Alkaako savuamaan :)

Anonyymi

Jos otan nykyisestä koneesta (Windows 7 Home Premium) kiintolevyn pois ja laitan sen toiseen koneeseen (jossa tehokkaampi prossu ja erillinen näyttis ja enemmän muistia) ja laitan virrat päälle niin mitä tapahtuu. Alkaako kone toimimaan ihan normaalisti eli siten kuin kiintolevy oli vielä edellisessä pöytäkoneessa.
Konetta ei ole tarkoitus kytkeä nettiin.
Pointti on se että nykyisessä koneessa on Windows Movie Maker (uusin ja viimeisin versio) ja kone liian tehoton elokuvien tekoon (AMD Athlon II X2 220 2.8 GHz, muistia 4 Gt ja näytönohjain integroitu emolevylle).
Nykyistä konetta taas ei oikein voi päivittää paljonkaan tehokkaammaksi, esim. ei ole paikkaa erilliselle näytönohjaimelle, keskusmuistia ei voi olla 4 Gt enempää ja hieman tehokkaampaa koneeseen käypää käytettyä suoritinta ei välttämättä löydy.
Kylläpä harmittaa kun en vuonna 2011 ostanut parempaa Windows 7-konetta.

11

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitä tapahtuu todennäköisesti:
      - ongelmia jo käynnistyksessä väärien laiteajurien vuoksi
      - jos saat käynnistymään työpöydälle, samaten väärien laiteajurien vuoksi Laitehallinta ilmoittaa lukuisista tuntemattomista laitteista
      - Windows todennäköisesti ilmoittaa lisenssin laittomaksi ja kehottaa ostamaan aidon (johtuu niistä 10:stä mahdollisesta laitemuutoksesta mitkä Win 7 tarkistaa)

      Jos nyt sitten siirrät kiintolevyn takaisin alkuperäiseen koneeseen, vo olla että siellä on taas tukku vastassa, mahdollisesti myös lisenssin aktivoinnin suhteen.

      Joten älä siirtele kiintolevyäsi noin jos haluat välttää ongelmat.

    • Miksi et asenna siihen tehokkaampaan koneeseen Movie Makeria?

      • Anonyymi

        Siksi koska sitä ei ole olemassa koska ensin pitää tietää toimisiko "seiskakovalevy" uudessa koneessa ennen kuin uuden koneen rakentaa. Tästä uudesta koneesta olisi tullut videoeditorikone ja myös kuvankäsittelykone koska pidän tästä Picasa 3:sta jonka tuki siis loppui ajat sitten eikä todellakaan jaksaisi opetella toisen videoeditorin ja kuvankäsittelyohjelman käyttöä. Ja kun sitä ei kytketä nettiin niin eihän Microsoftin pitäisi tietää asiasta? Myönnän että nyt pitäisi olla aika syvällistä tietokoneiden tuntemista.
        Uusi nettiin kytkettävä kone tietysti kohta ajankohtainen koska seiskan tuki loppuu eli todennäköisesti W10. Enkä oikein luota siihen että vaikka Movie Makerin saisi kymppiin niin se siinä toimisi kunnolla esim. päivitysten jälkeen. Ja eikö ole tietoturvariski käyttää nettiin kytketyssä koneessa ohjelmia joita ei enää tueta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska sitä ei ole olemassa koska ensin pitää tietää toimisiko "seiskakovalevy" uudessa koneessa ennen kuin uuden koneen rakentaa. Tästä uudesta koneesta olisi tullut videoeditorikone ja myös kuvankäsittelykone koska pidän tästä Picasa 3:sta jonka tuki siis loppui ajat sitten eikä todellakaan jaksaisi opetella toisen videoeditorin ja kuvankäsittelyohjelman käyttöä. Ja kun sitä ei kytketä nettiin niin eihän Microsoftin pitäisi tietää asiasta? Myönnän että nyt pitäisi olla aika syvällistä tietokoneiden tuntemista.
        Uusi nettiin kytkettävä kone tietysti kohta ajankohtainen koska seiskan tuki loppuu eli todennäköisesti W10. Enkä oikein luota siihen että vaikka Movie Makerin saisi kymppiin niin se siinä toimisi kunnolla esim. päivitysten jälkeen. Ja eikö ole tietoturvariski käyttää nettiin kytketyssä koneessa ohjelmia joita ei enää tueta?

        Picasa on aika kulahtanut ohjelma. Se vielä pakkaakin kuvat niin pieniksi että laatu kärsii entisestään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska sitä ei ole olemassa koska ensin pitää tietää toimisiko "seiskakovalevy" uudessa koneessa ennen kuin uuden koneen rakentaa. Tästä uudesta koneesta olisi tullut videoeditorikone ja myös kuvankäsittelykone koska pidän tästä Picasa 3:sta jonka tuki siis loppui ajat sitten eikä todellakaan jaksaisi opetella toisen videoeditorin ja kuvankäsittelyohjelman käyttöä. Ja kun sitä ei kytketä nettiin niin eihän Microsoftin pitäisi tietää asiasta? Myönnän että nyt pitäisi olla aika syvällistä tietokoneiden tuntemista.
        Uusi nettiin kytkettävä kone tietysti kohta ajankohtainen koska seiskan tuki loppuu eli todennäköisesti W10. Enkä oikein luota siihen että vaikka Movie Makerin saisi kymppiin niin se siinä toimisi kunnolla esim. päivitysten jälkeen. Ja eikö ole tietoturvariski käyttää nettiin kytketyssä koneessa ohjelmia joita ei enää tueta?

        Jos hankit uuden koneen tai vaikka rakennat sen komponenteista, siinä ei välttämättä ole juuri mitään mikä olisi Win 7:ssä tuettua, ei emon piirissarja, ei näytönohjain, ei äänipiiri...

        Joten unohda turha kiintolevyn siirtely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hankit uuden koneen tai vaikka rakennat sen komponenteista, siinä ei välttämättä ole juuri mitään mikä olisi Win 7:ssä tuettua, ei emon piirissarja, ei näytönohjain, ei äänipiiri...

        Joten unohda turha kiintolevyn siirtely.

        Ja jossain vaiheessa tulee kuitenkin vastaan se tilanne että on yksinkertaisesti joko pakko vaihtaa ohjelmaa tai lopettaa koko homma. Päivittämätön ohjelma kun ei ikuisesti tue uusia Windows versioita ja kun vanhoista kokeista alkaa aika jättämään..


      • Anonyymi

        Kuka tolsta käyttääm ei kukaan koska paljon parempia saa ilmaiseksi.


      • Anonyymi

        Saimaa josta levitetään valheita massa postituksena!


    • Anonyymi

      Windows 10:lle on saatavilla nykyään myös Openshot, perinteinen Linuxin ilmainen helppokäyttöinen videoeditori, mutta Moviemakeria monipuolisempi.

    • Anonyymi

      Eihän uudet kiintolevyt maksa paljon mitään, ja W7:aa saa nykyään parilla kympillä. Päivitys W10:iin toimii yhä, vaika sen piti loppua aikoja sitten.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe