Pattayalla meni noin 1200 euroa kuukaudessa/ Asun Aasiassa

Suomessa minä en pystyisi tällä rahalla elämään näin hyvin.
Ajattelin taas lähteä Pattayalle.. Joulu tai Uusivuosi olisi kiva Pattayalla.
Sää täällä on nyt ihan kiva. Päivällä lämmin kuin kesällä pitääkin ja yöllä
kivan vilponen, jopa 18 astetta vain lämmintä.

Minulla on vuokra-asunto Cambodiassa ja maksan siitä sen 130 euroa
kuussa vuokraa. Parturista 2 dollaria ja olut maksaa vain 0,50 dollaria
baarissa. Kyllä täällä säästöä tulee väkisinkin. Pariviikkoa Pattayalla on
ihan mukava ja helppo tulla takaisin Cambodiaan. Mini-bussi joku 30 euroa.

Sitä minä en todellakaan ymmärrä miksi ihmiset ei muuta tänne. Tämä on
ihan super juttuja. Eläkeläinen ja asut Helsingissä vuokralla.. Oletko hullu ??
Kyllä täällä on paljon naisia ja miehiä vaikka mistä eläkkeeellä. Syödään
hedelmiä ja nautitaan elämästä.

Jos Te sitä kysytte, että miksi minä olen täällä. Olen rahan ja ihanan elämän
vuoksi. Minulla ei ole mitään ongelmia pakolaisista tai muistakaan asioista.
Vaarallisempaa se näyttää olevan elämä siellä, kuin täällä.. Ei täällä ole
ääliöitä, jotka hyökkää bussi-pysäkillä kenenkään päälle ja puhkoo silmiä.
Ei täällä tehdä murhia ja tappoja läheskään yhtä paljon, kuin teillä siellä.

En edes tiedä, että mistä te puhutte sillä vaarallisuudella. minä olen ollut
täällä paljon ja en ole nähnyt mitään ihmettä. On varmaan, mutta hei
suhteellisesti. Jotenkin tuntuu, että osa on kateellisia ja ne pelkää lentää
tai ne pelkää jotakin mitä minä me muut emme tiedä. Toki Suomi-Pattaya
seura voi kertoa paljon jos uskaltaa kysyä. Tietävät varmasti Cambodiasta
myös.

Kysymys on suurin piirtein siitä, että miten sinä käytät sen rahan mitä sinä
saat. Eläkkeen tai muun toimeentulon. Monet on ulosotossa ja silloin
heidän tilanne on heikompi. Täällä pärjää hyvin 1000 euroa kuussa ja saa
ihan hyvän elämän. Cambodia life on otettava silloin myös mukaan tai on
järjestettävä oma asunto Thaimaasta tai miten vain. Kyllä Banaani ja riisi
ja tälläinen perusruoka on halpaa vesi on myös... Kaikki on sitten kiinni,
siitä miten elät. Ei ole mitään standardia, kuinka paljon tarvii rahaa, siis
elämiseen.. Hedelmät on halpoja ja vihannekset ym.. Miten syöt ja missä
ja sillä lailla. Olutmiehet toki Cambodia on Teille paras. Ei mene viinaan
eikä olueen rahaa. 10 tuoppia baarissa 4,5 euroa .. Ei mene rahaa.

Täällä saa kaikenlaisia lääkkettä apteekista. Sen kun menet ja ostat.
Lääkärissä voi käydä.. Maksaa joku 20 euroa.,, Peruskäynti jos et tiedä
mikä vaivaa. Pirtua myös ja puhdasta alkomaholia jos tarvit. Kaupasta
saat kyllä vodkaa ja muuta parin euron litrahintaan jos mielit myös. Ei ole
rahapelejä jotka varastaa sinun rahasi. Kaikki on hyvin.

Kysy ihmeessä jos kiinnostuit ... Yritän vastata asiallisiin kysymyksiin
asiallisesti... Ulosotto jutuissa jos olet, niin kysy niiltä sieltä ja sen vuoksi
et voi nauttia Thaimaan ja aasian lämmöstä... Sanoin veljelleni, että tule
nyt... Kyllä sinä suomella pärjäät ja kyllä täällä oppii. Pattayalla on liki
40 vai 50 suomi-baaria missä saa kaikki ruuat ja kaffeet ihan miten vain.
Varmasti löytyy joku, jopa lentokentältä noutamaan.

69

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piti vielä laittaa, että eihän se kuolemaksi ole jos ylität budjetin
      vähän. Syöt Banaania ja riisi seuraavan päivän tai pari jos lipsahti
      enemmän rahaa, kuin piti. Tai säästä sen etukäteen.

• Anonyymi

No onkos sulla Tapsa aviovaimo mukana siellä? Minkälaisia viisumeja siellä Khameessa myönnellään? Entäs se Laos? Minkälainen olisi asuinmaana, siinä Thaimaan rajan pinnassa? Olisko sulla tietoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onkos sulla Tapsa aviovaimo mukana siellä? Minkälaisia viisumeja siellä Khameessa myönnellään? Entäs se Laos? Minkälainen olisi asuinmaana, siinä Thaimaan rajan pinnassa? Olisko sulla tietoo.

Nuo viisumiasiat minuakin kiinnostaisivat. Saako pitkän viisumin tai oleskeluvan helpommin ja halvemmalla jos on paikallisen kanssa naimisissa? Entä vakuutukset siltä varalta jos sattuu jokin moottoripyörä agsidentti tai vaikkapa puhkeaa umpisuoli?

• Anonyymi kirjoitti:

Toi viisumi asia oli asiallinen kysymys:
        Kun tulet Cambodiaan, vaikka maitse, niin sinun tulee hakea Business Visaa
        jos meinaat jäädä pitempään... Sitä voi täällä sitten paikallisen matkatoimiston
        tai itse menent Phnom penhiin ja haet sen sieltä, mutta neuvoni on, että anna
        matkatoimiston hoitaa ja saat sen vuoden viisumin varmasti. Maksaa kait
        20 euroa enemmän... Vuoden viisumi on noin 300 dollaria. Saat mennä ja tulla
        muuallekin mielin määrin. Jos olet yli 55 vuotta, niin sitten eläkeläisviisumi.
        Eläketodistus kait tarvitaan... edes jotakin tuloa.

Asunto 150 dollari löytyy ihan perus yksiö tai kaksio... En tiedä saanko linittää..
        Mutta hae Cheap rent siem reap.. Facessä ja missä vain katsokaa jotka epäilee.

Lao on kait vähän saman tyyppinen, kuin Cambodia ja samaa rotua ne on ihmiset
        täällä ja vietnamissa. Thaimaa on edellä kehityksessä ja on myös siten kalliimpi.

Vaihtoehtoja on hirveesti jo pelkästään Cambodiassa ... En tiedä kuinka kivoja
        paikkoja vielä löytyy.. Tiet on huonompia, kuin Thaimaassa. Mutta rannikkoa
        olen itse ajatellut... myös. Ihan mukavaa täällä on ollut ja ei ole halua suomeen.
        Internet toimii ja kuuluu minulla vuokraan myös. Saa tarpeeksi sitä lajia sieltä.
        Olut on hyvää ja sitä täällä juodaan paljon turistien piirissä ja turisteja alkaa
        taas olemaan aika paljon. Olut on oikeasti hyvää...

• Anonyymi
        Pattayalainenmyös kirjoitti:

Toi viisumi asia oli asiallinen kysymys:
        Kun tulet Cambodiaan, vaikka maitse, niin sinun tulee hakea Business Visaa
        jos meinaat jäädä pitempään... Sitä voi täällä sitten paikallisen matkatoimiston
        tai itse menent Phnom penhiin ja haet sen sieltä, mutta neuvoni on, että anna
        matkatoimiston hoitaa ja saat sen vuoden viisumin varmasti. Maksaa kait
        20 euroa enemmän... Vuoden viisumi on noin 300 dollaria. Saat mennä ja tulla
        muuallekin mielin määrin. Jos olet yli 55 vuotta, niin sitten eläkeläisviisumi.
        Eläketodistus kait tarvitaan... edes jotakin tuloa.

Asunto 150 dollari löytyy ihan perus yksiö tai kaksio... En tiedä saanko linittää..
        Mutta hae Cheap rent siem reap.. Facessä ja missä vain katsokaa jotka epäilee.

Lao on kait vähän saman tyyppinen, kuin Cambodia ja samaa rotua ne on ihmiset
        täällä ja vietnamissa. Thaimaa on edellä kehityksessä ja on myös siten kalliimpi.

Vaihtoehtoja on hirveesti jo pelkästään Cambodiassa ... En tiedä kuinka kivoja
        paikkoja vielä löytyy.. Tiet on huonompia, kuin Thaimaassa. Mutta rannikkoa
        olen itse ajatellut... myös. Ihan mukavaa täällä on ollut ja ei ole halua suomeen.
        Internet toimii ja kuuluu minulla vuokraan myös. Saa tarpeeksi sitä lajia sieltä.
        Olut on hyvää ja sitä täällä juodaan paljon turistien piirissä ja turisteja alkaa
        taas olemaan aika paljon. Olut on oikeasti hyvää...

Herää vaan kysymys miksi pitäisi lähteä kelan hellästä huomasta jonnekin tuhansien kilometrien päähän, kela kustantaa varattomalla asunnon ja terveydenhuollon, maksaa tarvittaessa sähkölaskusi ja antaa vielä käyttörahaa jos massit on päässyt loppumaan, ulkomailla olet täysin ilman turvaa... olkoon viina ja tupakka halvempaa kuin suomessa, pelkästään vakuutuksen tarve voi rikkoa budjetin pahoin se voi maksaa aasiassa tuhansia euroja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herää vaan kysymys miksi pitäisi lähteä kelan hellästä huomasta jonnekin tuhansien kilometrien päähän, kela kustantaa varattomalla asunnon ja terveydenhuollon, maksaa tarvittaessa sähkölaskusi ja antaa vielä käyttörahaa jos massit on päässyt loppumaan, ulkomailla olet täysin ilman turvaa... olkoon viina ja tupakka halvempaa kuin suomessa, pelkästään vakuutuksen tarve voi rikkoa budjetin pahoin se voi maksaa aasiassa tuhansia euroja.

Ja se viisumihan on erittäin vaikea saada.!
        Elite statuksesta puhumattakaan.

• Anonyymi

Kiinnostaisi vierailla kamputseassa pitkästä aikaa. Joskus käytiin kaksi viikkoa siellä ne kuuluisimmat kohteet katsomassa. Rento meininki oli ja hyvää enkkua puhui nuoret tuktuk kuskit. Millaisen asunnon saa 130 eurolla? Ilmastointi ja oma suihku? Telkkari? Kiinnostaisi kyllä kuukausi viettää mutta käykö aika pitkäksi vai kannattaako jäädä Pattayalle ihan sovinnolla kun kyseessä on vain 2 kk loma?

• Anonyymi

Niuvassa asumalla tienaa ja kiljuaineet ovat ilmaisia.

• Anonyymi

Kova on tarve pojulla saada huomiota osakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kova on tarve pojulla saada huomiota osakseen.

kuten kommentoijallakin, "täällä thaimaassa"

• Anonyymi

Kiva kun kerroit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuten kommentoijallakin, "täällä thaimaassa"

...ollen

• Anonyymi

Tapsa rauhoitu jo, hoitaja tulee kohta.

• Anonyymi

Ulosotossa on yli puolimiljoonaa suomalaista, siinä on potentiaalia hakeutua aasiaan, thaimaahan ei onnistu ei riitä nettotulot.

• Anonyymi

Bumball säestää, mutta bumballilla massia riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bumball säestää, mutta bumballilla massia riittää.

Vaan umpisuoli piti Suomessa tarkistuttaa kun vakuutus ei riittänyt Thaimaassa vaikka hänellä oli puheiden mukaan maailman paras ja kallein VIP vakuutus. Sitten haastoi vielä kelan oikeuteen kun ei saanut sadan euron lääkkeistä kelakorvausosuutta vähentää vaikka oli maailman paras kelakortti ja maailman paras eläke, paras näppis, paras puumuki, paras silakkalaatikko nuudelisäkki.
        Voi olla kohta Suomesta Aasiaan tunkua kun vihreät uhittelee Suomeen kohta saapuvaksi miljoonia ilmastopakolaisia, joka on täyttä kukkua. Valtavat viljelyskelpoiset pinta-alat on asuttamatta Aasiassa ja Afrikassa. Niihin mahtuu vaikka koko maapallon väestö. Vasta 15% viljelyskelpoisesta maasta on viljelty.

Vain osalla köyhyysrajan alapuolella elävistä suomalaisista on sellaisia, joilla ei rahan puolesta ole mahdollisuus elää Thaimaassa. Pari miljoonaa suomalaista voisi muuttaa Thaimaahan koska vaan jos haluaisivat. Harva haluaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaan umpisuoli piti Suomessa tarkistuttaa kun vakuutus ei riittänyt Thaimaassa vaikka hänellä oli puheiden mukaan maailman paras ja kallein VIP vakuutus. Sitten haastoi vielä kelan oikeuteen kun ei saanut sadan euron lääkkeistä kelakorvausosuutta vähentää vaikka oli maailman paras kelakortti ja maailman paras eläke, paras näppis, paras puumuki, paras silakkalaatikko nuudelisäkki.
        Voi olla kohta Suomesta Aasiaan tunkua kun vihreät uhittelee Suomeen kohta saapuvaksi miljoonia ilmastopakolaisia, joka on täyttä kukkua. Valtavat viljelyskelpoiset pinta-alat on asuttamatta Aasiassa ja Afrikassa. Niihin mahtuu vaikka koko maapallon väestö. Vasta 15% viljelyskelpoisesta maasta on viljelty.

Vain osalla köyhyysrajan alapuolella elävistä suomalaisista on sellaisia, joilla ei rahan puolesta ole mahdollisuus elää Thaimaassa. Pari miljoonaa suomalaista voisi muuttaa Thaimaahan koska vaan jos haluaisivat. Harva haluaa.

Minä sanon sinulle, että harva haluaa ... En usko sitä.
        Voin taata ja alleviivata, että joka tykkää elää auringon alla ja nauttia elämästä,
        niin tasan tarkkaan tykkää aasiasta ja Thaimaasta ja aika moni säästää ja
        säästää ja laittaa kilpailulippuja ja lappuja, että voittaisi matkan Thaimaahan.

Tämähän on Paratiisi ja Paratiisi saaret ihan lähellä ... Hei tarkistuta pääsi.

• Anonyymi

Minä sanon sinulle, että harva haluaa ... En usko sitä.
        Voin taata ja alleviivata, että joka tykkää elää auringon alla ja nauttia elämästä,
        niin tasan tarkkaan tykkää aasiasta ja Thaimaasta ja aika moni säästää ja
        säästää ja laittaa kilpailulippuja ja lappuja, että voittaisi matkan Thaimaahan.

Tämähän on Paratiisi ja Paratiisi saaret ihan lähellä ... Hei tarkistuta pääsi.

Tapsa hyvä. Tykkääminen ei ihan riitä muuttopäätöksiin. Pitää olla asiat siinä mallillaan Suomessa että voi lähteä. Perhe, työt, kaverit, harrastukset, raha-asiat, asumisjärjestelyt Suomessa, talot, mökit, lapset, naiset, vaimot, muu omaisuus jne kaikki pitää olla siinä mallissa että lähteminen onnistuu. Tykkääminen ei riitä.
        Jos tykkää enemmän lähtemisestä kuin jäämisestä ja on valmis ja kykenevä hoitamaan edellä mainitut asiat lähtökuntoon niin sitten lets mennään. Jos ei niin ei.
        Pidä sinäkin Tapsa taukoa juomisesta ennen joulua. Ei näytä tekevän hyvää ajattelukyvyllesi.

En tiedä mitään kamalampaa kuin paratiisisaaret. Vartissa olen valmis jatkamaan matkaa ihmisten ilmoille paratiisisaarilta. Minulle ne on painajaisia. En tykkää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommentoin tätä muutoin mainiota kommenttia vain tältä osin, että mielestäni NumBall (Bumball?) toimi ihan oikein tässä kertomassaan tapauksessaan, kun "haastoi kelan oikeuteen".

Minun mielestäni tässä oli kyse periaatteista, oikeudenmukaisuuksista ja tasa-arvoista.

Lienee paikallaan nyt vielä minun korostaa, että tällä kertaa en siis ole henkilöä NumBall vastaan tai puolesta.

Itse asia, tämä miten meitä suomalaisia (ja thaimaalaisia) nyt ja jatkossa Suomessa kohdellaan, on siis se asia, mihin minun mielestäni pitäisi meidän kaikkien fokusoitua sen sijaan, että käytämme aikaamme ja energiaamme henkilökohtaisiin vittuiluihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommentoin tätä muutoin mainiota kommenttia vain tältä osin, että mielestäni NumBall (Bumball?) toimi ihan oikein tässä kertomassaan tapauksessaan, kun "haastoi kelan oikeuteen".

Minun mielestäni tässä oli kyse periaatteista, oikeudenmukaisuuksista ja tasa-arvoista.

Lienee paikallaan nyt vielä minun korostaa, että tällä kertaa en siis ole henkilöä NumBall vastaan tai puolesta.

Itse asia, tämä miten meitä suomalaisia (ja thaimaalaisia) nyt ja jatkossa Suomessa kohdellaan, on siis se asia, mihin minun mielestäni pitäisi meidän kaikkien fokusoitua sen sijaan, että käytämme aikaamme ja energiaamme henkilökohtaisiin vittuiluihin.

Joo asiaan on toinenkin näkökulma se että maksan ennakonpidätykseni suomeen, saamatta mitään vastinetta sille rahalle, lisäksi asiaan mielestäni vaikuttaa sekin että olen suomen kansalainen, kaiken maailman pakolaiset saavat välittömästi kelan edut kun tulevat suomeen, on sitten tuohon pakolaisuuteen syytä tai ei, ihmisiä ei aseteta eriarvoiseen asemaan missään tilanteessa, näin tapahtuu jos muutat eu:n ulkopuolelle, olet yli 6 kk poissa suomesta, menetät kelakorttisi, matkavakuutus saattaa peruuntua kun yleensä siinä vaaditaan kelakorttin voimassa oloa, olet kusessa jos et tiedä tätä,

Tuo lainsäädäntö vaikuttaa muutenkin oudolle, kuten moni muukin laki, sippilän hallinto kaudelta, mielestäni huonoin hallitus koskaan suomessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Otanpa vielä kantaa tuohon "Vain osalla köyhyysrajan alapuolella elävistä suomalaisista on sellaisia, joilla ei rahan puolesta ole mahdollisuus elää Thaimaassa" , köyhyysraja on noin 1000euroa kk, joka ei vielä oikeuta oa viisumiin, ja vuoden jatkoon viisumin umpeuduttua, kokeile poju kokeile, mutta tosiaan pattayanpalstan, pattayanmatkailuun massit riittää, joten jatketaan siitä.

• Anonyymi
        Numball kirjoitti:

Otanpa vielä kantaa tuohon "Vain osalla köyhyysrajan alapuolella elävistä suomalaisista on sellaisia, joilla ei rahan puolesta ole mahdollisuus elää Thaimaassa" , köyhyysraja on noin 1000euroa kk, joka ei vielä oikeuta oa viisumiin, ja vuoden jatkoon viisumin umpeuduttua, kokeile poju kokeile, mutta tosiaan pattayanpalstan, pattayanmatkailuun massit riittää, joten jatketaan siitä.

Ota kantaa myös siihen että meitä on satoja nuoria Bangkokissa opiskelijaviisumilla työharjotteluissa ja töissä samalla.

• Anonyymi
        Numball kirjoitti:

kelakortti ja viisumit, siinäpä päivän tärkeimmät....

• Anonyymi kirjoitti:

Ota kantaa myös siihen että meitä on satoja nuoria Bangkokissa opiskelijaviisumilla työharjotteluissa ja töissä samalla.

No otanpa kantaa, asiaan kuin kauniisti pyydetään, asia on vaan nyt niin että bangkokissa on muutamia firmoja jotka hommaavat duunareilleen viisumit ja asunnot, näistä paljon muualla suomi24 palstalla, käsitteenä callcenter toiminta, toinen yleinen tapa on saada kutsu viranomaisten hyväksymästä oppilaitoksesta selvittää miten pärjää täällä opiskeluaikana, kun tuloja ei ole, yleensä kyseessä on kaksi vaihtoehtoa, opettajaksi pääset jos sinulla on "ammattikouluun" alempikorkea koulututkinto, yliopistoissa ylempi korkeakoulututkinto, jos opetat englantia sinulla pitää olla virallinen kielitodistus, joka on varsin hankala, minä en siitä varmasti pääse läpi vaikka puhun sujuvaa englantia.

Tämä toinen vaihtoehto on hankalampi opiskelija, tosiaan kutsukirje koulusta, pitää olla valtion hyväksymä oppilaitos, edistymistäsi seurataan tarkkaan jolloin opiskelutulokset toimitetaan maahanmuutoviranomaisille, aina kun viiisumi uusitaan eli lukukausittain...

Aikaisemmin tuhannet koulut voivat kirjoittaa todistuksia, mutta tilannetta muutettiin kun havaittiin että järjestelmää käytetään paljon väärin... ja miksi pitäisi hakeutua töihin ja työharjoitteluun Thaimaahan harvemmin se tarjoaa paljon mitään parempaa.... mihinkään... päinvastoin nämä koulut jotka voivat kirjoittaa todistuksen edistymisestäsi, on erittäin kalliita yksityiskouluja, joiden lukukausi maksu on 50.000 paaterosta 400.000 paateroon...

Kerro sinä miten olet työharjoittelun ja työsi täällä thaimaassa hoitanut.

• Anonyymi
        Numball kirjoitti:

Kertoisitko tarkemmin noista viisumeista ja vakuutuksista.

• Anonyymi kirjoitti:

Kertoisitko tarkemmin noista viisumeista ja vakuutuksista.

En, löydät viisumit Thaimaan Suomessa olevan suurlähetystön sivulta, vakuutukset löydät googlaamalla Thailand health insurance, joten jatketaan siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua lapsirukkaa, lähellä päiväntasaajaa tulee helvetilliset olot jos ilmastolämpenee liiaksi, katsos poju kun isä opettaa, suurin osa auringosta tulevasta uv-säteilystä tulee maanpinnalle juuri näillä alueilla, siksi riski ilmastonlämpenemisestä on juuri näillä alueilla erittäin vaarallista, ilmakehän ohuuntuessa sen kykysuodattaa haitallista säteilyä vähenee tai poistuu kokonaan, jolloin voimakas säteily saa sen aikaan että alue muuttuu elinkelvottamaksi käytännössä kaikelle elämälle, niin nisäkkäille kuin kasveille.

Eikä meretkään ole turvassa, erilaiset levät rakastavat hiilidioksiidia, ja saavat ne villiintymään todella, niissä on vaan se ongelma että kun vaikkapa sinilevää on paljon ne muuttavat happea hiilidioksiidiksi, joka puolestaan kiihdyttää kasvihuoneilmiötä, joka puolestaan ohentaa ilmakehää, joka puolestaa menettää kyvyn suodattaa auringonsäteilyä.

Lopputulos on se että jonain päivänä aurinko ei enää nouse, taivaan väri ei ole sininen vaan musta, miksi tähän saat perehtymällä asiaan, aasi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua lapsirukkaa, lähellä päiväntasaajaa tulee helvetilliset olot jos ilmastolämpenee liiaksi, katsos poju kun isä opettaa, suurin osa auringosta tulevasta uv-säteilystä tulee maanpinnalle juuri näillä alueilla, siksi riski ilmastonlämpenemisestä on juuri näillä alueilla erittäin vaarallista, ilmakehän ohuuntuessa sen kykysuodattaa haitallista säteilyä vähenee tai poistuu kokonaan, jolloin voimakas säteily saa sen aikaan että alue muuttuu elinkelvottamaksi käytännössä kaikelle elämälle, niin nisäkkäille kuin kasveille.

Eikä meretkään ole turvassa, erilaiset levät rakastavat hiilidioksiidia, ja saavat ne villiintymään todella, niissä on vaan se ongelma että kun vaikkapa sinilevää on paljon ne muuttavat happea hiilidioksiidiksi, joka puolestaan kiihdyttää kasvihuoneilmiötä, joka puolestaan ohentaa ilmakehää, joka puolestaa menettää kyvyn suodattaa auringonsäteilyä.

Lopputulos on se että jonain päivänä aurinko ei enää nouse, taivaan väri ei ole sininen vaan musta, miksi tähän saat perehtymällä asiaan, aasi...

Kirjoitappa välillä nimimerkeillä otahanuriinpoju tai zaphodbbx.
        Yhtä totta joka sana.

• Anonyymi

Hotelliin menee mulla 15000 bahtia kuussa ja safkaan 6000 ja iltamenoihin 15 000. Paria shorttaria ei kannata laskea mukaan. Suomessa tulen toimeen samalla summalla, mutta kun siitä jää pois se hotellimaksu on Suomessa eläminen tietysti edullisempaa.

• Anonyymi

20 euroa vuorokaudessa safkaan ja iltamenoihin? No nyt on edullinen kuukauden loma Pattayalla ollut. En halua arvostella lomaasi enkä budjettiasi mutta tuolla rahalla ei juhlita.
        Kukin tavallaan. Alle satasella ei vuorokaudesta golfari selviä perillä Pattayalla vaikka ei tekisi mitään muuta kuin pelaisi ja söisi. Siihen päälle hotelli keskihinta 60 euroa meikäläisellä. Sapuskaankin tulee panostettua ainakin 40 euroa vuorokaudessa sisältäen juomat.
        6000 euroa menee golfarilla kuukaudessa Pattayalla eikä se sisällä yhtäkään iloista iltaa vielä eikä ensimmäistäkään naista. Lennot päälle niin 6700 euroa plus ilot. Aikoinaan selvisi puolella tuosta. Ei enää.

• Kokeile semmoinen , kuin Chang tong palace.. Joku 600 bahtia yö ?
      Longina voit saada alennusta... En tiedä mitä muuta tarvit ?
      Siisti kiva hotelli.. Sitä käytän, kun kerran kysit. Uima-allas ja jotakin
      kuntovehkeitä ja Biljardipöytiä ja auringonottoa ja edullisia juomia.
      Kahvi muistaakseni 13 bahtia ja olut joku 50 bahtia ...

Pane sitten rahas minne tykkäät... Mutta sillä saa jo tasoa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pattayalla meni viimeksi 1200 euroa ekana iltana yhteen baariin. Yksin heräsin aamulla huoneestani. Automaatti oli vielä imaissut yhden korteistani matkalla hotellille kun painelin mitäsattuu pin-koodeja.

• Tuon uskon ja voi siinä mennä paljon muutakin.
        Mutta jos jätät sen automaattikortin hotelliin ja otat mukaan vaikka satasen.

Juot oluita tai ostat pullon kaupasta ja maksat avausmaksut sun muut.
        Saattaa tilanne olla silloin toinen??

• Jos jättää ne ryypiskelyt vain viikonloppuun jo terveydellisistä syistä.
      Jos janottaa noin kamalasti, niin silloin on parempi tulla Cambodiaan .
      Et perskele voi juoda rahojasi et. Saat toki viinaa ja olutta.
      Oluet 0,40 euroa baareissa ja Viinakset joku 0,90 euroa baarissa.
      Kokeileppa juoda 20 euroa ?

• Anonyymi

Kannattaa varmasti pysyä kelan asiakkaana, jos kovasti janottaa, maksan ja munuaisten romahtaminen ei ole hoidettavissa thaimaassa sen enempää kuin cambossa, vähävaraisilla ilman vakuutusta, eikä edes vakuutuskorvaa, Miika sai asian katkerasti kokea...

Muuten annan muutaman vinkin, milloin homma on menossa ns. vituilleen, ensimmäinen oire on lähes poikkeuksetta vasemman siis sydämmenpuoleisen jalan turpoaminen, turpoaminen johtuu siitä että sydän ei pysy poistamaan nestettä riittävästi elimistöstä, ja painovoima vetää sen sydämmen puoleiseen jalkaan, jos tässä vaiheessa hakeudut sairaalaan ja lopetat kokonaan dokaamisen voit säilyä hengissä, jos jatkat seuraavaksi vettä alkaa kertyä muualle elimistöön yleensä, vatsan alueelle, lääketieteellisesti tilan nimi on askiitiis, silloin aletaan olla jo kalkkiviivolla, munuaiset eivät enää suodata virtsaa, sekä maksa ei poista verestä epäpuhtauksia, tila näkyy jopa derium nimisenä tilana, enne tajuttomaksi menoa, samoin tulee paljon iho-ongelmia. koska epäpuhtaudet eivät enää poistu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa varmasti pysyä kelan asiakkaana, jos kovasti janottaa, maksan ja munuaisten romahtaminen ei ole hoidettavissa thaimaassa sen enempää kuin cambossa, vähävaraisilla ilman vakuutusta, eikä edes vakuutuskorvaa, Miika sai asian katkerasti kokea...

Muuten annan muutaman vinkin, milloin homma on menossa ns. vituilleen, ensimmäinen oire on lähes poikkeuksetta vasemman siis sydämmenpuoleisen jalan turpoaminen, turpoaminen johtuu siitä että sydän ei pysy poistamaan nestettä riittävästi elimistöstä, ja painovoima vetää sen sydämmen puoleiseen jalkaan, jos tässä vaiheessa hakeudut sairaalaan ja lopetat kokonaan dokaamisen voit säilyä hengissä, jos jatkat seuraavaksi vettä alkaa kertyä muualle elimistöön yleensä, vatsan alueelle, lääketieteellisesti tilan nimi on askiitiis, silloin aletaan olla jo kalkkiviivolla, munuaiset eivät enää suodata virtsaa, sekä maksa ei poista verestä epäpuhtauksia, tila näkyy jopa derium nimisenä tilana, enne tajuttomaksi menoa, samoin tulee paljon iho-ongelmia. koska epäpuhtaudet eivät enää poistu...

Eikö sulla ole siellä thaimaassa muuta tekemistä kun vahtia tätä palstaa.?

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö sulla ole siellä thaimaassa muuta tekemistä kun vahtia tätä palstaa.?

Varmaan mukavampi vahtia thaimaassa, täällä on ainakin lämmin, talvikin meni jo... alkaa olla yö lämpötilat yli 20 muutamana yönä laski 16-18 asteeseen...

• Anonyymi
        Numball kirjoitti:

Varmaan mukavampi vahtia thaimaassa, täällä on ainakin lämmin, talvikin meni jo... alkaa olla yö lämpötilat yli 20 muutamana yönä laski 16-18 asteeseen...

Niin, mutta eikö ole mitään muuta tekemistä.?

• Anonyymi
        Numball kirjoitti:

Näyttäisi että olet DERIUM nimisessä tilassa ollen.

• Lähde ulos ja mene vaikka jäätelö-baariin ja juo caffet siellä jos et
      muuta keksi.... Sitten kävelet vähän rannalla ja potkaset kiveä.

Ota makuualusta ja makoile rannalla ja kuuntele aaltoja.
      Katsele millaisia kaloja ne paistelee ja pyydä vaikka maistiaista... ?

Rohkeammat vuokraa mopoja ja ajelee niillä. Käy kaupoissa ja katsele
      mitä ne myy. Saarille on kiva risteillä ja ottaa aurinkoa. Pulikoida voi myös
      siellä. Varaa sellainen vesitiivis kukkaro tavaroille.

Kunhan jostakin aloittaa... Mitä teet suomessa ?

• Anonyymi

Töitä

• Jos jos haluttaa ryypätä vain ja olla kännissä, niin päätä niin. Silloin menet
        matkatoimistoon ja kysyt mini-bussia siem reappiin. E-viisumilla kuukausi ja
        juo niin paljon kuin huvittaa ja sitten katsotaan uudestaan.

Nyt sinulla ei ole mennyt rahaa juomiseen ei tupakkaan... Sekin on alle 50 centtiä
        aski... Nyt sitten kokeillaan uudestaan sitä Pattayaa, kun se juominen on juotu.

• Anonyymi

Jos jos haluttaa ryypätä vain ja olla kännissä, niin päätä niin. Silloin menet
        matkatoimistoon ja kysyt mini-bussia siem reappiin. E-viisumilla kuukausi ja
        juo niin paljon kuin huvittaa ja sitten katsotaan uudestaan.

Nyt sinulla ei ole mennyt rahaa juomiseen ei tupakkaan... Sekin on alle 50 centtiä
        aski... Nyt sitten kokeillaan uudestaan sitä Pattayaa, kun se juominen on juotu.

Jutuistasi päätellen olet sienimiehiä.

• Anonyymi

Kerron tästä meidän toiminnasta nopeasti Bangkokissa. Koulu ja työ tapahtuvat kaikki samassa rakennuksessa. Koulu 6 tuntia viikossa. Työ 40 tuntia viikossa. (saa tehdä 8 tuntia pidempäänkin) Molemmat tapahtuu maanantai-torstai. Saa vaihtaa päiviä oman tilanteensa mukaan muttei ihan mielivaltaisesti. Joka viides viikko vapaa kokonaan. Voi myös tehdä niin että jättää vapaaviikon väliin ja pitää sitten kaksi viikkoa kerralla.

Työnantaja järjestää kaiken. Asunnon, työpaikan ja viisumit. Kyse ei ole puhelinmyyntityöstä. Meitä on suomalaisia tässä duunissa 15. Ruotsalaisia saman verran ja muun maalaisia ja paikallisia kymmenen. Yhtiön taustalla on miljardien konserni. Sopimus on vuodeksi kerrallaan. Rekrytointi tapahtui netissä ja puhelinhaastatteluna.

AH

• Anonyymi

Onpahan taas juttuja, siis teidän toiminassa koulu on kuusi tuntia viikossa, ja viikottainen työaika 40 tuntia viikossa siis yhteenä 46 tuntia viikossa tai tarkemmin 4 päivässa ma-to... jokin tässä ei taas täsmää, taitaa olla sitä fantasiayrittämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpahan taas juttuja, siis teidän toiminassa koulu on kuusi tuntia viikossa, ja viikottainen työaika 40 tuntia viikossa siis yhteenä 46 tuntia viikossa tai tarkemmin 4 päivässa ma-to... jokin tässä ei taas täsmää, taitaa olla sitä fantasiayrittämistä.

En tiedä kuka elämästään kertoi mutta onhan tämä alituinen kommentoija hullu ilman muuta elämää.
        "Jokin tässä ei täsmää" jauhannan olen lukenut varmaan 1.000 kertaa tältä hullulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jokin ei taas täsmää" lohkaisi palstapäivystäjä, koska kellään muulla ei ole varaa thaimaan viisumiin ja vip tason vakuutuksiin.
        Elite statuksesta puhumattakaan, musta Amex pitää myös olla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jokin ei taas täsmää" lohkaisi palstapäivystäjä, koska kellään muulla ei ole varaa thaimaan viisumiin ja vip tason vakuutuksiin.

Eilenhän tuo "ravintoloitsijanakin" esiintyvä "pohjoisen mies" jaagasi raivostuneena että "Pattayan suomirafloissa juodaan vain kaljaa kaljaa kaljaa" ikean lihapullilla, ettei ne ei pysy pystyssä ja ettei niillä ole sähkölaskuunkaan kesällä varaa niin pitävät sitten sen takia kiinni kesälomalla raflat. Hänen omat (vaimonveljensiskojen) raflat Chiang Maissa pysyy komeasti pystyssä ja onnelliset tarjoilijat ovat 12 kuukautta töissä ja ravintolan johtajat poissa. Kellohametanssiaiset on kuulema suosittuja tavallisten thaimaalaisten prosenttiliivijengiläisten keskuudessa hänen amerikkalaishenkisissä ravintoloissa joissa ei myydä ruokaa eikä olutta. Kokit painaa hommia vaikkei ole keittiötään. Hän on kertonut että muiden terveyshuolien lisäksi kihti riivaa.
        Se selittääkin hänen olutvihansa. Haluaisi särpiä sitä mutta kihtipotilaille olut ei sovi. Vetelee korvikkeita. Kutsui Thaimaan suosituinta olutta Changia "halvaksi kuraksi" ja että Heineken on oikeaa kaljaa. Tämä "sensei" on käynyt Kanarialla 90 luvulla. Siellä Heineken oli suosittua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Numballin jututhan täsmäävät.. etekin nimimerkillä otahanuriinpoju, zaphodbbx..
        Näitä saimme viimeviikolla iloksemme lukea, hyvinkin uskottava kaveri.
        Pystyi jopa asumaankin pattayalla, hua hinissä ja jyväskylässä samaan aikaan riippuen millä nimimerkillä kirjoitteli.
        Uskottava kaveri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep ja sinulla kelakortti, olemmeko tasoissa, resupetteri,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Numballin jututhan täsmäävät.. etekin nimimerkillä otahanuriinpoju, zaphodbbx..
        Näitä saimme viimeviikolla iloksemme lukea, hyvinkin uskottava kaveri.
        Pystyi jopa asumaankin pattayalla, hua hinissä ja jyväskylässä samaan aikaan riippuen millä nimimerkillä kirjoitteli.
        Uskottava kaveri.

Bangkokin pilvenpiirtäjän VIP huoneessa hänellä oli parkettilattiat mutta ystävällään terolla vain kokolattiamatot. Dopparit unohtui Hiekkaharjuun kun pojat matkaan läksivät suoraan koiranäyttelystä. Niin ärhäköitä koiria että kun ne lopulta muuttivat Hua Hiniin riisikoiriksi niin niiden rotukin vaihtui dobermannista thai ridgebackiin ja naapurin kaukasian paimenkoirat on ihan hiljaa kun numeromiehen koirat ärähtää valvontakameroiden valvoessa maisemaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep ja sinulla kelakortti, olemmeko tasoissa, resupetteri,

zaphodbbx
        20.08.2015 15:13

Väittäisin että sinä et ainakaan ole sieltä älykkäämmästä päästä, ensin tämä pattayan ukko maksaa oman matkansa, veroissa hän maksaa sinulle verojenkautta elämäsi siellä Joensuussa, että sinulla on varaa yleensä edes syödä, kysys vielä kuka teistä kolmesta on tyhmin, sinä, tämä ukko vai se hänen maksama matkaopas... Totta se on se ukko, kun maksaa veronsa Suomeen, niin sinulla on varaa arvostella kättä joka ruokkii sinua... Ääliö,

Ps. Sama vastaus sopii niin sinulle kun lukuisille joukolle muitakin ääliöitä..

• Anonyymi

Opiskele lisää katkeruuttas ...... Delirium.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opiskele lisää katkeruuttas ...... Delirium.

T modekin DERIUM tilassa ollen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bangkokin pilvenpiirtäjän VIP huoneessa hänellä oli parkettilattiat mutta ystävällään terolla vain kokolattiamatot. Dopparit unohtui Hiekkaharjuun kun pojat matkaan läksivät suoraan koiranäyttelystä. Niin ärhäköitä koiria että kun ne lopulta muuttivat Hua Hiniin riisikoiriksi niin niiden rotukin vaihtui dobermannista thai ridgebackiin ja naapurin kaukasian paimenkoirat on ihan hiljaa kun numeromiehen koirat ärähtää valvontakameroiden valvoessa maisemaa.

Onko kukaan koskaan missään kuullut oikeiden dobermann harrastajien kutsuvan koiriaan doppareiksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko kukaan koskaan missään kuullut oikeiden dobermann harrastajien kutsuvan koiriaan doppareiksi?

Parannusta /LdiJgE

• Kyllä Pattayalla pärjää pienelläkin, Ei tietenkää ensikertalainen voi eikä
      osaa säästää asioissa. Siksi suosittelen näitä suomi-baareja ja seuroja
      aluksi, että on edes jotakin osaamista. Seuralla käy syömässä kait jotain
      5 euroa ja sillä pärjää jo päivän ja siihen vesipullo ja pari banaania .

Mitä muuta sä tarvit... Hammasharjan ja saippuat ja nämä tuot kotoa.
      Viikonloppuna ottaa vaikka molempina päivinä ja sitten parantelee
      viikon, niin ei siinä hirveitä mene.

• Anonyymi

Apexin aamiaispuffet 2nd roadilla on arvosanaltaan sellainen 8 mutta hinnaltaan 10 kerran aamiaiskortti vain 1200 patia. Monipuolinen aamiainen susheineen päivineen ja löytyy myös esim nakit ja perunat koti-ikävää kärsiville. Ok salaatit ja kananmunat saa missä muodossa vaan. Hyvä kahvi, hedelmät ok. Makeaakin on kahvin kanssa jos maistuu.
        Ainoa miinus on se mikä monissa muissakin aamiaispuffissa Thaimaassa on se että mehut on sokeroitua esanssia ja niissä on vain ripaus hedelmää.
        Paremmissa hotelleissa mehut on hedelmästä mutta aamiaisen hinta moninkertainen.
        Ilman sarjalippua 150 patia.

• Tuolla välissä oli joku Heineken mies... ! Pattayalla ei varmasti juoda
      Heinäkenkää, kuin pakosta jos muuta ei ole. Huonoa kaljaa.
      Singha on hyvää kaljaa... Chang menee kylmänä. Yleensä ja siten etsin
      niitä erikoisolusia.

Kyllä Aamiaista löytyy siihen 100 bathiin ( 3 euroa nykyään) ihan monia
      paikkoja. Seven elevenistä saa ihan OK aamiaisen.

• Anonyymi

"erikoisolusia" - mitä nämä ovat ja oletko löytänyt?

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jännä juttu kuinka joku Aviomis (Chiang Maista?) ja joku NumBall (Hua Hinistä?) molemmat kirjoittavat sanan spurgu väärin.

Mistähän johtuu.. yksi ja sama ollen.

• Heineken on huonoa kaljaa... Minä en siitä ainakaan tykkää .. Olen ostanut
      parikertaa ja ei mene oikein alas ei millään.
      Nyt hain Anchoria ja tää uppoaa ihan kolmella huikalla ja ei tee kipeää ja
      tulee sellainen röyh...

• Anonyymi

Mielipide on kuin anus*, jokaisella on omansa - totesi joku joskus jossain.

Joku kysyi sinulta (15:24) tässä keskustelussa, että millaisia erikoisolusia olet (Pattayalta?) löytänyt?

Mikä sitten lieneekään erikoisolusen määritelmä, niin minun mielestäni Anchor ei ole erikoisolunen. Olen myös sitä mieltä, että erikoisolusien valikoima on huomattavan paljon pienempi Pattayalla kuin täällä Sohjolassa. Kamputsean valikoimaan ole (vielä) tarkemmin tutustunut.

*) Alatyylinen nimi vaihdettu toteamuksesta.

• Anonyymi

Tsok Dii !!!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      225
      1968
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      55
      1237
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1065
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      854
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe