Kainuun vihreät - kuis on...

Anonyymi

Alla pari uutta aivopierua Vihreiden kansanedustaja Iiris Suomelalta.
Kuis on Kajaanin ja Kainuun Virheet - Yhdyttekö Iiriksen ajattelemattomuuksiin??

Iiris Suomela on Twitter:
" Kyseessähän on indeksikorotus, joka lähinnä varmistaa, ettei bensa halpene suhteessa esim. ruokaan ja asumiseen. Kyseessä on siis varsin tavallinen ja tylsä toimi."

"Toinen huomio: Bensavero ei osu pahimmin köyhiin. Tästä on hyvin selkeää tutkimustietoa. Mitä enemmän rahaa ihmisellä on, sitä enemmän rahaa hänellä on ajaa autolla. Monella kaikista köyhimmistä ei ole varaa omaan autoon."

37

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

(Kopio1)

Alla pari uutta aivopierua Vihreiden kansanedustaja Iiris Suomelalta.
      Kuis on Kajaanin ja Kainuun Virheet - Yhdyttekö Iiriksen ajattelemattomuuksiin??

Iiris Suomela on Twitter:
      " Kyseessähän on indeksikorotus, joka lähinnä varmistaa, ettei bensa halpene suhteessa esim. ruokaan ja asumiseen. Kyseessä on siis varsin tavallinen ja tylsä toimi."

"Toinen huomio: Bensavero ei osu pahimmin köyhiin. Tästä on hyvin selkeää tutkimustietoa. Mitä enemmän rahaa ihmisellä on, sitä enemmän rahaa hänellä on ajaa autolla. Monella kaikista köyhimmistä ei ole varaa omaan autoon."

• Anonyymi

No miksi aloitus piti kopioida?
        Mikä aivopieru tämä on?

• Anonyymi

Kuis on kepulaiset? Yhdyttekö siellä huulipunahallituksen hekumassa mitä hölmöimpiin höperöinteihin jota nämä huippukokeneet naiset ja Pekka tahtovat?

Lisää veroja, lisää ilmastonmuutosta, lisää rahaa rajojen ulkopuolelle. Ja rajat pidetään toki auki kaikille halukkaille.

Go Kepu Go, pitäkää hallitus pystyssä, vaikka väkisin kun vallan kiima on niin kova!

• Anonyymi

Keskusta on hyvää matkaa tekemässä "siniset tulevaisuudet" hirttäytymällä vihervasemmistohallitukseen kiinni. Annetaan Kulmunin, Kärnän ym. hoitaa puolueen saattohoito loppuun.

Kannatti varmasti lähteä hallitukseen persnaitavaksi vaalien rökäletappion jälkeen.

• Anonyymi

Vihreillä sen verran hyviä aivopieruja, että laittoivat kokoomuslaisen presidentinkin viikolla ruotuunsa
      Sisäministeri Ohisalo uskalsi olla julkisuudessa useita kertoja eri mieltä Saulin kanssa Kreikan tukemisesta ja samoin teki Ohisalon nimittämä (Saulin hyväksynnällä) uusi sisäministeriön kansliapäällikkö Kirsi Pimiäkin. Sauli on ollut hiljaista pappaa korvat luimussa saamiensa ripityksien jälkeen.
      Huippuna Saulin moottoroitu lapinreissu, jonka yhteydessä hän joutui esittämään medioille Ohisalon lappilähtöisen pääavustaja Petra Laitin kirjoittaman propagandisen "selonteon" saamelaisiin kohdistetuista jatkuvista vihakirjoituksista, herjaamisista ja jopa tappouhkailuista. Laiti on

Kun muistetaan, että vihreä ulkoministeri saa jatkuvasti presidenttiä enempi julkisuutta ulkomaiden matkailuillaan ja tiedotuksillaan puheluistaan ulkomaiden päämiehille ja naisille, voidaan todeta Vihreiden olevan todellisuudessa ylivoimainen valtapuolue.

Kuis on, mistä puolueesta tulee kainuulaisillekin seuraava presidentti ja pääministeri?!

• Anonyymi

"Kuis on, mistä puolueesta tulee kainuulaisillekin seuraava presidentti ja pääministeri"

Valistunut arvaus: Ei ainakaan viherpuolueesta joka kutistuu kutistumistaan.

• Anonyymi

Taisi tulla Kokoomuksesta.

• Anonyymi

Kuis on, onko sulla kusta päässä? Kuis on, kattoko tytöt sulta munat pihalla lapsena?

• Anonyymi

Kikkelien näprääjälle:
        Haikeudella varmaan muistelet neitioletettuaikaasi... aikaa jolloin silmiisi tuli pysyvä kellertävä värisävy ja muutamia näärännäppyjä...
        Suosittelen nyt hankittavaksi sateenkaaripiilolinssejä ja erinäisillä kirurgeilla käyntejä, kyllä se siitä... (pedofiliarangaistukset kovenemassa, kannattaa ottaa huomioon, noin vastaisen varalle)

• Anonyymi

Vihreiden Mika Fartin kaltaisia silsavarpaita pitäisi ehdottomasti olla enemmän. Hienoa työtä Mika Fart. Ruuneberi ala idiotismi. Köyhää kerrottavaa jälkeläisille. Menisit edes töihin vätys.

• Anonyymi

Vihreä aivopieruajattelu on valtavirtaa Kauppakadulla sijaitsevan lehden toimituksessa. Siis se lehti, jonka toimittajista huomattava osa on eläkeläisiä.

• Anonyymi

Ne eläkeläiset on kolumnisteja, ei toimittajia, mutta etpä sinä sitä eroa ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne eläkeläiset on kolumnisteja, ei toimittajia, mutta etpä sinä sitä eroa ymmärrä.

ne on kommunisteja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ne on kommunisteja

Sitä ne voi kyllä olla

• Anonyymi

Kuis on Kainuun virheet - yhdyttekö puoluejohdonne hankkeeseen korottaa yli 1125€/kk eläkettä saavien verotusta?
      Puolueenne esityksen mukaan 13500€/vuosi -eläkettä "nauttiva" on hyvätuloinen!

• Anonyymi

Heh, heh...
        27.10.2023, uusisuomi.fi :
        " Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja Atte Harjanne kertoo saaneensa vilkasta kansalaispalautetta aloitteesta kiristää eläkeläisten verotusta.

Vihreiden 1125 €/kk -raja kuohuttaa – ”Käsittämätön esitys”, eläkeavausta ryöpytetään
        ”Sitä [kansalaispalautetta] nimittäin saa tässä maassa reippaasti, jos ehdottaa jotain eläkkeisiin liittyvää”, Harjanne kirjoittaa Instagram-tilillään." ,...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, heh...
        27.10.2023, uusisuomi.fi :
        " Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja Atte Harjanne kertoo saaneensa vilkasta kansalaispalautetta aloitteesta kiristää eläkeläisten verotusta.

Vihreiden 1125 €/kk -raja kuohuttaa – ”Käsittämätön esitys”, eläkeavausta ryöpytetään
        ”Sitä [kansalaispalautetta] nimittäin saa tässä maassa reippaasti, jos ehdottaa jotain eläkkeisiin liittyvää”, Harjanne kirjoittaa Instagram-tilillään." ,...

Virheet meinaavat rahoituttaa18-25 vuotiaiden opiskelut eläkeläisten kustannuksella.

Hyvä pohdintaa Iltalehden Pääkirjoituksessa:

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/04c63d3e-3e76-4f9e-8dc7-d376b843b924

"Miksi veronmaksajien pitäisi rahoittaa opiskelijoiden elämä?

• Anonyymi

Kuis on persut? Onko nyt maailma paremmassa jamassa? Jääkö käteen enempi fyrkkaa? Onko bensa suorastaan halpaa? Onko kadut nyt täynnä valkoisia?

• Anonyymi

Marikin talousopilla (=sosialismilla) mennään tämä vuosi kun on hänen hallituksensa budjetti päällä.

• Anonyymi

Aina on paremmassa jamassa elämä kun ei ole Sannat ja Annikat sotkemassa asioita. Nyt on tolkun ihmiset kuten Persut vallassa ja hyvä niin. Olen onnellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina on paremmassa jamassa elämä kun ei ole Sannat ja Annikat sotkemassa asioita. Nyt on tolkun ihmiset kuten Persut vallassa ja hyvä niin. Olen onnellinen.

Sano yks konkreettinen esimerkki joka toimii, yksi riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja Iiris Suomela on suomalainen vihreiden entinen kansanedustaja - paino sanalla Entinen, hyvä niin.

• Anonyymi

etenki toi vika Iriksen kommentti on jopa röyhkeä ja huono provo jossa sannoo että etenkään köyhillä ei oo varraa ajjaa autolla. Voi jumankauta nyt sentään Iris. On vihreillä hyviäkin ajatuksia enkä mä ainakaan paa hanttiin vihreitten luomia työpaikkoja kohttaan sillä on hyvä uusi juttu tuo vihreä työ joka luo kysyntää ja lisää verotuloja ja kansantaloudellisesti järkevää mut rajansa kaikella on esim tuossa tuulimyllyjen rakentamisoperaatioissa että siinä pitäs aina tarkasti ottaa huomioon metsä ja luonnon eläimet ja ei kai viisasta liikarakentaa tuulivoimaa vaan tasaisen monipuolisesti käyttää eri energiamuotoja.

Kaikissa aatteissa&puolueissa on hyvät ja huonot puolensa. Ehkä kaikkein eniten tuntuu vikoja olevan persuaatteessa ja toiseksi eniten vihreät-puolueessa. Eniten tuntuu mulle kaikkein loogisimmalta ja mukavimmalta keskusta-aate noin niinkun mahdollisimman monen suomalaisen eri yhteiskuntaluokan ihmisen perspektiivistä katsottuna. Oon ollut elämäni aikana aina tyytyväinen keskustapuolueeseen, kokoomukseen, SDP;hen, RKP puolueeseen ja liike nyt puolueeseen. Kristillisdemokraateilla paljon myös hyviä kannanottoja mut kaikki menisi pieleen jos kristilliset alakais vouhottaan ja kovisteleen noilla jeesus-jutuilla eli koskaan maailman historiassa jos uskontoa on alettu liikaa muokata mukaan poliittiseen päätöksentekkoon niin se ei oo aina tosiaankana johtanu mihkään hyvään , etenkin jos uskovaispolitiikka on epäinhimillisempää josta pahin esimerkki lähi-itä.

• Anonyymi

Sulla on ilmaa päässä ja suolessa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä niin päättelet? Onko sulla edes heittää tähän mitään älyllistä relevanttia perustelua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos saa kehua ihtiä niin mä pyrin aina argumentoimaan siten että yritän pysyä faktoissa mahdollisimman hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en katso ainoastaan tieteeseen vaan katson myös maalaisjärkeen eli toiselta nimeltä talonpoikaismaalaisjärki mitä ei kan´nata koskaa sivuuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos tieteenhaarassa on joku 100% fakta niin en lähtisi ikinä sitä haastamaan&kumoamaan eli turha vänkää vastaan jos on kerta olemassa 100% fakta, miut ei kaikki asiat oo 100% faktoja jonka tietää moni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

suomen ja muun maailman poliittinen keskustelu on menny överiksi aika-ajoin kun on tätä vastakkainasettelua ihan liikaa kuten esim kasvikset vs liha tai tuulimyllyt vs ydinvoima. Mä lähtisin hemmetti vie siitä että vastakkainasettelu pois ja esim energiapolitiikka voijaan ratkaista monipuolisesti eri energiamuotoja käyttäen että mua huvittaa tommonen vastakkainasettelu ja riitely että pistää ärsyttämään se kun keskustelukulttuuri poliittinen on polarisoitunut ja populistikseksi soodaksi menny. Ei hitto vie huh ....................
        ....................

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunne on se, että onkohan ihmiskunta (koko maailma) oikeasti niin vittumaisia että kasvotusten tulis sanomaan noin että mä vähän epäilen että et sinäkään tulis sanoon mulle noin kasvotusten ku se on heleppo huudella somen ihmeellisessä maailmassa.

joskus tuntuu että kokonaan toivo menee kun lukkee sosiaalista mediaa kun ihmiset on niin kovia riiteleen ja kaikki populistisoitunut ja polarisoitunu ku kansa jakautunut kahtia että ei 10-30 vuotta sitten ollut näin että jotenki tuntuu että nykyihmiset on tyhmentyneet ja muuttuneet tunnekylmiksi .

onko vika ainoastaan sosiaalisen median? Ei, sillä ongelma on paljon isompi kun ihmiset on alkaneet tympääntyä ihmisiin jotka ei tee töitä jolloin ne "protestiäänestää" semmosta puoluetta joka antaa sapiskaa mut perusongelma näillä äänestäjillä on siinä että ne ei ymmärrä sitä että on olemassa ihmisiä jotka on henkisesti sairaita jotka ei pysty tekemään duunia. Silti ne jaksaa louskuttaa turpaansa taukoamatta jolloin tulee väistämättä se tunne että ihmiskunta on muuttunut tunnekylmäksi ja sen näkee ehkä välillä melko hyvin kun menee tuonne kaupungille ruokaostoksille kun ihmisillä on naama norsunvitulla , ja paljon happamia ja tyhjiä ja ärsyyntyneitä ja aggressiivisia tuijotuksia, mut mie pyrin hymyilemään esim kassaneidille ja olemaan ystävällinen ja päästämään esim vanhuksen mun vuoroni ohi sairaalajonossa ja antamaan invalidille istumapaikan bussissa.

Hyvät teot ratkaisee ja oikeanlainen sivistynyt äänestäminen jossa ei aleta äänestämään sellaisia puolueita jotka voi olla vaarallisia eli kommunismia mä oon aina pyrkinyt välttämään elämässäni kuin myös kansallismielistä nationalismia.

Että näin. Taisi tulla nyt selväksi tää kaikki.

Kajaani on hieno paikka ja kajjaanilaiset on ainutlaatuisia ns elämänviisaita ihimisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunne on se, että onkohan ihmiskunta (koko maailma) oikeasti niin vittumaisia että kasvotusten tulis sanomaan noin että mä vähän epäilen että et sinäkään tulis sanoon mulle noin kasvotusten ku se on heleppo huudella somen ihmeellisessä maailmassa.

joskus tuntuu että kokonaan toivo menee kun lukkee sosiaalista mediaa kun ihmiset on niin kovia riiteleen ja kaikki populistisoitunut ja polarisoitunu ku kansa jakautunut kahtia että ei 10-30 vuotta sitten ollut näin että jotenki tuntuu että nykyihmiset on tyhmentyneet ja muuttuneet tunnekylmiksi .

onko vika ainoastaan sosiaalisen median? Ei, sillä ongelma on paljon isompi kun ihmiset on alkaneet tympääntyä ihmisiin jotka ei tee töitä jolloin ne "protestiäänestää" semmosta puoluetta joka antaa sapiskaa mut perusongelma näillä äänestäjillä on siinä että ne ei ymmärrä sitä että on olemassa ihmisiä jotka on henkisesti sairaita jotka ei pysty tekemään duunia. Silti ne jaksaa louskuttaa turpaansa taukoamatta jolloin tulee väistämättä se tunne että ihmiskunta on muuttunut tunnekylmäksi ja sen näkee ehkä välillä melko hyvin kun menee tuonne kaupungille ruokaostoksille kun ihmisillä on naama norsunvitulla , ja paljon happamia ja tyhjiä ja ärsyyntyneitä ja aggressiivisia tuijotuksia, mut mie pyrin hymyilemään esim kassaneidille ja olemaan ystävällinen ja päästämään esim vanhuksen mun vuoroni ohi sairaalajonossa ja antamaan invalidille istumapaikan bussissa.

Hyvät teot ratkaisee ja oikeanlainen sivistynyt äänestäminen jossa ei aleta äänestämään sellaisia puolueita jotka voi olla vaarallisia eli kommunismia mä oon aina pyrkinyt välttämään elämässäni kuin myös kansallismielistä nationalismia.

Että näin. Taisi tulla nyt selväksi tää kaikki.

Kajaani on hieno paikka ja kajjaanilaiset on ainutlaatuisia ns elämänviisaita ihimisiä.

lainaan vielä omaa viestiäni sanomalla että kyllä voi silti myös löytyä ns nuivasta puolueesta myös hyviä kannanottoja että kannattaa pyrkiä myös siihe, että vuoropuhelee käy debaattia keskustelua näiden kovistelijoiden kanssa koska voi niilläki joku poliittinen mielipije olla ihan relevantti joka kestää päivänvaloa. Yleensä ne on väärässä koska lähtökohtaisesti nuiva politiikka on automaattisesti ihan väärä näkökulma ja tapa tehdä politiikkaa koska silloin lähinnä kaikki kärsii paitsi rikkaat ja yrittäjät ainoastaan pyörittää yhteiskuntaa tai vastaisuudessa kommunismi joka tappaa yrittäjämaailman ja vie rahat kaikilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lainaan vielä omaa viestiäni sanomalla että kyllä voi silti myös löytyä ns nuivasta puolueesta myös hyviä kannanottoja että kannattaa pyrkiä myös siihe, että vuoropuhelee käy debaattia keskustelua näiden kovistelijoiden kanssa koska voi niilläki joku poliittinen mielipije olla ihan relevantti joka kestää päivänvaloa. Yleensä ne on väärässä koska lähtökohtaisesti nuiva politiikka on automaattisesti ihan väärä näkökulma ja tapa tehdä politiikkaa koska silloin lähinnä kaikki kärsii paitsi rikkaat ja yrittäjät ainoastaan pyörittää yhteiskuntaa tai vastaisuudessa kommunismi joka tappaa yrittäjämaailman ja vie rahat kaikilta.

eikös nää asiat pitäs olla ihan itsestäänselviä mä tässä nyt pohdin ja ihmettelen sitä kun ihmiset on niin tyhmiä koko maailmassa ettei ihmiset opi mitään historiasta vai onko kyse siitä että ei oo kyse ihmisten tyhmyydestä vaan suoranaisesta pahuudesta. Toivon ensiksimainittua eli toivon mieluummin että ihmiset olis tyhmiä eikä pahoja.

kaikkea hyvää sulle huolimatta siitä vaikka sanoit ilkeästi minulle. Hyvää päivänjatkoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin mä aloin tossa miettiä että onko kukaan tullu sanoon mulle kasvotusten koskaan hankalasti niin eipä tuu mieleen nyt yhtäkään että joku ois sanonu jotaki tommosta ilikeetä niin että kaikki minulle tulleet vittuilut on ainoastaan sosiaalisessa mediassa mutta ei koskaan livetilassa kukaan oo tullu sannoon mittään.

Noin vuodesta 2009 oon ollu sosiaalisessa mediassa aktiivinen kommentoija niin on täällä somessa kyllä törmännyt joka päivä pöyristyttäviin kommentteihin että kyllä niitä riittää, mut ei oikeasti tuolla livetilassa ihmiset toisille auo päätä sillä on siitä telekkarissakin ihan ollu puhetta että ihmiset vuan aukoo päätä somessa eikä muualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä niin päättelet? Onko sulla edes heittää tähän mitään älyllistä relevanttia perustelua?

Oot ollu tyytyväinen keskustapuolueeseen, se riittää perusteluksi siihen että sulla on ilmaa päässä. Suolessa olevan ilmaan saat perusteluja kun se purkautuu pois jommasta kummasta päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oot ollu tyytyväinen keskustapuolueeseen, se riittää perusteluksi siihen että sulla on ilmaa päässä. Suolessa olevan ilmaan saat perusteluja kun se purkautuu pois jommasta kummasta päästä.

ei riitä perusteluksi. Ei ole relevanttia kommentointia sulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kirjoitat siten että yhtälö Ö=A niin yhtälö on väärä kun yhtälön pitäs mennä siten että Ö=Ö ja nyt tuo argumenttisi taso ei paljoa vakuuta vieläkään. Lähtisit ees avvaan enempi miksi keskusta on huono puolue.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkällä ajalla tarkasteltuna kepu on ollut ainoa suomalaisia ja Suomen syrjäseutuja puolustanut puolue.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1449
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      837
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe