Olen 13 v. tyttö, ja oon 158 cm ja 65 kg. Olen ylipainoinen ja tiedostan sen, ja vaikka en näytä ulospäin kovinkaan "lihavalta" en mikään keijukainenkaan ole. Ylipainosta ei ole juuri mitään terveyshaittoja, ja harrastan säännöllisesti aerobista liikuntaa (mm. tanssia, seinäkiipeilyä) ilman ongelmia. Ongelma on itsetunto. Olen kavereistani melkein lyhyin, ja kaikki ovat reilusti minua kevyempiä. Olen usein yrittänyt alkaa laihduttamaan, ja päättänyt että tänään teen sen. Joka kerta epäonnistun, ja ahmin ruokaa. Sen jälkeen tuntuu tosi pahalta ja kaduttaa niin että haluisin vaan oksentaa kaiken ulos, kuitenkaan en sitä tee koska siitä seuraisi omat ongelmansa. Mutta en pysty lopettamaan. Itsehillinnän puuttesta on varmaan kyse, mutta ongelman tiedostaminenkaan ei auta. Tuntuu vaan niin oksettavalta kattoo itsee kun ainoo mitä näkee on paksut, löllöt reidet ja istuttaessa mahaan tulevat makkarat.
ylipaino ja itsetunto
2
64
Vastaukset
- Anonyymi
Lyö äitiäsi pyllylle ja sano että menet laihdutuskuurille, joten ei osta herkkuja taloon.
- Anonyymi
Ymmärrän sun tilanteen hyvin.
Ite olin vähän aikaa sit aika saman pitunen ja painonen kun sä. Tein sen virheen et aloin tarkkailee omaa syömistä, jätän melkeen kaikki ateriat pois tai tosi pieniks annoksiks. Sen takii en tänään menny kouluun koska oli niin huono olo, etten voinu ees nousta sängystä ennen kun oli pakko rynnätä vessaan oksemtamaan pahan olon pois. Oon12-vuotias tyttö ja toi kaikki tuska sen takii et aloin laihduttaa liikaa. Jos tosiaan kuitenkin haluut laihtuu nii kysy vaikka sun koulun terveydenhoitajalta mitä sun pitäis tehä. Toivon ettei sulle tuu saman laisii ongelmii kun mulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212237- 701116
- 107980
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72949- 46946
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54915KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.11880Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55878Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30858Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(47810