ylipaino ja itsetunto

Anonyymi

Olen 13 v. tyttö, ja oon 158 cm ja 65 kg. Olen ylipainoinen ja tiedostan sen, ja vaikka en näytä ulospäin kovinkaan "lihavalta" en mikään keijukainenkaan ole. Ylipainosta ei ole juuri mitään terveyshaittoja, ja harrastan säännöllisesti aerobista liikuntaa (mm. tanssia, seinäkiipeilyä) ilman ongelmia. Ongelma on itsetunto. Olen kavereistani melkein lyhyin, ja kaikki ovat reilusti minua kevyempiä. Olen usein yrittänyt alkaa laihduttamaan, ja päättänyt että tänään teen sen. Joka kerta epäonnistun, ja ahmin ruokaa. Sen jälkeen tuntuu tosi pahalta ja kaduttaa niin että haluisin vaan oksentaa kaiken ulos, kuitenkaan en sitä tee koska siitä seuraisi omat ongelmansa. Mutta en pysty lopettamaan. Itsehillinnän puuttesta on varmaan kyse, mutta ongelman tiedostaminenkaan ei auta. Tuntuu vaan niin oksettavalta kattoo itsee kun ainoo mitä näkee on paksut, löllöt reidet ja istuttaessa mahaan tulevat makkarat.

2

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lyö äitiäsi pyllylle ja sano että menet laihdutuskuurille, joten ei osta herkkuja taloon.

• Anonyymi

Ymmärrän sun tilanteen hyvin.
      Ite olin vähän aikaa sit aika saman pitunen ja painonen kun sä. Tein sen virheen et aloin tarkkailee omaa syömistä, jätän melkeen kaikki ateriat pois tai tosi pieniks annoksiks. Sen takii en tänään menny kouluun koska oli niin huono olo, etten voinu ees nousta sängystä ennen kun oli pakko rynnätä vessaan oksemtamaan pahan olon pois. Oon12-vuotias tyttö ja toi kaikki tuska sen takii et aloin laihduttaa liikaa. Jos tosiaan kuitenkin haluut laihtuu nii kysy vaikka sun koulun terveydenhoitajalta mitä sun pitäis tehä. Toivon ettei sulle tuu saman laisii ongelmii kun mulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2553
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      195
      954
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      54
      738
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      672
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      49
      562
    6. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      14
      496
    7. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      49
      493
    8. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      465
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      450
    Aihe