Erityislapsi ei kelpaa joulukuvaelmaan

Anonyymi

Oltiin tänään 10-vuotiaan lapsemme koulun joulujuhlassa. Hänellä on oppimisvaikeuksia ja hän opiskelee osittain pienluokassa, osittain yleisopetuksessa. Hän on musikaalinen ja innokas esiintymään. Juhlassa oli perinteinen joulukuvaelma, jossa oli roolit kaikille muille tämän ikäryhmän lapsille paitsi pienluokkalaisille. He esittivät toki oman runonsa mutta kuvaelman aikana heidän piti istua katsomossa ihailemassa muiden ihania enkeli yms asuja.
Lapsellani ei ole käytösongelmia, joten en ymmärrä miksei saanut esiintyä ikätovereiden kanssa :(

3

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos he esittivät runonsa, niin ehkä siinä oli esitystä tarpeeksi. Ja onhan se niin, että sitten kaikki pienluokkalaiset olisi pitänyt ottaa kuvaelmaan mukaan, eikä vain sinun lapsesi. Luulen että ratkaisu oli perusteltu ja tärkeintä on, ettei vanhemmat tuo esille omaa pahaa mieltään, koska voi olla ettei lapsi ole edes pahoittanut mieltään kuvaelmasta poisjäämisestä. Mukavahan sitä varmasti oli myös katsella.

    • Anonyymi

      Onhan se hyvä, että erityislapsi oppii varhain, että ihmisillä on erilaisia kykyjä ja hän ei ehkä jatkossakaan voi oppimisvaikeuksiensa johdosta päätyä esim. ammattiin, johon vanhemmat hänen haluaisivat valmistuvan. Pienluokassa opiskelevista ei ehkä tule professoreja, mutta kyllä erilaisia apumiehiä ja esim. sairaala-apulaisia tai keittiöapulaisiakin tarvitaan.

      • Anonyymi

        Aivan järkyttävä kommentti! Useimmista erityislapsista on vaikka miten hyviin ammateihin. Ei esimerkiksi liikuntaan liittyvät ongelmat vaikuta älykkyyteen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4726
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3384
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3182
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3027
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2965
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2816
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2707
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2488
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2276
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      52
      2255
    Aihe