tänään kahdeksan korvilla aamusta .olin aamu lenkillä ,pesiäissalmen sillankohdalla,elähä mittää. sillan alta kuilui loisketta.luulin sorsikksi .tarkemmin katsottuna .huomasin isot silmät omaavan eläimen.tuiottavan minua.ja en ollut uskoa todeksi muttase oli norppa.seurasin sen puuhia hetken ,harmitti ettei kännykkä mukana .olisin saanuyt vuoden kuvan.sitten sillan ylitti tukki auto.ja poistuin sen edestä sillalta.kuntulin takaisin oli norppa häipynyt.
norppa pesiäissalmessa
10
832
Vastaukset
- Anonyymi
Se oli aamunorppa!
- Anonyymi
olen minäkin nähnyt kyseisessä salmessa .pari kertaa ilta hämärässä,jonkun kookkaan elukan .ehkä saukko tai majava. en nyt ihan viitsi omalla nimellä ,tuoda asiaa julki.koska vaara saada kyläpöljän nimi.mutta onhan siellä jokin ötökkä.
- Anonyymi
No niin, siirtoistuttaneet tietysti salaa norppia Rautalammin reitin vesistöihin. Hyvästi verkkopyynti Konnevedessä. Ja kanavasta ne luikahtaa tuota pikaa Keiteleen puolelle
- Anonyymi
käyhän se siirto istutus.koska ei norpat saimaalla pysty.jatkossa lisääntymään.syy eivät voi tehdä pesiä.koska lumikinnokset puuttuu.sen vuoksi on tarpeen siirto istutukset .pohjoisen suuntaan missä mahdollisuus lisääntyä.tää talvihan on esimakua tulevasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
käyhän se siirto istutus.koska ei norpat saimaalla pysty.jatkossa lisääntymään.syy eivät voi tehdä pesiä.koska lumikinnokset puuttuu.sen vuoksi on tarpeen siirto istutukset .pohjoisen suuntaan missä mahdollisuus lisääntyä.tää talvihan on esimakua tulevasta.
Norpat kannatta siirtää pohjoisillemeralueille, se on niiden luonnollinen elinympäristö, niin voivat itse päättää mihin pesänsä laittaavat. Kokonaan hävittää jo nyt Itäsuomen vesistöistä, mitä nopeammin sen parempi, että niinkuin olisi jo siiretty pois ja tyhjennetty järvet norpista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norpat kannatta siirtää pohjoisillemeralueille, se on niiden luonnollinen elinympäristö, niin voivat itse päättää mihin pesänsä laittaavat. Kokonaan hävittää jo nyt Itäsuomen vesistöistä, mitä nopeammin sen parempi, että niinkuin olisi jo siiretty pois ja tyhjennetty järvet norpista.
saimaan norppa ei ehkä. menestyisi meri vedessä ,koska se on ainut makean veden norppa ,mutta sopii ja kuuluu suomen luontoon ,pitää ehdottomasti antaa tarvittaissa,elin tilaa suomen vesistöistä,kalastus välineitä voisi kehittää norppa turvallisiksi.
- Anonyymi
Haha kylläpä olette tietämättömiä, nehän on niitä RAAKUJA joita on konneveteen on Istutettu . Nyt käy sieltä Jyväskylän Yli- opistossta lähes päivittäin tutlkijoita että sikiääkö raakut vai ei .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha kylläpä olette tietämättömiä, nehän on niitä RAAKUJA joita on konneveteen on Istutettu . Nyt käy sieltä Jyväskylän Yli- opistossta lähes päivittäin tutlkijoita että sikiääkö raakut vai ei .
ha ha raakkuja raakkuja ,lukisit koko jutun ,niin olisit perillä mistä kyse.
- Anonyymi
PINNAN ALLA 3 Pesiäissalmen saalistaja ..
Elokuva perustuu tositapahtumiin - Anonyymi
jo oli eilen päivällä. siikakosken sillan pielessä,norppa juovikas kuvio seljässä. että mitä nyt sanotte kohta ,konnevesijärvestä ,tehdään eläinten suojelu alue,paremmin vetää turistija paikkakunnalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082