ylipaino ja itsetunto

Anonyymi

Olen 13 v. tyttö, ja oon 158 cm ja 65 kg. Olen ylipainoinen ja tiedostan sen, ja vaikka en näytä ulospäin kovinkaan "lihavalta" en mikään keijukainenkaan ole. Ylipainosta ei ole juuri mitään terveyshaittoja, ja harrastan säännöllisesti aerobista liikuntaa (mm. tanssia, seinäkiipeilyä) ilman ongelmia. Ongelma on itsetunto. Olen kavereistani melkein lyhyin, ja kaikki ovat reilusti minua kevyempiä. Olen usein yrittänyt alkaa laihduttamaan, ja päättänyt että tänään teen sen. Joka kerta epäonnistun, ja ahmin ruokaa. Sen jälkeen tuntuu tosi pahalta ja kaduttaa niin että haluisin vaan oksentaa kaiken ulos, kuitenkaan en sitä tee koska siitä seuraisi omat ongelmansa. Mutta en pysty lopettamaan. Itsehillinnän puuttesta on varmaan kyse, mutta ongelman tiedostaminenkaan ei auta. Tuntuu vaan niin oksettavalta kattoo itsee kun ainoo mitä näkee on paksut, löllöt reidet ja istuttaessa mahaan tulevat makkarat.

2

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lyö äitiäsi pyllylle ja sano että menet laihdutuskuurille, joten ei osta herkkuja taloon.

• Anonyymi

Ymmärrän sun tilanteen hyvin.
      Ite olin vähän aikaa sit aika saman pitunen ja painonen kun sä. Tein sen virheen et aloin tarkkailee omaa syömistä, jätän melkeen kaikki ateriat pois tai tosi pieniks annoksiks. Sen takii en tänään menny kouluun koska oli niin huono olo, etten voinu ees nousta sängystä ennen kun oli pakko rynnätä vessaan oksemtamaan pahan olon pois. Oon12-vuotias tyttö ja toi kaikki tuska sen takii et aloin laihduttaa liikaa. Jos tosiaan kuitenkin haluut laihtuu nii kysy vaikka sun koulun terveydenhoitajalta mitä sun pitäis tehä. Toivon ettei sulle tuu saman laisii ongelmii kun mulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      364
      1974
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1316
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1297
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      136
      1183
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      84
      1053
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      90
      936
    7. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      870
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      120
      867
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      808
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      760
    Aihe