Auttakaa uutta muslimia!!!

Anonyymi

Tutustuin taannoin Iranilaistaustaiseen Jamaliin. Hän kertoi minulle Islamista ja sai minut vakuuttuneeksi uskonnostaan. Lopulta käännyin Islaminuskoon ja haluaisin erota kristinuskosta ja pitää huivia, kuten islamilaisten naisten kuuluu.

En kuitenkaan ole kertonut asiasta vanhemmilleni, enkä tiedä miten sen tekisin. Molemmat vanhempani ovat hyvin ulkomaalais- ja islamvastaisia. Joskus isäni jutut ovat aika rasistisia.

Miten kertoisin asiasta vanhemmilleni? Entä onko kellään mitään muita vinkkejä aloittelevalle muslimille?

terveisin,
17-vuotias tyttö pääkaupunkiseudulta

14

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän kysymykseen olen törmännyt ennenkin ja valitetettavasti en oikein osaa antaa vinkkejä kertomiseen. Sen osaan kuitenkin sanoa, että vaikka joku konkreettisesti estäisi sinua tekemästä jotain, kukaan ei voi estää sinua olemasta muslimi, sillä usko on sydämessä.

      Vanhempasi saattavat suhtautua niin odotettua paremmin kuin huonomminkin. Kummassakin tapauksessa Allahilla on 99 nimeä, joita ovat mm. Ystävällinen, Suojelija ja Lempeä.

      Tulet oletettavasti kuulemaan kummallisiakin väitteitä islamista. Älä usko kaikkea kuulemaasi äläkä jää yksin niiden kanssa, vaan pyri pohtimaan lähteen luotettavuutta ja kysele jostain (vaikka minulta :) ).

      • Ihana vastaus!❤🙏Täällä toinen uunituore sisko, alhamdulillah. Minua kiinnostaisi tietää missä voisi tavata muita siskoja. Asun Hämeessä mutta pk-seudulle tulo ei olisi ongelma. Olisi ihana tavata muita!

        Islamiin paluusta olen kertonut veljelleni,läheisimmälle ystävälleni ja lapsilleni. Isälleni tämä tulee olemaan kova pala...


      • Maryamsisko kirjoitti:

        Ihana vastaus!❤🙏Täällä toinen uunituore sisko, alhamdulillah. Minua kiinnostaisi tietää missä voisi tavata muita siskoja. Asun Hämeessä mutta pk-seudulle tulo ei olisi ongelma. Olisi ihana tavata muita!

        Islamiin paluusta olen kertonut veljelleni,läheisimmälle ystävälleni ja lapsilleni. Isälleni tämä tulee olemaan kova pala...

        Salam aleikom

        Olisin voinut laittaa sinulle postia näistä tapaamisasiasta, mutta oman Suomi24-sähköpostiosoitteenkaan kertominen ei taida olla tässä sallittua. Ehkäpä saisit minuun kuitenkin yhteyden taikka ehkä tiedät muita sivustoja/someyhteisöjä, joissa saisit siskoja kiinni - jos joskus tulisit Helsinkiin, olisit toki tervetullut siskojen tapaamisiin.


      • Maryamsisko kirjoitti:

        Ihana vastaus!❤🙏Täällä toinen uunituore sisko, alhamdulillah. Minua kiinnostaisi tietää missä voisi tavata muita siskoja. Asun Hämeessä mutta pk-seudulle tulo ei olisi ongelma. Olisi ihana tavata muita!

        Islamiin paluusta olen kertonut veljelleni,läheisimmälle ystävälleni ja lapsilleni. Isälleni tämä tulee olemaan kova pala...

        Saakohan sitä sanoa, että nimimerkistäni näkee Suomi24-osoitteeni...


      • Yusraaa kirjoitti:

        Salam aleikom

        Olisin voinut laittaa sinulle postia näistä tapaamisasiasta, mutta oman Suomi24-sähköpostiosoitteenkaan kertominen ei taida olla tässä sallittua. Ehkäpä saisit minuun kuitenkin yhteyden taikka ehkä tiedät muita sivustoja/someyhteisöjä, joissa saisit siskoja kiinni - jos joskus tulisit Helsinkiin, olisit toki tervetullut siskojen tapaamisiin.

        Salamia leikkaan

        Muistakaa kuitenkin, teei ole luvallista naisihmisen kuljeskella ilman sukulaismiehen ohjaavaa seuraa.


      • he-ma kirjoitti:

        Salamia leikkaan

        Muistakaa kuitenkin, teei ole luvallista naisihmisen kuljeskella ilman sukulaismiehen ohjaavaa seuraa.

        Ei tarvitse tykätä kaikista toisten elämänvalinnoista ja näin poispäin, mutta asiallisuuden voi yrittää pitää matkassa ja turhan provosoinnin jättää pois...


      • Yusraaa kirjoitti:

        Ei tarvitse tykätä kaikista toisten elämänvalinnoista ja näin poispäin, mutta asiallisuuden voi yrittää pitää matkassa ja turhan provosoinnin jättää pois...

        Olen samaa mieltä, älä siis väitä epäjumalaasi olevaiseksi, koska et sitä ikinä pysty olevaiseksi osoittamaan.


    • Anonyymi

      Tarkoittaako taannoin että viime viikolla? Jos olisit parikin vuotta vanhempi, ymmärtäisit että olet ihan pihalla.

    • Anonyymi

      Kerro tälle Jämälle kristinuskosta ja käännytä hänet. Pakkoko on aina mennä miehen mukana? Islamista et saa muuta kuin harmia, kristinusko antaa vapauden.

      • Ehdottomasti parasta on kiertää kaikki uskonnot kaukaa ja tarkkailla niitä täysin ulkopuolisena. Vain heikko ihminen tarvitsee vastaukset kaikkeen tai pää kosahtaa. Pärjäämme ihan hyvin ilmankin, semminkin kun valittu vastaus on todennäköisesti väärä.


    • Anonyymi

      tziisus.
      kertoo muuten paljon uskonnosta se, että tämäkin viaton kommentti poistetaan välittämästi

    • Anonyymi

      Äitinä voin vastata, että tällainen viesti olisi minulle melkein pahinta mitä voisin kuulla. Ymmärrän vanhempiasi 100 %:sti.

      Käänny vaikka buddahalaiseksi, jos kristinuskonto ei kelpaa, ja tutustu uskontoihin. Toiset ovat rauhanuskontoja toiset eivät, koskaan.

      Toisissa arvostetaan naisiakin, toisissa ei. Toisissa nuorten miesten ulkonäkö on tärkein asia, toisissa on tärkeimpiäkin arvoja. Käytä järkeäsi ja ole varovainen.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe