Vieläkö HD digiboksilla on käyttöä?

Anonyymi

Meinasin hankkia tallentavan hd boksin mutta pitääkö hankkia jo 4K formaattia tukeva laite?

Kiitos asiallisista vastauksista!

15

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      4K-bokseista ei ole mitään hyötyä koska kunnollisia 4K-kanavia ei ole kuin korkeintaan satelliiteissa, kaapelissa pari sekundakanavaa ja antenniverkossa ei yhtään ja antenniverkkoon tuskin koskaan tuleekaan.

      Sen sijaan jos olet digiboksia hankkimassa niin hanki kunnollinen HD-boksi, sillä sentään tekeekin jotain.

      • Anonyymi

        Kaapelissahan nuita hyviä kanavia on paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaapelissahan nuita hyviä kanavia on paljon.

        Niinkuin mitä esimerkiksi? Ja nyt siis puhutaan 4K-kanavista, ei FullHD-kanavista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin mitä esimerkiksi? Ja nyt siis puhutaan 4K-kanavista, ei FullHD-kanavista.

        Eiku joo, sekotin.


    • Anonyymi

      Jos katsot antennitelevisiota, hanki HD-tallenninboksi. 4K-ohjelmia ei tule antenniin varmaan ainakaan kymmeneen vuoteen. Minun digiboksi tallentaa kahta ohjelmaa yhtäaikaa ja voin katsoa kolmatta. Lisäksi se osaa pysäytyskuvan myös suorassa lähetyksessä! Verraton katsellessa nopeita urheilutapahtumia, kuten jääkiekkoa.

    • Anonyymi

      HD Thunder 1000gb tai isompi ,jos löytyy. Hyvä boksi ollut. Ei lopu tallennustilakaan aivan heti. Mikäli katsot kaapelin kautta suosittelen hankkimaan esim. DNA Hubi "laatikon." Tallennustilaa verkkoon 4000Tuntia! Näkyy myös 13 kanavaa HD muodossa eli kaikki minulle ainakin tarvittavat. Uusimmat telkut usein skaalaa jo 4K tarkkuuteen normi SD kanavia. Tosin ei vastaa 4K kuvaa mut jotain Full Hd ja 4K väliltä . Hanki siis 4K tv josta skaalus ominaisuus löytyy vielä boksin tai Hubin jatkeeksi. Oletan että nettihän sulla on minkä tosiaan tarttee ainakin Hubille jne.

      • Anonyymi

        Minä sen sijaan suosittelen niitä monipuolisempia ja tehokkaampia Vu Duo, Uno tai Ultimo 4K-bokseja. Saa postimyynnistä ainakin kahdesta firmasta.

        Ostat niihin niin ison kovalevyn kuin mahtuu (ja on varaa), esim. Ultimoon taitaa saada 10000 GB (10 teratavua) ja noihin pienempiin bokseihin 2000 GB ainakin sisään ja voi käyttää myös ulkoisia kovalevyjä sekä verkkolevyjä tallennukseen & katseluun.
        Kaapelissa saa Ultimoon kahdeksan viritintä yhdellä kortilla. Antennissa saa kolme DBV-T2- tuplaviritintä (eli 6 x DVB-T2). Kaikilla voi tallentaa yhtä aikaa useampaa kanavaa kanavanipuilta, joten ei lopu virittimet kesken. Eikä tehokaan lopu. Voit ajastaa boksia vaikka ollessasi missä päin maailmaa vaan, jos aktivoit ominaisuuden ja laitat modeemiin portinohjauksen. Tallenteita, myös maksukanavien tallenteet, voit siirtää salaamattomina tietokoneelle tai katsoa tietokoneella, kännykällä tai tabletilla suoraan digiboksista. Ja voit myös katsoa ainakin kotiverkossa mitä vaan kanavaa jollain muulla laitteella, vaikka kotonasi muut käyttäisivät digiboksia (taisi toimia netinkin yli).
        Tuon jälkeen ei kaipaa enää Topfieldiä tai HD Thunderia. :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sen sijaan suosittelen niitä monipuolisempia ja tehokkaampia Vu Duo, Uno tai Ultimo 4K-bokseja. Saa postimyynnistä ainakin kahdesta firmasta.

        Ostat niihin niin ison kovalevyn kuin mahtuu (ja on varaa), esim. Ultimoon taitaa saada 10000 GB (10 teratavua) ja noihin pienempiin bokseihin 2000 GB ainakin sisään ja voi käyttää myös ulkoisia kovalevyjä sekä verkkolevyjä tallennukseen & katseluun.
        Kaapelissa saa Ultimoon kahdeksan viritintä yhdellä kortilla. Antennissa saa kolme DBV-T2- tuplaviritintä (eli 6 x DVB-T2). Kaikilla voi tallentaa yhtä aikaa useampaa kanavaa kanavanipuilta, joten ei lopu virittimet kesken. Eikä tehokaan lopu. Voit ajastaa boksia vaikka ollessasi missä päin maailmaa vaan, jos aktivoit ominaisuuden ja laitat modeemiin portinohjauksen. Tallenteita, myös maksukanavien tallenteet, voit siirtää salaamattomina tietokoneelle tai katsoa tietokoneella, kännykällä tai tabletilla suoraan digiboksista. Ja voit myös katsoa ainakin kotiverkossa mitä vaan kanavaa jollain muulla laitteella, vaikka kotonasi muut käyttäisivät digiboksia (taisi toimia netinkin yli).
        Tuon jälkeen ei kaipaa enää Topfieldiä tai HD Thunderia. :-)

        Mitä sillä valtavalla tallennustilalla tekee, en ainakaan itse katso käytännössä mitään 2 kertaa tai korkeintaan uusintoina. Jos vaikka vuoden poissa kotoa niin ei niitä ohjelmia jälkikäteen enää jaksaisi katsoa. Jo parikymmentä katselematonta ohjelmaa aiheuttaa stressiä että milloin ne ehtisi ja viitsisi katsoa.


    • Anonyymi

      Totta Pro Shopista löytyy molemmat. Pakataanko nämä nyt Tanskassa..... Mikä ihmeen takapajula tämä Suomen markkina-alue on kun noita ei tuoda tänne kantaliikkeisiin saataville. Tallennustilat noissa siksi niin suuret kun 4K lähetyksille valmiudet mutta eihän siitä haittaakaan ole.

    • Anonyymi

      Johan saatiin TAAS Pro Shopin mainostus palstalle. Nuo Vu Duo -boxit vaatii todellista paneutumista säätämiseen eivätkä missään tapauksessa sovi kaikille.

      • Anonyymi

        Itse tilasin Vu -boksini toisesta liikkeestä (sen shopin nimi alkaa sanalla Sat).
        Suurin juttu, mihin itse törmäsin, oli kanavien virittäminen ja suosikkilistan teko & järjestäminen. Kaapeli-tv:ssä löytyi yli 200 kanavaa ja katsottavat ilmaiset kanavat olivat siellä täällä. Tosin jos itse asentaa kovalevynkin, niin se on myös alustettava boksissa ennen kuin pääsee eteenpäin (ehkä parempi ottaa firmis valmiiksiasennettuna, jos on epävarma itsestään).

        Sen jälkeen on vaan mahdollista pienempää omien mieltymysten mukaista hienosäätämistä, kuten kuinka monta riviä tulee kanavalistaan tai ohjelmaoppaaseen näkyviin, minkä kokoista fonttia käytössä niissä eri teksteissä, minkä verran ohjelmaopas säilyttää vanhoja ohjelmatietoja (minulla 15 min, niin näen yliajallakin olevan ohjelman tiedot ja saan tarvittaessa vaikka etsittyä yhden napin painalluksella sen ohjelman muut lähetykset ajastamista varten), asetetaan valmiiksi tallennuksiin automaattisesti laitettava oletuslisäaika (esim. alkaa 0 minuuuttia aiemmin ja perään tulee lisää 8 minuuttia).

        Mutta kyllähän noissa menee alussa harjoitellessa jokunen tunti, joten ehkä ensikertalainen ei saa boksia vielä yhdessä illassa noin vaan toimintakuntoon. Mutta hyvin pitkällä on jo, kun saa kanavat haettua ja tehtyä suosikkilistan eli voi jo katsoa ja ajastaa. :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tilasin Vu -boksini toisesta liikkeestä (sen shopin nimi alkaa sanalla Sat).
        Suurin juttu, mihin itse törmäsin, oli kanavien virittäminen ja suosikkilistan teko & järjestäminen. Kaapeli-tv:ssä löytyi yli 200 kanavaa ja katsottavat ilmaiset kanavat olivat siellä täällä. Tosin jos itse asentaa kovalevynkin, niin se on myös alustettava boksissa ennen kuin pääsee eteenpäin (ehkä parempi ottaa firmis valmiiksiasennettuna, jos on epävarma itsestään).

        Sen jälkeen on vaan mahdollista pienempää omien mieltymysten mukaista hienosäätämistä, kuten kuinka monta riviä tulee kanavalistaan tai ohjelmaoppaaseen näkyviin, minkä kokoista fonttia käytössä niissä eri teksteissä, minkä verran ohjelmaopas säilyttää vanhoja ohjelmatietoja (minulla 15 min, niin näen yliajallakin olevan ohjelman tiedot ja saan tarvittaessa vaikka etsittyä yhden napin painalluksella sen ohjelman muut lähetykset ajastamista varten), asetetaan valmiiksi tallennuksiin automaattisesti laitettava oletuslisäaika (esim. alkaa 0 minuuuttia aiemmin ja perään tulee lisää 8 minuuttia).

        Mutta kyllähän noissa menee alussa harjoitellessa jokunen tunti, joten ehkä ensikertalainen ei saa boksia vielä yhdessä illassa noin vaan toimintakuntoon. Mutta hyvin pitkällä on jo, kun saa kanavat haettua ja tehtyä suosikkilistan eli voi jo katsoa ja ajastaa. :-)

        Eli aika tavallista säätöä. Kanavat on hajallaan noin 200 kanavan seasta haettavissa jo älytelkunkin kanavahaun jälkeenkin jne. Miksihän jotkut on niin ärhäkkänä jos mainitsee mistä joku kyseinen tuote löytyy. Pitäiskö sitä vastata että juu tiedän mistä löytyy ja on saatavilla mutta enpä kerro sulle :) Hähähähähähähä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tilasin Vu -boksini toisesta liikkeestä (sen shopin nimi alkaa sanalla Sat).
        Suurin juttu, mihin itse törmäsin, oli kanavien virittäminen ja suosikkilistan teko & järjestäminen. Kaapeli-tv:ssä löytyi yli 200 kanavaa ja katsottavat ilmaiset kanavat olivat siellä täällä. Tosin jos itse asentaa kovalevynkin, niin se on myös alustettava boksissa ennen kuin pääsee eteenpäin (ehkä parempi ottaa firmis valmiiksiasennettuna, jos on epävarma itsestään).

        Sen jälkeen on vaan mahdollista pienempää omien mieltymysten mukaista hienosäätämistä, kuten kuinka monta riviä tulee kanavalistaan tai ohjelmaoppaaseen näkyviin, minkä kokoista fonttia käytössä niissä eri teksteissä, minkä verran ohjelmaopas säilyttää vanhoja ohjelmatietoja (minulla 15 min, niin näen yliajallakin olevan ohjelman tiedot ja saan tarvittaessa vaikka etsittyä yhden napin painalluksella sen ohjelman muut lähetykset ajastamista varten), asetetaan valmiiksi tallennuksiin automaattisesti laitettava oletuslisäaika (esim. alkaa 0 minuuuttia aiemmin ja perään tulee lisää 8 minuuttia).

        Mutta kyllähän noissa menee alussa harjoitellessa jokunen tunti, joten ehkä ensikertalainen ei saa boksia vielä yhdessä illassa noin vaan toimintakuntoon. Mutta hyvin pitkällä on jo, kun saa kanavat haettua ja tehtyä suosikkilistan eli voi jo katsoa ja ajastaa. :-)

        Eikös se osaa tallentaa singaalin mukaisesti ettei tarvitse ylimääräisiä aikoja laittaa?


    • Anonyymi

      Enigma-boksilla voi hakea kanavahaussa vain salaamattomat kanavat, ei ole pakko hakea kaikki kanavia.

      • Anonyymi

        Samusung digipoksi voi tallentaa, voi katsoa elokuvia leyviltä, voi mennä nettiin, kuunnella musiikkia muistitikulta, hyvä ostos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe