moi
onko kellään hammasrautoja mulla ei oo mutta haluaisin / tarvitsisin
olisi kiva kuulla jos jollain on
hammasraudat
7
116
Vastaukset
- Anonyymi
on
- Anonyymi
onko ala sekä ylä kiiteäraudat
- Anonyymi
olisi kiva saada lisää kommenttia
- Anonyymi
Mulla on yläkojeet ja kohta tulee myös alakojeet. En suosittele ellei ole tosi vinot hampaat tai purentavika. Mulla on aika suorat hampaat mutta sain kuulla, että on saksipurenta ja syväpurenta. Listaan ensimakuun vähän huonoja puolia:)
Ensinnäkin hammaslääkärissä täytyy käydä tosi usein.
Toiseksi suu on täynnä kaikkea mikä ei sinne kuulu. Välillä osia lähtee irti ja saa rampata hammaslääkärissä. Aina kun syön niin pelkään, että joku osa taas irtoaa.
Kolmanneksi ne on paljon vaikeampi harjata. Olen kuullut kun joillain on tullut paljon reikiä rautojen takia.
Neljänneksi ne on tosi kauan sulla. Sitten kun ne saa pois ni johan tulee sellasset kitalakeen laitettavat pidikkeet mitä pidetään pari vuotta. Mulla loppuelämäksi jää alahampaisiin sellainen pikkuinen rautalanka. Muuten hampaat menisivät takaisin entisille paikoilleen. Luultavasti täytän 18 ennenkuin hampaat ovat valmiit joten se maksaa sitten.
Viidenneksi sulle voidaan tehdä kaikkea yllättävää, mitä et odottanut. Mulle esim. laitettiin korotukset takahampaisiin ja yksi terve hammas irroitettiin. Tuli myös yllätyksenä että pieni rautalanka tulee hampaisiin loppuelämäksi.
No mutta kuulostin aika negatiiviselta. En vain toivo että kukaan niitä pienestä syystä ottaa. Onhan siitä hyviäkin puolia:) Saa hienon lopputulonsen kun joskus saa kalustot pois suusta. Ja näyttäähän ne ihan kivaltakin:) Sekä jos sinulla on purentavika niin säästyt aikuisuuden leukasäryiltä.
Jos päädyt ottamaan niin älä säikähdä sitä kuinka kamalalta ne alussa tuntuvat. Itse itkin silloin aika paljonxd Ne tekivät ekoina päivinä hampaista tosi arat ja pystyi syömään vain sosekeittoa. Mutta sitä kesti vain pari ekaa päivää. Vuodet eivät todellakaan tunnu siltä. Niihin tottuu kunnolla parissa viikossa.
On myös läpinäkyviä hammasrautoja mitkä laitetaan hampaiden päälle. Se kuulostaa paljon helpommalta kuin kiinteät hammaskojeet. Suosittelen tutkimaan sitäkin.- Anonyymi
Musta on silti kivat
- Anonyymi
Olisi kiva löyttää tyttöystävä jolla olisi hammasraudat ja myös silmäläsit 🙂
- Anonyymi
Ainakaan lasit ja raudat pojalla ei lisää vientiä:(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778