Tietysti, sillä sehän Volkswagen

Anonyymi

Volkswagen rakentaa ID.3: ta huolimatta suurista ohjelmisto-ongelmista

https://ww.electrek.co/2019/12/19/volkswagen-id3-has-massive-software-problems-as-company-begins-year-of-ev-introductions/

https://insideevs.com/news/389129/volkswagen-id3-massive-software-problems/

59

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VW ei pelkästään valmista keskeneräisiä autoja, vaan se myös ennakkooon myy niitä, peräti 30 tuhatta autoa myyty ennakkoon sitovilla tilauksilla, vaikka auton suunnittelu ei ollut valmis, VW ei ei edes tiennyt saako se autoja ikinä valmiiksi, sillä ei ole hallussaan sitä teknologiaa jolla autot saadaan toimimaan, täten voidaan puhua jopa petoksesta.

      Yleensä ennakkomyynnillä haetaan rahoitusta toiminnalle, niin nytkin 1000 x 30 000 = 30 000 000 = 30 miljoonaa euroa, tuollaisella rahalla luulisi jo softaa syntyvän, mutta koska kyseinen softa on erityisen monimutkainen ei Volkswagen ole kyennyt toimivaa softaa kehittämään. Tesla on jo aikaa sitten todennut, että perinteiset autonvalmistajat eivät kykene toteuttamaan vastaa teknologiaa / softaa kuin he, nyt nähtiin että Tesla on kehittänyt jotain ainutlaatuista johon VW ei pysty.

      VW:n tarkoitus oli valmistaa maailman edullisin sähköauto Golf luokkaan, nyt näyttäisi että siitä tulee maailman kallein ainakin valmistajalle itselleen.

      Seuraava askel on famarimallinen sähköauto josta on julkaistu jo piirroksia, odotamme koska K-Auto alkaa myymään niitäkin ennakkoon, jotta softakehitys saa lisää rahaa kun ID.3 rahat on jo syöty.

      Teslan tappaja teki itsemurhan...

    • Anonyymi

      Vastasit sitten itsellesi.
      Oikaistaas pari räikeintä valhetta.
      ID.3:n tilaaminen on mahdollista vasta keväällä. Nyt autoja on ennakkovarattu ja ennakkovarauksen voi perua ja VW maksaa koko ennakkovaraussumman takaisin.
      https://www.volkswagen.fi/fi/tarjoukset-ja-tuotteet/auton-valinta/id3-ennakkovaraus.html

      ID.3:n toimitukset on alusta asti suunnteltu alkavan kesä-heinäkuussa 2020. Siihen ei ole tullut mitään muutosta. VW halusi rakentaa 30.000 ID.3:sta varastoon ja aloittaa toimitukset niin että on mitä toimittaa. Se ei myöskään ota tilauksia vastaan ennen kuin 3-4 kk ennen toimitusten alkamista. Tällä haluttiin välttää Teslan ongelmat ihmisten roikottamisesta pitkään tilausjonossa ilman kykyä toimittaa autoja. Siihen hintaveivaukset päälle niin ei ihme että ihmisiä vituttaa.

      • Anonyymi

        Kyllä käy VW ongelmst hermon päälle, edes Jouluna ei rauhaa saa ongelmien ksnssa painivat vätykset :)

        VW säilöö saksassa ulkovarastossa vuoden ajan noita viallisia muka sähöautoja, sitten se toimittaa nuo 45 tonnia maksaneet autot tuliterinä ennakkotilaakille mikäli softa joskus valmistuu.

        Teslalla ongelma toimituksissa liittyi siihen, että autoja tilattiin enemmän kuin ehtivät valmistaa, suosio oli niin kova ja tuo oli peökästään positiivinen ongelma.


    • Anonyymi

      Eihän Tohjoloorakaan saa koskaan autojaan valmiiksi tehtaalta lähtiessä, vaan satoja tuhansia omistajia kiusataan takaisinkutsuilla.

      • Anonyymi

        Miten Toyota liittyy VW:n ohjelmisto-ongelmiin?


      • Anonyymi

        Juu, Toyotat on muutenkin puolivalmisteita, puuttuu äänieristys ja ruostesuojaus.

        "Markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, Toyotat on muutenkin puolivalmisteita, puuttuu äänieristys ja ruostesuojaus.

        "Markkinat"

        Mutta miten Toyota liittyy VW:n ohjelmisto-ongelmiin? Et vastannut kysymykseeni.


      • Anonyymi

        Olipahan vain vastaus väitteeseen, jossa aloittaja kirjoitti että VW valmistaa keskeneräisiä autoja.


    • Anonyymi

      Mitä, säilötäänkö ihan uusia ID.3 ennakkotilattuja 45 tomnia maksaneita erikoismalleja saksassa vuoden ajan ulkovarastossa ja sitten toimitetaan ihan uusina asiakkaille mikäli saavat massiiviset softaongelmat rstkaistua? Jos softaongelmaa ei kyetä ratkaisemaan niin myykö VW silti nuo vialliset autot vai meneekö ne suoraan ulkovarastosta paaliin? Tietääkö K-Auto mitään huohottimista, huohottaako sähköautot?

      • Anonyymi

        ID.3:n valmistus alkoi noin kuukausi sitten ja toimitukset alkavat kesäkuussa. Siinä on maksimmissaan seitsemän kuukauden varastointi.
        Mielenkiintoinen ratkaisu Volsulta ja siihen on osaltaan vaikuttanut muuttuneet päästövaatimukset. Sähköautot kannattaa myydä vasta vuoden 2020 puolella.

        VW ei vielä edes ota vastaan tilauksia vaan ID.3 voi ostaa vasta maalis-huhtikuussa. Tällä halutaan välttää Teslan tilanne jossa tietämättömyys toimituskyvystä haittaa kauppaa. VW:llä kuusi kuukautta tuotannossa ollut tehdas jonka toimituskyky on kokemuspohjaisesti tiedossa ja lisäksi 20.000-30.000 autoa valmiina sillä hetkellä kun se alkaa ottamaan tilauksia vastaan.

        VW:llä on vakavaraisena jättiyhtiönä varaa tehdä noin. Tappiollinen pikkuyritys Tesla on joutunut haalimaan kaikki saatavilla olevat rahat ja on siksi ottanut kaikki ennakkotilaukset mitä on saanut. Vaikka ei ole ollut tietoa mitä pytyy toimittamaan. Ei ideaalitilanne asiakkaalle.


    • Anonyymi

      Toyotan ja Volkswagenin ero on siinä, etää Volkswagen testaa autojaan viisi kuukautta ja Toyota viisi vuotta. Esim. Toyota julkaisi kuvia pistokkeesta ladattavasta hybridistä vuonna 2007 ja päästi auton markkinoille vasta keväällä 2012. Chevrolet ehti ruiskaista Volt-paskansa Amerikan markkinoille ennen tuota kun piti saada auto ennen Toyotaa myyntiin, vaikka keskeneräisenä. Euroopan markkinoille Toyotan ladattava tuli ensimmäisenä.

      Ei ihme, että sanat Toyota ja luotettavuus ovat kaikkialla maailmassa synonyymejä.

      • Anonyymi

        Unohdit taas ne satojen tuhansien autojen takaisinkutsut. Muka viisi vuotta testataan, ja sitten kun tehdas suoltaa niitä asiakkaille, niin vuoden sisällä kutsutaan jo korjaukseen. Oho, tulipas tehtyä sutta ja sekundaa, sori siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit taas ne satojen tuhansien autojen takaisinkutsut. Muka viisi vuotta testataan, ja sitten kun tehdas suoltaa niitä asiakkaille, niin vuoden sisällä kutsutaan jo korjaukseen. Oho, tulipas tehtyä sutta ja sekundaa, sori siitä.

        Niin, Vokswagen ei kutsu koskaan takaisin autojaan ellei sitä erikseen määrätä se tekemään. Toyota kutsuu Suomessakin autojaan takaisin niin se ilmoittaa Taficomille kutsuvansa. Traficomin on määrättävä Volkswagen kutsumaan takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Vokswagen ei kutsu koskaan takaisin autojaan ellei sitä erikseen määrätä se tekemään. Toyota kutsuu Suomessakin autojaan takaisin niin se ilmoittaa Taficomille kutsuvansa. Traficomin on määrättävä Volkswagen kutsumaan takaisin.

        Luepa tojohönö läksysi uudestaan ennenkuin alat luennoimaan takaisikutsuista! Aloita vaikka tuosta:
        https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/takaisinkutsukampanja-ohjeet


    • Anonyymi

      "Toyotan ja Volkswagenin ero on siinä, etää Volkswagen testaa autojaan viisi kuukautta ja Toyota viisi vuotta. Esim. Toyota julkaisi kuvia pistokkeesta ladattavasta hybridistä vuonna 2007 ja päästi auton markkinoille vasta keväällä 2012."

      Tuota kutsutaan osaamattoman nyhväämiseksi.

      • Anonyymi

        Sinä kutsut sitä siksi. Ei kukaan muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kutsut sitä siksi. Ei kukaan muu.

        Juttelin asiasta Harrin kanssa. Myös Harri kutsui Toyotan touhua osaamattoman nyhväämiseksi. Tuolla tavalla Toyota pystyy tarjoamaan asiakkailleen vain vuosikausia vanhaa teknologiaa.


    • Anonyymi

      Volkswagen siis huijasi ennakkotilaajilta rahat, nyt se yrittää keksiä selityksiä kuinka voisi pitää rahat itsellään vaikka asiakkaat jäi ilman autoja, keräs kuitenkin 45 miljoonaa euroa jonka joka softafirma kääri liiveihinsä.

      No tyhmyydestä saa maksaa, mikä kiire oli tuollainen saada kun bensaa riittää ja paljon parempia autoja myydään paljon halvemmalla.

      • Anonyymi

        Miten tyhmä pitää olla että yrittää valehdella samasta asiasta kolmatta kertaa kun on jäänyt siitä jo kaksi kertaa kiinni? Tähänkin ketjuun on linkattu VWn ehdot ennakkovaraukselle ja selitetty että ID.3 ei voi vielä ennakkotilata. Se on mahdollista vasta maaliskuussa.
        Mikä vika sussa on kun on pakko valehdella vaikka tiedät että jäät kiinni? Vai oletko niin tyhmä ettet ymmärrä mikä ero on varauksella ja tilauksella?

        "Ennakkovarauksen peruuttaminen

        Asiakas voi peruuttaa ennakkovarauksen milloin tahansa, jolloin asiakkaalle palautetaan ennakkovarausmaksu kokonaisuudessaan. K Auto palauttaa ennakkovarausmaksun asiakkaalle 21 päivän kuluessa siitä, kun K-Auto on saanut tiedon peruutuksesta. Peruutusmaksu palautetaan samalle luottokortille, josta maksu on tehty."


    • Anonyymi

      Ennakkovaraus oli sitova, näin lukee sopimusehdoissa, pakko vaan odottaa ja kärvistellä ja kulkea bussilla töihin.

      • Anonyymi

        Että osaa olla typerä jankkaaja
        Etkö näe tuohon yläpuolelle lainattua tekstiä peruutusmahdollisuudesta?
        Tässä se uudestaan:
        "Ennakkovarauksen peruuttaminen

        Asiakas voi peruuttaa ennakkovarauksen milloin tahansa, jolloin asiakkaalle palautetaan ennakkovarausmaksu kokonaisuudessaan. K Auto palauttaa ennakkovarausmaksun asiakkaalle 21 päivän kuluessa siitä, kun K-Auto on saanut tiedon peruutuksesta. Peruutusmaksu palautetaan samalle luottokortille, josta maksu on tehty."


    • Anonyymi

      ID.3:n suosio on ollut suurta ja Suomen kiintiö First Editionista varattiin loppuun samantien ja nyt varataan vuoden 2020 loppuvuoden tuotantoa. Zwickaun tehdas puskee ID.3sia ulos minkä ehtii ja kuusi muuta tehdasta on työn alla. Lisäksi Eurooppaan rakennetaan jättimäinen akkutehdas. VW on sähköautojen ykkönen 2023.

      "ID.3 1ST -erikoismallin kiintiö varattu täyteen
      Ensimmäisten ID.3 1ST -erikoismallien Suomen kiintiö on jo varattu täyteen. Jatkamme kuitenkin ID.3 -mallien ennakkovarauksien vastaanottoa. Mitä aikaisemmin teet varauksen, sen aikaisemmin varmistat autosi tuotantopaikan vuoden 2020 jälkimmäisen vuosipuoliskon tuotannosta."

      • Anonyymi

        Miksi pitää maksaa jotain etukäteen saamatta mitään muuta kuin tyhjiä lupauksia? Tyyli sopii huijaavalle konsernille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää maksaa jotain etukäteen saamatta mitään muuta kuin tyhjiä lupauksia? Tyyli sopii huijaavalle konsernille.

        Toyotasta ei ennakkoon tarvikkeet maksaa yhtään mitään. On se niin vakavarainen.
        Onko huijaussanktiot syönyt jo kaikki vw:n kehitysrahat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotasta ei ennakkoon tarvikkeet maksaa yhtään mitään. On se niin vakavarainen.
        Onko huijaussanktiot syönyt jo kaikki vw:n kehitysrahat?

        Toyotasta ei voi maksaa ennakkoon mitään koska niitä seisoo liikkeiden pihassa myymättöminä. Siitä saa ottaa heti mukaan jos kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotasta ei voi maksaa ennakkoon mitään koska niitä seisoo liikkeiden pihassa myymättöminä. Siitä saa ottaa heti mukaan jos kelpaa.

        Aika hyvin ovat kelvanneet, paljon paremmin kuin vikaiset waakenit. Kuka täyspäinen nyt
        törkeästä petoksesta kärähtäneelle alkaisi maksamaan mitään ennakkoa?


    • Anonyymi

      K-Auto: ei kannata selitellä mitään, jengiä on huijattu, teidät pitäis laittaa syytteeseen huijauksesta, myitte porukalle sellasta mikä ei ole edes teoriassa mahdollista VW konsermille, sen aivot ei pärjää Teslan älyköille neroille, Tesla palkkas jo aikaa sittem kaikkein fiksuimmat, VW tyhmimmät koska olivat halpoja.

      • Anonyymi

        Omituinen höpöttäjä. Jutuissa ei järjen häivää.


    • Anonyymi

      Voi voi ku ei trolli kestä totuutta. Lues tästä miten näitä markkinoitiin, jo kesäkuussa 2019 lyöty nimeä paperiin ja autot piti saada kesällä 2020, nyt puoli vuotta myöhemmin ei ole tietoa milloin autot edes valmistuu kun softaa ei osata tehdä vaikka luultiin. Tilaus oli silloin sitova, tuskin voi perua enää. Varmaan jonku oikeusprosessin voisi nostaa mutta kun on nimet paperissa ja kaikkea.

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8390a5bc-e483-474b-9c86-69170f622265

      Näin näitä myytiin ja varmasti on soppari vaikea purkaa jos siellä lukee että on sitova, uudet ennakkotilaukset onkin sitten eri juttu. Tämä koski 30 tuhattu erikoimallia joiden hinta 45 tuhatta per auto.

      "Sitovat ennakkotilaukset alkavat syksyllä Frankfurtin autonäyttelyn jälkeen ja silloin voi alkaa tilata myös myös muita ID.3 autoja, jos hintoja on saatu neuvoteltua siihen mennessä.

      Ensimmäiset tilaajat saavat autonsa ajoon kesällä 2020."

      K-Auto on harhaanjohtaja, Toyota on markkinajohtaja!!! Siinä se ero!!!

    • Anonyymi

      Tuon huvikseen inttäjän tunnistaa tyylistään helposti. On siinä kaverilla huvit.
      No, mulla on aikaa ja saan myös jonkinmoista henkistä tyydytystä toopen nöyryyttämisestä faktoilla.

      • Anonyymi

        Te ootte ite muuttanu käytäntöö kun tehdas kertoi ettei autot ikinä valmistu, raha teille kyllä kelpaa jo etukäteen.

        Älkää kukaan vaan ostako noita VW romuja, Tesla tarjoo valmiita autoja suoraan liikkeestä pääsee jo koeajamaan.


    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8390a5bc-e483-474b-9c86-69170f622265

      Näin näitä myytiin ja varmasti on soppari vaikea purkaa jos siellä lukee että on sitova, uudet ennakkotilaukset onkin sitten eri juttu. Tämä koski 30 tuhattu erikoimallia joiden hinta 45 tuhatta per auto.

      "Sitovat ennakkotilaukset alkavat syksyllä Frankfurtin autonäyttelyn jälkeen ja silloin voi alkaa tilata myös myös muita ID.3 autoja, jos hintoja on saatu neuvoteltua siihen mennessä.

      Ensimmäiset tilaajat saavat autonsa ajoon kesällä 2020."

      • Anonyymi

        Ei taada saada kesällä autoa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tuollaisia sitovia tilauksia ei voi viellä tehdä missään. Tuossa artikkelissa on virhe.
        Ennakkotilauksia ei voi vielä tehdä ja tyhmempikin ymmärtää että ennakkotilauksen tekemiseen tarvitaan se että auto hinnoitellaan. VW ei ole vielä hinnoitellut ID.3:a. Kerro jos löydät jostain VW:n sivuilta hinnan ID.3:lle.
        Säästän sinulta selaamisen vaivan kun kerron ettet löydä mistään koska hintaa ei vielä ole.

        Toopea on hauska nöyryyttää faktoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taada saada kesällä autoa?

        K Auton väki katselee tyytyväisenä kun täällä lietsotaan ID.3-hystieraa jossa pohditaan kuinka kauan kestää kun sellaisen saa.
        Varauskirjat kiittää kun ID.3 harkitseville paukutetaan täällä joka päivä kuinka nopeat syövät hitaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti saada jo keväällä tilata, miksi pystyy jo nyt tilata?

        Hieman K-Auton paskapuhetta
        http://www.kolumbus.fi/keni1/ID3_asiakaskirje_nyt.jpg

        Rumpujarruilla varustettu ID.3, tiedoksi tilaajille
        http://www.kolumbus.fi/keni1/jarrut_pettaa.jpg

        "Piti saada jo keväällä tilata, miksi pystyy jo nyt tilata?"

        Ei pysty tilaamaan. Voi vain ennakkovarata.

        https://www.volkswagen.fi/fi/tarjoukset-ja-tuotteet/auton-valinta/id3-ennakkovaraus.html

        Tästä tulee melkoinen K Auton mainosketju kun näihin toopen höpötyksiin joutuu vastaamaan aina linkillä ID.3:n ennakkovaraussivuille.
        Jos linkkiä olisi tyrkytetty mainosmielessä niin se näyttäisi tökeröltä. Nyt se näyttää luonnolliselta koska linkin avulla vain oikaistaan virheellisiä väittämiä.
        K Auto kiittää näkyvyydestä ja siitä että varaussivun linkki pidetään etusivulla joka päivä.


      • Anonyymi

        Ja jokainen sun vittuilukerta pitää linkkiä ID.3:n varaussivuille ylimpänä etusivulla. Kenenkähän laariin se sataa?


    • Anonyymi

      ID.3 softaongelmaa ei pystytä ratkaisemaan, kaikki tilaukset on peruttu uusia tilsiksia ei oteta vastaan

      t. K- Auton väki

      Ps. ostakaa Toyota

    • Anonyymi

      K-Auto on ihan paniikissa, Traficom harkitsee jo VW sähköautojem täyskieltoa koska softat viallisia, paaliin menee kaikki eGolfitkin

    • Anonyymi

      "Näin näitä myytiin ja varmasti on soppari vaikea purkaa jos siellä lukee että on sitova, uudet ennakkotilaukset onkin sitten eri juttu. Tämä koski 30 tuhattu erikoimallia joiden hinta 45 tuhatta per auto."

      Yhtään ID.3:sta ei ole vielä myyty, vain varattu. Tuossa IL:n artikkelissakin vasta ennakoitiin myynnin alkamista. Kirjoitat täyttä potaskaa tuosta myymisestä.

      https://www.volkswagen.fi/fi/tarjoukset-ja-tuotteet/auton-valinta/id3-ennakkovaraus.html

      Lue tämän linkin takaa faktat mitä ID.3:n varaaminen tarkoittaa. Se ei ole sitova ja sen voi perua milloin vaan ja saa rahansa kokonaan takaisin.
      Ja kuten huomaat sivuilta, tilauksen tekeminen ei ole vielä mahdollista eikä ole koskaan ollutkaan.

    • Anonyymi

      Pitäis nähdä ne K-Auton tilauskirjat, ilman faktoja turha huudella netissä!

      K-Auto rypee todella syvällä ahdingossa, Kesko rahoittaa tappiollista toimintaa. siksi Lidl.

      • Anonyymi

        Kyllä, mitä enemmän K-Auto psnee hanttiin, sotä vakavampi todellinem tilanne on, paniikki on vallannut myös asiakkaat eikä uysia mäy missään. Toyotalle meni.


      • Anonyymi

        "Pitäis nähdä ne K-Auton tilauskirjat, ilman faktoja turha huudella netissä!"

        Varaustilanteesta VW toteaa virallisilla sivuillaan näin:
        "ID.3 1ST -erikoismallin kiintiö varattu täyteen
        Ensimmäisten ID.3 1ST -erikoismallien Suomen kiintiö on jo varattu täyteen. Jatkamme kuitenkin ID.3 -mallien ennakkovarauksien vastaanottoa. Mitä aikaisemmin teet varauksen, sen aikaisemmin varmistat autosi tuotantopaikan vuoden 2020 jälkimmäisen vuosipuoliskon tuotannosta."
        Tätä voi pitää faktana. VW:n kannalta tämä on ikävä asia kertoa koska tuossa kerrotaan että enää kesän autoja ei enää saa vaan pidemmälle menee. Tällainen viesti vähentää asiakkaiden kiinnostusta eikä VW julkaisisi tällaista jos 1ST olisi vielä varattavissa.

        Tässä ennakkovarausehdot kokonaan:
        Volkswagen ID.3 -täyssähköauton ennakkovarausehdot
        Näitä ehtoja sovelletaan asiakkaan K Auto Oy:ltä (”K-Auto”) tekemään Volkswagen ID.3 -täyssähköauton ennakkovaraukseen.

        Asiakas voi tehdä vain yhden ennakkovarauksen. Ennakkovaraus on henkilökohtainen, sitä ei voi tehdä toisen henkilön puolesta, eikä sitä voi siirtää toiselle henkilölle ilman K-Auton etukäteen antamaa kirjallista suostumusta.

        Lopullinen ennakkovarattava auto ja sen ominaisuudet

        Asiakas ymmärtää sen, että ennakkovarausten vastaanottamisen aloitushetkellä Volkswagenin ID.3 -täyssähköauto oli vasta konseptivaiheessa ja kaikki siitä annettava tieto oli viitteellistä. Nyt julkaistun Volkswagen ID.3 -mallin lopullinen ulkonäkö ja toimintamatka saattavat poiketa siitä, mitä niistä on kerrottu aiempien ennakkovarauksen tekemisen hetkellä. Näin ollen mikään ennakkovarauksen tekohetkellä autosta annettu tieto ei sido K-Autoa tai ostosopimuksen osapuolena jälleenmyyjäyritystä.

        Auton lopulliset ominaisuudet määräytyvät ja informoidaan asiakkaalle sen siirtyessä tuotantovaiheeseen. Asiakas on velvollinen tutustumaan auton lopullisiin ominaisuuksiin ennen ostosopimuksen tekemistä ja auto myydään asiakkaalle ostosopimuksessa sovituin ehdoin ja ominaisuuksin.

        Toimitusaika

        Kun Volkswagen ID.3 -täyssähköauton varsinainen myynti alkaa, ennakkovaraajaan ollaan yhteydessä ja hänelle annetaan mahdollisuus päättää kenen jälleenmyyjän kanssa haluaa edetä ostosopimuksen kanssa. .

        Ennakkovaraajiin ollaan yhteydessä sähköpostitse 2 viikkoa ennen kuin auton julkinen myynti alkaa. Sähköpostin lähetyksen jälkeen ennakkovaraajalla on kaksi viikkoa aikaa tehdä ostosopimus. Ostosopimukset syötetään tilausjärjestelmään siinä järjestyksessä, missä ennakkovaraukset on tehty. Jos ennakkovaraaja ei tee ostosopimusta 2 viikon kuluessa edellä mainitun sähköpostin lähetyksestä, ennakkovaraus raukeaa ja ennakkomaksu palautetaan 21 päivän kuluessa.

        Volkswagen ID.3 -täyssähköauton tuotanto on suunniteltu alkavan vuonna 2020.

        Ennakkovarausmaksu

        Asiakas lunastaa paikkansa ennakkovarausjonossa maksamalla K-Autolle 1.000,00 euron ennakkovarausmaksun. Ennakkovarausmaksu maksetaan luottokorttimaksuna.

        Kun ennakkovarausmaksu on maksettu asiakas saa K-Autolta kirjallisen vahvistuksen ennakkovarausmaksun maksamisesta.

        Ennakkomaksulle ei makseta korkoa.

        Ennakkovarauksen peruuttaminen

        Asiakas voi peruuttaa ennakkovarauksen milloin tahansa, jolloin asiakkaalle palautetaan ennakkovarausmaksu kokonaisuudessaan. K Auto palauttaa ennakkovarausmaksun asiakkaalle 21 päivän kuluessa siitä, kun K-Auto on saanut tiedon peruutuksesta. Peruutusmaksu palautetaan samalle luottokortille, josta maksu on tehty.

        Ennakkovarausmaksun peruuttaminen tulee tehdä kirjallisesti siten, että K-Auto voi varmistua peruutuksen tekijän henkilöllisyydestä. Peruutus voidaan tehdä sähköpostiosoitteessa [email protected].

        Lopullisen ostosopimuksen tekeminen ja hinta

        Ennakkovaraus ei ole Volkswagen ID.3 -täyssähköautoa koskeva ostosopimus, eikä siinä määritellä ostosopimuksen ehtoja. Ennakkovaraus ei sido kumpaakaan osapuolta ostosopimuksen tekemiseen. Asiakas tekee lopullisen ostosopimuksen valitsemansa jälleenmyyjäyrityksen kanssa. Asiakas voi valita jälleenmyyjäyrityksen Volkswagen ID.3 -täyssähköautoa myyvien jälleenmyyjäyritysten joukosta.

        Kun asiakas tekee ostosopimuksen Volkswagen ID.3:sta, asiakkaan tekemä ennakkovarausmaksu vähennetään kokonaisuudessaan ostettavan auton myyntihinnasta.

        Auton lopullinen hinta määräytyy ostosopimuksessa.

        Lisätietoja

        Ennakkovaraukseen liittyvien henkilötietojen tallentaminen

        Asiakkaan ennakkovarauksen tekemiseksi antamat henkilötiedot tallennetaan K Auto Oy:n asiakkuudenhallintajärjestelmään.


    • Anonyymi

      aika hiljasta hiljasta tuli, sen perusteella ID.3 varauksia/tilauksia ei enää ole yhtään, se onkin fiksua, sillä jo valmistuneet keskeneräiset softavikaiset autot on varastoitu isolle saksalaiselle mutaiselle parkkialueelle ensi syksyyn ja jopa sitä pidemmäksi aikaa, softaongelma ei ole bugi vaan VW konsermilta puuttuu kokonaan ohjelmakoodi EV laitteiden ohjaukseen, ilman sitä autoja ei voi toimittaa asiakkaille. Toistaiseksi vain Tesla ja Jaguar hallitsevat tuon teknologian, liian monimutkaista yksinkertaosille VW insinööreille jotka pulaa vielä öljypolttimien aikakaudella. K-Auto väittää että ongelma liittyy huohottimeen, sähkömoottorot ei kuulemma huohotu tarpeeksi.

    • Anonyymi

      "VW konsermilta puuttuu kokonaan ohjelmakoodi EV laitteiden ohjaukseen, ilman sitä autoja ei voi toimittaa asiakkaille. "

      Olisikohan noin? Miten on mahdollista että liikenteessä on ollut jo monia vuosia kymmeniä tuhansia VW EV-autoja jos VW:llä ei ole osaamista EV-koodaamiseen?

      Taidat vain kalastella vastauksia yksinäisyyteesi näillä päättömillä jutuillasi.

      • Anonyymi

        Meneekö jo hermoon? Ottaako ohimoon nuin kovin, voi voi

        Varaus: Varaus ei vielä sido mihinkään.
        Tilaaminen: Kyseessä on etäkauppa ja siihen pätevät etäkaupan säännöt. Voihan se olla että Kesko ei sitä vielä tajua mutta näinhän se on.

        Veikkaan että tappelutta ei tule menemään jos haluaa palauttaa toimitetun auton etäkauppaehdoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneekö jo hermoon? Ottaako ohimoon nuin kovin, voi voi

        Varaus: Varaus ei vielä sido mihinkään.
        Tilaaminen: Kyseessä on etäkauppa ja siihen pätevät etäkaupan säännöt. Voihan se olla että Kesko ei sitä vielä tajua mutta näinhän se on.

        Veikkaan että tappelutta ei tule menemään jos haluaa palauttaa toimitetun auton etäkauppaehdoin.

        Montako on tilattu, täysistä tilauskirjoista on kehuskeltu niin faktat nyt tiskiin K-Auto!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako on tilattu, täysistä tilauskirjoista on kehuskeltu niin faktat nyt tiskiin K-Auto!!!

        Kyllä olen luojaani kiittänyt kun vikavaagenilta on minua varjellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako on tilattu, täysistä tilauskirjoista on kehuskeltu niin faktat nyt tiskiin K-Auto!!!

        Fakta on hyvin yksinkertainen. Yhtään tilausta ei ole tehty koska VW avaa ennakkotilausmahdollisuuden vasta keväällä 2020.
        Ennakkovarauksien suhteen tilanne on se että kaikki vuoden 2020 Suomen kiintiön autot on varattu.
        Kaksi eri asiaa mutta molemmat kertovat että VW on sähköautojen kuningas. Kuningas laatii pelin säännöt.


    • Anonyymi

      Kerää kuulemma rahaa 30 miljardin suuruisten päästökorvausten maksamiseen lupaamalla ja myymällä täysiksi susiksi osoittautuneita sähköautoja.

      • Anonyymi

        Jaahas. Seniilin paluu.
        Muistatko edes viiden minuutin päästä mitä olet kirjoittanut? Täysin omassa todellisuudessa joka unohtuu kuin kultakalalta.


    • Anonyymi

      Karseen näköinen härpäke, sisätilat muoviset ja kuin leluautosta! Tähän asti vikawaagenin ostajat on kehuneet aina sisustuksen laatuvaikutelmalla, no nyt sitäkään ei voi kehua. Kaikkea paskaa ne pöljät odottavat ja jonottavat.

    • Anonyymi

      Tiedättekö mitä ne ID.3 volsut on. Ne on on niitä paskoja eGolfeja uuden Golfin facelift kuorissa. VW toivoo, että jonakin päivänä se pystyy päivittää noihin kunnon patterit ja toimivan softan. Heillä ei siis ole mitään konkreettista ratkaisua edes olemassa, jo 2019 toukokuusta alkaen on voinut varata auton jota ei ole edes olemassa. Miten epätoivoisia VW asiakkaat oikein ovat?

      • Anonyymi

        Jep ja nyt sakemmanni kusetti lisää: kuulemma nyt vasta paljastivat ennakkotilaajille ja muille kuolaajille että jos ottaa tehokkaimmalla akulla (range 550 km) niin takapenkki onkin 2 hengelle eli 4 hlön kärry. VW hallitsee kusetuksen!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe