norppa pesiäissalmessa

Anonyymi

tänään kahdeksan korvilla aamusta .olin aamu lenkillä ,pesiäissalmen sillankohdalla,elähä mittää. sillan alta kuilui loisketta.luulin sorsikksi .tarkemmin katsottuna .huomasin isot silmät omaavan eläimen.tuiottavan minua.ja en ollut uskoa todeksi muttase oli norppa.seurasin sen puuhia hetken ,harmitti ettei kännykkä mukana .olisin saanuyt vuoden kuvan.sitten sillan ylitti tukki auto.ja poistuin sen edestä sillalta.kuntulin takaisin oli norppa häipynyt.

10

867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se oli aamunorppa!

• Anonyymi

olen minäkin nähnyt kyseisessä salmessa .pari kertaa ilta hämärässä,jonkun kookkaan elukan .ehkä saukko tai majava. en nyt ihan viitsi omalla nimellä ,tuoda asiaa julki.koska vaara saada kyläpöljän nimi.mutta onhan siellä jokin ötökkä.

• Anonyymi

No niin, siirtoistuttaneet tietysti salaa norppia Rautalammin reitin vesistöihin. Hyvästi verkkopyynti Konnevedessä. Ja kanavasta ne luikahtaa tuota pikaa Keiteleen puolelle

• Anonyymi

käyhän se siirto istutus.koska ei norpat saimaalla pysty.jatkossa lisääntymään.syy eivät voi tehdä pesiä.koska lumikinnokset puuttuu.sen vuoksi on tarpeen siirto istutukset .pohjoisen suuntaan missä mahdollisuus lisääntyä.tää talvihan on esimakua tulevasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

käyhän se siirto istutus.koska ei norpat saimaalla pysty.jatkossa lisääntymään.syy eivät voi tehdä pesiä.koska lumikinnokset puuttuu.sen vuoksi on tarpeen siirto istutukset .pohjoisen suuntaan missä mahdollisuus lisääntyä.tää talvihan on esimakua tulevasta.

Norpat kannatta siirtää pohjoisillemeralueille, se on niiden luonnollinen elinympäristö, niin voivat itse päättää mihin pesänsä laittaavat. Kokonaan hävittää jo nyt Itäsuomen vesistöistä, mitä nopeammin sen parempi, että niinkuin olisi jo siiretty pois ja tyhjennetty järvet norpista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Norpat kannatta siirtää pohjoisillemeralueille, se on niiden luonnollinen elinympäristö, niin voivat itse päättää mihin pesänsä laittaavat. Kokonaan hävittää jo nyt Itäsuomen vesistöistä, mitä nopeammin sen parempi, että niinkuin olisi jo siiretty pois ja tyhjennetty järvet norpista.

saimaan norppa ei ehkä. menestyisi meri vedessä ,koska se on ainut makean veden norppa ,mutta sopii ja kuuluu suomen luontoon ,pitää ehdottomasti antaa tarvittaissa,elin tilaa suomen vesistöistä,kalastus välineitä voisi kehittää norppa turvallisiksi.

• Anonyymi

Haha kylläpä olette tietämättömiä, nehän on niitä RAAKUJA joita on konneveteen on Istutettu . Nyt käy sieltä Jyväskylän Yli- opistossta lähes päivittäin tutlkijoita että sikiääkö raakut vai ei .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha kylläpä olette tietämättömiä, nehän on niitä RAAKUJA joita on konneveteen on Istutettu . Nyt käy sieltä Jyväskylän Yli- opistossta lähes päivittäin tutlkijoita että sikiääkö raakut vai ei .

ha ha raakkuja raakkuja ,lukisit koko jutun ,niin olisit perillä mistä kyse.

• Anonyymi

PINNAN ALLA 3 Pesiäissalmen saalistaja ..

Elokuva perustuu tositapahtumiin

• Anonyymi

jo oli eilen päivällä. siikakosken sillan pielessä,norppa juovikas kuvio seljässä. että mitä nyt sanotte kohta ,konnevesijärvestä ,tehdään eläinten suojelu alue,paremmin vetää turistija paikkakunnalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      80
      3481
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      68
      2998
    3. Kela kelaa toimeentulotukia takaisin

Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii
      Maailman menoa
      208
      2943
    4. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      49
      2667
    5. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      54
      2203
    6. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      19
      2020
    7. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      17
      1948
    8. Kyllä sut varmaan

Aika moni haluaisi, miks sä et halua niitä jotka varmaan purkkiin sut pistäis ettet pääse karkuun
      Ikävä
      41
      1789
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      41
      1639
    10. Rakastan sua

Johonkin tämä piti saada purkautumaan, ehkä se jollain ihmeellä välittyy samalla sinun suuntaan ❤️
      Ikävä
      15
      1606
    Aihe