Lukio ja mielenterveysongelmat

Anonyymi

Heippa!
Olen lukion toisella luokalla opiskeleva nuori ja kärsin määrittelemättömistä mielenterveysongelmista, todennäkösesti olen masentunut. Olen erittäin väsynyt ja ahdistunut koko ajan, ilman mitään syytä. Koulua en jaksa käydä juuri ollenkaan ja kaikki tuntuu todella raskaalta. Kokeet ahdistaa, opiskelu ahdistaa, muut ihmiset ahdistaa, oma syrjäytymisriski vasta ahdistaakin. Pelkään että minut heitetään koulusta pihalle tai etten koskaan valmistu, minua hävettää omat poissaoloni ja typerä, lapsellinen käytökseni ja oma voimattomuuteni. En tiedä mikä tässä on niin älyttömän vaikeaa. En saa mitään aikaan.
On hankala keskittyäkään mihinkään.
Minulla on ADD diagnoosi mutta ei lääkitystä, eikä tätä ongelmaa ollut vielä peruskoulussa. Nykyään en halua enkä jaksa tehdä mitään ja kaikki ahdistaa, edes harrastukset tai kaverit ei enää kiinnosta, haluan vain nukkua. Elämästä on hävinnyt kaikki ilo, näen vain loputonta synkkyyttä ja pimeyttä. En jaksa. Nuorisopsykalle pitkät jonot, apua hankala saada. Opettajille en kehtaa kertoa. Hävettää.

5

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Haluaisin vielä sanoa etten todellakaan tee tätä tahallani enkä halua olla muille haitaksi. En jaksa tätä sooloilua enää sekuntiakaan itsekään, mutta en osaa tehdä tälle mitään. Olo on kerta kaikkiaan neuvoton. Olen hemmetin hankala tapaus ja vaikka yritän parhaani, en pärjää mitenkään ja tuhlaan muidenkin aikaa. En tiedä miksi teen näin tai mikä minulla on. Haluaisin vain lopettaa tämän sekoilun ja rauhoittua.

• Anonyymi

Sinua vaivaa teini-ikä ja tuo kaikki kuuluu siihen. Kärsi vielä 2-4 vuotta ja kun kasvat, niin jo helpottaa, kun hormoonit lakkaa hyrräämästä.

• Anonyymi

Pyydä apua koulun terveydenhoitajalta

• Anonyymi

Käyppä heti juttelemassa koulun terveydenhoitajalle, koulupsykologille, kuraattorille, rehtorille tai opettajalle, käytännössä kenelle vain joka saa asiat liikkeelle.
      Sairauden takia poissaoloista ei tarvitse olla pahoillaan.
      Tsemppiä ja toivotaan että tulevaisuus näyttää valoisammalta!

• Anonyymi

Murrosikä on sellaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      257
      5209
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4231
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4051
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3637
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3600
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3355
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      16
      2752
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2606
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2536
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      65
      2417
    Aihe