Voisivatko rekkakuskit opetella pysymään tiellä?

Anonyymi

Ihan turha haukkua autoilijoita, kun tuolla on jatkuvasti rekkoja ojassa, poikittain, katollaan, lasti levinnyt tielle jne jne.

Laittakaa vaikka junaan ne rekkanne jos ette osaa ajaa. EVVK.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko itse koittanut ajaa puukengät jalassa? Voin kertoa ettei ole aina helppoa. Saattaa jalka lipsahtaa pois jarrupolkimelta, niin sitten mennään...

    • Anonyymi

      Jotenkin talvella ymmärtää, jos ei pysy kaistalla, mutta kun niitä kaatuu kesällä suoralla tiellä.

      • Anonyymi

        Ratin takana torkkuminen on usein syynä suoralta tieltä suistumiseen. Ratin takana torkkuminen on todella yleistä, vaikkei siitä juuri missään puhutakaan. Siihen ei läheskään aina vsikuta pitkä työpäiväkään, vaan uni hiipii silmiin ihan jo ajamisen tylsyyden takia tai raskaan ruokailun
        jälkeen. Nukahtamisesta ei jää onnettomuustilanteista mitään todisteita mihinkään joten kuljettaja voi keksiä vaikka väistin hirveä - selitykseksi.
        Aamuyön pikkutunnit ovat myös otollista aikaa rattiin nukahtamiselle. Ihmisen sisäisen kellon mukaan pitäisi olla nukkumassa, mutta rekkakuski vaan istuu ja ajaa eteenpäin usein tylsistyneenä ja aistit lepotilassa. Siinä sitten muutamaksi sekunniksi luomi hirttää, ja eturengas putoaa asfaltilta hiekkapientareelle, ja siitä se sitten lähtee.... rekka pöpreikköön. Ja Radio Suomessa kuullaan taas kerran liikennetiedote onnettomuudesta, jossa mukana raskas ajoneuvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratin takana torkkuminen on usein syynä suoralta tieltä suistumiseen. Ratin takana torkkuminen on todella yleistä, vaikkei siitä juuri missään puhutakaan. Siihen ei läheskään aina vsikuta pitkä työpäiväkään, vaan uni hiipii silmiin ihan jo ajamisen tylsyyden takia tai raskaan ruokailun
        jälkeen. Nukahtamisesta ei jää onnettomuustilanteista mitään todisteita mihinkään joten kuljettaja voi keksiä vaikka väistin hirveä - selitykseksi.
        Aamuyön pikkutunnit ovat myös otollista aikaa rattiin nukahtamiselle. Ihmisen sisäisen kellon mukaan pitäisi olla nukkumassa, mutta rekkakuski vaan istuu ja ajaa eteenpäin usein tylsistyneenä ja aistit lepotilassa. Siinä sitten muutamaksi sekunniksi luomi hirttää, ja eturengas putoaa asfaltilta hiekkapientareelle, ja siitä se sitten lähtee.... rekka pöpreikköön. Ja Radio Suomessa kuullaan taas kerran liikennetiedote onnettomuudesta, jossa mukana raskas ajoneuvo.

        Älypuhelin kaataa rekkoja, tehokkaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älypuhelin kaataa rekkoja, tehokkaasti.

        Naulan kantaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älypuhelin kaataa rekkoja, tehokkaasti.

        Rekkoja kaatui jo kauan ennen ensimmäistäkään älypuhelinta. Rattiin nukahtaminen suistaa autot suoralta tieltä kesäkeleillä.


    • Anonyymi

      Ylinopeus vaikuttaa myös

      • Anonyymi

        Mikä on rekan ylinopeus? Rajoitin rajoittaa 95km/h......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on rekan ylinopeus? Rajoitin rajoittaa 95km/h......

        Rekan,ylipäätään kuorma-auton ylinopeus alkaa, kun nopeutta on yli 80 km/h!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekan,ylipäätään kuorma-auton ylinopeus alkaa, kun nopeutta on yli 80 km/h!

        Ei muuten ala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on rekan ylinopeus? Rajoitin rajoittaa 95km/h......

        Rajoitinnopeus saa olla korkeintaan 89 km/h. Mittari ja piirturi tarkastetaan joka toinen vuosi määräaikaiskatsastuksessa. Kuorma-auton suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 80 km/h, joten periaatteessa sen ylittäessään voidaan kuorma-autonkuljettajalle kirjoittaa rangaistus ylinoprudesta. Näin ei kuitenkaan käytännössä toimita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajoitinnopeus saa olla korkeintaan 89 km/h. Mittari ja piirturi tarkastetaan joka toinen vuosi määräaikaiskatsastuksessa. Kuorma-auton suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 80 km/h, joten periaatteessa sen ylittäessään voidaan kuorma-autonkuljettajalle kirjoittaa rangaistus ylinoprudesta. Näin ei kuitenkaan käytännössä toimita.

        Uusi tieliikennelaki ei muuta kuorma-autojen nopeudenrajoittimia koskeva määräyksiä. Määräys tulee EY:n neuvoston antaman direktiivin mukaan, jossa N3-luokan autoissa määritetään rajoittimen sallima nopeus enintään 85 km/h:iin.

        Nopeudenrajoittimen tulee vastata EY:n neuvoston antaman direktiivin 92/24/ETY tai E-säännön n:o 89 vaatimuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajoitinnopeus saa olla korkeintaan 89 km/h. Mittari ja piirturi tarkastetaan joka toinen vuosi määräaikaiskatsastuksessa. Kuorma-auton suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 80 km/h, joten periaatteessa sen ylittäessään voidaan kuorma-autonkuljettajalle kirjoittaa rangaistus ylinoprudesta. Näin ei kuitenkaan käytännössä toimita.

        Nythän on niin,että digi-aikana on käytännön työn tekemisestä tullut varsin hankalaa.
        Digi määrää nukkumaan kun ei väsyttäis,kun väsyttäis pitää ajaa.Mistä tämä johtuu?
        Tämä johtuu EU.sta.Keravalta Ouluun on sama matka,kuin parhaimmillaan parin maan läpi tuolla Euroopassa.No;mitä sitten:sitä vaan,että kai nyt kotiin saisi ajaa.Sen sijaan,että talossa on hakupaku vaihtamassa,kun tuli tunnit täyteen,niin kai nyt kotiin saisi ajaa.
        Usein on kyse paristakymmenestä kilometristä.
        Olkaamme kuuliaisia,ei minuuttiakaan yli,ei tonniakaan.
        Mitään muuta ammattikuntaa ei valvota-korjaan;rajoiteta näin,kuin kuljetusalaa.
        Milloin saadaan asianmukaiset taukopaikat?Nythän on niin,kun tuli tunnit täyteen,niin jään levikkeelle.Tunti-pari huoltsikalle,ei.Siihen jäät.Kotiin pari tuntia,tai vaikka kahdeksan.Kuitenkin siitä sitten omaan vaikka vaimon tuomaan autoon voi hypätä puikkoihin ja ajaa vaikka Espanjaan.Ai miten niin?En tuntenut itseäni väsyneeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän on niin,että digi-aikana on käytännön työn tekemisestä tullut varsin hankalaa.
        Digi määrää nukkumaan kun ei väsyttäis,kun väsyttäis pitää ajaa.Mistä tämä johtuu?
        Tämä johtuu EU.sta.Keravalta Ouluun on sama matka,kuin parhaimmillaan parin maan läpi tuolla Euroopassa.No;mitä sitten:sitä vaan,että kai nyt kotiin saisi ajaa.Sen sijaan,että talossa on hakupaku vaihtamassa,kun tuli tunnit täyteen,niin kai nyt kotiin saisi ajaa.
        Usein on kyse paristakymmenestä kilometristä.
        Olkaamme kuuliaisia,ei minuuttiakaan yli,ei tonniakaan.
        Mitään muuta ammattikuntaa ei valvota-korjaan;rajoiteta näin,kuin kuljetusalaa.
        Milloin saadaan asianmukaiset taukopaikat?Nythän on niin,kun tuli tunnit täyteen,niin jään levikkeelle.Tunti-pari huoltsikalle,ei.Siihen jäät.Kotiin pari tuntia,tai vaikka kahdeksan.Kuitenkin siitä sitten omaan vaikka vaimon tuomaan autoon voi hypätä puikkoihin ja ajaa vaikka Espanjaan.Ai miten niin?En tuntenut itseäni väsyneeksi.

        Kuljetusala niittää nykyään sitä mitä kylvi vuosikymmeniä. Eli, koska ala ei itse ymmärtänyt konkreettisesti rajoittaa kuljettajien työ-ja tuntimäärää, oli ulkopuolisen tahon se tehtävä, joten valvontaa lisättiin ja törkeyksiin alettiin oikeasti myös puuttumaan. Taustalla siihen ei vähiten vaikuttanut halu vähentää vaarallisen väsyneinä ajavia kuljettajia. Kaluston kasvaessa kokoa ja painoa, on selvää, että silmät ristissä ja tajunnan rajamailla ajava kuljettaja on yhtä suuri riski ja vaaratekijä kuin rattijuoppo. Työaikojen valvonnan lisääminen vähentää ainakin törkeinpiä pökerryksissä ajavien määrää. Autonkuljettaja on ainoa ammattiryhmä, joka pitää rangaistuksen uhalla pakottaa pitämään taukoja työssään. Puhumattakaan nukkumisesta. Teollisuudessa ja muuallakin työntekijät pyrkivät venyttämään kahvi-ja ruokataukoja, rekkakuski pyrkii siihen, ettei taukoja olisi lainkaan. Suurimmat työnsankarit yrittävät jopa piirturiakin kusettamalla päästä tauoista ja levosta eroon. Sr kertoo paljon siitä, millaisilla ajatusmaailmoilla jotkut maanteilämme jyrää kymmenien tonnien painoisilla romuillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetusala niittää nykyään sitä mitä kylvi vuosikymmeniä. Eli, koska ala ei itse ymmärtänyt konkreettisesti rajoittaa kuljettajien työ-ja tuntimäärää, oli ulkopuolisen tahon se tehtävä, joten valvontaa lisättiin ja törkeyksiin alettiin oikeasti myös puuttumaan. Taustalla siihen ei vähiten vaikuttanut halu vähentää vaarallisen väsyneinä ajavia kuljettajia. Kaluston kasvaessa kokoa ja painoa, on selvää, että silmät ristissä ja tajunnan rajamailla ajava kuljettaja on yhtä suuri riski ja vaaratekijä kuin rattijuoppo. Työaikojen valvonnan lisääminen vähentää ainakin törkeinpiä pökerryksissä ajavien määrää. Autonkuljettaja on ainoa ammattiryhmä, joka pitää rangaistuksen uhalla pakottaa pitämään taukoja työssään. Puhumattakaan nukkumisesta. Teollisuudessa ja muuallakin työntekijät pyrkivät venyttämään kahvi-ja ruokataukoja, rekkakuski pyrkii siihen, ettei taukoja olisi lainkaan. Suurimmat työnsankarit yrittävät jopa piirturiakin kusettamalla päästä tauoista ja levosta eroon. Sr kertoo paljon siitä, millaisilla ajatusmaailmoilla jotkut maanteilämme jyrää kymmenien tonnien painoisilla romuillaan.

        Laillisesti nyt voi vrk ajaa 1000km ja yli. Direktiivi määrää sen. Koko viikon voi ajaa samoilla silmillä. Direktiivi käskee.

        Joskus tytöt ryskyy. On muiden syy. Henkilöautojen syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laillisesti nyt voi vrk ajaa 1000km ja yli. Direktiivi määrää sen. Koko viikon voi ajaa samoilla silmillä. Direktiivi käskee.

        Joskus tytöt ryskyy. On muiden syy. Henkilöautojen syy.

        Vika on aina muissa. Se on totta. Kun rekka kaatuu suoralla tiellä, on vika aina jossain muussa kuin kuljettajassa. Kun kuormansidonta pettää, on vika muussa kuin kuljettajassa. Ylinopeus eikä ylikuormakaan ole kuljettajan syy. Direktiivit ja lakipykälät ovat syyllisiä kaikkeen. Ei ole rekkakuskeilla helppoa, kun kaikki kiusaa. Poliisit, työaikalait, nopeusrajoitukset ja muut hankaloittavat rehellisen rekkakuskin ahkeraa ja turvallisuushakuista työntekoa. Todella ikävää, ettei rehti rekkakuski saa enää ilman rangaistuksen pelkoa huijata poliisiakaan eikä väärentää piirturin kiekkoja tai kusettaan digipiirturiakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetusala niittää nykyään sitä mitä kylvi vuosikymmeniä. Eli, koska ala ei itse ymmärtänyt konkreettisesti rajoittaa kuljettajien työ-ja tuntimäärää, oli ulkopuolisen tahon se tehtävä, joten valvontaa lisättiin ja törkeyksiin alettiin oikeasti myös puuttumaan. Taustalla siihen ei vähiten vaikuttanut halu vähentää vaarallisen väsyneinä ajavia kuljettajia. Kaluston kasvaessa kokoa ja painoa, on selvää, että silmät ristissä ja tajunnan rajamailla ajava kuljettaja on yhtä suuri riski ja vaaratekijä kuin rattijuoppo. Työaikojen valvonnan lisääminen vähentää ainakin törkeinpiä pökerryksissä ajavien määrää. Autonkuljettaja on ainoa ammattiryhmä, joka pitää rangaistuksen uhalla pakottaa pitämään taukoja työssään. Puhumattakaan nukkumisesta. Teollisuudessa ja muuallakin työntekijät pyrkivät venyttämään kahvi-ja ruokataukoja, rekkakuski pyrkii siihen, ettei taukoja olisi lainkaan. Suurimmat työnsankarit yrittävät jopa piirturiakin kusettamalla päästä tauoista ja levosta eroon. Sr kertoo paljon siitä, millaisilla ajatusmaailmoilla jotkut maanteilämme jyrää kymmenien tonnien painoisilla romuillaan.

        Teollisuus ja muut vastaavat alat nyt ei ihan kelpaa vertaukseksi, kun se henkilö teollisuustyöntekijä pääsee kotiin klo 16 vaikka istuisi siellä kahvihuoneessa kolme tuntia ja olisi muutenkin tekemättä mitään koko päivän. Autonkuljettajan täytyy kuljettaa se yksikkönsä paikkaan x ennenkuin vapautuu tehtävistään. Totuus nyt on se että autoa ajaessa ei rasitu kovinkaan paljon, se on kuin taukoa, kaikki muu toiminta on sitä oikeaa työtä. Siis lastaukset ja purut. Sen takia istuminen jossain levikkeellä pitämässä taukoa ei välttämättä ole sitä laatuaikaa joka auttaa jaksamaan eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ala!

        Kyllä muuten alkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teollisuus ja muut vastaavat alat nyt ei ihan kelpaa vertaukseksi, kun se henkilö teollisuustyöntekijä pääsee kotiin klo 16 vaikka istuisi siellä kahvihuoneessa kolme tuntia ja olisi muutenkin tekemättä mitään koko päivän. Autonkuljettajan täytyy kuljettaa se yksikkönsä paikkaan x ennenkuin vapautuu tehtävistään. Totuus nyt on se että autoa ajaessa ei rasitu kovinkaan paljon, se on kuin taukoa, kaikki muu toiminta on sitä oikeaa työtä. Siis lastaukset ja purut. Sen takia istuminen jossain levikkeellä pitämässä taukoa ei välttämättä ole sitä laatuaikaa joka auttaa jaksamaan eteenpäin.

        Lähes jokaisessa pitkää matkaa ajavassa rekassa on nk. makuuhytti johon voi mennä lepäämään. Ei tarvitse taukoja pelkästään istua. Eikä taukoa tarvitse pitää missään levikkeellä. On olemassa rauhallisia parkkialueita, joissa saa ihan rauhassa vaikka nukkua, tai isoja huoltoasemia isoine parkkialueineen.
        Ajoin itse 35 vuotta säiliötäysperää ja voin vakuuttaa, että esim. liukkailla talvikeleillä piti koko työvuoro olla erittäin tarkkana että kalusto pysyy tiellä. Kotiin päästyä huomasi monta kertaa, miten rasittunut ja jäykkä oli koko kroppa kun kieli keskellä suuta oli pitänyt skarpata. Niska ja hartiat koko ajan jännittyneinä. Ajaminen ei todellakaan aina ole mitää lepäilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ala!

        Ylinopeus alkaa kun rekakuski ajaa 40 alueella yli 40
        Sakotettava 46. Kmh


        Näytä minulle rekkakuski joka noudattaa likenne sääntöjä niin minä näy y än sinulle jumalan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeus alkaa kun rekakuski ajaa 40 alueella yli 40
        Sakotettava 46. Kmh


        Näytä minulle rekkakuski joka noudattaa likenne sääntöjä niin minä näy y än sinulle jumalan

        Tänään ajoin normaalia maantiet ja edessäni peräkkäin ajoi kaksi puoliperäyhdistelmää korkeintaan 80 km/h. Oma nopeusmittari näytti 85 km/h kun ohitukseen lähdin, ja mittarivirheen autossani tiedostaen, on todettava, että kyseisten rekkojen nopeus oli karvan alle kahdeksankympopiä, joten siinä kaksi nopeusrajoituksia noudattavaa rekkakuskia. Harmi ettet ollut paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään ajoin normaalia maantiet ja edessäni peräkkäin ajoi kaksi puoliperäyhdistelmää korkeintaan 80 km/h. Oma nopeusmittari näytti 85 km/h kun ohitukseen lähdin, ja mittarivirheen autossani tiedostaen, on todettava, että kyseisten rekkojen nopeus oli karvan alle kahdeksankympopiä, joten siinä kaksi nopeusrajoituksia noudattavaa rekkakuskia. Harmi ettet ollut paikalla.

        Mikä oli nopeusrajoitus ko.
        Tie osudella ei ainakaan 80. Vaan taisi ola 50kmh
        Sitten uskon sua


    • Anonyymi

      Selvästi käy ilmi em. kirjoituksista, ettei kukaan tiedä todellista tarkoitusta ajo/lepoaika säännöksistä. Säännös on tarkoitettu kilpailutilanteen rajoittamiseksi siten, että kaikki on samalla viivalla, kukaan ei saa etuasemaa ns. ylipitkillä työajoilla. Lisäksi laki tukee työntekijöiden oikeuksia työajan pituutessa, joten ei enää HÄRSKIT työnantajat voi pakottaa työntekijää epäinhimillisiin työaikoihin. Laki ei ole kuin 5 % kuljettajan vireystilan hyväksi luettu aika.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe