Tiskikone Joululahjaksi

Anonyymi

Sain tiskikoneen tänä vuonna joululahjaksi enkä tiedä saako sitä asentaa noin vain vuokra-asuntoon.

Asun siis Espoon kaupungin vuokrataloissa ja rakas ystäväni kertoi tilanneensa minulle tiskikoneen, joka tulee joulun jälkeen.

Mitä minun siis pitäisi tehdä. Soittaa ja kysyä vuokranantajalta lupa vai jotain ihan muuta?

Saako yleensä vuokrataloon, jossa ei ole yleensä tiskikonetta niin asentaa sellaisen?

Kiitos, jos ymmärsit huuoleni.

4

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa kysyä isännöitsijältä, joka voi myös suositella soveliasta asennus- ja huoltoliikettä, koska vastuu- ja vakuutussyistä itse ei astianpesukonetta saa asentaa vuokra-asuntoon.

• Anonyymi

Onko aloittaja kysymässä täältä lupaa pesukoneen asennukseen?

• Anonyymi

Yleensä vuokratalofirmat vaatii asennuksen putkiliikkeen tekemänä, jolloin ne voi myöntää takuun asennukselle, jos liitos pettää joku yö. Yksityishenkilö vastaa vuototapauksissa omalla lompakollaan, eikä vakuutusyhtiöt ole kovin suopeita noissa tapauksissa. Kerrostalossa tulee vuodolle äkkiä 100 tonnia hintaa, jos kastelee pari alempaa kerrosta. Vakuutusyhtiö korvaa kyllä vahingon taloyhtiölle, mutta perivät jokaisen sentin korkoineen vahngon aiheuttajalta, jos kyseessä ei ole putkifirma.
      Jos sinulla ei ole riittävästi kokemusta pesukoneiden asennuksesta, en suosittele kokeilemaan onneasi siinä, äläkä anna myöskään humalaisen isäsi tehdä sitä hommaa, vaikka se kuinka vakuuttelee olevansa alan mestari.

• Anonyymi

Mä sain viimosen lomareissun mukana thaimaasta tiskikoneen ei sitä tarvii asentaa riittää kun sille osoittaa sormella tiskikasan.

Tykkään että oli elämän paras ostos vaikka tuo sormus maksoikin 45,00 €. Googlella käännin sen puheet lupas noukkia puolukat ensi syksynäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      112
      1299
    2. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      59
      1283
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1070
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      955
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      823
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      114
      814
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      15
      762
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      742
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      629
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      623
    Aihe