Hei,
Olen 42 vuotias äiti Kirkkonummelta ja minulla on neljä lasta, kaksi 10- ja 14v. tyttöä ja kaksi 12- ja 6-v poikaa. He kaikki harrastavat eri asioita; showtanssia, ratsastusta ja voimistelua ja jääkiekkoa. Aiemmin he kävivät myös muissa harrastuksissa (äskeisten lisäksi!) kuten mm. cheerleadingissa ja pesäpallossa. Olemme kuitenkin ottaaneet käyttöön periatteen että yhdellä lapsella on max yksi harrastus. Se koska aika/raha ei muuten riitä. Mutta siitäkin huolimatta meillä on koko ajan kiire ja ainakin minä otan siitä paljon stressiä. Kaikkien, paitsi tietysti kuopuksemme vasta kohta, täytyy luonnollisesti myös käydä koulua ja hoitaa läksynsä yms. sekä nukkua ja syödä tarpeeksi!
Miten te hoidatte tälläiset tilanteet? Varmasti on helpompaa, jos kaikki harrrastavat samaa (tai jos on vähemmän lapsia) mutta pakottaa emme aio ketään harrastamaan jotain muuta kun haluaa.
Lasten harrastukset
2
185
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa stressaavalta, todellakin. Onneksi on vain kolme lasta, ja nuorin vasta niin pieni ettei (vielä) mitään harrasta. Vanhempi (11 v) käy kerran viikossa baletissa ja yhtä usein partiossa ja nuorempi (9 v) taitoluistelussa kaksi kertaa viikossa. Sekin tuntuu toisinaan hankalalta! Tiedän hyvin mitä tunnet tuon harrastuksien rajoittamisien kanssa. Se on hankalaa vaatia toista lopettamaan harrastus, mutta olen sitä mieltä että lasten tulee joustaa.
Minulla ei kuitenkaan ole valittamista (eikä liioin kokemusta) sillä teen 10 h työpäiviä joten mieheni hoitaa kuljetukset sun muut. Yhden vinkin osaan kuitenkin kertoa: Jakakaa lasten harrastukset puolisosi kanssa niin, että toinen hoitaa esim. jääkiekon ja tanssin, toinen ratsastuksen ja voimistelun (tai miten vaan). Kuulostaa nimittäin. siltä että vastuu harrastuksista jää sinulle joten näin se helpottuisi - ehkä.
-Lotta- Anonyymi
Kuinka monta lasta on sitten "paljon"? Jos kolme on vähän? Itselläni on yksi lapsi, ja ei ole käynyt ikinä edes mielessä hnkkia toinen. Paitsi nuorempana, mutta silloinkin halusin VAIN kaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup323036Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1232705Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua392334Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652137Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4241687- 601143
- 551073
- 2591049
- 151966
- 45958