Finlandian iltapäivävuoro peruttu

Anonyymi

Peruutuksen syynä matkustajamukavuus, jonka myrsky vaarantaa. Tallink ei moisesta haitasta välitä.

95

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eesti kyntää merta vanhoilla reuhkoilla ja huonosti voi käydä myrskyllä?

      • Anonyymi

        Kokemuksella ajavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksella ajavat.

        Joo, osaavat laivanupotuksen.


      • Anonyymi

        Tallinkin laivat ovat uusia. Eckerön taas ikäloppu italialainen romu, jolla ei voi ajaa aallokossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, osaavat laivanupotuksen.

        Kokemusta löytyy muutoinkin. Olihan tällä foorumilla juttua Tallinkin karikoinnista Tukholman reitillä tänä syksynä. Valitettavasti foorumilla ei ole kunnollista hakukonetta.

        Lisää heikkouksia: keskustelu.suomi24.fi/t/5079823/tallink-pysaytettiin
        Tuolloin Tallink pysäytettiin vikojen takia Ruotsissa, aluksesta löytyi 18 vakavaksi luokiteltua puutetta.

        Joten turvallista matkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallinkin laivat ovat uusia. Eckerön taas ikäloppu italialainen romu, jolla ei voi ajaa aallokossa.

        Ei mikään ikäloppu Tallinkin Helsinki-Tallinna -risteilylaivaan verrattuna, millä ikää kymmenkunta vuotta enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemusta löytyy muutoinkin. Olihan tällä foorumilla juttua Tallinkin karikoinnista Tukholman reitillä tänä syksynä. Valitettavasti foorumilla ei ole kunnollista hakukonetta.

        Lisää heikkouksia: keskustelu.suomi24.fi/t/5079823/tallink-pysaytettiin
        Tuolloin Tallink pysäytettiin vikojen takia Ruotsissa, aluksesta löytyi 18 vakavaksi luokiteltua puutetta.

        Joten turvallista matkaa!

        ''...Tallinkin karikoinnista Tukholman reitillä tänä syksynä.''
        Se oli Princess Anastasia, ei ole Tallink yhtiön alus. Lähinnä pohjakosketus.

        ''Tuolloin Tallink pysäytettiin vikojen....''
        Juu, näin tehtiin....12v sitten:))))) Luulisin että viat on jo korjattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...Tallinkin karikoinnista Tukholman reitillä tänä syksynä.''
        Se oli Princess Anastasia, ei ole Tallink yhtiön alus. Lähinnä pohjakosketus.

        ''Tuolloin Tallink pysäytettiin vikojen....''
        Juu, näin tehtiin....12v sitten:))))) Luulisin että viat on jo korjattu.

        1. Tämä oli kyllä Tallink. Etsi juttu.

        2. Menetkö asiasta takuuseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Tämä oli kyllä Tallink. Etsi juttu.

        2. Menetkö asiasta takuuseen?

        ''Tämä oli kyllä Tallink. Etsi juttu.''
        Linkki uutiseen, kiitos.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tallinkin Megastar ei ole vanha reuhka niin kuin edellinen kirjoittaja. Tiedoksi että Eestin sosialistista neuvostotasavaltaa ei enää ole. Nyt on vapaa Viro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallinkin Megastar ei ole vanha reuhka niin kuin edellinen kirjoittaja. Tiedoksi että Eestin sosialistista neuvostotasavaltaa ei enää ole. Nyt on vapaa Viro.

        Mistä olet löytänyt syyn väitteillesi?


      • Anonyymi

        Ai Eestin Sosialistinen Neuvostotasavalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Tämä oli kyllä Tallink. Etsi juttu.''
        Linkki uutiseen, kiitos.

        Sieltä napsahti kahdesta rekasta ketjut poikki, heilu liikaa. Siksi nopeus oikeen hidas


    • Anonyymi

      Niin, kyllä siinä varmaan oli kuitenkin muutakin syytä, esim. turvallisuus... Tuulta luvattu merelle jopa 24 sekuntimetrillä puhaltavana ja aaltojen korkeutta ennustettu myös suuremmaksi kuin normituulella.

      Lisäksi matkan sai siirtää ilman kuluja myöhempään ajankohtaan, jos halusi tai peruuttaa kokonaan...
      Eli - ei mitään valittamista.

      Mitä siellä sateisessa Tallinnassakaan tekisi, sadetta sinne on luvattu, niin kuin Helsinkiinkin.

      Mieluusti siirtää, kun on kerran se mahdollisuus annettu.

      Harmittavaa tietysti, jos jollakulla oli peruuntuneeseen matkaan liitetty myös bussimatkoja. Bussiyhtiön halukkuudesta siirtää varattu lippu toiseen ajankohtaan ei ole tietenkään mitään takeita, vaikka olisikin kyseessä juuri se bussiyhtiö joka mainostaa olevansa tämän eckerö linen yhteistyökumppani tai ainakin antaa olettaa olevansa kun kerran mainostaa länsiterminaaliin ajamiensa vuorojen yhteyttä laivan lähtöihin ja tuloihin.


      P.s. tekstiviestissä ei ainakaan mistään matkustusmukavuudesta puhuttu, sanottiin peruutuksen olevan sääolosuhteista johtuvaa...

      • Anonyymi

        Hyvä kun ajattelivat matkustajia. Tutut tulivan Tallinkilla eilen 16,30 lähteneellä Starilla. Oli kuulema muutamia kertoja rysäyttänyt kunnolla. Sanoivat, että jos olisivat tienneet tien kuoppaisuuden, olisivat jääneet Tallinnaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun ajattelivat matkustajia. Tutut tulivan Tallinkilla eilen 16,30 lähteneellä Starilla. Oli kuulema muutamia kertoja rysäyttänyt kunnolla. Sanoivat, että jos olisivat tienneet tien kuoppaisuuden, olisivat jääneet Tallinnaan.

        Toista se oli ennen. Kantosiipialuksetkin kulkivat kelillä ku kelillä. Joskus tuli ikkuna sisään ku vähän rysäytti. Aukko peitettiin jätesäkillä. Sumussa käytiin Suokin lähellä kivillä. Eihän tuossa Helsingin ja Tallinnan välillä tuuli merenkäyntiin vaikuta. Pientä pintaväreilyä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toista se oli ennen. Kantosiipialuksetkin kulkivat kelillä ku kelillä. Joskus tuli ikkuna sisään ku vähän rysäytti. Aukko peitettiin jätesäkillä. Sumussa käytiin Suokin lähellä kivillä. Eihän tuossa Helsingin ja Tallinnan välillä tuuli merenkäyntiin vaikuta. Pientä pintaväreilyä vaan.

        ''Pientä pintaväreilyä vaan.''
        Eilen Suomenlahden pinta väreili parhaimmillaan 4,2m korkeudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Pientä pintaväreilyä vaan.''
        Eilen Suomenlahden pinta väreili parhaimmillaan 4,2m korkeudella.

        Aivan normaalia väreilyä ku verrataan Kanaaliin tai Barentsiin. Ei siellä nuista orkkui saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan normaalia väreilyä ku verrataan Kanaaliin tai Barentsiin. Ei siellä nuista orkkui saa.

        Hyvin olet kartalla:)))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin olet kartalla:)))))

        Tarkoittanet merikortilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittanet merikortilla?

        Oletatko pystyväsi tietämään mitä toinen tarkoittaa.
        Lue ja ymmärrä edes se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletatko pystyväsi tietämään mitä toinen tarkoittaa.
        Lue ja ymmärrä edes se.

        Minä olen kölin alta vedetty meriekonomi ja näin ollen osaan termit. Ensi vuonna kouluttaudun Suokin portin avaajaksi. Sulkijan pätevyyskirja minulla jo onkin.


      • Anonyymi

        Onneksi menin toisella laivalla. Oli Tallinnassa hautajaiset seuraavana päivänä. Olisi ollut noloa olla pois hyvän kaverin muistotilaisuudesta. En ikinä olisi luullut että laiva ei aja kun ei ollut mitään myrskyä. Ikävä temppu laivayhtiöltä.


    • Anonyymi

      Matkustusmukavuuteen kuuluu tietysti myös se, että alus tulee aikataulun mukaisena aikana satamaan.

      Myrskysäällä helposti matkan teko venyy...

    • Anonyymi

      Menin viime keskiviikkona 18.12. Tallinkin Megastarilla Tallinnaan, laiva lähti 16.30. Laivan kiekkui vähän mutta ei haitallisesti, sen huomasi kun kävi myymälässä. Yleensä olen kulkenut Eckeröllä, onneksi tällä kertaa en varannut siltä matkaa. Ihmettelen peuutusta !!!! Olisi ihan hyvin voinut ajaa !

      • Anonyymi

        Lisään tähän Megastarin matkaan tiedon että laiva oli Tallinnassa ajoissa.


      • Anonyymi

        Ensiluokkaista matkustajista huolehtimista Eckeröltä. Kannattaa huomata, että Eckeröllä matkustaa paljon vanhempaa väkeä. Heillä sekä liikkuminen että tasapaino on huonohkoa. Jos olisivat ajaneet, olisi kaatumisia ollut ja moni olisi loukkaantunut.

        Viisas ennakoi, tyhmä kokee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään tähän Megastarin matkaan tiedon että laiva oli Tallinnassa ajoissa.

        Jälkiviisaus on parasta viisautta;)
        Varustamo toimi sääennusteen mukaan. Ennustettu myrsky tuli myöhemmin ja ei niin kovana. Mikäli ennuste olisi toteutunut ja silti liikennöity, siitähän se riemu olisi revennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälkiviisaus on parasta viisautta;)
        Varustamo toimi sääennusteen mukaan. Ennustettu myrsky tuli myöhemmin ja ei niin kovana. Mikäli ennuste olisi toteutunut ja silti liikennöity, siitähän se riemu olisi revennyt.

        Parempi virsta väärään kuin vaaksa vaaraan, kuten vanha kansa tiesi.

        Merkillinen juttu. Ne, jotka kiivaimmin vähättelevät jotain varotointa, huutavat suurimmalla äänellä, kun varotoimi on jätetty tekemättä ja vahinko on sattunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensiluokkaista matkustajista huolehtimista Eckeröltä. Kannattaa huomata, että Eckeröllä matkustaa paljon vanhempaa väkeä. Heillä sekä liikkuminen että tasapaino on huonohkoa. Jos olisivat ajaneet, olisi kaatumisia ollut ja moni olisi loukkaantunut.

        Viisas ennakoi, tyhmä kokee.

        Kirjoitin matkastani Tallinnaan Megastarilla.

        "Eckeröllä matkustaa paljon vanhempaa väkeä". Kai se on niinkin, en osaa arvioida kun olen vasti 71 vuotias. On tosi outoa että jollakin laivayhtiöllä on niin huono alus että sillä ei uskalla ajaa vaikka kaikki muut ajavat. Täyttääköhän tämä liikennöinnin vaatimukset? Onkohan viranomaistarkastukset ajan tasalla?

        Käytän Eckerötä useammin kuin kerran kuussa, pitäisiköhän vaihtaa epävarma yhtiö luotettavampaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin matkastani Tallinnaan Megastarilla.

        "Eckeröllä matkustaa paljon vanhempaa väkeä". Kai se on niinkin, en osaa arvioida kun olen vasti 71 vuotias. On tosi outoa että jollakin laivayhtiöllä on niin huono alus että sillä ei uskalla ajaa vaikka kaikki muut ajavat. Täyttääköhän tämä liikennöinnin vaatimukset? Onkohan viranomaistarkastukset ajan tasalla?

        Käytän Eckerötä useammin kuin kerran kuussa, pitäisiköhän vaihtaa epävarma yhtiö luotettavampaan?

        Onko sinulla korvien välissä kaikki kunnossa ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla korvien välissä kaikki kunnossa ???

        Paremmin kuin Sinulla.


      • Anonyymi

        Menin 19.12. Mega Starilla aamupäivän lähdöllä Tallinnaan ja vielä silloinkin keinui jonkin verran sekä rysäytteli muutaman kerran. Vessoissa oli muikea oksennuksen haju.

        Ainakin Tallinkin uusissa star-sarjan laivoissa on kallistelunvaimentimet, vanhassa Finlandiassa ei taida olla niin voi keikkua aika paljon tuollaisessa länsituulessa. Tulee liian paljon siivoushommia, rekathan voi jättää rannalle jos pelkää niiden irtoamista.


    • Anonyymi

      18.12. Helsingissä tuuli ei ollut yli 15 m/s, Tallinnassa tuuli vähemmän koska suunta oli etelä-lounaasta. Samaa linjaa ajoi muutama vuosi sitten virolainen Linda Line laivayhtiö pienillä katamaraaneilla (2 runkoinen alus). Sillä oli tuuliraja 15 m/s eli sitä kovemmalla tuulella ei ajettu. Laiva Karolin oli 45 metriä pitkä, bruttovetoisuus 636 brt.

      Eckerön Finlandia on 175 metriä pitkä, bruttovetoisuus 36093 brt. Se jäi satamaan "liian kovan tuulen" takia. Ainoa tolkun selitys on että laivassa oli joku tekninen vika mutta se saatiin muutettua liian kovaksi tuuleksi. Kuulostaa poliitikkojen selityksiltä.

      • Anonyymi

        18.12.2019 klo 22 Helsingin majakka, tuuli 21 m/s.
        Mitä tekemistä laivan brutolla on tuulen kanssa ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18.12.2019 klo 22 Helsingin majakka, tuuli 21 m/s.
        Mitä tekemistä laivan brutolla on tuulen kanssa ??

        Eckerön lähtö aikataulun mukaan olisi ollut 18.12. klo 15.15.
        Brutolla on se tekeminen että kukaan ei lähde avoveneellä jossa on 2 kW.n perämoottori niihin keleihin joka sopii 2000 matkustajan laivalle.


      • Anonyymi

        Oli annettu myrskyvaroitus jopa yli 25 m/s tuulesta ja aallokkovaroitus 10 metrin aalloista.

        Sinä puhut jälkiviisaita, joka ei ole edes viisauden laji.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eckerön lähtö aikataulun mukaan olisi ollut 18.12. klo 15.15.
        Brutolla on se tekeminen että kukaan ei lähde avoveneellä jossa on 2 kW.n perämoottori niihin keleihin joka sopii 2000 matkustajan laivalle.

        Neton neton nettopäivät:))))))


      • Anonyymi

        Karolin oli katamaraani samoin kuin Merilin. Ensimmäiset alukset olivat kantosiipialuksia.
        Maaefektialus oli tarkoitus tuoda Helsinki - Tallinna reitille, mutta hanke ei ole vielä käynnistynyt. Startti on luvattu ensi kesäksi. Testit olivat hieman kuoppaisia. Matka-ajaksi on luvattu 30 min eikä kovakaan tuuli olisi esteenä.


    • Anonyymi

      Kummaa kun kaikki muut laivat kulkivat sinä päivänä Helsingistä Tallinnaan. Mikähän tässä on sitä jälkiviisautta? Menin Megastarilla samana päivänä Helsingistä 16.30 Tallinnaan. Laivassa istuessa ei huomannut merenkäyntiä. Myymälässä kävellessä sen huomasi mutta ei tarvinnut ottaa tukea keinumisen takia. Koska Finlandia on vanha laiva, ei siinä ole nykyisten laivojen tapaisia kallistuksen vakaimia joten ehkä rannalle jääminen oli ihan perusteltua. On laivoja ja laivoja. Kuljen harvoin Tallinkilla mutta nyt sattuma oli puolellani.

      • Anonyymi

        Ne muut eivät välittäneet ennusteesta. Eivät välittäneet matkustajistaan. Ihan kuin yksi Tallinkin laivakin syyskuussa 1994.


      • Anonyymi

        ''...Finlandia on vanha laiva, ei siinä ole nykyisten laivojen tapaisia kallistuksen vakaimia...''
        Finlandia (ex-Moby Freedom) valmistunut 2001, eiköhän siinäkin ole evävakaimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...Finlandia on vanha laiva, ei siinä ole nykyisten laivojen tapaisia kallistuksen vakaimia...''
        Finlandia (ex-Moby Freedom) valmistunut 2001, eiköhän siinäkin ole evävakaimet.

        Eiköhän eiköhän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne muut eivät välittäneet ennusteesta. Eivät välittäneet matkustajistaan. Ihan kuin yksi Tallinkin laivakin syyskuussa 1994.

        Ne muut pystyivät ajamaan aivan normaalisti. Suomenlahdella on ollut paljon kovempia tuulia kuin nyt laivojen kulkiessa normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...Finlandia on vanha laiva, ei siinä ole nykyisten laivojen tapaisia kallistuksen vakaimia...''
        Finlandia (ex-Moby Freedom) valmistunut 2001, eiköhän siinäkin ole evävakaimet.

        Moby Freedom aluksessa oli evävakaimet, tuskin niitä poistettiin nimen vaihduttua;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne muut pystyivät ajamaan aivan normaalisti. Suomenlahdella on ollut paljon kovempia tuulia kuin nyt laivojen kulkiessa normaalisti.

        ''...kovempia tuulia kuin nyt laivojen kulkiessa normaalisti.''
        Nyt Suomenlahdella on lähes tyyntä, 1-2m/s pohjoisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne muut pystyivät ajamaan aivan normaalisti. Suomenlahdella on ollut paljon kovempia tuulia kuin nyt laivojen kulkiessa normaalisti.

        Kun kerran tiedät tulevan, kerro loppiaisen sää. Olisi tärkeää tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran tiedät tulevan, kerro loppiaisen sää. Olisi tärkeää tietää.

        Hauskaa, tosi hauskaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa, tosi hauskaa!

        No itsepä kerroit pystyväsi päättelemään tulevaisuuden taannehtivasti.


    • Anonyymi

      Eckerön henkilökunta on kunnostautunut selvittämisessä miksi laiva ei voinut kulkea kun kaikki muut liikennöivät normaalisti. Varmaan tulee bonuksia hyvästä tiedottamisesta! Hauskin oli se kun syytettiin jotain kirjoittajaa jälkiviisaudesta.

      • Anonyymi

        Mitä jos ennustus olisi pitänyt kutinsa ja vieläpä myrsky ollut odotettua pahempi. Matkustajat satamassa ja sitten ilmoitus, ettei ajeta. Olisitko todennut, että mallikasta toimintaa?

        Ei, kyllä varautuminen on tehtävä hyvissä ajoin ennakkoon ja Eckerö toimi ennustusten ja varoitusten mukaan. Muut pelasivat riskillä panoksena matkustajien turvallisuus, hyvinvointo, terveys ja henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos ennustus olisi pitänyt kutinsa ja vieläpä myrsky ollut odotettua pahempi. Matkustajat satamassa ja sitten ilmoitus, ettei ajeta. Olisitko todennut, että mallikasta toimintaa?

        Ei, kyllä varautuminen on tehtävä hyvissä ajoin ennakkoon ja Eckerö toimi ennustusten ja varoitusten mukaan. Muut pelasivat riskillä panoksena matkustajien turvallisuus, hyvinvointo, terveys ja henki.

        Henkilökunta on kirjoittanut tämän saman litanian jo monta kertaa. Pidetään nyt vain hiljainen hetki niille kaikille jotka hukkuivat näiden muiden laivojen upotessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos ennustus olisi pitänyt kutinsa ja vieläpä myrsky ollut odotettua pahempi. Matkustajat satamassa ja sitten ilmoitus, ettei ajeta. Olisitko todennut, että mallikasta toimintaa?

        Ei, kyllä varautuminen on tehtävä hyvissä ajoin ennakkoon ja Eckerö toimi ennustusten ja varoitusten mukaan. Muut pelasivat riskillä panoksena matkustajien turvallisuus, hyvinvointo, terveys ja henki.

        Lokakuussa satoi lunta niin, että maa oli paikoitellen valkoisena. Muuan autoilija jolla oli kesärenkaat ei lähtenyt ollenkaan töihin koska välttyi näin vammautumiselta tai mahdolliselta kuolemalta. Työpaikan menetys on siihen nähden pikku juttu kun elämä ei loppunut. Tallinnaan meno laivalla ei tulisi mieleenkään kun sillä välillä on kuulemma veden syvyys jopa kymmeniä metrejä. Jalat ei yltäisi pohjaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lokakuussa satoi lunta niin, että maa oli paikoitellen valkoisena. Muuan autoilija jolla oli kesärenkaat ei lähtenyt ollenkaan töihin koska välttyi näin vammautumiselta tai mahdolliselta kuolemalta. Työpaikan menetys on siihen nähden pikku juttu kun elämä ei loppunut. Tallinnaan meno laivalla ei tulisi mieleenkään kun sillä välillä on kuulemma veden syvyys jopa kymmeniä metrejä. Jalat ei yltäisi pohjaan!

        Joitain vuosia sitten ajokelistä varoitettiin, mutta autoilijat eivät motarilla moisesta välittäneet. Kymmenistä autoista tuli romua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilökunta on kirjoittanut tämän saman litanian jo monta kertaa. Pidetään nyt vain hiljainen hetki niille kaikille jotka hukkuivat näiden muiden laivojen upotessa.

        Hyvä jos henkilökunta kirjoittelee. Sinulle ainoa tapa päästä laivaan kulkee lipputiskin kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jos henkilökunta kirjoittelee. Sinulle ainoa tapa päästä laivaan kulkee lipputiskin kautta.

        Buahahaaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jos henkilökunta kirjoittelee. Sinulle ainoa tapa päästä laivaan kulkee lipputiskin kautta.

        Tosi arvokasta tietoa. Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi arvokasta tietoa. Kiitos!

        Sekä jokaiselle matkailijalle kiinnostavaa ja tärkeää tietoa, mitä ilman matka epäonnistuu varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä jokaiselle matkailijalle kiinnostavaa ja tärkeää tietoa, mitä ilman matka epäonnistuu varmasti.

        Matka epäonnistuu varmasti koska jos ei ole lippua niin ei pääse laivaan. Silloin välttyy hukkomiselta jos laiva sattuu uppoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joitain vuosia sitten ajokelistä varoitettiin, mutta autoilijat eivät motarilla moisesta välittäneet. Kymmenistä autoista tuli romua.

        Tässä tapauksessa lunta oli sentin verran, ajokelistä ei varoitettu koska keli oli hyvä.


    • Anonyymi

      Kävin joulukuussa 2 kertaa Eckeröllä Tallinnassa. Taas tammikuussa on meno. Perillä pitää olla tiettyyn aikaan joten en uskaltanut ottaa matkaa Eckeröltä, sehän voi jättää ajamatta. Aikoinaan Linda Linen katamaraaneilla oli sama juttu, kulkivat tai sitten ei. Laivat oli tosin "vähän" pienempiä

      • Anonyymi

        No voi voi. Onkos pukkusella nälkä vai kakkahätä? Polkeeko pikkunen oikein jalkaa yrittäessään kerätä huomiota?

        Sais täälläkin olla sama ikäraja kuin laivoille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi voi. Onkos pukkusella nälkä vai kakkahätä? Polkeeko pikkunen oikein jalkaa yrittäessään kerätä huomiota?

        Sais täälläkin olla sama ikäraja kuin laivoille!

        Kirjoita pukkunen sitten kun osaat. Pitäisi ensin mennä kouluun eka luokalle, siellä opettaja neuvoo. Eikö Eckerön henkilökunta pysty parempaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita pukkunen sitten kun osaat. Pitäisi ensin mennä kouluun eka luokalle, siellä opettaja neuvoo. Eikö Eckerön henkilökunta pysty parempaan?

        Oi joi, nyt kyllä pienookaista ärsyttää. Oikeinkos kersaa yrmii!


      • Anonyymi

        Lällälläää, sää et voikaa matkata Finlandialla. Pitää maksaa tuplahintaa Tallinkille.
        Hyvä et jotkut elättää virolaisia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lällälläää, sää et voikaa matkata Finlandialla. Pitää maksaa tuplahintaa Tallinkille.
        Hyvä et jotkut elättää virolaisia!

        Menen Vikingillä 4 eurolla Tallinnaan kun olen kanta-asiakas. Entäs Sinä?


    • Anonyymi

      Siitahä lähti6ropelli ieti, aksila pjtos strfoineen meeje

    • Anonyymi

      Taas Eckeröllä sama peruutus kun kaikki muut laivat ajavat normaalisti. Tosi outoa!

      • Anonyymi

        Heillä matkustajien turvallisuus ja mukavuus ovat tärkeämpiä kuin oman voiton raapiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heillä matkustajien turvallisuus ja mukavuus ovat tärkeämpiä kuin oman voiton raapiminen.

        Viking ja Tallink osaavat asiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viking ja Tallink osaavat asiansa.

        Tallink vaikka ajaa laivan pohjaan, jotta vuoro lähtisi ajallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heillä matkustajien turvallisuus ja mukavuus ovat tärkeämpiä kuin oman voiton raapiminen.

        Hyvä matkustajien huomionti näkyy myös siinä, että viime vuosi oli Finlandian matkustajamäärien ennätysvuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä matkustajien huomionti näkyy myös siinä, että viime vuosi oli Finlandian matkustajamäärien ennätysvuosi.

        Jos on sellainen meno Tallinnaan että siellä pitää olla tiettyyn aikaan niin Eckeröllä pitää lähteä edellisenä päivänä koska laiva voi yllättäen jättää matkan ajamatta. Outoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on sellainen meno Tallinnaan että siellä pitää olla tiettyyn aikaan niin Eckeröllä pitää lähteä edellisenä päivänä koska laiva voi yllättäen jättää matkan ajamatta. Outoa!

        Myöhästelee ne muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on sellainen meno Tallinnaan että siellä pitää olla tiettyyn aikaan niin Eckeröllä pitää lähteä edellisenä päivänä koska laiva voi yllättäen jättää matkan ajamatta. Outoa!

        Olen huomannut että matkatoimistot jotka järjestää hotelli- ja kylpylämatkoja "syvemmälle" Viroon, käyttävät Tallinkkia ja Vikingiä jotta jatkoyhteydet ja majoitukset ei petä. Huvittaa että Tallinkki mainostaa matka-ajakseen 2 tuntia, mutta laiva lähtee aina 10 minuuttia etuajassa (laivassa oltava viimeistään 20 minuuttia ennen) ja ja matkustajat pääsee ulos yleensä 5-10 minuuttia myöhässä. Olen ollut kerran kyydissä kun bussikuski pisteli talla tiskissä että ehti varatulle vuorolle Muhun lauttaan ja kerran rynnistin suoraan bussilta lääkärin vastaanotolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on sellainen meno Tallinnaan että siellä pitää olla tiettyyn aikaan niin Eckeröllä pitää lähteä edellisenä päivänä koska laiva voi yllättäen jättää matkan ajamatta. Outoa!

        Tänä aamuna ne, joiden piti olla Tallinnassa tiettyyn aikaan, myöhästyivät mikäli matkasivat Megastarilla.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006375543.html
        Kuten entinen presidenttimme sai: ennustaminen on vaikeaa, etenkin tulevaisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä aamuna ne, joiden piti olla Tallinnassa tiettyyn aikaan, myöhästyivät mikäli matkasivat Megastarilla.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006375543.html
        Kuten entinen presidenttimme sai: ennustaminen on vaikeaa, etenkin tulevaisuuden.

        Ei koskaan myöhästelevällä Tallinkilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä aamuna ne, joiden piti olla Tallinnassa tiettyyn aikaan, myöhästyivät mikäli matkasivat Megastarilla.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006375543.html
        Kuten entinen presidenttimme sai: ennustaminen on vaikeaa, etenkin tulevaisuuden.

        Onpa huono laivayhtiö kun ajoi laivan takaisin lähtösatamaan sairaustapauksen takia, sellaista Eckerö ei koskaan tekisi. Mitäpä se haittaa vaikka joku kuolisi, pääasia että laiva on perillä ajoissa. Megastar myöhästyi yli 10 minuuttia. Aika paha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa huono laivayhtiö kun ajoi laivan takaisin lähtösatamaan sairaustapauksen takia, sellaista Eckerö ei koskaan tekisi. Mitäpä se haittaa vaikka joku kuolisi, pääasia että laiva on perillä ajoissa. Megastar myöhästyi yli 10 minuuttia. Aika paha!

        Siis myöhästyi paluumatlla Tallinnasta 10 minuuttia saapuessaan Länsisatamaan.
        Oli siis kyseessä ihan toinen matka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa huono laivayhtiö kun ajoi laivan takaisin lähtösatamaan sairaustapauksen takia, sellaista Eckerö ei koskaan tekisi. Mitäpä se haittaa vaikka joku kuolisi, pääasia että laiva on perillä ajoissa. Megastar myöhästyi yli 10 minuuttia. Aika paha!

        Siis myöhästyi paluumatlla Tallinnasta 10 minuuttia saapuessaan Länsisatamaan.
        Oli siis kyseessä ihan toinen matka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa huono laivayhtiö kun ajoi laivan takaisin lähtösatamaan sairaustapauksen takia, sellaista Eckerö ei koskaan tekisi. Mitäpä se haittaa vaikka joku kuolisi, pääasia että laiva on perillä ajoissa. Megastar myöhästyi yli 10 minuuttia. Aika paha!

        Siis myöhästyi paluumatlla Tallinnasta 10 minuuttia saapuessaan Länsisatamaan.
        Oli siis kyseessä ihan toinen matka.


    • Anonyymi

      Myöhästely on eri asia kuin se, että vuoro jätetään kokonaan ajamatta.
      Ajamatta jättäminen tarkoittaa aina kahta vuoroa.

      • Anonyymi

        Riippuu aikataulusta. Junan perävalojen näkeminen on ihan sama kuin kokonaan jaamille menemättä jääminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu aikataulusta. Junan perävalojen näkeminen on ihan sama kuin kokonaan jaamille menemättä jääminen.

        Vai että vuoron peruuttaminen riippuu aikataulusta. Onko niin että aamupäivän vuoroja ei peruuteta? Hyvä tietää että ainakin ne ajavat. Mitä on suomeksi "jaamille menemättä jääminen"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että vuoron peruuttaminen riippuu aikataulusta. Onko niin että aamupäivän vuoroja ei peruuteta? Hyvä tietää että ainakin ne ajavat. Mitä on suomeksi "jaamille menemättä jääminen"?

        Vai että Tallinnassa reissataa eikä asemaa tiedetä.
        Tyypillistä tietoa tällä foorumilla. Käytännön kokemuksen puuttuessa reissataan mielikuvituksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että vuoron peruuttaminen riippuu aikataulusta. Onko niin että aamupäivän vuoroja ei peruuteta? Hyvä tietää että ainakin ne ajavat. Mitä on suomeksi "jaamille menemättä jääminen"?

        Joulukuun alussa Star lähti puolitoista tuntia myöhässä. Siinä menivät sovitut tapaamiset taivaan tuuliin. Huono onni myös lokakuun lopulla, jolloin en päässyt palaamaan Tukholmasta Helsinkiin.

        En mene enää koskaan Tallinkilla! Epäluotettava!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että Tallinnassa reissataa eikä asemaa tiedetä.
        Tyypillistä tietoa tällä foorumilla. Käytännön kokemuksen puuttuessa reissataan mielikuvituksella.

        "jaamille menemättä jääminen" ei liity mitenkään Eckerön laivamatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulukuun alussa Star lähti puolitoista tuntia myöhässä. Siinä menivät sovitut tapaamiset taivaan tuuliin. Huono onni myös lokakuun lopulla, jolloin en päässyt palaamaan Tukholmasta Helsinkiin.

        En mene enää koskaan Tallinkilla! Epäluotettava!

        Eckerön henkilökunta on skarppina. Hienoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jaamille menemättä jääminen" ei liity mitenkään Eckerön laivamatkaan.

        Kyllä liittyy. Laiva- ja jatkomatkat Pärnuun ostettu samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä liittyy. Laiva- ja jatkomatkat Pärnuun ostettu samalla.

        Tämän keskustelun aihe ei ole Pärnun matkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän keskustelun aihe ei ole Pärnun matkat.

        Milläs sinne Tallinnaan menet? Potkulaudallako?
        Matka ostettu pakettina. Laivamatkat osana siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläs sinne Tallinnaan menet? Potkulaudallako?
        Matka ostettu pakettina. Laivamatkat osana siinä.

        Vain hölmö ostaa paketin joka on huuhaata. Katso ensi kerralla paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hölmö ostaa paketin joka on huuhaata. Katso ensi kerralla paremmin.

        Onhan melkoista hölmöyttä ostaa pakettia. Jos joku kohta pettää, on vastuu paketin myyjällä. muutoin joka osan myyjällä erikseen. Eli jos vaikka laiva helsingistä myöhästyy ja kaikki loppu menee harakoille, myyjä korvaa kaiken. Jos ostaa osissa, ei korvata mitään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      53
      2931
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      542
      2780
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1917
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1905
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1717
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1412
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1186
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1132
    Aihe