Valkoista häävieraalle?

???

Olen menossa elokuun lopussa kesähäihin, ja halusin vaan kysellä, mitä mieltä olette vieraiden valkoiseen pukeutumisesta. Tiedän, että perinteinen hääetiketti sen kieltää, mutta varsinkin morsiamet - loukkaisiko teitä, jos vieras (morsiamen läheinen ystävä) pukeutuisi häissänne valkoiseen?

Mistään kokopitkästä valkoisesta mekosta ei ole kyse, vaan asuni olisi kaksiosainen eikä mitenkään hääpukua muistuttava. Toppi on hihaton ja hame vain polvipituinen, ei myöskään kokovalkoinen vaan valkoisella pohjalla on vihreää ja harmaata ja materiaalina on puuvilla, ei siis mikään juhlavampi. Kengät, laukku ja korut olisivat myös vihreät/turkoosit tai muuten valkoisesta poikkeavat, en siis omasta mielestäni kilpailisi puvullani morsiamen kanssa. En kuitenkaan halua loukata häntä, eli olisiko paras tarkistaa morsiamelta onko tämä asu ok vai etsiä jotain muuta päälle pantavaa?

Monilla nettisivuilla kerrotaan, että kyseinen etiketti alkaa jo vanhentua (kun ei morsiankaan aina valkoiseen pukeudu) ja että valkoinen on ok, kunhan vieraan asu ei muistuta hääpukua eikä ole kokovalkoinen. Asu on aivan ihana ja mielestäni kaunis kesähäihin, mutta mitä mieltä olette?!?

5

5442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gina1

      niin kuin kirjoitit, etiketti alkaa vanhentua.
      ja ainakin minun mielestä voipi pukeutua myös valkoiseen, kun han pitää huolen, ettei sekoitu morsiameen.
      jos kerran olet morsiamen läheinen ystävä, niin kannattaisi varmaankin kysyä morsiamelta itseltään, että mitä mieltä hän on?!

      gina

      • nasu

        kannattaa varmastikkin kysyä.. itse en kauheesti tykkäisi jos vieras pukeutuisi häissäni valkoiseen mutta jokainen tyylillään jotain toista ei välttämättä haittaa ollenkaan. mun mielestä valkoinen on kumminkin morsiamen väri ja ainut joka kuuluu olla valkoisessa on morsian.. myös jotkut vieraat voi katsoa vieroksuvasti valkoiseen pukeutunutta vierasta! varsinkin vanhemmat ihmiset


      • ???
        nasu kirjoitti:

        kannattaa varmastikkin kysyä.. itse en kauheesti tykkäisi jos vieras pukeutuisi häissäni valkoiseen mutta jokainen tyylillään jotain toista ei välttämättä haittaa ollenkaan. mun mielestä valkoinen on kumminkin morsiamen väri ja ainut joka kuuluu olla valkoisessa on morsian.. myös jotkut vieraat voi katsoa vieroksuvasti valkoiseen pukeutunutta vierasta! varsinkin vanhemmat ihmiset

        Kiitos mielipiteistänne! Kysyin morsiamelta, jota ei vaaleaan pukeutuminen ollenkaan haitannut, mutta tässä kävikin niin, että tuli melkein "vahingossa" ostettua jotain ihan muuta! Aika vaalea asu sekin, mutta paremmin häävieraalle sopiva...


      • gootin äiti
        ??? kirjoitti:

        Kiitos mielipiteistänne! Kysyin morsiamelta, jota ei vaaleaan pukeutuminen ollenkaan haitannut, mutta tässä kävikin niin, että tuli melkein "vahingossa" ostettua jotain ihan muuta! Aika vaalea asu sekin, mutta paremmin häävieraalle sopiva...

        Hei! Eikö hääetiketti sano, että häävieras ei saa pukeutua kokonaan valkoisiin tai mustiin vaatteisiin? Tyttäreni on mustiin pukeutuva, mutta häihin soisin hänen laittavan jotain muuta väriä.. Auttakaa, nitä mieltä olette?


    • minä itse

      niin minä itse henk koht en pitäisi että häissäni muut ovat valkoisessa, olemme kans varanneet kirjon ym ja toivoisin saavani olla se ainoa valkoisen asun pitävä sinä päivänä. tietty monet eivät kiellä mutta saattaapi olla ettei kehtaa sanoa suoraan jos kysyt.

      suosittelen mieluummin vaikka kivaa pastelli sävyä jos vaaleasta vaatteesta pidät. itse en kehtaisi sanoa suoraan ei valkoista muille kuin minulle jos suoraan kysyttäisiin vaikka sisimmissäni asia harmittaisi minua kamalan paljon..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe