ylipaino ja itsetunto

Anonyymi

Olen 13 v. tyttö, ja oon 158 cm ja 65 kg. Olen ylipainoinen ja tiedostan sen, ja vaikka en näytä ulospäin kovinkaan "lihavalta" en mikään keijukainenkaan ole. Ylipainosta ei ole juuri mitään terveyshaittoja, ja harrastan säännöllisesti aerobista liikuntaa (mm. tanssia, seinäkiipeilyä) ilman ongelmia. Ongelma on itsetunto. Olen kavereistani melkein lyhyin, ja kaikki ovat reilusti minua kevyempiä. Olen usein yrittänyt alkaa laihduttamaan, ja päättänyt että tänään teen sen. Joka kerta epäonnistun, ja ahmin ruokaa. Sen jälkeen tuntuu tosi pahalta ja kaduttaa niin että haluisin vaan oksentaa kaiken ulos, kuitenkaan en sitä tee koska siitä seuraisi omat ongelmansa. Mutta en pysty lopettamaan. Itsehillinnän puuttesta on varmaan kyse, mutta ongelman tiedostaminenkaan ei auta. Tuntuu vaan niin oksettavalta kattoo itsee kun ainoo mitä näkee on paksut, löllöt reidet ja istuttaessa mahaan tulevat makkarat.

2

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lyö äitiäsi pyllylle ja sano että menet laihdutuskuurille, joten ei osta herkkuja taloon.

• Anonyymi

Ymmärrän sun tilanteen hyvin.
      Ite olin vähän aikaa sit aika saman pitunen ja painonen kun sä. Tein sen virheen et aloin tarkkailee omaa syömistä, jätän melkeen kaikki ateriat pois tai tosi pieniks annoksiks. Sen takii en tänään menny kouluun koska oli niin huono olo, etten voinu ees nousta sängystä ennen kun oli pakko rynnätä vessaan oksemtamaan pahan olon pois. Oon12-vuotias tyttö ja toi kaikki tuska sen takii et aloin laihduttaa liikaa. Jos tosiaan kuitenkin haluut laihtuu nii kysy vaikka sun koulun terveydenhoitajalta mitä sun pitäis tehä. Toivon ettei sulle tuu saman laisii ongelmii kun mulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2122
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      57
      1043
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      959
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe