Samsung Galaxy S7 akun kesto puolittui

Anonyymi

Ennen piti ladata noin joka toinen päivä nyt yhtä äkkiä muuttui niin että akku tyhjenee vuorokaudessa. Käyttö ei ole muuttunut ja on varsin vähäistä. Puhelimella on ikää n. 2,5 vuotta.

18

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luuri alkaa muutenkin olla jo tietoturvaltaan elinkaaren päässä..

      • Anonyymi

        Olen ketjun aloittaja
        Tietoturva on kunnossa ja päivitetty. Kyllä puhelimen elinkaari pitää olla enemmän kun 2,5 vuotta. Akun saisi vaihdettua halvimmillaan 69 eurolla, itse tehtynä se maskaisi vain pari kymppiä tarvikkeineen. Makoin puhelimesta 299 euroa.
        Mahdollisena syyllisenä virran kulutuksen lisääntymiseen voi olla se että WiFi pätkii ja puhelin etsii jatkuvasti verkkoa. Otin tuon WiFin pois päältä ja seuraan tilannetta.
        Minulla on Elisa-viihde joka on kytketty samaan reitittimeen ja se antaa usein virheilmoituksia. Boottasin reitittimen ja katson vieläkö virheilmoituksia tulee. Muitakin keinoja tuohon WiFin pätkintään varmaan löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja
        Tietoturva on kunnossa ja päivitetty. Kyllä puhelimen elinkaari pitää olla enemmän kun 2,5 vuotta. Akun saisi vaihdettua halvimmillaan 69 eurolla, itse tehtynä se maskaisi vain pari kymppiä tarvikkeineen. Makoin puhelimesta 299 euroa.
        Mahdollisena syyllisenä virran kulutuksen lisääntymiseen voi olla se että WiFi pätkii ja puhelin etsii jatkuvasti verkkoa. Otin tuon WiFin pois päältä ja seuraan tilannetta.
        Minulla on Elisa-viihde joka on kytketty samaan reitittimeen ja se antaa usein virheilmoituksia. Boottasin reitittimen ja katson vieläkö virheilmoituksia tulee. Muitakin keinoja tuohon WiFin pätkintään varmaan löytyy.

        Tuohon tulee alle vuoden verran enää päivityksiä eli tietoturvaton alkaa olla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon tulee alle vuoden verran enää päivityksiä eli tietoturvaton alkaa olla..

        Linkki tietoon muuten paskapuhetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki tietoon muuten paskapuhetta?

        siis tietoon päivitysten loppumisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja
        Tietoturva on kunnossa ja päivitetty. Kyllä puhelimen elinkaari pitää olla enemmän kun 2,5 vuotta. Akun saisi vaihdettua halvimmillaan 69 eurolla, itse tehtynä se maskaisi vain pari kymppiä tarvikkeineen. Makoin puhelimesta 299 euroa.
        Mahdollisena syyllisenä virran kulutuksen lisääntymiseen voi olla se että WiFi pätkii ja puhelin etsii jatkuvasti verkkoa. Otin tuon WiFin pois päältä ja seuraan tilannetta.
        Minulla on Elisa-viihde joka on kytketty samaan reitittimeen ja se antaa usein virheilmoituksia. Boottasin reitittimen ja katson vieläkö virheilmoituksia tulee. Muitakin keinoja tuohon WiFin pätkintään varmaan löytyy.

        " Kyllä puhelimen elinkaari pitää olla enemmän kun 2,5 vuotta."

        Olen samaa mieltä! Itse latailen yhdeksän vuotta vanhaa Nokiaani kerran viikossa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Oletko ladannut laitteeseen uusia sovelluksia viime aikoina?

      Itselläni kävi kerran niin, että latasin erään tuntemattomamman sovelluksen Google Playsta, jonka jälkeen puhelimen akunkesto romahti täydellisesti, ja laite kävi jatkuvasti kuumana. En tiedä mikä haittaohjelma se oli, mutta ongelma hävisi kun poistin kyseisen apin.

      Myös tiheästi päivittyvä sähköposti ja Facebook lyhentävät akunkestoa tavattoman paljon. Kokeile poistaa kaikki ylimääräiset apit ja sähköpostit, sekä viimeisenä keinona voit kokeilla tehdasasetuksiin palauttamista.

      Laitteesi tietoturvapäivitykset loppuvat piakkoin, se on valitettava tosiasia. Kalleimpienkin Android luurien päivitystuki on vain 2-3 vuotta, näin vaikka hintaa olisi 1700€. Tämän takia en itse ostaisi kalliimpia Android-laitteita, halvimpien kohdalla 2 vuotta vielä menettelee, mutta kun hinta lähenee 1000€ rajapyykkiä...

      Mutta eihän laite lakkaa toimimasta, vaikka käyttöjärjestelmä vanhenisi. Vain tietoturva kärsii, ja uudet ominaisuudet jäävät tulematta. Esimerkiksi selain päivittyy edelleen Play-kaupan kautta, mutta käyttöjärjestelmässä olevat aukot ovat ja pysyvät.

      • Anonyymi

        Ja ei muutenkaan ole mitään järkeä ostaa yli 500 euron kännyköitä koska et saa niissä rahalle vastinetta. Esimerkiksi Nokia tarjoaa 3-vuotta päivittyviä malleja alle 500 eurolla ja plussana vielä puhdas Android ilman valmistajan raskaita virityksiä.

        Ja mainittakoon että tietoturva-aukkoja ei mikään virustorjunta korjaa eli sellaisia on turha asentaa Androidiin.


      • Anonyymi

        Ostaa suosiolla Nokia 2.2 n 99€ käyttöaika ainakin 3 vuotta peruskäyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostaa suosiolla Nokia 2.2 n 99€ käyttöaika ainakin 3 vuotta peruskäyttöön.

        Useat halvemmat laitteet ovat melko rupuja, mutta riittävät silti peruskäyttäjille. En itse ostaisi älypuhelimeksi alle 200€ laitetta, sillä ne ovat jo liian huonoja. 200 - 400€ hintaluokka on riittävä vähemmän vaativalle käyttäjälle.

        Miten jaksat tunkea Nokia mainoksia joka väliin? Tuosta tulee semmoinen anti- efekti, etten nyt ainakaan Nokiaa hanki, kun tuputat sitä jatkuvasti. Tee palvelus HMD:lle: Älä tunge mainoksiasi joka väliin.

        Aloittaja kysyi ratkaisua ongelmaansa, hän ei ollut kiinnostunut mistään mainoksista.


    • Anonyymi

      Akku alkaa olla lopussa, nehän ei kestä loputtomasti latauksia. Sekin miten niitä lataa vaikuttaa, esim. kannattaa jättää 95% lataus ja välttää alle 20 % kapasiteettia, näin jostain luin. Tietysti jos joku facebook on asenettu viime aikoina kaikkine messegereineen niin eipä ihme että akku hupenee silmissä.

      • Anonyymi

        Olen ketjun aloittaja
        Syyllinen selvisi, se oli pätkivä WiFi jonka vuoksi puhelin joutui etsimään jatkuvasti verkkoa joka kulutti virtaa, tuo häirtitsi myös Elisa-viihteen käyttöä. Otin puhelimesta WiFi:n pois kokonaan käytöstä kun en sitä oikeastaan muuten tarvitse kun päivitysten lataamiseen, laitan sen sitten siksi aikaa päälle. Nyt akku kestää pari päivää, tällä puhelimella pärjään ainakin 2 vuotta. Tosiaan akkua ei kannata ladata ihan täyteen eikä päästää ihan tyhjäksikään, jostain luin että 20-80% on akkuystävällisin lataustaso. WiFikin herkesi pätkimästä kun tein sille "ryssän resetin" eli töpseli pois seinästä ja sitten muutaman minuutin päästä takaisin. Oli halpaa ja aika lystiäkin kun korjaus maksoi nolla euroa ja sen voi tehdä itse. Täältä saadut neuvot oli huonoja ja kalliitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja
        Syyllinen selvisi, se oli pätkivä WiFi jonka vuoksi puhelin joutui etsimään jatkuvasti verkkoa joka kulutti virtaa, tuo häirtitsi myös Elisa-viihteen käyttöä. Otin puhelimesta WiFi:n pois kokonaan käytöstä kun en sitä oikeastaan muuten tarvitse kun päivitysten lataamiseen, laitan sen sitten siksi aikaa päälle. Nyt akku kestää pari päivää, tällä puhelimella pärjään ainakin 2 vuotta. Tosiaan akkua ei kannata ladata ihan täyteen eikä päästää ihan tyhjäksikään, jostain luin että 20-80% on akkuystävällisin lataustaso. WiFikin herkesi pätkimästä kun tein sille "ryssän resetin" eli töpseli pois seinästä ja sitten muutaman minuutin päästä takaisin. Oli halpaa ja aika lystiäkin kun korjaus maksoi nolla euroa ja sen voi tehdä itse. Täältä saadut neuvot oli huonoja ja kalliitakin.

        Ei pärjää kuin alle vuoden ellei sulje nettiä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pärjää kuin alle vuoden ellei sulje nettiä..

        Sitten kun pankin sovellus lakkaa toimimasta niin ostan taas uuden, ei se varmaankaan heti päivitysten loppuessa lakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun pankin sovellus lakkaa toimimasta niin ostan taas uuden, ei se varmaankaan heti päivitysten loppuessa lakkaa.

        Saattaa rahat kadota ennen sitä hakkereiden pusseihin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja
        Syyllinen selvisi, se oli pätkivä WiFi jonka vuoksi puhelin joutui etsimään jatkuvasti verkkoa joka kulutti virtaa, tuo häirtitsi myös Elisa-viihteen käyttöä. Otin puhelimesta WiFi:n pois kokonaan käytöstä kun en sitä oikeastaan muuten tarvitse kun päivitysten lataamiseen, laitan sen sitten siksi aikaa päälle. Nyt akku kestää pari päivää, tällä puhelimella pärjään ainakin 2 vuotta. Tosiaan akkua ei kannata ladata ihan täyteen eikä päästää ihan tyhjäksikään, jostain luin että 20-80% on akkuystävällisin lataustaso. WiFikin herkesi pätkimästä kun tein sille "ryssän resetin" eli töpseli pois seinästä ja sitten muutaman minuutin päästä takaisin. Oli halpaa ja aika lystiäkin kun korjaus maksoi nolla euroa ja sen voi tehdä itse. Täältä saadut neuvot oli huonoja ja kalliitakin.

        Hyvä homma että toimii taas. Älä odota liikoja tältä palstalta.

        Laite toimii perus puhelinkäytössä hyvin, vaikka päivityksiä ei olisi tullut useampaan vuoteen, pelotteltiin täällä mitä tahansa. Haittaohjelmiakaan tuskin tulee, jos et lataa laitteeseesi ylimääräisiä pelejä ja appeja. Mobiilipelien ystävät ja muut tehokäyttäjät ovat asia erikseen, he joutuvat uusimaan laitteensa tiheämmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä homma että toimii taas. Älä odota liikoja tältä palstalta.

        Laite toimii perus puhelinkäytössä hyvin, vaikka päivityksiä ei olisi tullut useampaan vuoteen, pelotteltiin täällä mitä tahansa. Haittaohjelmiakaan tuskin tulee, jos et lataa laitteeseesi ylimääräisiä pelejä ja appeja. Mobiilipelien ystävät ja muut tehokäyttäjät ovat asia erikseen, he joutuvat uusimaan laitteensa tiheämmin.

        Kun katkaisee netin niin toimii turvallisesti vaikka seuraavat 10-vuotta. Muutoin ei todellakaan missään tilanteessa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      374
      3361
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      164
      1386
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1092
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe