Perhekoti Olliver

Anonyymi

Useita ketjuja hajallaan, nyt tähän uuteen kaikki jotka vielä haluavat puhua. Tämä asia viedään eteenpäin, siihen sadistiseen kohteluun ei silloin viranomaiset reagoinut, nyt on aika nousta rakkaat💖

9

2435

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se sulkemissyy olisi kiva kuulla myös?
      Vihaisena katsovat vastaan tullessaan, mutta en kyllä ole perillä asiasta🤔

• Anonyymi

Lehteen olisi varmasti paras. Ne muistot ei meiltä häviä ikinä ja kumpikin kehtaa kaiken väkivallan ja nöyryyttämisen jälkeen katsoa vihaisesti kun vastaan tulevat. Jos mitään paikkaa saa sitä juttua ottamaan, ni ihan varmasti useampi meistä uskaltaa puhua. Herrakin sanoi perseestä kommentteja kun olin 13v, selitti miten ruotsissa kävelee hyviä perseitä minihameissa ja pitäisi ottaa mallia niistä. Ei tuollaiset jutut unohdu koskaan lapsen mielestä. Likainen olo tuli aina, kun näki miten katsoo. Ne asiat täytyy saada selvitettyä, osa kuollut jo, heidänkin kunnian takia edesvastuuseen kumpikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lehteen olisi varmasti paras. Ne muistot ei meiltä häviä ikinä ja kumpikin kehtaa kaiken väkivallan ja nöyryyttämisen jälkeen katsoa vihaisesti kun vastaan tulevat. Jos mitään paikkaa saa sitä juttua ottamaan, ni ihan varmasti useampi meistä uskaltaa puhua. Herrakin sanoi perseestä kommentteja kun olin 13v, selitti miten ruotsissa kävelee hyviä perseitä minihameissa ja pitäisi ottaa mallia niistä. Ei tuollaiset jutut unohdu koskaan lapsen mielestä. Likainen olo tuli aina, kun näki miten katsoo. Ne asiat täytyy saada selvitettyä, osa kuollut jo, heidänkin kunnian takia edesvastuuseen kumpikin.

Kun aloitin 7 luokan, niin perhekoti olliverin eukko sanoi: "nyt haluan palkita sinua sen kunniaksi, kun aloitat yläkoulun, hankkimalla sinulle oikean puhelinliittymän".
        Minulla oli ennestään serkun ostama kännykkä ja prepaid, johon serkkuni latasi minulle välillä puheaikaa.
        Olin innoissani tuosta asiasta, ja eukko tosissaan hankki minulle puhelinliittymän. Kun uusi liittymä aktivoitiin niin selvisi, että jatkossa minun on aina tehtävä 3 euron tuntipalkallla töitä niin kauan, kunnes puhelinlasku on tehty tai puhelin otetaan takavarikkoon niin kauaksi aikaa, kun koko summa on tehty. Puhelinlaskuni olivat yleensä aina 21 euron luokkaa, eli silloin piti tehdä 7 tuntia töitä. Mutta joskus oli 25 euroa, niin sitten piti tehdä 8.
        "Sitten, kun sinä kasvat aikuiseksi, niin kukaan ei tule koskaan maksamaan laskuja puolestasi, siksi me halutaan, että opit siihen jo", perhekodin ukko ja akka sanoivat.
        Kerrankin itkin, kun minun piti lukea englannin kokeeseen, mutta oli pakko tehdä 3 euron töitä puhelinlaskun eteeen. Kitkin kukkapenkkiä englannin kirja maassa, jotta pystyn samalla lukemaan kokeeseen.

• Anonyymi

Toi on niin totta. Katsovat vihaisesti perään. Viimeksikin Kaisa sanoi Lasselle: Katso! Tuolla! On perkeleen.....

• Anonyymi

Se mitä itse olen kokenut kyseisessä paikassa on jotain sellaista mitä kenenkään ei pitäisi kokea ikinä.
      Muunmuassa henkistä- ja fyysistä väkivaltaa, kiristystä, lapsityövoimankäyttöä, jne. Jonka seurauksena paranneltiin monta vuotta postraumaattista stressitilaa.
      Kaikesta siitä jäi sellaiset henkiset arvet, jotka eivät koskaan häviä, olen vain oppinut elämään asian kanssa.
      Oma mielipiteeni on, että toivon että Ollikaiset eläisivät vähintään 100 vuotiaiksi, josta vähintään 20vuotta vanhainkotiin unohdettuina....
      T:Make

• Anonyymi

Edelleen lasten parissa työssä? Eläinrääkkäys(jossa lemmikki kuoli), väkivaltaa, henkistä kaltoinkohtelua ja vanhempien uhkailua rajoituksilla, eikä edelleenkään missään vastuussa? Meitä on monta, olkaa kiltit ja puhukaa jokainen. Millään muulla tämä asia ei selviä. Moni on selvinnyt jo täysikäiseksi, vaikka rikoksina olisi vanhentuneet, vastuu kärsimyksistä ei poistu. Entiset työntekijät tietääkseni lopunikää vaitiolovelvollisia, tuskin U, K ja V ainenkaan puhuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen lasten parissa työssä? Eläinrääkkäys(jossa lemmikki kuoli), väkivaltaa, henkistä kaltoinkohtelua ja vanhempien uhkailua rajoituksilla, eikä edelleenkään missään vastuussa? Meitä on monta, olkaa kiltit ja puhukaa jokainen. Millään muulla tämä asia ei selviä. Moni on selvinnyt jo täysikäiseksi, vaikka rikoksina olisi vanhentuneet, vastuu kärsimyksistä ei poistu. Entiset työntekijät tietääkseni lopunikää vaitiolovelvollisia, tuskin U, K ja V ainenkaan puhuu.

Olisiko aika tehdä jotain, että joutuvat vastuuseen !!!!

• Anonyymi

Heidät on pakko saada vastuuseen teoistaan !!!

• Anonyymi

Hei, olen Anna 25v. Olen itsekin ihmetellyt perheeni kanssa mihin tekstit ovat kadonneet.
      Kaisa on tosiaan isotätini ja olen todella pahoillani kaikille jotka kärsivät Perhekodissa.
      En tunne sukuani koska isäni (kaisan veljen poika) kärsi alkoholi ongelmista (ja varmaan vieläkin) ja meillä katkes välit lopullisesti kun olin 5v. Oli perhesuhde väkivaltaa, vauvana yksin jätetty kotiin isän vahtivuorolla (meni baariin juomaan). Nykyään hänellä on uusi perhe ja teini poika, heilläkään ei kovin vahvasti mene kun poika ollut huostaan otettuna muutaman kerran (jos mummon sanoihin on uskominen, koska hänen mielensä ja muistinsa on rapsiintunut.)

Sain tästä kaikesta tietää vasta aikuisena ja olen järkyttnyt ja pahoillani heille jotka ovat kärsineet ja heidän perheilleen. Minä olen luvannut itselleni jo nuorempana ja nyt teillekin että katkaisen tämän kierteen omalla kohdallani.
      En tiedä voinko vaikuttaa perhekodin toimintaan, mikäli sitä enään on.

Toivon kaikille rauhaa ja rakkautta.❤️ Olette rohkeita kun uskallatte nostaa näin raskaan asian pinnalle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      165
      4428
    2. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      26
      3203
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      138
      2721
    4. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      25
      2328
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      60
      2204
    6. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1918
    7. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      31
      1724
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      39
      1705
    9. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      64
      1320
    10. Murtautuminen uimahalliin

17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?
      Kiuruvesi
      34
      1181
    Aihe