Jouluaaton ajelut

Anonyymi

Kävelinpä illalla vanhusten luona ja olin palaamassa kotiin, niin olin vähällä jäädä autojen yliajamaksi. Olin ehtinyt jo ajatella, että nyt on tiet liukastuneet pikkupakkasesta, parasta palata päätietä pitkin kotiin, koska pelkään niitä päättömiä autoilijoita Orimäentie Kuhmontie - välillä. Läheltäpiti-tilanteita ollut ennenkin, ojaan hyppäämällä kerran pelastuin risteyksessä. Onneksi on vielä ollut nopeat refleksit.
Nyt en ehtinyt ajatusta pidemmälle, kun autot sujahtivat kerrostalojen paikkeilla risteyksessä kohden. Siinä oli kerros pehmennyttä lunta, missä pyöräytettiin auto lähes ympäri ja kaarrettiin mutkassa nenän edestä, kaksi autoa ihan peräkkäin. Lähellä oli autojen törmäys toisiinsa. Eivät varmaan edes nähneet minua. Meno jatkui päätielle moottorit ulvoen.
Vuosia on saanut liukkailla pelätä tuota. Ehkä pitää taas kolahtaa kunnolla, että on muutama kuukausi rauhallisempaa. Pimeässä ei rekistereitä ehtinyt näkemään. Turvatonta kävellä kylillä ilta-aikaan.

11

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksi kaaharien auto vaalea ja pieni. Rekisterinumero ilmoitettu poliisille. Että tiedossa on.
      Peräkammarien pojat kuvittelee olevansa isojakin rallitähtiä.

    • Anonyymi

      Konnevesi siitä tunnettu,että aikamiespojat asuu kotonaan peräkammarissa. Isukki ja äitee vielä maksaa kylärallin. Katsokaa jo peiliin,itse aiheutatte ongelmanne. Muualla lapset lähtee paljon nuorempana itse elämään elämää ja maksamaan menonsa.

      • Anonyymi

        Eipä ne täälläkään kaikkien pojat asu peräkammareissa, joten voi olla, että muutaman paikoilleen jämähtäneen takia kärsii koko kylä. Eipä yleistetä. Ei auta peiliinkatsominen jos joku vähäjärkinen ajaa yli, ei ongelma sillä asetu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ne täälläkään kaikkien pojat asu peräkammareissa, joten voi olla, että muutaman paikoilleen jämähtäneen takia kärsii koko kylä. Eipä yleistetä. Ei auta peiliinkatsominen jos joku vähäjärkinen ajaa yli, ei ongelma sillä asetu.

        Pitäiskö nuorien sitten lähtee jyväskylän keskustaan vetämään rallia? Missä meidän "ajorata" on mikä piti tulla 10v sitten jos vituttaa auto rallit pikkukylässä muuttakaan sitten isompaan. Herran jestas eiköhän niillä teineillä silmätkin ole päässä että osaa muita varoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö nuorien sitten lähtee jyväskylän keskustaan vetämään rallia? Missä meidän "ajorata" on mikä piti tulla 10v sitten jos vituttaa auto rallit pikkukylässä muuttakaan sitten isompaan. Herran jestas eiköhän niillä teineillä silmätkin ole päässä että osaa muita varoa.

        No nythän on lippispojulla asenne kohdillaan..😂
        Jos kotona ei oo opetettu mitään tapoja niin kirjoitustapa ja asenne on tuo edellinen kommentoija.
        Kannattais opiskella muutakin kun sitä auton madallusta..🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nythän on lippispojulla asenne kohdillaan..😂
        Jos kotona ei oo opetettu mitään tapoja niin kirjoitustapa ja asenne on tuo edellinen kommentoija.
        Kannattais opiskella muutakin kun sitä auton madallusta..🤣

        Jauhakaa te sontaa täällä ja antakaa nuorten ajella. Silloin kummatkin saa tehdä sitä minkä parhaiten osaavat😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jauhakaa te sontaa täällä ja antakaa nuorten ajella. Silloin kummatkin saa tehdä sitä minkä parhaiten osaavat😉

        Joka talvi sataa taivaalta voimaan mersun takapyörään, näin ollut ha näin tulee aina olemaan. Pojille lisää bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö nuorien sitten lähtee jyväskylän keskustaan vetämään rallia? Missä meidän "ajorata" on mikä piti tulla 10v sitten jos vituttaa auto rallit pikkukylässä muuttakaan sitten isompaan. Herran jestas eiköhän niillä teineillä silmätkin ole päässä että osaa muita varoa.

        Siinäpä se, ettei silmät ole päässä eikä kaikki muukaan tarpeellinen, jos täytyy jalankulkijoita tuupata ojaan ja pelotella.
        Kyllä Jyväskylään kannattaa mennä harjoittelemaan kaupunkiajoa, siitä voi olla jopa hyötyä. Ja jos ei onnistu kaupunkiajo, niin siinä on lähempänä poliiseja opastamaan.
        Ymmärtäkää jo, etteivät yleiset tiet ole ralliajoa varten sen paremmin Konneveden taajamassa kuin kaupungissakaan.
        Kaikkea muutakin täältä puuttuu kuin rallirata, kaikkea kun ei voi saada. Moniin harrastuksiin täytyy lähteä vähän edemmäksi, miksei ralliajeluihinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö nuorien sitten lähtee jyväskylän keskustaan vetämään rallia? Missä meidän "ajorata" on mikä piti tulla 10v sitten jos vituttaa auto rallit pikkukylässä muuttakaan sitten isompaan. Herran jestas eiköhän niillä teineillä silmätkin ole päässä että osaa muita varoa.

        Kannattaisko näiden ns rallikuskien tehdä asialle jotakin saadakseen paikan ajaa ns rallia eikä odottaa että muut tekevät valmiiksi.
        Vai onko nämä niitä äidin ja iskän kullannnuppuja joiden mieltä ei saa pahoittaa ettei vaan tule elinikäisiä traumoja.
        Turha odottaa mitään sympatioita kun/jos joku ulkopuolinen/syytön joutuu uhriksi kuten jo kerran tänä vuonna 17-vuotiaalle kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisko näiden ns rallikuskien tehdä asialle jotakin saadakseen paikan ajaa ns rallia eikä odottaa että muut tekevät valmiiksi.
        Vai onko nämä niitä äidin ja iskän kullannnuppuja joiden mieltä ei saa pahoittaa ettei vaan tule elinikäisiä traumoja.
        Turha odottaa mitään sympatioita kun/jos joku ulkopuolinen/syytön joutuu uhriksi kuten jo kerran tänä vuonna 17-vuotiaalle kävi.

        Siitä se vasta ruiskutus ja valitusten tehtailu alkaa, kun joku hakee lupaa johonkin ajoradan tekoon? Täälläkin on ollut monta keskustelua aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisko näiden ns rallikuskien tehdä asialle jotakin saadakseen paikan ajaa ns rallia eikä odottaa että muut tekevät valmiiksi.
        Vai onko nämä niitä äidin ja iskän kullannnuppuja joiden mieltä ei saa pahoittaa ettei vaan tule elinikäisiä traumoja.
        Turha odottaa mitään sympatioita kun/jos joku ulkopuolinen/syytön joutuu uhriksi kuten jo kerran tänä vuonna 17-vuotiaalle kävi.

        Vieläkö nää hänniskylän tulevaisuuden toivot asuvat siellä..joutaisivat muuttaa kun kyläkunta on kyllästynyt poppooseen..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe