Onkohan tämä merkonomin tutkinto tosiaan niin pilipali tutkinto kuin näillä keskustelupalstoilla annetaan ymmärtää?Itse olen viittä vaille valmis laskentapuolen merkonomi ja olen ollut ihan tyytyväinen saamaani opetukseen.Olen ajatellut hakeutua tilitoimistoon kirjanpitotyöhön,johon koulutukseni on mielestäni täysin sopiva.Mitäs mieltä olette, selviääkö tällaisella koulutuksella normaalista kirjanpidosta?
Merkonomitutkinto
8
1449
Vastaukset
Meinasitko tosiaan saada merkonomin tutkinnolla töitä? Urheaa touhua. Aika hyvä supliikki pitää olla, että niillä lapuilla mihinkään pääsee... Ei kun esiintymistä vaan treenaamaan tai hakeudu oikeaan koulutukseen ja hanki ammatti jolla on jotain painoarvoa.
- .....
Viittä vaille markkinointimerkonomina voin vaan kauhistella kuinka ala-arvostettua sekä työ, että koulutus on!
- rende
kun on hyvät paperit niin merkonomi tutkinnolla kyllä voi työllistyä hyvinkin korkealle. aliarvostettua ei ole. merkonomin koulutus on käytännönläheisempää kuin tradenomin!!!
- ernesti
Datanomeilla on jotain yhteistä merkonomien opintoihin. Jotain liiketoiminnasta on.. jo nyt pakolliset liiketoiminnan kurssit suorittaneena on pakko todeta me tarvitaan teiltä merkonomeilta se juridiikan kurssi!! Sekä enemmän tilitoimistolaskentaa. Nova on ihan kamalan monimutkainen ja buginen ohjelma, sitä oli peräti 2 ov:a! :) En usko että mihinkään tilitoimistoon pääsee töihin datanomitkaan, muuten kuin ehkä atk-vastaavaksi (hyvillä papereilla ja supliikkimiehenä), pitää olla jotain taloushallinto juttuja AMK:lta. Mutta minusta tämä on tosi hyvä pohja aloittaa ammatilliset opinnot.
Pitää myös muistaa että koulussa ei pystytä opettamaan kaikkea, että mikään tutkinto ei takaa että olet pätevä työssä, ennenkun on sitä tarpeeks tehny käytännössä. Että näin. Koulu antaa vain eväät ja pohjan, itse rakennat sen siitä eteenpäin.
On enemmänkin ihmisestä kiinni, että saapiko sitä työtä vai ei. Koulutus on yksi osa sitä. - Double
Merkonomikin saa töitä! Ja mielestäni tutkinto on hyvä jo sillä, toisin kuin esim. sähköasentaja, merkonomeja on monenlaisissa tehtävissä.
Itse valmistun taloushallinnon merkonomiksi, ja olen kuullut, että töitä löytyy. Omalla asuinseudullani ei nimittäin ole valmistunut taloushallinnon puolen osaajia neljään vuoteen. Ja kirjanpitäjiä tarvitaan aina! Ammattinimike on aliarvostettu!- rende
itseki valmistun taloushallinnon merkonomiksi. Alan osaajia kyllä tarvitaan ja mielestäni koulutus antaa valmiuden monipuolisiin töihin. Itsellä haaveena perustaa oma yritys joskus sitten..
- Anonyymi
Opiskelen parhaillaan merkonomiksi. Itselläni on jo ennestään datanomin tutkinto.
- Anonyymi
Nykyään merkonomin tutkinto on alin kaupan alan tutkinto. Kyllä sillä silti jotain kaupan töitä saa, niitä alimpia tehtäviä. Onhan nekin jonkun tehtävä, ihan kaikki ei vielä onnistu roboteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017011- 474766
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa552656Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52138Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811113Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101078Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921023Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242853Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179783