaen 834,52€/kk. Yhtiövastike on n. 350€/kk johon saan asumistukea n. 235€/kk. Lainoja ei ole mutta lääkekuluja jonkin verran ja tietenkin sähkölasku. Vähän paremmin pärjään kun työmarkkinatuella vaikka silloin asin toimeentulotukeakin. Olen tottunut elämään tulojen mukaan ja esim. autosta on nyt turha haaveilla suureten ylläpitokulujen vuoksi vaikka on ihan oma autotallikin jonka kulut on alle kympin vuodessa. Ekin tulojen mukaan silloinkin kun ne oli suuremmat eli kaikki meni mikä tuli, joskus paljonkin. Tuo tulojen mukaan eläminen on varsin yleistä, pikavippihihhulit on sitten erikseen sillä niille ei riitä mikään.

      Kyllä kaikki mahdolliset tuet kannattaa hakea ja sitten jos niitä ei saa niin voi sitten vasta valittaa täällä ettei saa mitään tukia. Tosin tuo täällä valittaminen ei auta yhtään. Minä en valita sellaisista asioista joille en mahda mitään ja keskityn enemmän niihin asioihin joille mahdan.

    • Anonyymi

      Numeropelle taitaa valittaa kaikista asioita, ja esittää myös virheellistä tietoa täällä. Mitään hänen kertomaa ei kannata uskoa. Mies on kertonut mm. huomattavista työuristaan , mutta elää takuueläkkeellä. Varokaa miehen vihjeita ja ohjeita .

      • En ole eläkkeellä enkä varsinkaan takuueläkkeellä vaan eläketuella joka on takuueläkkeen suuruinen. Varsinaiset eläkepäivät alkaa vasta vuonna 2022 johon saakka eläketukipäätös on voimassa.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161531
        Valitan vain vain silloin kun virkanilkit kohtelevat minua laittomasti ja/tai muuten hyvän hallinnon vastaisesti. Tapauksia on ollut useita ja olen voittanut noita valituksia kovalla prosentilla, myös laillisuusvalvojilta on tullut moitteita virkanilkeille. Virkanilkit ei tuosta ymmärrettävästi tykkää ja yrittävät epätoivoisesti mutta turhaan mustamaalata minua ja vääristelevät asioita kuten virkanilkit usein tekevät joten jäljet johtavat "sylttytehtaalle". Yllä olevassa kirjoituksessakin esitetään väitteitä ilman että edes yritettäisi todistaa niitä oikeiksi, eli tyypillistä virkanilkkipotaskaa jota ei usko kukaan.


      • Anonyymi
        167-176 kirjoitti:

        En ole eläkkeellä enkä varsinkaan takuueläkkeellä vaan eläketuella joka on takuueläkkeen suuruinen. Varsinaiset eläkepäivät alkaa vasta vuonna 2022 johon saakka eläketukipäätös on voimassa.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161531
        Valitan vain vain silloin kun virkanilkit kohtelevat minua laittomasti ja/tai muuten hyvän hallinnon vastaisesti. Tapauksia on ollut useita ja olen voittanut noita valituksia kovalla prosentilla, myös laillisuusvalvojilta on tullut moitteita virkanilkeille. Virkanilkit ei tuosta ymmärrettävästi tykkää ja yrittävät epätoivoisesti mutta turhaan mustamaalata minua ja vääristelevät asioita kuten virkanilkit usein tekevät joten jäljet johtavat "sylttytehtaalle". Yllä olevassa kirjoituksessakin esitetään väitteitä ilman että edes yritettäisi todistaa niitä oikeiksi, eli tyypillistä virkanilkkipotaskaa jota ei usko kukaan.

        Joo tämä numeropelle. Nimimerkkikin valittu Aku Ankasta ja huijari-rosvo-numerosarjaan uusi numero. Kehuu kanteluillaan ja hyökkäävyydellään. Tuskin kuitenkaan itse tekee niin, vaan täällä vaan pullistelee ja houkuttelee muita tekemään niin ja häiritsemään virkamiesten toimintaa. Eläkekertymää ukolla ei ole, joten ei myöskään oikeaa työhistoriaa. Tarinoissaan webbilinkit ikäänkuin oikeuttavat hemmon "mielipiteet". Kannattaa kaikkien ignoroida hepun tarinointi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo tämä numeropelle. Nimimerkkikin valittu Aku Ankasta ja huijari-rosvo-numerosarjaan uusi numero. Kehuu kanteluillaan ja hyökkäävyydellään. Tuskin kuitenkaan itse tekee niin, vaan täällä vaan pullistelee ja houkuttelee muita tekemään niin ja häiritsemään virkamiesten toimintaa. Eläkekertymää ukolla ei ole, joten ei myöskään oikeaa työhistoriaa. Tarinoissaan webbilinkit ikäänkuin oikeuttavat hemmon "mielipiteet". Kannattaa kaikkien ignoroida hepun tarinointi.

        Voi tuota valituksen ja valheiden määrää. Vaikeaa näyttää olevan kun en tanssi virkanilkkien pillin mukaan enkä kenenkään muunkaan 😁 😂 🤣 😃 😄 😅 😆


    • Anonyymi

      Numeroukkohan on ihan oikeassa että kaikki rahat kannattaa hakea. Mitään mitalia/taivaspaikkaa ei saa jos jättää hakematta. Ketään ei kiinnosta ja vain itse kärsii.

      Aloittajahan varsinainen on jos asumistuki on hakematta johon varmastikkin oikeus vaikka omistusasuntonkun noin pieni eläke. Asumistuen moni pieneläkeläinen varmaan hakee mutta sitä ei moni tajua että jos lääkekuluja/terveyskeskusmaksuja/sähkölaskuja yms jossakin kuussa enemmän niin ropoja tulee vielä toimeentulotuestakin kunhan vain hakemuksen tekee.

      Tuossa on vain se että ns hätävaroja jos haluaa pitää puskurin niin ne on syytä olla komerossa.

    • Anonyymi

      Todellinen natsi ei edes yritä hakea mitään tukia. En hae en valitan vain

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe