Ennen piti ladata noin joka toinen päivä nyt yhtä äkkiä muuttui niin että akku tyhjenee vuorokaudessa. Käyttö ei ole muuttunut ja on varsin vähäistä. Puhelimella on ikää n. 2,5 vuotta.
Samsung Galaxy S7 akun kesto puolittui
18
186
Vastaukset
- Anonyymi
Luuri alkaa muutenkin olla jo tietoturvaltaan elinkaaren päässä..
- Anonyymi
Olen ketjun aloittaja
Tietoturva on kunnossa ja päivitetty. Kyllä puhelimen elinkaari pitää olla enemmän kun 2,5 vuotta. Akun saisi vaihdettua halvimmillaan 69 eurolla, itse tehtynä se maskaisi vain pari kymppiä tarvikkeineen. Makoin puhelimesta 299 euroa.
Mahdollisena syyllisenä virran kulutuksen lisääntymiseen voi olla se että WiFi pätkii ja puhelin etsii jatkuvasti verkkoa. Otin tuon WiFin pois päältä ja seuraan tilannetta.
Minulla on Elisa-viihde joka on kytketty samaan reitittimeen ja se antaa usein virheilmoituksia. Boottasin reitittimen ja katson vieläkö virheilmoituksia tulee. Muitakin keinoja tuohon WiFin pätkintään varmaan löytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ketjun aloittaja
Tietoturva on kunnossa ja päivitetty. Kyllä puhelimen elinkaari pitää olla enemmän kun 2,5 vuotta. Akun saisi vaihdettua halvimmillaan 69 eurolla, itse tehtynä se maskaisi vain pari kymppiä tarvikkeineen. Makoin puhelimesta 299 euroa.
Mahdollisena syyllisenä virran kulutuksen lisääntymiseen voi olla se että WiFi pätkii ja puhelin etsii jatkuvasti verkkoa. Otin tuon WiFin pois päältä ja seuraan tilannetta.
Minulla on Elisa-viihde joka on kytketty samaan reitittimeen ja se antaa usein virheilmoituksia. Boottasin reitittimen ja katson vieläkö virheilmoituksia tulee. Muitakin keinoja tuohon WiFin pätkintään varmaan löytyy.Tuohon tulee alle vuoden verran enää päivityksiä eli tietoturvaton alkaa olla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon tulee alle vuoden verran enää päivityksiä eli tietoturvaton alkaa olla..
Linkki tietoon muuten paskapuhetta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkki tietoon muuten paskapuhetta?
siis tietoon päivitysten loppumisesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ketjun aloittaja
Minulla on Elisa-viihde joka on kytketty samaan reitittimeen ja se antaa usein virheilmoituksia. Boottasin reitittimen ja katson vieläkö virheilmoituksia tulee. Muitakin keinoja tuohon WiFin pätkintään varmaan löytyy." Kyllä puhelimen elinkaari pitää olla enemmän kun 2,5 vuotta."
Olen samaa mieltä! Itse latailen yhdeksän vuotta vanhaa Nokiaani kerran viikossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis tietoon päivitysten loppumisesta
Sehän on ollut jo vuosia tiedossa että valmista tukee Android malleja yleensä Max 3-vuotta muutamia yrityskäyttöön tehtyjä malleja lukuunottamatta.
https://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/toimiiko-kannykkasi-enaa-kolmen-vuoden-jalkeen-googlella-on-valta-paattaa-alylaitteesi-kayttoika/811993/
- Anonyymi
Oletko ladannut laitteeseen uusia sovelluksia viime aikoina?
Itselläni kävi kerran niin, että latasin erään tuntemattomamman sovelluksen Google Playsta, jonka jälkeen puhelimen akunkesto romahti täydellisesti, ja laite kävi jatkuvasti kuumana. En tiedä mikä haittaohjelma se oli, mutta ongelma hävisi kun poistin kyseisen apin.
Myös tiheästi päivittyvä sähköposti ja Facebook lyhentävät akunkestoa tavattoman paljon. Kokeile poistaa kaikki ylimääräiset apit ja sähköpostit, sekä viimeisenä keinona voit kokeilla tehdasasetuksiin palauttamista.
Laitteesi tietoturvapäivitykset loppuvat piakkoin, se on valitettava tosiasia. Kalleimpienkin Android luurien päivitystuki on vain 2-3 vuotta, näin vaikka hintaa olisi 1700€. Tämän takia en itse ostaisi kalliimpia Android-laitteita, halvimpien kohdalla 2 vuotta vielä menettelee, mutta kun hinta lähenee 1000€ rajapyykkiä...
Mutta eihän laite lakkaa toimimasta, vaikka käyttöjärjestelmä vanhenisi. Vain tietoturva kärsii, ja uudet ominaisuudet jäävät tulematta. Esimerkiksi selain päivittyy edelleen Play-kaupan kautta, mutta käyttöjärjestelmässä olevat aukot ovat ja pysyvät.- Anonyymi
Ja ei muutenkaan ole mitään järkeä ostaa yli 500 euron kännyköitä koska et saa niissä rahalle vastinetta. Esimerkiksi Nokia tarjoaa 3-vuotta päivittyviä malleja alle 500 eurolla ja plussana vielä puhdas Android ilman valmistajan raskaita virityksiä.
Ja mainittakoon että tietoturva-aukkoja ei mikään virustorjunta korjaa eli sellaisia on turha asentaa Androidiin. - Anonyymi
Ostaa suosiolla Nokia 2.2 n 99€ käyttöaika ainakin 3 vuotta peruskäyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostaa suosiolla Nokia 2.2 n 99€ käyttöaika ainakin 3 vuotta peruskäyttöön.
Useat halvemmat laitteet ovat melko rupuja, mutta riittävät silti peruskäyttäjille. En itse ostaisi älypuhelimeksi alle 200€ laitetta, sillä ne ovat jo liian huonoja. 200 - 400€ hintaluokka on riittävä vähemmän vaativalle käyttäjälle.
Miten jaksat tunkea Nokia mainoksia joka väliin? Tuosta tulee semmoinen anti- efekti, etten nyt ainakaan Nokiaa hanki, kun tuputat sitä jatkuvasti. Tee palvelus HMD:lle: Älä tunge mainoksiasi joka väliin.
Aloittaja kysyi ratkaisua ongelmaansa, hän ei ollut kiinnostunut mistään mainoksista.
- Anonyymi
Akku alkaa olla lopussa, nehän ei kestä loputtomasti latauksia. Sekin miten niitä lataa vaikuttaa, esim. kannattaa jättää 95% lataus ja välttää alle 20 % kapasiteettia, näin jostain luin. Tietysti jos joku facebook on asenettu viime aikoina kaikkine messegereineen niin eipä ihme että akku hupenee silmissä.
- Anonyymi
Olen ketjun aloittaja
Syyllinen selvisi, se oli pätkivä WiFi jonka vuoksi puhelin joutui etsimään jatkuvasti verkkoa joka kulutti virtaa, tuo häirtitsi myös Elisa-viihteen käyttöä. Otin puhelimesta WiFi:n pois kokonaan käytöstä kun en sitä oikeastaan muuten tarvitse kun päivitysten lataamiseen, laitan sen sitten siksi aikaa päälle. Nyt akku kestää pari päivää, tällä puhelimella pärjään ainakin 2 vuotta. Tosiaan akkua ei kannata ladata ihan täyteen eikä päästää ihan tyhjäksikään, jostain luin että 20-80% on akkuystävällisin lataustaso. WiFikin herkesi pätkimästä kun tein sille "ryssän resetin" eli töpseli pois seinästä ja sitten muutaman minuutin päästä takaisin. Oli halpaa ja aika lystiäkin kun korjaus maksoi nolla euroa ja sen voi tehdä itse. Täältä saadut neuvot oli huonoja ja kalliitakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ketjun aloittaja
Syyllinen selvisi, se oli pätkivä WiFi jonka vuoksi puhelin joutui etsimään jatkuvasti verkkoa joka kulutti virtaa, tuo häirtitsi myös Elisa-viihteen käyttöä. Otin puhelimesta WiFi:n pois kokonaan käytöstä kun en sitä oikeastaan muuten tarvitse kun päivitysten lataamiseen, laitan sen sitten siksi aikaa päälle. Nyt akku kestää pari päivää, tällä puhelimella pärjään ainakin 2 vuotta. Tosiaan akkua ei kannata ladata ihan täyteen eikä päästää ihan tyhjäksikään, jostain luin että 20-80% on akkuystävällisin lataustaso. WiFikin herkesi pätkimästä kun tein sille "ryssän resetin" eli töpseli pois seinästä ja sitten muutaman minuutin päästä takaisin. Oli halpaa ja aika lystiäkin kun korjaus maksoi nolla euroa ja sen voi tehdä itse. Täältä saadut neuvot oli huonoja ja kalliitakin.Ei pärjää kuin alle vuoden ellei sulje nettiä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pärjää kuin alle vuoden ellei sulje nettiä..
Sitten kun pankin sovellus lakkaa toimimasta niin ostan taas uuden, ei se varmaankaan heti päivitysten loppuessa lakkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun pankin sovellus lakkaa toimimasta niin ostan taas uuden, ei se varmaankaan heti päivitysten loppuessa lakkaa.
Saattaa rahat kadota ennen sitä hakkereiden pusseihin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ketjun aloittaja
Syyllinen selvisi, se oli pätkivä WiFi jonka vuoksi puhelin joutui etsimään jatkuvasti verkkoa joka kulutti virtaa, tuo häirtitsi myös Elisa-viihteen käyttöä. Otin puhelimesta WiFi:n pois kokonaan käytöstä kun en sitä oikeastaan muuten tarvitse kun päivitysten lataamiseen, laitan sen sitten siksi aikaa päälle. Nyt akku kestää pari päivää, tällä puhelimella pärjään ainakin 2 vuotta. Tosiaan akkua ei kannata ladata ihan täyteen eikä päästää ihan tyhjäksikään, jostain luin että 20-80% on akkuystävällisin lataustaso. WiFikin herkesi pätkimästä kun tein sille "ryssän resetin" eli töpseli pois seinästä ja sitten muutaman minuutin päästä takaisin. Oli halpaa ja aika lystiäkin kun korjaus maksoi nolla euroa ja sen voi tehdä itse. Täältä saadut neuvot oli huonoja ja kalliitakin.Hyvä homma että toimii taas. Älä odota liikoja tältä palstalta.
Laite toimii perus puhelinkäytössä hyvin, vaikka päivityksiä ei olisi tullut useampaan vuoteen, pelotteltiin täällä mitä tahansa. Haittaohjelmiakaan tuskin tulee, jos et lataa laitteeseesi ylimääräisiä pelejä ja appeja. Mobiilipelien ystävät ja muut tehokäyttäjät ovat asia erikseen, he joutuvat uusimaan laitteensa tiheämmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä homma että toimii taas. Älä odota liikoja tältä palstalta.
Laite toimii perus puhelinkäytössä hyvin, vaikka päivityksiä ei olisi tullut useampaan vuoteen, pelotteltiin täällä mitä tahansa. Haittaohjelmiakaan tuskin tulee, jos et lataa laitteeseesi ylimääräisiä pelejä ja appeja. Mobiilipelien ystävät ja muut tehokäyttäjät ovat asia erikseen, he joutuvat uusimaan laitteensa tiheämmin.Kun katkaisee netin niin toimii turvallisesti vaikka seuraavat 10-vuotta. Muutoin ei todellakaan missään tilanteessa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621552Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271502Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2241236- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3261085Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1661064Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3091024- 781016