Joko on tressi ja ahdistus ?
Minulla ei ole tänä vuonna, iloinen kun ei tule vieraita viime jouluna kävivät häiritsemässä yöpyivät ja sotkivat paikat. Toissa jouluna olin Vuokatin urheilu/loma keskuksessa seurueen mukana ( tytär perheineen ) tuli vähän hiihdeltyä.
Tänä vuonna joulua tuskin huomaan muuten kuin TV-ohjelmissa,
Nuorena avioliiton satamassa asuimme omakotitalossa melkein maaseudulla metsän reunassa , niistä jouluista jäi mieluiset muistot, tyttären kanssa kuusen haku metsästä, ei salaa, puolikas kasvatti sika oli haettu syksymmällä, lihamestari paloitellut ja kinkku suolaan. Rintamamies talo piti siivota kellarista yläkertaan, meillä oli pihasauna polun päässä. Anoppi tunki passattaksi melkein joka joulu.
Paljon muutakin liittyi jouluun mutta en kehtoo ennee kertoa, jollen sitten myöhemmin.
Miten pilata joulu parhaiten
40
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä on tressi ?
Joulusiivous on pyörähtänyt käyntiin.
Eilen kaadoin pullollisen vettä näppäimistööni. Hyvin puhdistui päältä ja sisältä. Pölyinen varmaan jo olikin. Onneksi se oli vain vettä, ettei ollut vaikka piimä tai kermakahvi, niin ei tarvinnut huuhdella erikseen.- Anonyymi
Minulla tiskipöydältä tuli pahaa hajua. Sitten huomasin, että minullahan on 5 litran tyhjä muoviastia. Pesen siihen yhden hengen taloudessani astioiden ruokajämät. Eli hajulukko oli kuivillaan.
- tapio eemelin poika - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla tiskipöydältä tuli pahaa hajua. Sitten huomasin, että minullahan on 5 litran tyhjä muoviastia. Pesen siihen yhden hengen taloudessani astioiden ruokajämät. Eli hajulukko oli kuivillaan.
- tapio eemelin poikaTapsa, jos hajulukko tosiaan on "kuivillaan", niin viemärihajut tulee vaikka pesisit ämpärissä tai nurmikolla.
Anonyymi kirjoitti:
- tapio eemelin poikaFacella joku kirjoitti jotenkin näin, että miksi tuntea stressiä ja ahdistusta joulusiivouksesta, kun sehän on Jeesuslapsi, jota odotellaan, eikä terveysviranomainen.
Hillakoirat pöllähti sängyn alta esille, ei muuta ihmeellistä huusollissa.
Tarkoitus oli aamuulla käydä ostoskeskuksessa, heräsin klo 9 niin totesin olkoot huomiseen vai yli huomiseen jolloin voisi ostaa jouluruuat, huh kun pitää kiirettä,Äh. Pit olla Villakoirat,
Täytyy hommata paremmat silmälasit, Tabletissa aika pieni kirjain koko joutuu vähän tiirailee.
- Anonyymi
Ei ole suurempaa ahdistusta. Ahdistus on itse tehtyä.
Ottakaa rennosti. Johan tässä on muutama kymmenen joulua harjoiteltu,
miksi siis pitäisi ottaa stressiä ? Turhaa jauhamista koko aihe.- Anonyymi
Enää ei ole Joulun pilaajaa, toinen Joulu yksin. Helpotus sekin, saman kaavan mukaan ne pilaamiset meni. Pilatkoon Joulut jossain muualla!
Anonyymi kirjoitti:
Enää ei ole Joulun pilaajaa, toinen Joulu yksin. Helpotus sekin, saman kaavan mukaan ne pilaamiset meni. Pilatkoon Joulut jossain muualla!
Nyt olen jo tottunut tähän joulunalus vierailuihin, mutta aiemmin saatoin s tressata (huomaatteks s hienouden?) tarjoamisten hankinassa.
Nyt se menee kauppakassin tilauksella, ei tarvitse olla aina lähdössä ja etsiä hehraari hehtaarin jälkeen, huh huh
Just kun taas hallitsee tavarapaikat, onkin hyllymuutos käynnissä 😅 joten olenkin ottanut tavaksi hitaasti kuntoilla kärryineni ympäri,..... kauan ja hartaasti. Perjantaina käväisee viimeiset jouluvieraani, aamupäivällä ensin pikainen lääkärin tapaaminen, vieraat tulee iltapäiväkahveille, joten ehdin ihan hyvin.
Joulurauhaa koen sitten kun vietän aaton omissa oloissani, mukavassa asussa ja ihanasti laiskotellen 😍))- Anonyymi
sini.s kirjoitti:
Nyt olen jo tottunut tähän joulunalus vierailuihin, mutta aiemmin saatoin s tressata (huomaatteks s hienouden?) tarjoamisten hankinassa.
Nyt se menee kauppakassin tilauksella, ei tarvitse olla aina lähdössä ja etsiä hehraari hehtaarin jälkeen, huh huh
Just kun taas hallitsee tavarapaikat, onkin hyllymuutos käynnissä 😅 joten olenkin ottanut tavaksi hitaasti kuntoilla kärryineni ympäri,..... kauan ja hartaasti. Perjantaina käväisee viimeiset jouluvieraani, aamupäivällä ensin pikainen lääkärin tapaaminen, vieraat tulee iltapäiväkahveille, joten ehdin ihan hyvin.
Joulurauhaa koen sitten kun vietän aaton omissa oloissani, mukavassa asussa ja ihanasti laiskotellen 😍))Apu lehdessä oli juttu että yli 300.000 tuhatta vanhusta viettää Joulunsa yksin. Kukaan ei käy, ei lähetä Joulukorttia.
Vaikea se on mennä jonkin vieraan ihmisen luo Jouluna, miten heitä muistaisi. Suojelusenkeli onneksi on heidän luonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apu lehdessä oli juttu että yli 300.000 tuhatta vanhusta viettää Joulunsa yksin. Kukaan ei käy, ei lähetä Joulukorttia.
Vaikea se on mennä jonkin vieraan ihmisen luo Jouluna, miten heitä muistaisi. Suojelusenkeli onneksi on heidän luonaan.Sepä se, surullista ajatella yksinäisiä. Millä kampanjalla heidät tavottaisi ?
Siihen tarvittaisiin lähes 300000 ihmistä ?
Ihan kaikkia ei haittaa olla yksin, mutta ei se paljon lohduta niitä
jotka eivät halua olla yksin jouluna ja muina aikoina.
Suojelusenkelit ovat luona. Niin minäkin ajattelen,
mutta toivottavasti se yksinäinen vanhuskin muistaa sen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apu lehdessä oli juttu että yli 300.000 tuhatta vanhusta viettää Joulunsa yksin. Kukaan ei käy, ei lähetä Joulukorttia.
Vaikea se on mennä jonkin vieraan ihmisen luo Jouluna, miten heitä muistaisi. Suojelusenkeli onneksi on heidän luonaan.Onko niillä vanhuksilla mennyt kirjoitustaito.Kyllä ne kaupassa osaavat käydä ruuan takia, muuten eivät eläisi. Tai joku muu käy heille.
Elikkä, tarkoitan sitä, kun valittavat etteivät saa joulukortteja. Ei tietenkää saa, kun ei itsekään viitsi lähettää. Useimmilla kun pysyy se kynä sentään vielä kädessä, niin kauan kuin lusikkakin.
Lopetin jo aikaa sitten lähettämästä semmoisille vanhuksille. Anonyymi kirjoitti:
Vaikea se on mennä jonkin vieraan ihmisen luo Jouluna, miten heitä muistaisi. Suojelusenkeli onneksi on heidän luonaan.Mitenköhän se on laskettu tuo 300 000 vanhusta, jotka viettävät Joulunsa yksin?
Onko siinä vain lähdetty siitä, että noin monta vanhusta (minkä ikäistä "vanhusta") asuu vielä yksin kotonaan?
Yksin minäkin vanhus asun, mutta ei minulta ole kukaan kysynyt vietänkö Joulun yksin.
Jotenkin menee yli ymmärryksen se, että mikä siinä tekee olon yksinäisemmäksi juuri Jouluna, kun yksinhän sitä muutenkin. Onko se jotain kateutta, kun kuvittelee kuinka toiset viettävät hauskaa Joulua yhdessä.
Onkohan se joka perheessä niin hauskaa kuitenkaan, kun isä, äiti, isovanhemmat ... siinä aattona kännissä tai ainakin hiprakassa ja Jouluaamuna kankkusessa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea se on mennä jonkin vieraan ihmisen luo Jouluna, miten heitä muistaisi. Suojelusenkeli onneksi on heidän luonaan.Osa on tilannut ihan itse sen yksinäisyytensä, jos ei kiinnosta silloin tällöin pieni yhteydenpito ja sen harvan kerran ei tule vastaukseksi kuin haukkumista ja lakimiehellä uhkailua (omasta päästä), niin saa olla ihan keskenänsä.
Ulkopuolelle voidaan sitten valitella, kun muut tuttavat ja sukulaiset ovat hänet hyljänneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea se on mennä jonkin vieraan ihmisen luo Jouluna, miten heitä muistaisi. Suojelusenkeli onneksi on heidän luonaan.Vanhuksen ominaisuudessa olen kyllä sitä mieltä, että ahdistuisin kahta kauheammin, jos minua tulisi joku naapuri säälistä ja myötätunnosta tervehtimään jouluna, kun ei tule muina vuoden päivinäkään.
Jos olisi naapuriystävyyttä noilla 300 000 vanhuksella, eivät tuntisi itseään yksinäisiksi,, koska tuttu naapuri pistäytyisi ja toisi pipareita ja joulukukan.
Naapureita voi muistaa 365 päivänä vuodessa edes moikkaamalla, kun tulevat vastaan postilaatikolle mennessään. Mutta nykypäivän trendi on ettei tervehditä, vaikka on vuosia samassa talossa asuttu.
Murra voihan sitä toivottaa hyvää joulua edes kerran vuodessa. Ei se mitään maksa.
Koetan muistaa.
- Anonyymi
Mulkun on tjessi ja ahristus nykykäsityksin vaan.
- Anonyymi
Tressi loppui 2005 kun lopetin lentokoneiden osien hitsaamisen ,,,kaikissa länsimaisissa koneissa on minun tekemiä osia, siis uusia.
- Anonyymi
Vanhusten yksinäisyys on todella surullista, itse hoidin vanhempiani kotona. Heidän ei tarvinnut kärsiä yksinäisyydestä. Viimeisenä Jouluna isä sai sanottua " Joulu" vaikka oli liikunta ja puhekyvytön. Hän söi Jouluaterian sormilla kun ruokailuvälineet eivät pysyneet käsissä.
Varmaan kiva tunne tietää, matkustavaisten käyttävän koneenosiasi 😁)) Tarkka ammatti ollut sinulla!
En sitten vietäkään yksin jouluaattoa, nuorimmaiseni soitti juuri ja kysyi tulisinko taas heille? No, tulenhan minä kun lähellä asuvat, eikä heillä ole talo täynnä sukulaisia !
Muuten on niitäkin vanhuksia jotka haluavat viettää Joulua omissa oloissaan, eivät kaikki sure paria Jouluista päivää!
Lapsettomat yksinäiset on tietenkin vielä yksinäisempiä Jouluna, jolloin lasten ilo on ylimmillään! Mutta olisko muistoissa silloin omat lapsuuden Jouluilot tärkeät.- Anonyymi
sini.s kirjoitti:
Varmaan kiva tunne tietää, matkustavaisten käyttävän koneenosiasi 😁)) Tarkka ammatti ollut sinulla!
En sitten vietäkään yksin jouluaattoa, nuorimmaiseni soitti juuri ja kysyi tulisinko taas heille? No, tulenhan minä kun lähellä asuvat, eikä heillä ole talo täynnä sukulaisia !
Muuten on niitäkin vanhuksia jotka haluavat viettää Joulua omissa oloissaan, eivät kaikki sure paria Jouluista päivää!
Lapsettomat yksinäiset on tietenkin vielä yksinäisempiä Jouluna, jolloin lasten ilo on ylimmillään! Mutta olisko muistoissa silloin omat lapsuuden Jouluilot tärkeät.Ei kai ne kuuskymppiset lapset niin enää jouluiloa raikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai ne kuuskymppiset lapset niin enää jouluiloa raikaa.
Vaan niilläkin kuuskymppisillä saattaa on omat lastenlapsensa.
Meillä vanhapiika sukulainen 90 v. hiippaili laulellen aattona: "Nyt titä taa,
nyt titä taa,
vattansa täyteen puujooo!" siihen yhdyttiin kaikki laulamaan
Joulu on taas, Joulu on taas, kattilat täynnä puuroo :DDDDD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan niilläkin kuuskymppisillä saattaa on omat lastenlapsensa.
Meillä vanhapiika sukulainen 90 v. hiippaili laulellen aattona: "Nyt titä taa,
nyt titä taa,
vattansa täyteen puujooo!" siihen yhdyttiin kaikki laulamaan
Joulu on taas, Joulu on taas, kattilat täynnä puuroo :DDDDDPuuro sopiiki hyvin 90 v hampaattomille vanhuksille. Kielikin jo muuttunut lapsen kieleksi.
- Anonyymi
Olosuhteiden pakosta loin perheelle silloin ennen ihan omat joulujutut. Kerrankin jätin ruoan hankkimisen jouluaattoon. Kaupassa oli kaikkea, osa melkoisella alennuksella. Ruuhkaa ei ollut. Tänä jouluna olen karsinut pois joulukortit, joita yleensä olen lähetellyt viitisenkymmentä. Haudoillekaan en vie kynttilöitä. Keskityn ihan olennaiseen eli yhdessäoloon lähipiirin kanssa. Osan ajasta voin viettää yksinkin, ei ole ongelma. Tänä vuonna olen jo käynyt kahdessa kirkossa Turussa ja yhdessä Helsingissä, on ollut joulutunnelmaa. Joka vuosi en käy lainkaan kirkossa.
- Anonyymi
Onhan tämä netti. Voi käydä palstalla tai useammalla, jos jouluna seuraa kaipaa. No, puhun itsestäni, enhän minä muitten nettiyhteyksistä tiedä. Yksin olen enkä aio tehdä siitä numeroa itselleni, en tee numeroa joulustakaan.
Ei sitä ilman nettiä enään osaisi olla, jos ei nettiä olisi jotain muuta, kuitenkin näin mennään.
Joulu lumet rykäsi oikein kunnolla yli 20 cm, kun sää karttaa katsoo on niin ja näin sulaakko pois.- Anonyymi
vietän itsekin yksinäisen joulun, ei tulisi kyllä mieleenikään, ruveta tungeksiin toisten nurkkiin. - otettava vastuu itsestään, - myös Jouluna.
ei ne perheelliset ole velvoitettu kutsuun, yksinäisiä, - näin ajattelen. . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vietän itsekin yksinäisen joulun, ei tulisi kyllä mieleenikään, ruveta tungeksiin toisten nurkkiin. - otettava vastuu itsestään, - myös Jouluna.
ei ne perheelliset ole velvoitettu kutsuun, yksinäisiä, - näin ajattelen. . .Oikein hyvä elämän filosofia tässä jouluasiassa. Hakeutuminen sukulaisten luokse jouluksi on usein huono ajatus. Niiden joulutunnelma voi mennä pilalle, tietysti tapauksista riippuen.
Joo tässä sitä odotellaan joulua, odottavan aika on pitkä kun kaikki on jo valmista, kävin äsken kenraaliharjoitusta joulusaunaa varten, sitten aattona varsinainen, joulu ruuhat ostettu, joulukukat kauniisti koristaa, ei olis tullut mieleenkään ostaa mut kun kaupassa muutkin ostivat kukkasia niin sorruin pari ostamaan.
Vähän siivosin, siis vähän ei paljon, on lunta tulvillaan nietosten ulkona vaan ei joulu mieltä vielä, on hiljasta nyt, ei kiirettä ollenkaan.- Anonyymi
Muuten kaikki hyvin pidän rauhallisuudesta hiljaisuudesta kerrosta ylempää asuva hankala naapuri tuskin sitä hiljaisuutta minulle suo. Viime Joulunakin hän häiriköi tietoisesti jopa Jouluyönäkin. Sitä häirintää on riittänyt edelleen, tälläkin hetkellä. Hankalasta naapurista vielä viimeiset ostokset, sekä aattona vanhempien haudalle kynttilät. Rauhallista Joulua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten kaikki hyvin pidän rauhallisuudesta hiljaisuudesta kerrosta ylempää asuva hankala naapuri tuskin sitä hiljaisuutta minulle suo. Viime Joulunakin hän häiriköi tietoisesti jopa Jouluyönäkin. Sitä häirintää on riittänyt edelleen, tälläkin hetkellä. Hankalasta naapurista vielä viimeiset ostokset, sekä aattona vanhempien haudalle kynttilät. Rauhallista Joulua.
Piti olla, hankalasta naapurista huolimatta vielä viimeiset ostokset sekä aattona vanhempien haudalle kynttilät. Hyvää Rauhallista Joulua palstan lukijoille. Anteeksi tuo virhe.
- Anonyymi
Toivottavasti nämä muutamat rääväsuut palstalaiset malttavat pitää näppäimet rauhassa esim Tellukka kova päällepäsmäri.
- Anonyymi
Etkö huomannut kuinka lempeästi se toivotti hunkkelin palstalle kuin vanhan tutun ja samanmielisen. Yhdistävänä tekijänä vidduilu muille ei kovin ällikästä.
- Anonyymi
Onnea kaikille näin aattona, onko toivomuksia?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193154Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622852Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o672668Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342576Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582108- 491639
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181629Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131621- 821620
- 571509