Merkonomitutkinto

minä vaan

Onkohan tämä merkonomin tutkinto tosiaan niin pilipali tutkinto kuin näillä keskustelupalstoilla annetaan ymmärtää?Itse olen viittä vaille valmis laskentapuolen merkonomi ja olen ollut ihan tyytyväinen saamaani opetukseen.Olen ajatellut hakeutua tilitoimistoon kirjanpitotyöhön,johon koulutukseni on mielestäni täysin sopiva.Mitäs mieltä olette, selviääkö tällaisella koulutuksella normaalista kirjanpidosta?

8

1448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meinasitko tosiaan saada merkonomin tutkinnolla töitä? Urheaa touhua. Aika hyvä supliikki pitää olla, että niillä lapuilla mihinkään pääsee... Ei kun esiintymistä vaan treenaamaan tai hakeudu oikeaan koulutukseen ja hanki ammatti jolla on jotain painoarvoa.

• .....

Viittä vaille markkinointimerkonomina voin vaan kauhistella kuinka ala-arvostettua sekä työ, että koulutus on!

• rende

kun on hyvät paperit niin merkonomi tutkinnolla kyllä voi työllistyä hyvinkin korkealle. aliarvostettua ei ole. merkonomin koulutus on käytännönläheisempää kuin tradenomin!!!

• ernesti

Datanomeilla on jotain yhteistä merkonomien opintoihin. Jotain liiketoiminnasta on.. jo nyt pakolliset liiketoiminnan kurssit suorittaneena on pakko todeta me tarvitaan teiltä merkonomeilta se juridiikan kurssi!! Sekä enemmän tilitoimistolaskentaa. Nova on ihan kamalan monimutkainen ja buginen ohjelma, sitä oli peräti 2 ov:a! :) En usko että mihinkään tilitoimistoon pääsee töihin datanomitkaan, muuten kuin ehkä atk-vastaavaksi (hyvillä papereilla ja supliikkimiehenä), pitää olla jotain taloushallinto juttuja AMK:lta. Mutta minusta tämä on tosi hyvä pohja aloittaa ammatilliset opinnot.

Pitää myös muistaa että koulussa ei pystytä opettamaan kaikkea, että mikään tutkinto ei takaa että olet pätevä työssä, ennenkun on sitä tarpeeks tehny käytännössä. Että näin. Koulu antaa vain eväät ja pohjan, itse rakennat sen siitä eteenpäin.

On enemmänkin ihmisestä kiinni, että saapiko sitä työtä vai ei. Koulutus on yksi osa sitä.

• Double

Merkonomikin saa töitä! Ja mielestäni tutkinto on hyvä jo sillä, toisin kuin esim. sähköasentaja, merkonomeja on monenlaisissa tehtävissä.
      Itse valmistun taloushallinnon merkonomiksi, ja olen kuullut, että töitä löytyy. Omalla asuinseudullani ei nimittäin ole valmistunut taloushallinnon puolen osaajia neljään vuoteen. Ja kirjanpitäjiä tarvitaan aina! Ammattinimike on aliarvostettu!

• rende

itseki valmistun taloushallinnon merkonomiksi. Alan osaajia kyllä tarvitaan ja mielestäni koulutus antaa valmiuden monipuolisiin töihin. Itsellä haaveena perustaa oma yritys joskus sitten..

• Anonyymi

Opiskelen parhaillaan merkonomiksi. Itselläni on jo ennestään datanomin tutkinto.

• Anonyymi

Nykyään merkonomin tutkinto on alin kaupan alan tutkinto. Kyllä sillä silti jotain kaupan töitä saa, niitä alimpia tehtäviä. Onhan nekin jonkun tehtävä, ihan kaikki ei vielä onnistu roboteilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      7032
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1317
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1096
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1051
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe