Annatteko lahjoituksia jouluna, muulloin

Anonyymi

Itse annan muutamalle perheelle jatkuvasti, annan asuntojana edullisella vuokralla. Markka-aikana tuli verottajalta kyselykin sukulaissuhteesta, mutta nyt ei enää kysellä. minulla on vuokralla täysin tuntemattomat, en tiedä edes missä mies työssä käy, sen tiedän että heillä on kaksi kehitysvammaista , yms.

Lisäksi annan kolmea autotallia 20 e kk, kun yleinen taso olisi 50-70 e. Ite maksan 7 e, vuokra on kymmenesosa asuinhuoneen vuokrasta joka on tällä hetkellä runsan 3.70 e /kk /neliö

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Annat asuntoja edulliselle vuokralle.
      Olet hyväntekijä omasta mielestäsi, mutta asunnon arvo nousee koko ajan
      ja vuokralaiset maksavat asuntosi muutamassa kymmenessä vuodessa.
      Olet siis rikas sijoittaja.
      Mikäs siinä, mutta ihmettelen, mikä sai sinut kirjoittamaan
      julkisesti tänne asiasta ?
      Mitä "haet" kirjoituksellasi ...?

• Anonyymi

Onhan hän hyväntekijä eikä ahne sittiäinen.

• Anonyymi

Ihan yhtä oikein on auttaa paljostaan kuin vähästään. Tiedän että se voi ärsyttää joitakin, pitävät leuhkimisena ja egon pönkittämisenä, siksi ei voi kertoakaan kuin anonyyminä. Olen lainannut useita tuhansia hätään joutuneelle ja kertonut sen yhdelle lapsistani, että tietää jos minulle jotain sattuu. Joistakin on ollut velkakirjat. Huvittaa se vanha elokuva jossa Akustin kuoleman jälkeen arkusta löytyy lahjoituksia ja velkakirjoja ja Heta siihen "uloshakuun". Siinäpähän lapset keskenään setvivät pannaanko uloshakuun. Kyllä annankin mutta pienempiä summia.
      Kaksi lainansaajaa on muuttanut kokonaan elämänsä ja alkaneet selviytyä itse ja maksaneet takaisin kaiken, korottomana, se on riittänyt minulle. Heidän selviytymisestään olen sanomattoman kiitollinen. Nyt pärjäävät omillaan. En ihan kenelle vaan lainaa. Kun katson ihmistä kuukauden, pystyn näkemään, voiko hän muuttua vastuulliseksi rahankäytöstään vai ei.

• Anonyymi

Jos on asuntoja eikä niistä revi viimeistä latia, onhan kohtuuhinta inhimillisyyttä ja auttamista.
        Hyvää joulu!

Beng
        Vero: (vuokralaisen maksu ./. hoitovastike) x 30 %= verottajalle pääomavero.
        Jos tuo erotus on pieni, saa verottajakin pienesti. Siksipä jahkailivat sukulaisuutta.
        Jos vuokralainen saa asumistukea Kelalta, kuluu vastaavasti Kela-rahoja vähemmän.

• Anonyymi

Annan rahaa lapsilleni tuloistani (eläkeläinen) Vuokratalot myyty.

• Rahaa annan jonkin verran. En osaa ostaa mitään nykyihmisille.
      Raha on sellainen lahja että siitä melkein kaikki pitävät. En sentään ole kovin monia joita muistan.

• Anonyymi

Seteleitä jakelen. Mutta nyt kun olen myllännyt uusiksi elämäni sektorit, tämä vuosi on viimeinen kun lahjoitan mitään kenellekään. Alan elää 100 prosenttisesti itselleni.

• Anonyymi

Jaa että hiukan omakehu haisee,,,,,,,,,,,,,,,,ei oikein muuta voi sanoa.

• Anonyymi

Tai sitten annamme esimerkkiä.
        Ottakaa vain mallia.
        Minä pyrin auttamaan sen minkä voin tukea ensiksikin lapsiani ja sitten vähäisesti tosin mutta yritän iloa viedä arkeen aineellisen hyvän muodossa jollekin, jolla menee heikommin.

• Anonyymi

"Kymmenykset" lähtee tänäkin jouluna hesylle ja muille eläinyhdistyksille, sekä syöpäsäätiölle. Sillointällöin laitamme pienempiä lahjoituksia eläimille ja suomalaisille kodittomille vaatetta jne.

• Anonyymi

Annoin ainoalle tyttärelle ja ainoalle lapsenlapselle pari tonnia molemmille en kellekkään muille. Terveisin: Miljoona

• Ennen vanhaan sotaveteraanit keräsivät
      maalla ovelta ovelle liikkuivat nuori varusmiesmies kera sotaveteraanin,
      nyt ovat veteraanit niin vähissä , että tilinumeroilla keräävät, eipä ole tullut laitettua.
      Muistan ajan kun tulivat taloon, heillä oli aikaa rupatella ja vaihtaa kuulumisia, ja keräykseen sai antaa esimerkiksi jyväsäkin, semmoinen annettiin jos oli ollut hyvä sato, taisi olla jotain muutakin, ei pelkkää rahaa.

Samoin kerran kerättiin nuorelle urheilijalle sponsorirahaksi tukkipuita, siihenkin keräykseen osallistuin.
      Nykyään kinutaan vain rahaa ja sekin hoituu itse soittamalla johonkin numeroon, puhelinlaskussa sitten näkyy, enpä paljon kehtaa soitella tai laitella vain tilinumeroille.

Yhteisvastuukeräykseen anna jos tulevat ovelta pyytämään, enne muuten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      34
      5380
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      88
      4773
    3. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      293
      3763
    4. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      124
      3177
    5. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      47
      2709
    6. 25
      2048
    7. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      107
      1907
    8. Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"

"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri
      Maailman menoa
      10
      1877
    9. Mikä on pahinta

Mitä kaivattusi voisi tehdä sinulle?
      Ikävä
      248
      1822
    10. Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista

Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell
      Ikävä
      74
      1739
    Aihe