metsänomistajat huomioikaa tämä jos aluellenne on suunnitelmissa tuulivoimaa

Anonyymi

Ottakaa yhteys maakuntanne ELY keskukseen, siellä on nimetyt henkilöt jotka tarkastavat, sekä ostavat valtiolle sekä metsiä että suo alueita hiilinieluiksi ja luonnonsuojelualueeksi. Positiivisena erona yksityiseen kauppaan esim. metsäyhtiölle on se, että näistä kaupoista ei tehdä minkäänlaisia vähennyksiä esim. lahojen puiden suhteen, koska kaikki metsä jää koskemattomana pystyyn.

Metsästä tai suoalueesta maksetaan markkinahinta ja kaupasta ei tarvitse maksaa mitään veroa.

Metsänomistajalla on myös mahdollisuus myydä pelkkä metsä mutta pitää metsänpohja itsellään omistuksessa.

Kaupan toteutuminen vaatii ainoastaan muutamien kriteerien täyttymisen, esim. ei ojia ja metsän tulisi olla mahdollisimman luonnontilassa.

Hyviä kauppoja!

8

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinnostaa yhtä paljon kuin kilo paskaa

      • Anonyymi

        Ja ensimmäisenä joku dorka aukomassa päätään, kun joku fiksusti yrittää jakaa tietoa hyvän asian puolesta. Jos sinua ei asia kiinnosta niin pidä se omana tietonasi ja ime vaikka kullia.


      • Anonyymi

        Teikäläisellä vähänlaisesti joulumieltä taitaapi olla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teikäläisellä vähänlaisesti joulumieltä taitaapi olla ?

        Edellinen mielipide oli tuolle KILO tyypille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ensimmäisenä joku dorka aukomassa päätään, kun joku fiksusti yrittää jakaa tietoa hyvän asian puolesta. Jos sinua ei asia kiinnosta niin pidä se omana tietonasi ja ime vaikka kullia.

        Just. Minulle ainakin tuo tieto oli tarpeen.. Kiitos informoijalle... Perilliset suree oikeesti kun lukee testamentin... 😂


    • Anonyymi

      Hyvä vinkki kun myllärit pukkaa väkisin esi isien metsiin,pitää olla Joulun jälkeen yhteyksissä tuonne Elyhyn.

      • Anonyymi

        Minä möin mettäni jo aikaa sitten eipähän pääse perkunta vinkumaan omiaan pois heh heh 😂 🤣


    • Anonyymi

      Hei Isännät, muistakaahan hakea nopeasti tiluksillenne kiinnitykset, tai siis sen voi tehdä ihan itsekin netissä

      https://www.maanmittauslaitos.fi/tietoa-maanmittauslaitoksesta/yhteystiedot/hakemuslomakkeet-ja-postitusosoitteet/kiinnityshakemus

      Nimittäin, tuulivoima yhtiö ei voi hakea rahoittajaa, tai siis rahoittajat eivät hyväksy jos tuulivoima alueella on metsäkiinteistöjä joissa on itse metsän omistajan kiinnitys olemassa.

      Tuulivoima yhtiö joutuu sitten pyytämään metsänomistajalta erilliseen sopimukseen nimen ns. "etusija järjestys" johon ei tietenkään kannata antaa nimeään, sitä ei voi myöskään kukaan millään perusteella ottaa, ellei maanomistaja sitä allekirjoituksellaan luovuta.

      Siis hakekaa kaikki metsäkiinteistön omistajat nopeasti metsäkiinteistöillenne kiinnitykset vaikka ette niitä edes tarvitsisi.

      Ei kukaan rahoittaja anna rahoitusta tuulivoimaloille, mikäli siellä on useampia metsäkiinteistöjä joissa on itse omistajalla jo olemassa olevat kiinnitykset.

      Että näin, lykkyä tykö.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe