Haluaisin rauhalliseen mummotaloon

Anonyymi

Olen äärimmäisen strssaantunut yläkerrasta tulevista äänistä:jysäyksiä, pamahduksia, ryminää

Nyt on naapuri alkanut puolen yön maissa pitämään näitä ääniä... Itsellä kello soimassa 5.30 ja haluaisin vaan nukkua rauhassa ilman et tarvitsee strssata noista jysähdyksistä. Naapuri väittää ettei metelöi muka ja olen tehnyt hänestä aiheettomia ilmoituksia... Haluaisin tietää et mistä ne äänet sitten tulee, koska selvästi ne tulee ylhäältä!

Jo kolmas rauhaton taloyhtiö missä asun, missään ei ole ilta ja yörauhaa ollut!! Vituttaa ihmisten välinpitämätön asenne muita kanssa eläjiä kohtaan! Oon niin poikki ja väsynyt tälläiseen paskaan, omakotitaloon ei varaa

Mutta mieluummin haluaisin asua taloyhtiössä missä valittaja mummoja ja pappoja, ainakin ne olisi hiljaa ja kunnioittaisi kerrostalo sääntöjä

Ei tässä auta kuin muuttaa kun vuosi tulee täyteen

14

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      rauhallinen mummotalo on paras. mistään ei saa kuulua mitään muuten tulee varoitus, lapsia ja lemmikeitä ei lähtökohtaisesti siedetä

      • Anonyymi

        Tää olisi unelmaa, sais olla rauhassa omassa kodissaan ja nukku enemmän kuin max 4-5 h...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää olisi unelmaa, sais olla rauhassa omassa kodissaan ja nukku enemmän kuin max 4-5 h...

        Toi olis todella hienoa, jos noin olisi. Kotirauha kuuluu lain mukaan kaikille, myös älämölö-naapureiden kiusaamille kerrostaloasukkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi olis todella hienoa, jos noin olisi. Kotirauha kuuluu lain mukaan kaikille, myös älämölö-naapureiden kiusaamille kerrostaloasukkaille.

        Monesti vastaus ollut täälläkin et muuta omakotitaloon jos et kestä elämisen ääniä tai sit nää metelöitsijät puolustaa metelöintiään sanomalla et normaalia elämisen ääniä ja naapuri valittaa aiheettomasti. Nykyään kun paljon työttömiä jotka valvoo öisin ja nukkuu päivisin

        Mulla yöunet jäänyt just tuohon 4-5 tuntiin, joillakin on riehujien takia jopa vähemmän yöunet kuin tuo 4-5 h... mikä on pitemmällä aikavälillä terveydelle haitallista aikuisen kun kuuluisi nukkua sen 8-9 h yössä, varsinkin jos tekee fyysisesti raskasta työtä j joutuu heräämään aikaisin

        En sano et kaikki työttömät häiriköi mut yllättävän monet silti


    • Anonyymi

      Se että ääni tuntuu tulevan ylhäältä, ei todellakaan tarkoita sitä, että ääni tulee ylhäältä. Itsekin pitkään kuvittelin toisessa asunnossa että yläkerran naapuri häiriköi, mutta äänet tulivatkin alakerrasta, joka on omana kerroksenaan (ei pohjakerros). Ääni kantautuu rakenteita pitkin alakerrastakin.

      • Anonyymi

        Mulla oli sama tilanne, luulin pitkään et ylhäältä kuuluu mekastus, hakkasin jopa katolla harjaan kun meteli niin kova, kunnes yhtenä iltana tajusin et äänet kuuluu alakerran asunnosta,

        Nyt en ole varma tämänhetkisestä tilanteesta, epäilen äänien lähteen joka yläkerran naapuria tai viistossa olevasta asunnosta, tässäkin kantautuu äänet


      • Anonyymi

        Kohdallani häiritsevät äänen tulee ylempää koska asun alimmassa ns, katutasossa. Sivulla yksi huoneisto josta ei kuulu mitään ylempää kylläkin.


      • Anonyymi

        Totta. Meilläkin kuuluu yläkerrasta meteliä. Huonekaluja siirrellään keskellä yötä, huudetaan ja tapellaan. Asumme ylimmässä kerroksessa.


    • Anonyymi

      Et näy ymmärtävän että putkisto ja patterit sekä ilmastointikanava eli liesituuletin johtavat ääniä kerroksesta toiseen. Ota ja siirrä vuoteesi patterin ja putkistojen läheltä pois eri seinän viereen pää pois seinästä. Osta tyyny joka ei johda ääniä lävitse jne.
      Ei aina muutto ole paras vaan vasta viimeinen ratkaisu. Eräs isännöitsijän ehdotus oli että osta radio ja laita hiljaiselle sellaiseen paikkaan, mistä äänet pääasiassa kantautuvat. Lisäksi minä järjestin edellisessä asunnossa kiusan yöksi seinäkellolla ja se, jos mikä kannatti.

      • Anonyymi

        Yksiössä tuo on aika paha toteuttaa


    • Anonyymi

      Olen työskennellyt tehtaassa jossa melu 80 -90 desipeliä ja yövuorossa tauon aikana nukkunut makeasti. Sovittiin, että kaveri herättää.

      Ei se melu herätä, jos on todella väsynyt. Epävarmuus ympäristöstä jolloin ihminen reagoi unessaan årsykkeisiin.

    • Anonyymi

      Minulla on sitten tainnut käydä satumainen onni kun muutin tähän kerrostaloon. Täällä ei kukaan metelöi, ei kuulu mistään yhtään mitään. Naapureita ei näe juuri koskaan edes vahingossa rapussa. Eipä siinä mitään, nautin hiljaisuudesta.

      • Anonyymi

        Kertoisitko mulle mistä tälläinen hiljaisuuden Linnake löytyy


      • Anonyymi

        Olen saanut myös itse kokea tuon ihanuuden kerrostalossa jossa ei häiriköity ketään . Keväiset pihatalkoot jossa paikat laitettiin siistiin kuntoon piti talon väen yhtenäisinä. Talkoiden päätteeksi isännöitsijä tarjosi kahvit porukalle. Häiriköt useimmiten työttömiä jotka pyrkivät purkamaan pahaa oloaan muihin asukkaisiin. Nykyisin ei ole talkoita häiriköintiä esiintyy joka yö sekä päivä. Kiusa se pienikin kiusa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2164
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1404
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1035
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1009
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      940
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      659
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    Aihe