Minulle se on ilman muuta setsuuri, Porin Leivän valmistama. Tässä ne jalot aineet, joista hieno leipä valmistuu.
VEHNÄJAUHO, vesi, siirappi, TÄYSJYVÄRUISJAUHO, hiiva, VEHNÄPROTEIINI, RUISMALLAS, laktoositon kasvimargariini , fenkoli, kumina, jodioitu suola.
Leipä on soviksi paloiksi viipaloitu, samanpaksuinen kinkunsiivu päälle ja sen päälle vielä kunnon kiemurat Yyterin sinappia, niin johan tulee jouluinen fiilis.
Ehdoton JouluLeipä
18
51
Vastaukset
- Anonyymi
Juu, tuo leipä on hyvää myös Turunmaan kermajuuston kanssa. Vesi herahti jo suuhun ajatellessa!
- Anonyymi
Kyllä setsuuri hyvää on, ei käy kieltäminen.
Meillä on kyllä saaristolaisleipä ottanut sen ykköspaikan viime vuosina. - Anonyymi
Meillä Maalahden limppu on suosikki.
- Anonyymi
Setauurin nimi tulee ruotsin sanoista söt ja sur, hapan ja makea. Siihen voi laittaa myös pomeranssinkuorta ja anista, mutta minusta se on liikaa. Liika makea ei saa olla. Ruotsista varmaan peräisin, siellähän sokeroidaan lhapullatkin. Minä tykkään joulunakin tavallisesta hapanlimpusta eniten, josta voi leikata ohuita viipaleita.
Paremman puutteessa olen jo alkanut pitämään ruotsalaisesta joululeivästä, alussa se oli mielestäni liian makeaa, nyt tykkään että se sopii mainiosti kinkun kanssa syötäväksi.
- Anonyymi
No nykyään kotimaan leivissä on makeutta ihan tuntuvasti, on karpalo & caschewpähkinä ja aprikoosileipää! Tosi herkkuleipiä ovatkin aamiaisella, ei niinkään ruokaleipinä.
Tosi harvoin aterialla leipää taitankaan, paprikaa saatan haukata sellaisenaan, samoin palan tuoretta kurkkua!
Vesi ja hunajamelonit on jälkkärinä ihania, ja kesähelteellä varsinkin! Muistan heinätalkoissa viipaloineeni paksuja viipaleita koriini, ja suosittuja olivatkin.
Kuuntelin presidentti Putin'in kyselyhetkiä yli tunnin, mutta se jatkuu vielä pitkään, lounas alkoi siintää mielessäni, mitenkähän siellä taukoa pitävät 😊 ?
Kahvia mukaan ja kuulolle taas! sini.s - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nykyään kotimaan leivissä on makeutta ihan tuntuvasti, on karpalo & caschewpähkinä ja aprikoosileipää! Tosi herkkuleipiä ovatkin aamiaisella, ei niinkään ruokaleipinä.
Tosi harvoin aterialla leipää taitankaan, paprikaa saatan haukata sellaisenaan, samoin palan tuoretta kurkkua!
Vesi ja hunajamelonit on jälkkärinä ihania, ja kesähelteellä varsinkin! Muistan heinätalkoissa viipaloineeni paksuja viipaleita koriini, ja suosittuja olivatkin.
Kuuntelin presidentti Putin'in kyselyhetkiä yli tunnin, mutta se jatkuu vielä pitkään, lounas alkoi siintää mielessäni, mitenkähän siellä taukoa pitävät 😊 ?
Kahvia mukaan ja kuulolle taas! sini.sVesimelonit on kyllä uutta Suomessa. Ei tainnu olla sinun eikä minun heinätalkoiden aikaan.
Anonyymi kirjoitti:
Vesimelonit on kyllä uutta Suomessa. Ei tainnu olla sinun eikä minun heinätalkoiden aikaan.
Mitähän oletat, minä kyllä tein emäntänä Sipossa heinätöitä vielä 90 luvulla! Kyllä vesimelonia oli ollut jo kauan 😋))
sini.s kirjoitti:
Mitähän oletat, minä kyllä tein emäntänä Sipossa heinätöitä vielä 90 luvulla! Kyllä vesimelonia oli ollut jo kauan 😋))
Olen minäkin ollut heinätalkoissa vielä ainakin 80-luvun lopulla.
En kuitenkaan koskaan Jouluna.
Joululeivästä eikö tuo aloittaja kysellyt, eikä heinäpeltoeväistä.
- Anonyymi
suolatut savustetut norjalaiset hainevät tequilan kanssa, joko itse savustettuna tai tms. savustamosta, voisi olla miesmäinen ateria
jolla dulce vida lähtee mistä vain pullamössöstä Pystyn kyllä hyvin pitkin hampain syömään siivun joululeipää, jos ei mitään muuta ole.
En ole koskaan siihen tykästynyt, niinkuin en muihinkaan mausteleipiin.
Jotain vähän kuivahtanutta rukihista sen olla pitää leivän Jouluna. Suolalla maustettua, eikä sokerilla tai siirapilla.- Anonyymi
Miten pitkin hampain voi leipää syödä?
Eihän suu silloin aukea tarpeeksi.
- Anonyymi
Sini ""Kuuntelin presidentti Putin'in kyselyhetkiä yli tunnin, mutta se jatkuu vielä pitkään, lounas alkoi siintää mielessäni, mitenkähän siellä taukoa pitävät "
Mielemkiintoista
Miksi kuuntelet?
Putinin puheet arvotaan aamuisin lottopallokoneen kaltaisella puppugeneraattorilla, koska diktaattori voi sanoa mitä huvittaa tai ei ja seuraavaksi eripäin tai toisinpäin - ei mitään väliä
Haluavatko venäläiset roistokansalaiset ottaa lähi-idän matut elätettäväkseen kun aloittivat koko sotkun tappamalla Afganistanin johdon vai aikovatko venäläisperheet taas lintsailla vastuudtsan?Miksi en kuuntelisi,..pidän häntä erittäinkin vaikutusvaltaisena ja älykkäänä Venäjän federaation presidenttinä.
Elekielikin on mielenkiintoinen, ilmeet, katseet, ja onhan eri tahojen kysymyksetkin kiinnostavia määrättyyn pisteeseen asti.
Brittien brexitiä on jauhettu ylähuoneessa tympääntymiseen asti,..ja oman hallituksemme polemiikki Al Hol'in lapsista alkaa tuntua jo toistoilta.
Siksi kuuntelin lehdistötilaisuutta, eikä tuo ollut edes ensimmäinen kerta 😊
- Anonyymi
Ei kiinnosta, tai kiinnostaa kyllä , mutta en jaksa katsoa sen naamaa!
- Anonyymi
Samaa mieltä olen Tellukan kanssa leivästä, mieluimmin vähän kuivahkoa risleipää,
ei makeaa! - Anonyymi
Naiset rakastavat valtaa ja putinia stalinia hitleriä kekkosta ... Ei Kekkonen naisia olisi saanut jonossa jos olisi ollut Töölön torilla nakkikioskinmyyjänä tai siis tietty siinäkin olisi ollut jonossa naisia vaikkei niin paljon
Tänään paikalla ollut BBC:n toimittaja pyysi vahvistamaan että Kremlin tukemat liikenaiset
Maria Vorontsova ja Katerina Tihonova
ovat hänen tyttäriään mutta Putin tapansa mukaan jatkoi puhumalla puuta heinää
https://www.thesun.co.uk/news/9577589/putins-secret-eldest-daughter-cure-cancer/ - Anonyymi
Teen itse leipää, puoliksi puuroriissiä ja vehnäjauhoa, mausteeksi kaademummaan ja toseen leipään kanelia. Oliiviöljyä jos muistan, joskus paljonkin. Joskus päälle kaikkea jota pizzaankin. Teen omaa leipää koska kaupan leivässä tulisi suolaa aivan liikaa, yritän elää 3-5 g päivässä suolalla , toki hedelmien suolaa en mittaile.
Teen hieman kovempia kuin setsuurit ja pehmeämpiä kuin ruisleivät. Olen tehnyt leipiäni, lähes kaikki useat kymmenet vuodet ja varsinkin silloin kun oli lapset, leivoimme aivan kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17913494
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454920Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493709Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402843Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191783Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371515