Yksinäinen joulu.

Anonyymi

Täällä tulossa taas yksiäinen joulu kerrostaloyksiöön.
Aikuisia lapsia tapaan kyllä ennen joulua.
Joulunpyhät sitten yksin.
Jouluaattona menen kirkkoon jouluhartauteen.
Joulu tulee ja joulu menee.

108

5565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen tyytyväinen, kun lapset perheineen viettävät joulua etelän lämmössä ja saan viettää rauhallisen joulun.

    • Anonyymi

      Minulla oli Viime vuonna yksinäinen joulu. Nyt en halunnut sitä enää kokea vaan tilasin ystäväpalvelusta itselleni seuraa. Nyt joulu ei enää ahdista niin paljon kun on edes hetken toisen kanssa.

      • Anonyymi

        yksin itsekin, se mikä eniten Vi#u##aa, on juurikin tuo, että yksinäisiä ihmisiä, - pitää sääliä !?
        mua ei tarvitse sääliä, itse olen olosuhteissani/ valinnat, - siis yksin.
        mitä pahaa siinä lähimmäisille teen, jos vietän Joulun yksin, - yksinhän elän kaikki muutkin vuoden päivät.
        en pyydä, keneltäkään mitään, - omavaraisesti, jne.
        Ei kiitos en odota mitään sääliä, höh.

        "yksinäisyyttäkö ne pelkäävät "
        p,s, "oman ittensä kanssa on parree tulla toimeen"
        (jos ei, niin hakevat tukea toisilta ihmisiltä. . .)


      • Anonyymi

        Hyvä;Hätä keinon keksii ,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksin itsekin, se mikä eniten Vi#u##aa, on juurikin tuo, että yksinäisiä ihmisiä, - pitää sääliä !?
        mua ei tarvitse sääliä, itse olen olosuhteissani/ valinnat, - siis yksin.
        mitä pahaa siinä lähimmäisille teen, jos vietän Joulun yksin, - yksinhän elän kaikki muutkin vuoden päivät.
        en pyydä, keneltäkään mitään, - omavaraisesti, jne.
        Ei kiitos en odota mitään sääliä, höh.

        "yksinäisyyttäkö ne pelkäävät "
        p,s, "oman ittensä kanssa on parree tulla toimeen"
        (jos ei, niin hakevat tukea toisilta ihmisiltä. . .)

        Olen ollut yksin parisenkymmentä vuotta päivä kun päivä ja juhlapäivä kun juhlapäivä ihan sama,tsemppiä yksinäiset jos se on eka yks joulu se menee et huomaakaan kato telkkuu sit vaikka koht huomaat se olikin siinä sit ei yksinäisyys ei tunnu missään nauti sie saat viel kokee onnenakin lupaan sen T.Veli-Matti H. ❤️👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksin itsekin, se mikä eniten Vi#u##aa, on juurikin tuo, että yksinäisiä ihmisiä, - pitää sääliä !?
        mua ei tarvitse sääliä, itse olen olosuhteissani/ valinnat, - siis yksin.
        mitä pahaa siinä lähimmäisille teen, jos vietän Joulun yksin, - yksinhän elän kaikki muutkin vuoden päivät.
        en pyydä, keneltäkään mitään, - omavaraisesti, jne.
        Ei kiitos en odota mitään sääliä, höh.

        "yksinäisyyttäkö ne pelkäävät "
        p,s, "oman ittensä kanssa on parree tulla toimeen"
        (jos ei, niin hakevat tukea toisilta ihmisiltä. . .)

        Olette oikeassa! Yksin tässä elellään päivästä toiseen. Tarvi kenenkään seuraa enkä säälittelyjä. Baarissakin jos käyn niin käsken huorien suksia vittuun mikäli lähestyyn erehtyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut yksin parisenkymmentä vuotta päivä kun päivä ja juhlapäivä kun juhlapäivä ihan sama,tsemppiä yksinäiset jos se on eka yks joulu se menee et huomaakaan kato telkkuu sit vaikka koht huomaat se olikin siinä sit ei yksinäisyys ei tunnu missään nauti sie saat viel kokee onnenakin lupaan sen T.Veli-Matti H. ❤️👍

        Sehän on itsestä kiinni, haluaako seuraa ja niin se on aatto ilta kun menee, voi sanoa että Joulu tuli ja meni. Ei siinnä sen kummempaa. Älä kuuntele muitten sääliä. Olet sen itsellesi valinnut.
        Kauniita ajatuksia ♥️ ja minulta iso hali 😀 🤗🌺🌺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksin itsekin, se mikä eniten Vi#u##aa, on juurikin tuo, että yksinäisiä ihmisiä, - pitää sääliä !?
        mua ei tarvitse sääliä, itse olen olosuhteissani/ valinnat, - siis yksin.
        mitä pahaa siinä lähimmäisille teen, jos vietän Joulun yksin, - yksinhän elän kaikki muutkin vuoden päivät.
        en pyydä, keneltäkään mitään, - omavaraisesti, jne.
        Ei kiitos en odota mitään sääliä, höh.

        "yksinäisyyttäkö ne pelkäävät "
        p,s, "oman ittensä kanssa on parree tulla toimeen"
        (jos ei, niin hakevat tukea toisilta ihmisiltä. . .)

        Ei se porukan joulukaan aina ole parempi vaihtoehto, jos juodaan liikaa, väki väsynyt kaikesta,suvut riitelee jopa jne. Rauhallista Joulunaikaa kaikille, jotka viettävät sen itsekseen *****


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut yksin parisenkymmentä vuotta päivä kun päivä ja juhlapäivä kun juhlapäivä ihan sama,tsemppiä yksinäiset jos se on eka yks joulu se menee et huomaakaan kato telkkuu sit vaikka koht huomaat se olikin siinä sit ei yksinäisyys ei tunnu missään nauti sie saat viel kokee onnenakin lupaan sen T.Veli-Matti H. ❤️👍

        Hyvää Joulua Veli-Matille ***** t.tonttumuori :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut yksin parisenkymmentä vuotta päivä kun päivä ja juhlapäivä kun juhlapäivä ihan sama,tsemppiä yksinäiset jos se on eka yks joulu se menee et huomaakaan kato telkkuu sit vaikka koht huomaat se olikin siinä sit ei yksinäisyys ei tunnu missään nauti sie saat viel kokee onnenakin lupaan sen T.Veli-Matti H. ❤️👍

        Ihan tavallinen päivähän se Joulu on. Silloin kun lapset oli pieniä niin eri asia. Nyt tehnyt oman tunnelmallisen Joulun ja nautin. Kirkko vanhan äitini kans vaikken muuten menis..yhdessä isän haudalle kynttilät ja sit omaa levolista rauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette oikeassa! Yksin tässä elellään päivästä toiseen. Tarvi kenenkään seuraa enkä säälittelyjä. Baarissakin jos käyn niin käsken huorien suksia vittuun mikäli lähestyyn erehtyvät.

        Kun vanhenet huomaat että yksinäisyys ei ole herkkua. Kukaan ei huomioi sinua eikä piittaa kuinka voit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on itsestä kiinni, haluaako seuraa ja niin se on aatto ilta kun menee, voi sanoa että Joulu tuli ja meni. Ei siinnä sen kummempaa. Älä kuuntele muitten sääliä. Olet sen itsellesi valinnut.
        Kauniita ajatuksia ♥️ ja minulta iso hali 😀 🤗🌺🌺

        ei se ole itsestä kiinni onko ihminen yksinäinen, ei kukaan tietoisesti valitse yksinäisyyttä itselleen
        ei sitä niin vain seuraa saa enää vanhana, jos ovat jo sukulaiset ja ystävät mananmajoilla
        pitäisikö kaupungilta haalia kotiinsa jokainen vastaan tuleva - monikohan lähtisi?
        usein sanovat ne muutamat jäljellä olevat "ystävät", että saa meille tulla jouluksi - enää en onneksi luota noihin höpinöihin - silloin kun luotin ja kiitollisena pari viikkoa ennen joulua tiedustelin, että mihinkähän aikaan teille voisi jouluna tulla - aattona vai pyhänä - niin hämilleen meni koko perhe, vaikka niin oli MUKA kutsuttu ja vastattu ei ja käännettiin väkisin ja nopeasti puhe aivan eri asioihin, joihinkin tulevan kesän kalareissuihin, että silleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vanhenet huomaat että yksinäisyys ei ole herkkua. Kukaan ei huomioi sinua eikä piittaa kuinka voit.

        totta. saat vaikka 20 joulua putkeen maata kotonasi kuolleena ja kukaan ei huomaa, jos vain eläkettä maksavat tilillesi, josta e-maksuna vuokra lähtee...


    • Anonyymi

      Yksinäistä erakkoelämää myös jouluna.
      Tähän on jo tottunut.

      • Anonyymi

        En tunne olevani erakko, vaikka yksin elelen. Voin tehdä päivistäni sellaisia kuin haluan. Mennä ihmisten pariin, tai viettää aikaani yksin. Voi tehdä omat valintansa muita huomioimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne olevani erakko, vaikka yksin elelen. Voin tehdä päivistäni sellaisia kuin haluan. Mennä ihmisten pariin, tai viettää aikaani yksin. Voi tehdä omat valintansa muita huomioimatta.

        Samoin erakko, Joulu menee yksinkin. Joogaa, mietiskelyä, opiskelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne olevani erakko, vaikka yksin elelen. Voin tehdä päivistäni sellaisia kuin haluan. Mennä ihmisten pariin, tai viettää aikaani yksin. Voi tehdä omat valintansa muita huomioimatta.

        Olen yksin ollut monta monta vuotta.Vain koira seurana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yksin ollut monta monta vuotta.Vain koira seurana.

        Koira on parasta seuraa. Olispa mullakin koira, joka ymmärtäisi. Ihmisistä ei löydy sellaista ystävää kuin koirasta. Koirulin kanssa et ole yhtään yksinäinen. Iloista joulua teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne olevani erakko, vaikka yksin elelen. Voin tehdä päivistäni sellaisia kuin haluan. Mennä ihmisten pariin, tai viettää aikaani yksin. Voi tehdä omat valintansa muita huomioimatta.

        ihmisten parissa se vasta yksinäisyys tuntuukin pahalta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koira on parasta seuraa. Olispa mullakin koira, joka ymmärtäisi. Ihmisistä ei löydy sellaista ystävää kuin koirasta. Koirulin kanssa et ole yhtään yksinäinen. Iloista joulua teille.

        Koiran saa jos haluaa löytöeläintaloista kyllä jos haluaa useimmilla paikkakunnilla on kyseinen paikka. Koira on ok mutta se myös sitoo sinua ulkoiluttamaan ym koiraa, itse en ota koiraa sen takia koska reissaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin erakko, Joulu menee yksinkin. Joogaa, mietiskelyä, opiskelua.

        Jooga ei ole hyvä asia.En suosittele ei kannata harrastaa joogaa.


    • Anonyymi

      Silloin jos yksinäisyys tuntuu ikävältä niin se on ongelma, mutta jos itse valitsee yksinäisyyden ja haluaa olla yksin se ei ole ongelma.
      Moni yksinäinenkin ihminen varmaan haluaisi vaikka edes juhlapyhinä jotakin seuraa.
      Meitä ihmisiä on niin paljon ja olemme kaikki erilaisia, omanlaisiamme.

      • Anonyymi

        Näin se on kuten totesit.


      • Anonyymi

        voiv*ttuku oot viisas hah


    • Anonyymi

      Ei se kaikille ole helppoa. Esim itse kärsin ahdistuneisuudesta ja masennuksesta ja auton muiden seurasta. Kuitenkin olen kaukaa tähän kaupunkiin muuttanut ja ystävillä omat menot. En haluaisi viettää yksin ja se on vaikeaa mutta pakko. Kaikilla se ei ole oma valinta.
      TatuoituUkko39

      • Anonyymi

        Tarkoitinkin että silloin ei ole kiva olla yksin kun pakko vaikka ei haluaisi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minäkin vietän joulun yksin, ja vaikka muutenkin olen paljon yksin, niin kyllä yksinäisyys jouluna kulminoituu, mainoksetkin kun toitottavat perhejoulua ja ainakin minä olen enemmän perhejouluja viettänyt kuin yksin. Tuntuu todella kurjalta, mutta jos lapset ei välitä, ei ole paljoa tehtävissä.

      • Anonyymi

        Tämä vähän ihmeellistä, kun Suomessa elää n. miljoona yksinasujaa. Luulisi juuri yhteiskunnan tukevan heitä, ja loppuisi tämä turha jouluhössötys joka tuskin kiinnostaa meitä miljoonaa yksineläjää.

        Itse ainakin olen aivan tyytyväinen elämääni sinkkuna, ja mitä nopeammin joulu on ohi sitä parempi.

        Mieluiten juhlin kaikkia muita elämäni päiviä kuin esim joulua ja syntymäpäivää.

        364 syntymättömyyspäivää juhlittavana!

        Tämä materian tuhlaukseen ja kaupalllisuuteen perustuva joulu on kehitetty vain bisnestä ilmastonmuutoksen pahenemista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä vähän ihmeellistä, kun Suomessa elää n. miljoona yksinasujaa. Luulisi juuri yhteiskunnan tukevan heitä, ja loppuisi tämä turha jouluhössötys joka tuskin kiinnostaa meitä miljoonaa yksineläjää.

        Itse ainakin olen aivan tyytyväinen elämääni sinkkuna, ja mitä nopeammin joulu on ohi sitä parempi.

        Mieluiten juhlin kaikkia muita elämäni päiviä kuin esim joulua ja syntymäpäivää.

        364 syntymättömyyspäivää juhlittavana!

        Tämä materian tuhlaukseen ja kaupalllisuuteen perustuva joulu on kehitetty vain bisnestä ilmastonmuutoksen pahenemista varten.

        yht.kunta ei tue muita kumatuja


    • Anonyymi

      baariin vaikka..ihmisten ilmoille..tai jotain muuta..

      • Anonyymi

        Onko muka baareissa ihmisiä?
        kännisiä siipeilijöitä ja varkaita ja päälle räkijöitä


    • Anonyymi

      Ärsyttää tuo joka jouluinen valitus yksinäisyydestä. Mikä teitä vaivaa, kun ette muutamaa päivää pärjää itsekseen.

      • Anonyymi

        Joo, se on ohimenevää. Saa nukkua pitkään ja nauttia yksin rauhasta ilman mitään pakollisia menoja ja työtä.


      • Anonyymi

        Miks luet tämmösiä jos niin ärsyttää?


      • Anonyymi

        olet näköjään täysin tunteeton


    • Anonyymi

      Koko elämän ollut yksin, mutta silti joulu on pahin. Täytyy tulevaisuudessa pyrkiä matkustamaan ulkomaille jouluiksi, jos siellä ei ahdistaisi niin paljon olla yksin jouluna. M41

    • Anonyymi

      Niin juuri. Jouluhan on vain päivät siinä mitkä muutkin. Muutama päivä. Minä N A U T I N kun oon vuositolkulla muita passannut. Aikuiset lapset tulevat aaton aattona aterialle ja muut pyhät porskutan menemään yksin.

    • Anonyymi

      Itse nautin ensimmäistä kertaa vuodiin joulun ajasta, ja yksinäisestä joulusta ä. Olen käynyt laulamassa useamman kerran kauneimpia joululauluja, aattona kuuntelemaan joulurauhan julistus ja kirkkoon aattohartauteen. Olen hankkinut hvää lukemista ja syötävää, ja aion leipoa tähtitorttuja ja pipareita.

      Jotenkin tuntuu, että onko lupa nauttia yksinäisestä joulusta? Kaikki eivät kaipaa perhettä tai lapsia joulukylään. Raskasta tietenkin, jos itse toivoisi enemmän aikaa lähinmäisten kanssa.

      Kaunista ja rauhallista joulunaikaa jokaiselle!

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole lapsia ja/tai perhettäkään.


    • Itte mielelläni olisin töissä joulun ajan sekä vuojenvaihteen mutta kun ei.. Joulu mennee siinä missä toisekki päivät.. Jos tunnet olosi yksinäiseksi tai jottain niin ota lähre jonneki mehtään käveleen tai jos tiijät laavun/kodan niin sinne makkaranpaistoon tai miksi ei johki hotelliin missä kaik valamiina ja seuraa :) Minä joulun aikaan vierailen kotipuolessa ja käyn äiteen tykönä ja palaan takasin tänne omaan rauhaan ja olotilaan kun en välitä näistä pyhistä... Mulle on joulu vappu sun muut päivä toisten joukossa vaan :)

    • Anonyymi

      Joo kuule yli 20 joulua olen viettänyt yksin enkä tapaa ketään. Vielä ainakin 30 joulua vietän yksin ennen kun kuolen pois.

    • Anonyymi

      Hyvvee joulluu sitä siulekkii vuan yksinäine erakko.

    • Anonyymi

      Joulu on ahdistava, muut pyhät esim. pääsiäinen, juhannus ja vappu ovat yksinäiselle paljon mukavempia.

      • Anonyymi

        Yksin olen joulun


    • Anonyymi

      Tässä myöhässä oleva ehdotus tälle joululle kyllä. Mutta hae tuettua lomaa joulun ajalle. Esim. Hyvinvointilomat,Solaris lomat. Edullinen ja seuraa on ja yhteistä tekemistä. Hakuperusteeksi riittää yksinäisyys vaikkapa ero tai leskeys. Ei siis tarvi olla edes pienituloinen.
      Suosittelen.

    • Anonyymi

      Eiks kaikki itsensä yksinäiseksi tuntevat vois tehdä jouluna vaikka kimpptreffit johonkin ja viettää aikaansa keskenään toisiinsa tutustuen? Vois löytyä vaikka uusia tuttavia. Ihmiset on niin lukittuneita omiin huusholleihinsa että ajatuskin jonkun vieraan kotiin kutsumisesta aiheuttaa ahdistusta. Ja kuitenkin se tyhjä koti jouluna voi olla tosi paha paikka. Me ollaan liian itseksemme ja ollaan tehty siitä kyseenalainen hyve. Ja sitten voidaan huonosti. Niin tai näin, aina väärinpäin.

      • Anonyymi

        Jouluna on joitakin järkättyjä tapahtumia tuota varten esim. "albergan kartanon yksinäisten joulu" on joka vuosi espoossa. Omat vanhemmat ovat tuolla olleet monena vuonna auttelemassa ja kuulemma kartano on aina ihan täynnä. Jouluviikolla on myös diakoniatyötä tekevän ViaDia Espoon jutustelu kahvila auki 23, 25,26,27. 12. Klo 13-16. Kahvila on auki ihan vaan jos joku haluaa tulla juttelemaan. Kahvilalla toimii vapaaehtoisia jotka järkkäävät ruokaa, apua, kuuntelevaa korvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouluna on joitakin järkättyjä tapahtumia tuota varten esim. "albergan kartanon yksinäisten joulu" on joka vuosi espoossa. Omat vanhemmat ovat tuolla olleet monena vuonna auttelemassa ja kuulemma kartano on aina ihan täynnä. Jouluviikolla on myös diakoniatyötä tekevän ViaDia Espoon jutustelu kahvila auki 23, 25,26,27. 12. Klo 13-16. Kahvila on auki ihan vaan jos joku haluaa tulla juttelemaan. Kahvilalla toimii vapaaehtoisia jotka järkkäävät ruokaa, apua, kuuntelevaa korvaa.

        Ihana tapa yksinäiselle joka on jotakuinkin fyysisesti kunnossa on mennä Hurstin joulujuhliin vapaaehtoiseksi.
        Olin nuorempana ja se on jäänyt todella mieleen positiivisena kokemuksena!
        Sai olla hyödyksi ja auttaa, saipa itsellekin limsaa ja jotain kotiinviemiseksi jos halusi, Suosittelen kaikille yksinäisille jonkun hyväntekeväisyyshomman tekemistä jouluna, siinä saa itse enemmän kuin antaa toisille.
        Käykää ainakin tervehtimässä vanhoja omaisianne jos semmoisia on.
        Itseään voi hemmotella vaikka keittämällä itselleen maailman parasta kotitekoista suklaatoffeeta vaikka kotikokin ohjeella, sitä minulla on jääkaapissa yksinäisen jouluni piristykseksi.
        Olisihan se ihanaa jos olisi aviomies jonka kanssa viettää pyhiä, mutta menee se näinkin.


      • Anonyymi

        nii jq voitais porukalla tehdä jouluna hurmaava joukkoitsemurha


    • Anonyymi

      Hei kaikki yksinäiset. Minulta kuoli mies seitsemän vuotta sitten. Sen jälkeen olen ollut joulut yksin. Poika ei välitä, kun en anna rahaa lahjaksi, miniä kinuaa kanssa. Toisaalta, eipähän tartte hyysätä ketään ja mielistellä. Ensi kuussa sitten kahdeksi viikoksi etelän lämpöön!

    • Anonyymi

      Muutama Joulu on tullut vietettyä yksin. Siihen aikaan alkoholi oli ystäväni, joten pitkät vapaat menivät ihan kivasti yksin örveltäessä.

    • Anonyymi

      Minäpä olen jo muutamana Jouluna haaveillut että vietän se ihan yksin rauhassa.
      Vaan eipä onnistu. Tytär muutti seitsemän vuotta sitten poikakaverinsa kanssa yhteen, ja sen jälkeen kaikki Joulut on vietetty yhdessä, heidän luonaan.
      En saa lupaa olla yksin, vaativat että pitää tulla.
      Ei silti, on se ihan mukavaakin ja me olemme hyvin läheisiä kaikki. Pidän kovasti tyttäreni avomiehestä ja meillä on loistavat välit. Kuitenkin oma rauha ja hiljaisuus houkuttaisi. Mutta - näillä mennään.

    • Anonyymi

      Ala huoli, niin taallakin rivitalossa. Mutta ei masennuta. Hyvaa joulua kaikille yksinaisille.

    • Anonyymi

      Hyvää Joulua Sinulle! Koeta jaksella kuitenkin. Joulu on kerran vuodessa vaan.

    • Anonyymi

      Mitä väliä viettääkö joulua yksin vai seurassa ? Vielä viime vuonna vietin perheeni kanssa ihanne joulua mutta tänä jouluna kaikki on toisin ! Päivä se on niikuin mikä tahansa muukin kestää tasan 1 ainoan päivän ja sen takia hirvee höösäys ja kulutus hysteriaa ihmiset pesee asunnon lattiasta kattoon kaappeja myöten ihankuin joku sinne kaappeihin kattois et onko siivottu vai ei... Tänä jouluna aijon syödä normaalia kotiruokaa käyttää koirat ulkona ja nukkua .

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lapsuuden Joulut oli ihania, todella. Ne säilyvät muistoissa aina. Elämän muutosten takia vietän Joulun yksin, Joulu sekin on tosin erilainen.

        Jokaisella meillä on suojelusenkeli, hän on seurassasi aina.


    • Anonyymi

      Minä taas tykkään olla joulun yksin ja kännissä, parasta mitä tiedän.

    • Anonyymi

      Yksinäinen joulu taas kerran tulossa, ei lahjoja ei mitään luvassa. ystäviä ei ole, ei kavereita. Vaimo lähti jo vuosia sitten, lapsia tai sukulaisia ei ole. Joulu on yksinäiselle pahinta aikaa. Yksin tänne synnytään, yksin täältä lähdetään.

      • Anonyymi

        Miksi ei ole ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei ole ketään

        Ole siitä iloinen, jos on edes rahaa millä ostaa ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei ole ketään

        Siksi ei ole ketään kun ei ole siskoksia ei lapsia ei mieskaveria ei muitakaan läheisiä. Minkä sille voi.. Vieraan ihmisen kanssa joulu ei ole kiva.


    • Anonyymi

      Pakollinen joulu , Jope Ruonansuu :)

    • Anonyymi

      Minä käyn huorissa Jouluna. Poikamiehen aatto ja lahja.. Kun ei vakituista ottajaa löydy Joensuusta. Sitten sauna, kinkkua ja sopivasti likööriä.. Siinä meni taas yksi joulu..

    • Anonyymi

      Käsiäkin palelee ja harmittaa.

    • Anonyymi

      Tuskin olet ainoa, joka viettää pyhät itsekseen. Kaikilla ei ole lapsia,sukulaiset kaukana tai iäkkäitä, sairautta, ikää, monen monesta syystä voi olla näin.
      Upeaa, kun menet jouluhartauteen. Monet, joilla väkeä ympärillä syystä tai toisesta, voivat olla kovin stressaantuneita joulusta ja sen vietosta. Lepo, rauha jää, kun kaikkea pitää olla, ehtiä, koska jouluna vaan pitää olla sitä, tätä, tuota,hmm! Joulurauhasta ei tietoakaan, kumpi sitten parempi vaihtoehto, noh molemmat käy,kun ei ala liikaa murehtimaan, märehtimään, jopa riitelemään jouluna. Jotkut menvät mielellään töihinkin jouluna. Sairaalassa monia potilaita, laitoksissa vanhuksia, lastenkodeissa lapsia, Hurstin joulujuhlassa paljon meitä ihmisiä yhdessä :-) *****

      • Anonyymi

        Ihanaa kun saa juhlapyhinä itse päättää mitä tekee ja saa vain olla ja nukkua rauhassa. Se on tietoinen valinta. Meidän suku ja perhe on kuin jostain komedia leffasta. Eli yhtä kaaosta ja meuhkaamista. Ja sitten vielä eläimet mukana. Ja koko ajan on jotain ohjelmaa. Ei hetkeäkään saa olla yksin. Joten sävelsin että mulla onkin tänä jouluna tärkeää tekemistä yms.. Se meni läpi. Meitä on niin moneen junaan, ja jotkut jää asemalle!! 😄 Hyvää joulua kaikille!!!


    • Anonyymi

      Toivon myötätuntoa muita kohtaan! Kuitenkin yksinäisyydestä kärsivä voi aina viedä joulumieltä myös muille..hyvän tekeminen kuuluu sekin jouluun..näin voi saada joulumieltä itselleen ja myös tuottaa sitä muille..voimaa ja valoa jokaisen jouluun!

    • Anonyymi

      Joulu on vain yhden viikonlopun mittainen jakso, eikä kaupatkaan ole kiinni yhtenäkään päivänä. Mikä joulussa ahdistaa, miksi haluaisit olla jonkun kanssa nimenomaan jouluna. Kun ymmärrät markkinamiesten toiveen, joka muhii joulussa niin olet paljon viisaampi. Raha, osta osta osta, mainosten iloiset perheet osto-yltäkylläisyyden keskellä.. sinä kurja yksinäinen et kuluta, olet epäonnistuja, luuseri! nauti siitä huomiosta, että näytit keskisormeasi mestarikauppias Ahneudelle.

      Jos taas haluat hiljentyä nimenomaan jouluna, olet aktiivinen kristitty, niin käänny kirkon puoleen. Jos et ole harras kristitty, käännä joulutapasi ja -yksinäisyytesi talikolla ympäri ja mieti, miten nauttisit viikonlopun muuten.

      Oletko ajatellut, että lähtisit ensivuonna vaikka jouluristeilylle ja pyydät ystävää mukaan, tai rohkeana lähdet yksin ? Puolitoista sataa euroa, sisältää kaksi buffaa aamiasibuffetin, hyvät esiintyjät jne. Ei paha hinta, jonka saat säästettyä vuodessa 15 euroa kuussa

      Jätä lahjukset lapsillesi laittamatta ja lähde matkalle. vai loukkaantuvatko lapsesi, jos haluat olla kerran vuodessa itsekäs ja estää yksinäisyyden? Mitä tuumaat, millaisiksi ihmisiksi olet heidät kasvattanut. Jos he loukkaantuvat sinun valinnastasi, heidän on aika ymmärtää että jokainen elää tavallaan.

      Niin minä teen jo kolmannen kerran ja ihan yksin. Aikuiset lapset (20-30-vuotiaat) ymmärtävät valintani. Emme siis laita toisillemme lahjoja, sovimme että jokainen laittaa itselleen ja puolisoilleen, jos haluaa. Ainoa asia, joka harmittaa on se etten muuttanut perinteistä joulua enemmän meidän oman näköisekseni perinteeksi, vaan jatkoin äitini ja anoppini perinnettä.

      pst. 2020 jouluna ajattelin kokeilla pienen budjetin siipiäni hakusanalla "joulumatkat viroon ja tallinnaan"

      • Anonyymi

        Ihana kirjoitus <3


    • Anonyymi

      Oli hauskaa, kun olisi joku hyvä, helppo ja monipuolinen nettipalvelu, jossa ihmiset voisivat vuorovaikutteisesti tehdä erilaisia juttuja reaaliajassa (pelata pelejä porukalla, katsoa vaikka leffaa samaan aikaan ja kommentoida sen tapahtumia, jutella videoryhmächateissa yms.) Ilman kaupallisuutta kuitenkin.

      • Anonyymi

        Miksei voisi myös pitää yksinäisten joulutapaamista, esim pääkaupunkiseudulla jumbon prisman kahviossa joulupäivänä klo 12.00. Muualla Suomessakin on varmaan auki olevia kahviloita, missä sopia tapaamisesta


    • Anonyymi

      Yksinäinen ja varaton ja asunnoton ja raitis mies, kun olen, ei muuta vaihtoehtoa kuin kävellä ulkona kaiken yötä pysyäkseni lämpimänä.
      luottotiedot meni jouduin huijarin kohteeksi.
      ja ulos-ottoon, niinpä ei saa asuntoa mistään.kun ei luottotietoja.
      en myöskään koskaan pääse irti ulos otosta, ominvoimin.
      tästä kaikesta seurasi syrjäytyminen.
      kaikesta huolimatta toivotan oikein rauhallista joulua kaikille.

      • Anonyymi

        ❤ surullista.


      • Anonyymi

        Ikävä tilanne. Hyvää joulua ja voimia sulle!


    • Anonyymi

      Itse en ole tällähetkeklä yksin,mutta kannattaa nähdä kulloisenkin tilanteen hyvät ja positiiviset seikat. Joulu on juhlan aikaa ja itsensä kanssa on ihan kiva juhlia, hyvää ruokaa, lepoa, liikuntaa,,musiikkia..jne. eikä tarvitse kysyä keneltäkään lupaa mihinkään, eikä ottaa huomioon toista.
      Koko syystalvi painettu niska linassa, nyt naatitaan.

    • Anonyymi

      lädössä Lappiin kelomökille saunoaan,ja lukemaan hyää kirjaa,
      mukaan tulee vain koirani ja minä,halusin hiljaisen rauhallisen joulun,saunon,syön,pikkasen ehkä otankin saunan päälle .välillä sitä haluaa vain Olla yksin kaiken arjen kiireiden jälkeen

      • Anonyymi

        Samoin yksiössä yksinäinen Joulu. Suklaata 2 pötköä ja kahvit.


    • Anonyymi

      Ihme hössötystä yhden alkuviikon kanssa. Niitähän on yli 50 vuodessa. Kun elän nykyään yksin, annan mennä joulun pyhät enempiä vouhkaamatta. Tavalliset arkiruuat kelpaavat.

      elakkeella oleva, vanha jätkä.

      • Anonyymi

        Askeettinen Joulu, kuuntelen ortodoksien Jumalanpalveluksen radiosta,rukoushetken pidän yksin. Hiljentymistä, valvomista.


    • Anonyymi

      Minäkin olen tämän joulun yksin.Viime jouluna oli kaveri minun luona ja oli tosi kivaa.Avioeron jälkeen(v.2011)olen ollut kaikki muut joulut yksin paitsi viime jouluna.Nyt mua jännittää eniten se et miten haikea olo mulle tulee kun muistelen viime joulua joka oli niin ihana.Mulla on ollut tänäkin vuonna juhannuskin yksinäinen.Mulle ei kukaan edes soita eikä laita tekstaria.Kai niillä kaikilla on niin hirmuinen kiire etteivät kerkiä kirjoittaa muutamaa sanaa mulle jotka ilahduttaisivat minua todella paljon.Olen muutenkin aina yksin.Minun läheisin siskoni on sen verran sairas ettei enää lähden yksin ajamaan autolla reilua 100 km suuntaansa minun luona käydäkseen.Ymmärrän sen kyllä ihan täysin.Onhan se tietysti vaikea ymmärtää miten pahalta se yksin oleminen päivästä päivään tuntuu kun itsellä on vielä puoliso.Enhän minäkään ymmärtänyt asiaa silloin kun olin vielä naimisissa.No kyllä se joulu ja uusi vuosikin menee kun ei liikaa käy miettimään eikä katso liian paljon jouluohjelmia telkkarista.Haluan toivottaa kaikille ja etenkin yksinäisille oikein hyvää joulua.

      • Anonyymi

        Kiitos samoin Sinulle Hyvää Joulua sekä kaikille yksinäisille tai rakkainpiensa kanssa oleville.


    • Anonyymi

      Olen yksin ja niin kännissä kuin ikinä vain pullo pysyy hyppysissä ja saan siitä kaadettua kitusiini.
      Olen orpo ja lastenkodin kasvatti.
      Tuloja ei ole, eikä mitään muutakaan, ei ystäviäkään, ei edes huonoja.
      Pienellä etuudella ostan viinaa - paljon sillä rahalla ei saa, mutta kaikki rahat käytän viinaan joulun aikaan.
      Vuosi vuodelta odotan enemmän ja enemmän kuolemaa.

    • Anonyymi

      En ole sukujouluja kaivannut sen jälkeen kun kotoa lähdin. En ymmärrä mikä pakko on eripuraisten ihmisten pakko sulloutua yhteen kerran vuodessa väkisin. On se joulu joskus mennyt yksin viettäessä, töissä viettäessä ja ravintoloissa viettäessä mutta kaikken parasta se on puolison kanssa kotona kaikessa rauhassa viettäen. Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä nopeemmin se aina menee ohitse ja nauttii siitä lepäämisestä eniten. Osaa jo ollakkin vain ettei tarvitse mitään erityistä ohjelmaa ja koko ajan jotain suorittaa. Iän myötä on oppinut nauttimaan olemisen sietämättömästä keveydestä. Lahja ja ruoka friikit ärsyttävät, toisekseen kaiken ohjelman järkkääjät joidenka pillin mukaan pitäisi hyppiä niin ei kiitos.

      • Anonyymi

        Minä olen ollut suurimman osan elämästäni yksin. Asunut yksin. Ei ketään läheisiä. Siskoja lapsia sukulaisia ei ketään. Minulle tulee muulloinkin kun jouluna tunne että olisin vaikka vankilassa loppuikäni. Siellä olisi ystäviä. Kaikki valmista. Harrastuksia. Sairaanhoitajat psykologit ym. Kenelle puhua. 3 vuotta sitten oli vielä kaveri 5vuotta jonka kanssa tavattiin viikonloppuna ja jouluna. Ei täällä kotona ole sen kummempaa kuin tv syöminen.


    • Anonyymi

      Toisille yksinäinen joulu on toiveiden täyttymys, toisille yksinäisyyden kurjistuma. Olen nyt yksin joulua elämässäni ensi kertaa, ensin joulua omien vanhempien kanssa, sitten omien lapsien kanssa ja myöhemmin lapsien perheiden kanssa ja nyt yksin. Kyllä hirvittää miltä tuntuu ja miten menee, en tiedä mitään tapaa viettää joulua yksin. Täällä moni vähättelee yksinäisen joulutuskaa, se ei tunnu kovin mukavalta, me ihmiset kun olemme erilaisia. Täällä on ehdotettu ravintolaan tai köyhien joulujuhlaan menoa, mutta eivät ne ainakaan minun tilaisuuksiani ole, ja joulu kestää useamman päivän, nekö pitäisi kapakassa istua, kamalaa. Huokaisen helpotuksesta kun päästään uuden vuoden puolelle.

    • Jaksamista vaan.. Joulu on päivä toisten joukossa minulle joten en vietä sitä mitenkään :)

    • Anonyymi

      Juu samoin. Vietän Joulua tavallani. Ennenkin olen niin tehnyt :)
      Ja samoin toivon kaikille että Rauhaa! Ja ennenkaikkea tee se 'oma' joulu!

    • Anonyymi

      joulu on pelkkä myytti. pistää vihaksi olla tällainen laumaeläin. taas on koko suku kutsunut itse itsensä viettämään meille sukujoulua.
      olen niin väsynyt ja stressaantunut. saa passata ja palvella. ihan kun en ravintolakokkina saisi tehdä sitä muutenkin. Saa ravata ostoshelvetistä toiseen. taas menee tili miinukselle. joulu on kuin " pahimmat häähullut morsiammet" jouluversioina.
      haluaisin vain nukkua joulun ohi. herätä keväällä, niin kuin karhu. joka vuosi haaveilen vuokraavani pienen mökin jostain korvesta. tuon sinne joulukuusen ja hyviä kirjoja ja lempiruokiani.
      annoin työkaverilleni kotiavaimeni. hän alkoi jo hyvissä ajoin pakkaamaan pakoreppuja itselleen ja lapsilleen. pääsee taas meille turvaan, kun isäntä innostuu joulun kunniaksi, viinapäissään riehumaan.

    • Anonyymi

      Joulu on Jeesuksen syntymäpäivä ja Kristityt kokoontuvat juhlimaan Jeesusta. Mutta. Luterilaiseen kirkkoon kuuluu vain 69% suomalaisista! Tosiasia on, että yli 30% ei juhli Jeesuksen syntymäpäivää. Heille Joulu on kuin mikä tahansa vapaapäivä. Sen voi viettää yhdessä tai yksin.

    • Anonyymi

      Jos yksinäisyys ahdistaa, suosittelen käymään kauppakeskuksessa katsomassa perheonnea. Voi sitä lasten rääkynää ja valtavien kukkurakärryjen punnaamista. Ei kannata kadehtia. Vielä kun Yleisradio ymmärtäisi lopettaa edes Jouluksi ilmastoahdistuksen tuputtamisen, niin olisi Joulurauha. Varmaan tulee kristillisen kansan kiusaksi jotain homppeliohjelmaa ilmastohömpän kaveriksi. Ylepuhe tuottaa vain feministikälätystä vuodesta toiseen, voi meitä miesraukkoja.

    • Anonyymi

      Oikein hyvää Joulua sinulle .

    • Anonyymi

      Leskeksi jäätyäni 2000 olen viettänyt puolet jouista yksin. Kuten monet täällä ovat sanoneet, se on vain päivä, kaksi. Niin ottaen, siittä selviää vähimmillä kolhuilla.
      Jouluun kulminoituu kaipaus ja halu olla rakastettu, siksi se on kipeää aikaa yksinäiselle. (Yksin voi toki olla joukossakin.)
      Muistakaa palvelevat puhelimet jos alkaa ahdistaa liikaa.
      Yhden parin päivän vuoksi ei kannata luovuttaa, elämällä on aina myös hyvää annettavaa, kuhan joulusta taas selvitään.

    • Anonyymi

      Sitä joskus olen ihmetellyt kun suomessa joulu on sellainen ettei kukaan kutsu yksinäisiä mukaan joulaterialle edes? (Kolmessa juhlapyhässä, voisitko jakaa omastasi edes 3 tuntia?) Uskovat perheetkään eivät tätä juuri tee. Meidän kotipiirissä on muutama yksinäinen, ja yksin he joulunsa viettävät. Rukoiltiin kyllä kovasti etteivät yksinäisiä olisi pyhien aikaan. Kukaan vain ei tee asian hyväksi mitään.
      Itse olen parina jouluna pyytänyt luokseni muita yksinäisiä, mutta se taas on köyhälle vähän kustannuskysymys, ja nyt esim en voi niin tehdä kun on yksi terveysjuttu heti tammikuussa, johon menee paljon rahaa, vaikka kunnallisella onkin.

      Tuommoinen 3tuntia muiden seurassa katkaisisi 3päivän yksinolon mukavasti.
      Vielä, en asu pääkaupunkiseudulla, joten täällä ei ole mitään ysinäisten joulua, kirkonmenoja on, niihin sitten ehkä yksin?

    • Anonyymi

      Ehkäpä tuohon yksinäisyyteen tottuu? Mie oon ollut yksinäinen kouluajoista saakka, varsinkin se joulu muut leikki sisarusten kanssa ja meni mummoloihin. (puhuivat kumpaan mummolaan mennään) Mulla ei ollut kumpaakaan, siis sisaruksia eikä mummoloita ollenkaan. Se joulu meni ihan kohtuudella, mut joulun jälkeen ei tahtonut koulussa olla juttuja. Kun kysyttiin mitä teit niin aikalailla "hammasta purren meni". Kyllä piti "keksiä juttuja", liikuttiin harmaalla alueella, ei nyt suoranaisesti valehdeltuja, mut muunneltua totuutta. Tosiasia oli et luin kirjoja ja koitin opiskella telkkarista mitä mummolassa tehdään. (silloin en oikeasti tiennyt, ei ollut silloin vielä nettiä, eikä kännyköitä) Nyt ne koulukaverit menee vanhempien luokse joulun viettoon. (multa on vanhemmat pois, isä toistakymmentä vuotta ja äitikin pari vuotta) Sitten kun tulee se vanhuus aika niin muilla käy nuoremmat sisarukset ja lapset katsomassa joulun aikana. Taas puhutaan torilla mitä teit jouluna, sama juttu. Miettiä taas miten kerrot joulun viettosi parhain päin. Tätä sanottiin hyväksi jouluksi ja elämäksi!

    • Anonyymi

      Mutta rauhan Hän tahtoo lahjoittaa. Ei niinkuin maailma antaa kuitenkaan. Siinä on ihmisen kaikki.

      • Anonyymi

        Joulun kertomus on ihmeellinen, lukekaa ja hiljentykää.


    • Anonyymi

      Yksin vietän joulun päivät niin kuin muutkin päivät, eipä ne juuri eroa toisistaan.

    • Anonyymi

      Voi kun saisi olla yksin kotona.
      Mutta pitää mennä sukulaisten luo niitä kirottuja kakaroita kuuntelemaan.
      Ja syömään kuivaa kinkkua.

    • Anonyymi

      Pakkososiaalisuutta jouluna koska täytyy ottaa muut huomioon.

      • Anonyymi

        Onneksi minun läheiseni viettävät joulua etelässä, niin saan viettää rauhassa omaa jouluani.


    • Anonyymi

      Tavallaan yksin oleskelu on itsekästä, kun on olemassa monia muita yksinäisiä joita voisi auttaa. Jos alkaa ajattelemaan muita enemmän kuin itseään niin hyvä mieli siinä tulee väkisinkin, kun saa toiset kiitolliselle jouluiselle mielelle. Vaatii vain kekseliäisyttä miten voi auttaa muita. Jotkut menee pelastaan autoja, jotkut vanhuksia, jotkut netissä, jotkut käyvät laulamassa lapsille, naapurin lumet voi tarjoutua lapioimaan, metsän linnuille voi hommata jouluherkkuja, lahjapaketteja tai ruokaa voi aina antaa tarvitsijoille, vaikka kaduilla kerjääville, jne.

    • Anonyymi

      Sitten kun aletaan puhua yli 50 joulusta yksin, niin silloin puhutaan ammattilaisista, jotka yksinolosta jotain tietävät. Alle 50 joulua yksin olevat ovat kaikki yksinolon amatöörejä.

    • Anonyymi

      Tytär kävi tapaamassa ennen joulua.
      Pojan kanssa sovittiin tapaaminen joulun jälkeen.
      Yksin söin jouluaterian.
      Kävin joulukirkossa.
      Kuuntelen jouluohjelmaa RadioPatmos/RadioDei.
      Kyllä tämä yksinäinen joulu tässä menee.

    • Anonyymi

      On hyvä olla yksinkin.
      Säilyy ulkona riehuvasta joulumaniasta, joukkohysteriasta.
      Ystäväni kun on naimisissa niin monta tuntia ostoksilla ja seuraavana päivänä rahtaamassa kaupoista taas ruokaa!! Sairaaltahan tuo vaikuttaa näin rauhaa rakastavasta.
      Mieluummin rentoudun ja yöthän ovat hyvää rauhallista aikaa...päivä menee sitten mitä lie jäljellä kun iltapäivästä myöhemmin herää. Mikä voisi olla rentouttavampaa.
      Ei stressiä - Eikä muita järjestämässä tekemisiäni ja höpöttämässä vieressä.

      • Anonyymi

        Samoin stressitön Joulu. Unohdin käydä kaupassa ja kaikki oli kiinni. Tuli dieetti päivä samalla.


    • Anonyymi

      Yksinäistä erakkoelämää kerrostaloyksiössä.
      Yllättävän hyvin on nyt joulu mennyt.
      Ei mitään suurempaa ongelmaa,

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe