Mun kissalla on hirmu kovalla vatsa,mitä antasin et se vähän pehmeneisi??????Kissani on ensikuun 8pv 1 vuoden vanha.
vastatkaa
17
2557
Vastaukset
- ....
Liota pellavansiemeniä ja tarjoa kissalle tai jos on kyse pahasta ummetuksesta niin parafiiniöljyä voi lusikallisen antaa, mutta vain tilapäisesti.
- misu
Ehottomasti luumuja sille katti-matille! Tuoreita tahi kuivattuja. Meillä tykkää vaan kuivatuista. Hyvin auttaa ja terveellistäkin vielä. Mutta muista kohtuus. Ja se, että nau-nappari saattaa vaatia niitä jatkossa, usein.
- Tabby
Kissa on lihansyöjä, joten sille ei tule antaa luumuja eikä mitään muitakaan hedelmiä, vihanneksia, juureksia, marjoja, viljaa eikä ylipäänsä mitään kasvikunnan tuotteita. Kasvisten osuus kissan ruoasta saa olla prosentin.
- misu
Tabby kirjoitti:
Kissa on lihansyöjä, joten sille ei tule antaa luumuja eikä mitään muitakaan hedelmiä, vihanneksia, juureksia, marjoja, viljaa eikä ylipäänsä mitään kasvikunnan tuotteita. Kasvisten osuus kissan ruoasta saa olla prosentin.
No jos maha on kova, niin mikähän estää antamasta luumun? Ja mikähän se mahtaa se haitta olla? Niinhän tuo elukkalääkärikkii syöttää omalleen rusinoita minkä kerkee. Vaan oisko nyt niin, että ite luet jottain ravintokirjaa kuin raamattua, ja misses nasuttaa vaan jotain sheebaa...
- Tabby
misu kirjoitti:
No jos maha on kova, niin mikähän estää antamasta luumun? Ja mikähän se mahtaa se haitta olla? Niinhän tuo elukkalääkärikkii syöttää omalleen rusinoita minkä kerkee. Vaan oisko nyt niin, että ite luet jottain ravintokirjaa kuin raamattua, ja misses nasuttaa vaan jotain sheebaa...
Se haitta on se, että kissan vatsa ei kestä niitä hemmetin luumuja, kun kissan suolistoa ei ole tarkoitettu kasvisperäisen ruoan sulattamiseen ;) Varmasti kyllä loppuu ummetus juu, kun kissalle iskee ripuli joka ei ehkä ihan niin vain paranekaan. Siinähän sitten mietit, että milläs sen vatsan saa normalisoitumaan (juusto auttaa yleensä melko hyvin, kun vatsa on ollut sekaisin ja on jopa kissalle sopivaa ravintoa toisin kuin nuo sinun luumusi).
Eläinlääkäreitä on moneen lähtöön. Itse en syöttäisi kissalle rusinoita, monien eläinlääkäreiden mukaan ne ovat jopa myrkyllisiä kissalle. Ehkäpä sen "elukkalääkärin" kannattaisi edes hieman perehtyä kissojen ruokintaan ;)
En lue mitään ravintokirjaa kuin raamattua, kissojen ruokinnasta ei edes ole olemassa kunnollista, ajantasalla olevaa kirjaa - ei ainakaan suomeksi. Muilla kielillä en sitä tällä hetkellä ala metsästää. Sen sijaan kissa-asiantuntijaeläinlääkärimme ohjeita noudatan hyvinkin mielelläni. Toisaalta ei paljon ravintokirjoja tarvita, että tajuaa kissan olevan lihansyöjä. Koira on sekasyöjä, jolle voi antaa jonkin verran myös kasvisperäistä ravintoa, kissan ravinnosta kasviksia saa olla korkeintaan prosentti. Maalaisjärjellä pystyy miettimään, mitä kissa luonnossa söisi. Kissan luonnollisen ravinnon jäljittelyyn olisi muidenkin kuin minun syytä pyrkiä.
Oma "misseni" ei nassuta "vaan jotain sheebaa", vaan erilaisia raakoja lihoja (kana, broileri, kalkkuna, sika, nauta, villisika, peura, poro, hirvi, strutsi, lammas, karitsa, härkä, vasikka jne.) mahdollisimman vaihtelevasti. Siihen lisäksi sisäelimiä (maksa, munuaiset) kerran viikossa ja lihaksia (kieli, sydän) kerran tai pari viikossa. Toinen "misseistäni" syö raakaa kalaa (muikut) kerran viikossa. Raa'an kananmunan saavat niin ikään kerran viikossa. Näiden lisäksi syövät eläinkaupan kuivaruokaa (merkkinä Royal Canin). Toinen "misseistäni" on hyvin fiksu eikä ole koskaan suostunut edes koskemaan minkäänlaiseen purkkiruokaan, toinen puolestaan söisi ihan mitä vain.
Molemmat "misseni" ovat vehnäallergikkoja, mikä rajoittaa hyvin paljon ruokailua. Kaikkia eläinkaupan kuivaruokiakaan en voi heille ostaa, sillä niissä on yllättävän monissa vehnää. Lähes kaikissa purkkiruoissa on vehnää. Ainoat purkkiruoat joita Peku-mussukka kerran viikossa saa, ovat Almo nature, Petreet ja Animonda. Nämä merkit eivät varmasti sano sinulle mitään, sillä ne ovat eläinkaupassa myytäviä viljattomia ruokia, Almo nature näistä kaikista ehdottomasti laadukkainta. Joskus harvoin Peku-mussukka saa herkkuna purkillisen tuota mainitsemaasi Shebaa, mutta vain niitä versioita joissa ei ole viljaa.
Näillä eväillä on pärjätty hyvin tähän asti ilman minkäänlaista ravintokirjaa ;) - misu
Tabby kirjoitti:
Se haitta on se, että kissan vatsa ei kestä niitä hemmetin luumuja, kun kissan suolistoa ei ole tarkoitettu kasvisperäisen ruoan sulattamiseen ;) Varmasti kyllä loppuu ummetus juu, kun kissalle iskee ripuli joka ei ehkä ihan niin vain paranekaan. Siinähän sitten mietit, että milläs sen vatsan saa normalisoitumaan (juusto auttaa yleensä melko hyvin, kun vatsa on ollut sekaisin ja on jopa kissalle sopivaa ravintoa toisin kuin nuo sinun luumusi).
Eläinlääkäreitä on moneen lähtöön. Itse en syöttäisi kissalle rusinoita, monien eläinlääkäreiden mukaan ne ovat jopa myrkyllisiä kissalle. Ehkäpä sen "elukkalääkärin" kannattaisi edes hieman perehtyä kissojen ruokintaan ;)
En lue mitään ravintokirjaa kuin raamattua, kissojen ruokinnasta ei edes ole olemassa kunnollista, ajantasalla olevaa kirjaa - ei ainakaan suomeksi. Muilla kielillä en sitä tällä hetkellä ala metsästää. Sen sijaan kissa-asiantuntijaeläinlääkärimme ohjeita noudatan hyvinkin mielelläni. Toisaalta ei paljon ravintokirjoja tarvita, että tajuaa kissan olevan lihansyöjä. Koira on sekasyöjä, jolle voi antaa jonkin verran myös kasvisperäistä ravintoa, kissan ravinnosta kasviksia saa olla korkeintaan prosentti. Maalaisjärjellä pystyy miettimään, mitä kissa luonnossa söisi. Kissan luonnollisen ravinnon jäljittelyyn olisi muidenkin kuin minun syytä pyrkiä.
Oma "misseni" ei nassuta "vaan jotain sheebaa", vaan erilaisia raakoja lihoja (kana, broileri, kalkkuna, sika, nauta, villisika, peura, poro, hirvi, strutsi, lammas, karitsa, härkä, vasikka jne.) mahdollisimman vaihtelevasti. Siihen lisäksi sisäelimiä (maksa, munuaiset) kerran viikossa ja lihaksia (kieli, sydän) kerran tai pari viikossa. Toinen "misseistäni" syö raakaa kalaa (muikut) kerran viikossa. Raa'an kananmunan saavat niin ikään kerran viikossa. Näiden lisäksi syövät eläinkaupan kuivaruokaa (merkkinä Royal Canin). Toinen "misseistäni" on hyvin fiksu eikä ole koskaan suostunut edes koskemaan minkäänlaiseen purkkiruokaan, toinen puolestaan söisi ihan mitä vain.
Molemmat "misseni" ovat vehnäallergikkoja, mikä rajoittaa hyvin paljon ruokailua. Kaikkia eläinkaupan kuivaruokiakaan en voi heille ostaa, sillä niissä on yllättävän monissa vehnää. Lähes kaikissa purkkiruoissa on vehnää. Ainoat purkkiruoat joita Peku-mussukka kerran viikossa saa, ovat Almo nature, Petreet ja Animonda. Nämä merkit eivät varmasti sano sinulle mitään, sillä ne ovat eläinkaupassa myytäviä viljattomia ruokia, Almo nature näistä kaikista ehdottomasti laadukkainta. Joskus harvoin Peku-mussukka saa herkkuna purkillisen tuota mainitsemaasi Shebaa, mutta vain niitä versioita joissa ei ole viljaa.
Näillä eväillä on pärjätty hyvin tähän asti ilman minkäänlaista ravintokirjaa ;)Ensinnäkin meijän miisu on varsin terve ja onnellinen, vaikka onkin saanut joskus luumun! Eikä oo paska tullu veteläks. Ja kyllä se minunnii kantaelukkalääkäri on varsin asiantunteva, että ihanpahan voipi sen kommentteja uskoo.
Mutta herra siunaa nuita sinun elätties murkinoita:kana, broileri, kalkkuna, sika, nauta, villisika, peura, poro, hirvi, strutsi, lammas, karitsa, härkä, vasikka. Kuulostaa ihan linnanjuhlien seisovalta pöyvältä. Paitsi että teijän missen lihat on tietysti vain sisäfileitä tahi rintapaloja. Sinä varmaan sitten syöt ne mykrät, oravat ja sammakot, mitä ne sulle kantaa. Vai pääseekö äitin kullat vaan valjaissa ulos. - Tabby
misu kirjoitti:
Ensinnäkin meijän miisu on varsin terve ja onnellinen, vaikka onkin saanut joskus luumun! Eikä oo paska tullu veteläks. Ja kyllä se minunnii kantaelukkalääkäri on varsin asiantunteva, että ihanpahan voipi sen kommentteja uskoo.
Mutta herra siunaa nuita sinun elätties murkinoita:kana, broileri, kalkkuna, sika, nauta, villisika, peura, poro, hirvi, strutsi, lammas, karitsa, härkä, vasikka. Kuulostaa ihan linnanjuhlien seisovalta pöyvältä. Paitsi että teijän missen lihat on tietysti vain sisäfileitä tahi rintapaloja. Sinä varmaan sitten syöt ne mykrät, oravat ja sammakot, mitä ne sulle kantaa. Vai pääseekö äitin kullat vaan valjaissa ulos.Eläinlääkäri ei voi olla asiantunteva, jos syöttää itsekin kissalleen jotakin myrkyllistä ;) Taitaa olla kyse lähinnä konitohtorista, jonka kissatietous on pahati päivittämättä.
Ei, eivät ole meidän kissojen lihat pelkästään sisäfileitä tai rintapaloja, niissä ei ole niin paljon ravintoarvoa kuin esim. raa'assa broilerinsiivessä luineen päivineen. Broilerinkoivet eivät myöskään ole fileitä eikä rintapaloja ;) Kalkkunan filesuikaleet ovat kyllä molempien kissojemme suurinta herkkua, mutta eipä noita tarjoilla kuin kerran viikossa. Tiesitkö että lähes kaikkia noita lihoja saa myös jauhelihana ;)
Minä syön itse ihan normaalia ruokaa, vaikka mitäpä se sinulle edes kuuluu. Katsos kun ostan meille ihmisille lihat maustamattomina, annan niistä lihoista osan kissalle ja syömme sitten itse loput. Minä en ole niin uusavuton, että pitäisi kaikki lihat ostaa valmiiksi maustettuina ;) Kissallehan ei mitään mausteita saa antaa missään nimessä. Kaikista lihoista saa paljon parempia kun maustaa itse.
Toisekseen broileri, kalkkuna, nauta, sika jne. ovat suht edullisia lihoja. Villisikaa saadaan ilmaiseksi samoin hirveä. Poroa ostan oikeastaan aika usein, se on hyvää ja kissatkin saavat sitten osansa herkusta. Kissoille ostan myös paljon sydäntä, kieltä, maksaa ja munuaisia, jotka eivät maksa oikeastaan paljon mitään.
Taitaa vain käydä kateeksi kun toisilla on varaa ruokkia lemmikkinsä kunnolla ;) Ja kyllä, vain valjaissa ulkoilevat nämä meidän kissat. Minä tunnen myös vastuuni ja tiedän, ettei kissa kuulu Suomen luontoon. - Kat-riina
Tabby kirjoitti:
Näillä eväillä on pärjätty hyvin tähän asti ilman minkäänlaista ravintokirjaa ;)Jotkut ihmiset sitä luulee olevansa niin....
Jos sinun kissan ruokinta
on ammuttu sen verran yli
,että siitä pitää mussuttaa jo toisille.
Vaikka ei ole kyse
mistään tosiaankaan
hengenvaarallisesta seikasta ja
katsos meillä kaikilla on maalaisjärki,
tässä ei ollut kyse siitä, että niitä
rusinoita on ämpärikaupalla
kissalle syötetty.
Sinä voit tottakai kyykkiä kissojesi
laatikolla analysoimassa niiden ulosteita
ja miten se rusina nyt suli vatsassa , hengittääkö kissa, koita pulssia.
Luuletko ,että me muut ihmiset ollaan
tapattamassa kotieläimiämme? - duppaduurix
Kat-riina kirjoitti:
Jotkut ihmiset sitä luulee olevansa niin....
Jos sinun kissan ruokinta
on ammuttu sen verran yli
,että siitä pitää mussuttaa jo toisille.
Vaikka ei ole kyse
mistään tosiaankaan
hengenvaarallisesta seikasta ja
katsos meillä kaikilla on maalaisjärki,
tässä ei ollut kyse siitä, että niitä
rusinoita on ämpärikaupalla
kissalle syötetty.
Sinä voit tottakai kyykkiä kissojesi
laatikolla analysoimassa niiden ulosteita
ja miten se rusina nyt suli vatsassa , hengittääkö kissa, koita pulssia.
Luuletko ,että me muut ihmiset ollaan
tapattamassa kotieläimiämme?Samaa mieltä olen, ihan yli menee tuo Tabbyn kissailu, jopa vähän brassailun puolelle... Ei millään pahalla, mutta joillain ei säily hyvän maun rajoissa lemmikkien hoito, mikä tarkoittaa sitä, että koko oma elämä liittyy vain ja ainoastaan niiden kissojen puuhiin, kissoista puhutaan niin paljon, että tuttavapiirissä ei ole enää jäljellä ketään muuta, kun toisia kissa-fanaatikkoja ja ihmisiä valitaan siihen suppeaan piiriin vaan sen perusteella, että pitääkö hän kissoista. Koko OMA elämä on siis vaan yhtä kissaa. Kannattaa ehkä hivenen uppoutua itseensä ja miettiä, että onko niistä kissoista kehkeytynyt jo mielisairaus ja että mistä se mahtaa johtua. En sano, että tuollainen pakkomielle olisi niin paha viinan himoon tai narkomaniaan verrattuna, mutta kohtuus kaikessa! Ei kellään normaalilla ihmisellä ole aikaa eikä halua laittaa koko elämäänsä kissoihin ja niiden ruokintaan, varsinkaan, kun ne katit tulevat toimeen ONNELLISESTI paljon vähemmälläkin.
- Sipsu
duppaduurix kirjoitti:
Samaa mieltä olen, ihan yli menee tuo Tabbyn kissailu, jopa vähän brassailun puolelle... Ei millään pahalla, mutta joillain ei säily hyvän maun rajoissa lemmikkien hoito, mikä tarkoittaa sitä, että koko oma elämä liittyy vain ja ainoastaan niiden kissojen puuhiin, kissoista puhutaan niin paljon, että tuttavapiirissä ei ole enää jäljellä ketään muuta, kun toisia kissa-fanaatikkoja ja ihmisiä valitaan siihen suppeaan piiriin vaan sen perusteella, että pitääkö hän kissoista. Koko OMA elämä on siis vaan yhtä kissaa. Kannattaa ehkä hivenen uppoutua itseensä ja miettiä, että onko niistä kissoista kehkeytynyt jo mielisairaus ja että mistä se mahtaa johtua. En sano, että tuollainen pakkomielle olisi niin paha viinan himoon tai narkomaniaan verrattuna, mutta kohtuus kaikessa! Ei kellään normaalilla ihmisellä ole aikaa eikä halua laittaa koko elämäänsä kissoihin ja niiden ruokintaan, varsinkaan, kun ne katit tulevat toimeen ONNELLISESTI paljon vähemmälläkin.
Miksi minulle jäi sellainen olo Tabbyn viestistä, että hänen mielestään luumu ei sovi kissalle. Tämä on keskustelupalsta ja hän jakoi mielipiteensä.
Toivottavasti kellään sellaisella ei ole kissaa, jonka mielestä monipuolisen raa'an lihan anto kissalle on fanaattisuutta ja ilmentymä suppeasta elämästä. Asianhan pitäisi olla jokaiselle hoidokeistaan VÄLITTÄVÄLLE täyslihansyöjän omistajalle itsestään selvyys. - Kat-riina
Sipsu kirjoitti:
Miksi minulle jäi sellainen olo Tabbyn viestistä, että hänen mielestään luumu ei sovi kissalle. Tämä on keskustelupalsta ja hän jakoi mielipiteensä.
Toivottavasti kellään sellaisella ei ole kissaa, jonka mielestä monipuolisen raa'an lihan anto kissalle on fanaattisuutta ja ilmentymä suppeasta elämästä. Asianhan pitäisi olla jokaiselle hoidokeistaan VÄLITTÄVÄLLE täyslihansyöjän omistajalle itsestään selvyys.,että kyllä täällä muutkin ihmiset
tajuaa antaa ruokaa kissoilleen.
Kaikista pikku asioista ei vain tarvitse tarttua ylimielisellä tavalla.
Ei tarvitse joka keskutteluun
(mitä tässä olen lueskellut)
jättämässä romaania.
On täällä muitakin ihmisiä jotka osaavat
ruokkia kissojaan!
Meillä on aina annettu monipuolinen ja tasapainoinen ruokavalio eläimille johon kuuluu myöskin raakaliha!
Enpä ole silti vaahtoammassa jokaiselle siitä. Tulee vähän sellainen olo
että tämä "guru"
kuvittelee, ettei kukaan
muu tosiaankaan tiedä mitään
eläimistään. - duppaduurix
Sipsu kirjoitti:
Toivottavasti kellään sellaisella ei ole kissaa, jonka mielestä monipuolisen raa'an lihan anto kissalle on fanaattisuutta ja ilmentymä suppeasta elämästä. Asianhan pitäisi olla jokaiselle hoidokeistaan VÄLITTÄVÄLLE täyslihansyöjän omistajalle itsestään selvyys.En minä tuota huomautustani yksin omaan tuohon luumurusina-keskusteluun osoittanut, vaan ihan yleisellä tasolla vetosin Tabbyn "kissahulluuteen". (jos huomasit, rekistöröidyt nimimerkit ovat myös "linkkejä", joista pääsee tutustumaan itse vastaajaan ja muihin kirjoituksiinsa ja tässäkin keskustelussa se on mahdollista, mm. Tabbyn kohdalla. Kokeile.)
On hienoa, että joltain löytyy noin laaja kissatietämys, mutta vääjäämättäkin sitä miettii, että mitä sellainen on maksanut... Tietojaan saa myöskin jakaa niitä tarvitseville, mutta tämä on hyvä esimerkki keskustelusta, jossa Tabby tekee sen kissa-fanaattisella, ylimielisellä tavalla. duppaduurix kirjoitti:
En minä tuota huomautustani yksin omaan tuohon luumurusina-keskusteluun osoittanut, vaan ihan yleisellä tasolla vetosin Tabbyn "kissahulluuteen". (jos huomasit, rekistöröidyt nimimerkit ovat myös "linkkejä", joista pääsee tutustumaan itse vastaajaan ja muihin kirjoituksiinsa ja tässäkin keskustelussa se on mahdollista, mm. Tabbyn kohdalla. Kokeile.)
On hienoa, että joltain löytyy noin laaja kissatietämys, mutta vääjäämättäkin sitä miettii, että mitä sellainen on maksanut... Tietojaan saa myöskin jakaa niitä tarvitseville, mutta tämä on hyvä esimerkki keskustelusta, jossa Tabby tekee sen kissa-fanaattisella, ylimielisellä tavalla.allekirjoittanutkin puuttuu tällaiseen sinänsä asiattomaan keskusteluun:
- lopetetaan tuollainen ylläoleva tähän, vai mitä? Ketjun aloittajan viesti tässä(kin) ketjussa on tärkein.
- kuka muistaa, millaiseen repliikkiin päättyi Marilyn Monroen elokuva "Piukat paikat"? Jack Lemmon tokaisi: "Well....nobody´s perfect" - tuon pyrin pitämään mielessäni aina katsoessani peiliin. Tehkää muutkin niin!
Terveisin, MM & kissat.- minttu
Sipsu kirjoitti:
Toivottavasti kellään sellaisella ei ole kissaa, jonka mielestä monipuolisen raa'an lihan anto kissalle on fanaattisuutta ja ilmentymä suppeasta elämästä. Asianhan pitäisi olla jokaiselle hoidokeistaan VÄLITTÄVÄLLE täyslihansyöjän omistajalle itsestään selvyys.Kyllä sitä vaan kovasti puhutaan maalaisjärjestä, mutta se seikka että kissa on LIHANSYÖJÄ ei tunnu menevän näille ihmisille perille.
Kissa ei käy viljapellossa viljantähtiä nyhtämässä, vai oletko tavannut kissasi siellä? Minä olen tavannut kissani ainoastaan lihaa metsästämässä, eli hiiriä, myyriä, jopa rottia. Paremman puutteessa käyvät sammakot ja sisiliskotkin: kaikki eläinperäinen!
Teollisesti valmistettu ruoka ei palvele kissan ravinnontarpeita, MIKÄLI siinä on vain 4% lihaa (joka sekin teurasjätettä) ja muu osa sitä ruoanvalmistajien jumaloimaa viljaa.
Tabby on ihan tavallinen kissanomistaja, joka on ottanut selvää siitä miten kissaa kuuluisi ruokkia, jotta kissa ei myöhemmin sairastuisi sopimattomasta ruoasta. Eihän teillä, jotka laskette kissanne ulos irralleen, ole sellaista hätää, jos vain kissanne metsästää ja syö hiiriä ja saa niillä täydennettyä ruokavaliota purkkiruoilta. Ja tiedetään myös sekin, että eläinkaupassa myytävät puolet kalliimmat ja pienemmät purkkiruoat eivät ole sen laadukkaampia kuin marketissakaan, joten ei niitäkään suositella ostettavan.
Sitä mitä on hiiressä pitäisi kissan saada! Siinä lyhyt ohje.. - minttu
minttu kirjoitti:
Kyllä sitä vaan kovasti puhutaan maalaisjärjestä, mutta se seikka että kissa on LIHANSYÖJÄ ei tunnu menevän näille ihmisille perille.
Kissa ei käy viljapellossa viljantähtiä nyhtämässä, vai oletko tavannut kissasi siellä? Minä olen tavannut kissani ainoastaan lihaa metsästämässä, eli hiiriä, myyriä, jopa rottia. Paremman puutteessa käyvät sammakot ja sisiliskotkin: kaikki eläinperäinen!
Teollisesti valmistettu ruoka ei palvele kissan ravinnontarpeita, MIKÄLI siinä on vain 4% lihaa (joka sekin teurasjätettä) ja muu osa sitä ruoanvalmistajien jumaloimaa viljaa.
Tabby on ihan tavallinen kissanomistaja, joka on ottanut selvää siitä miten kissaa kuuluisi ruokkia, jotta kissa ei myöhemmin sairastuisi sopimattomasta ruoasta. Eihän teillä, jotka laskette kissanne ulos irralleen, ole sellaista hätää, jos vain kissanne metsästää ja syö hiiriä ja saa niillä täydennettyä ruokavaliota purkkiruoilta. Ja tiedetään myös sekin, että eläinkaupassa myytävät puolet kalliimmat ja pienemmät purkkiruoat eivät ole sen laadukkaampia kuin marketissakaan, joten ei niitäkään suositella ostettavan.
Sitä mitä on hiiressä pitäisi kissan saada! Siinä lyhyt ohje..Ja mitä näillä palstoilla tekisi jos täällä ei saisi neuvoa ketään. :) Onko se niin ennenkuulumatonta myöntää että toinen on oikeassa, vaan pitää mennä henkilökohtaisuuksiin asti, jotta vaan omat kasvot näyttäisivät hyvältä..
Tabby ei sitä paitsi ole syyttänyt ketään, vaan tuonut esiin vain faktat, pelkät faktat. Miksi niitä ei voi hyväksyä? Ei kenenkään tarvitse toimia niin kuin ei halua, mutta on silti hyvä tietää muitakin näkökulmia, olivat ne mielestäsi sitten oikeita tai vääriä..
- Tabby
Auttaisiko lusikallinen ruokaöljyä? Tai jotakin muuta kasvispohjaista öljyä? Eläinperäiset öljythän eivät auta, koska ne imeytyvät kissan suolistoon. Parafiiniöljy ainakin auttaa, mutta lähtisin kyllä ensin kokeilemaan noilla hieman miedommilla öljyillä =)
- Reggina
Jos kissan maha on kova, voisi kokeilla voita yms rasvaa. Olen lukenut, että pieni määrä voita tekee terää kissan ruoansulatukselle ja helpottaa vatsan toimintaa. Kannatta ainakin kokeilla.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921786- 851262
- 1101123
- 72975
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 36742
- 47741
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673