Oletko hyvä matematiikassa?

Anonyymi

Jos ei osaa, ei osaa, vaikeuksia tiedossa.

47

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lienee yhtä vaikea oppia matikkaa kummemmin kuin musikaaliseksi ellei ole musikaalinen.

      • Kerran sain katiskasta 2 pitkää matikkaa - tai 3. , kun tuo lasku juttu ei ole niin hyvä.


    • Anonyymi

      Uutinen on merkittävä kouluikäiselle ja heitä koskeekin.
      Palsta on väärä.

    • Anonyymi

      En ollut, enkä ole hyvä matikassa, mutta talouden osaan hoitaa. Tiedän montakin, jotka ovat tosi hyviä matikassa ja laskuissa yleensäkin, mutta talouttaan eivät osaa hoitaa. Teoria ja käytäntö on tässäkin tapauksessa aivan eri asia.

      • Anonyymi

        Matikka on muutakin kuin yhteen- ja vähennyslaskua. Se, että ei osaa taloutta hoitaa voi johtua mm. Siitä että on liian agressiivinen ja hölmö ottamaan riskiä, yrittäjän taas pitäisi ottaa riskiä, toimia lakien puitteissa ja ennakoida tilanne ja haistaa maailman heikot signaalit, mutta silti sattuma voi viedä kaiken.


    • Anonyymi

      Matemaattisten kykyjen perusteella ihmiset voidaan jakaa kolmeen ryhmään.
      Niihin jotka osaavat matematiikkaa sekä niihin tolloihin jotka eivät osaa.

      • Anonyymi

        ....Ja huumorintajuttomiin.....


      • Anonyymi

        Aika hyvin kiteytit.
        Nyt, kun ajattelen, harmittaa, etten valinnut pitkää matikkaa. Reaaliaineet olivat tyydyttävää tasoa, mutta matikka kiehtoi. Kirjoitin vain keskipitkän ja sen pituinen se. Osasin laskea jo ennen kuin menin kansakouluun. Isä opetti. Numerot. Jees.
        Lapseni laskeskelin kirjansa tehtäviä pitkälle etiäpäin, kunnes ala-asteenopettaja kielsi.
        Hänelle taas opetti perhepäivähoidossa ollut vähän vanhempi lapsi.
        Kärpäsiä voi saada eri tavoin. Kait jokin yhteys musiikkiinkin on, sillä se tuli harrastuksena ja opintoina mukaan jo varhain. Puhtaasti soitettu tai laulettu kappale on mannaa korville, jos ei nyt enää niin ite.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....Ja huumorintajuttomiin.....

        Matikka on hyvä kala.
        Matikkakoira vainuaa kalat.
        On yhteensä 2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matikka on hyvä kala.
        Matikkakoira vainuaa kalat.
        On yhteensä 2

        Hyvä on. Matikkaa voi muhentaa. Kermaa. Nam.
        Beng


      • Anonyymi

        Olet matemaattinen nero.

        Onnitteluni siitä pienen hymyn kera!

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet matemaattinen nero.

        Onnitteluni siitä pienen hymyn kera!

        kylmätotuus

        Narsisti-kaverusten keskinäisen kehumisen kerho on taas kokoontunut.
        (ei me muut huomata. älkää huoliko)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti-kaverusten keskinäisen kehumisen kerho on taas kokoontunut.
        (ei me muut huomata. älkää huoliko)

        Made in Savo. Miksi Kalpa häviää suurinumeroisesti? Toistuvasti. Matemaattisesti ajatellen jää vie Mestikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti-kaverusten keskinäisen kehumisen kerho on taas kokoontunut.
        (ei me muut huomata. älkää huoliko)

        Ja ketut.
        Pihlajanmarjoja.🐜


    • Anonyymi

      Ei ole haitta olla nero matematiikassa, se voi nuorena määrätä uravalintaa ja edistää elämää,
      mutta tavalliselle iäkkäälle on hyvä kunhan osaa suhteuttaa tulot ja menot.

      • Anonyymi

        Aloitus olikin varoittava; ”jos ei osaa on vaikeuksia tiedossa”. Mitä ne vaikeudet sitten ovat, kun matikkaa en osaa, mutta varallisuutta osaan kasvattaa.


    • Anonyymi

      aloitus olisi kuulunut 10 tai 20 palstalle

      • Anonyymi

        Olen melko hyvä aritmetiikassa sekä päässälaskukin sujuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen melko hyvä aritmetiikassa sekä päässälaskukin sujuu.

        Minä olen laskenut pyllymäkeä lenkillä ollessani. Kukaan ei nähnyt. Otan viellä uusiksi. Sopiva mäki alapäällä laskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen laskenut pyllymäkeä lenkillä ollessani. Kukaan ei nähnyt. Otan viellä uusiksi. Sopiva mäki alapäällä laskuun.

        Minulla on häntä-luu kipeänä. Liian usein olen laskeutunut kovalle penkille. Nyt käytän istuin-tyynyä.


    • Anonyymi

      Sain palkkani talouslaskennasta viimeiset 15 vuotta. Totuin laskemaan koneella, nyt kumppani kysyy mistä sulle ovat maksaneet kun pitää äkkiä tilanteen tullessa päässä laskea.

      • Anonyymi

        Olen käynyt ammattikoulun myymälässä ostoksilla, ja ihmetellyt heidän surkeaa laskutaitoa, ennenkaikkea alunnusprosentin laskeminen on tosi hakusessa.
        Paljonko on 50% alennus tuotteesta?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt ammattikoulun myymälässä ostoksilla, ja ihmetellyt heidän surkeaa laskutaitoa, ennenkaikkea alunnusprosentin laskeminen on tosi hakusessa.
        Paljonko on 50% alennus tuotteesta?!

        Noh, paljonko se on?

        t. väinö 69


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, paljonko se on?

        t. väinö 69

        Se on tuott tai eesta

        Beng


    • Anonyymi

      Luulen ja tiedän, että jos ei osaa laskea, ei pysty harjoittelullakaan kuin vähän oppimaan laskemaan

      Sama musiikissa, taidemaalauksessa, käsitöissäkin ehkä samaa...

      • Anonyymi

        Noinko on?
        Meinaat, että harjoittelu on tuhoonmtuomittua.
        Lapsille opetetaan ja lapset oppivat.
        Opettajan täytyy olla hyvä! Voi olla hyvä matikassa, muttei osaa opettaa.

        Beng
        On hyödyllistä, jos päässälaskukone skulaa. Ainakin matkoilla.
        Hyvä tietää, että 1 1 on kaksi, mutta myöhemmin kenties enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko on?
        Meinaat, että harjoittelu on tuhoonmtuomittua.
        Lapsille opetetaan ja lapset oppivat.
        Opettajan täytyy olla hyvä! Voi olla hyvä matikassa, muttei osaa opettaa.

        Beng
        On hyödyllistä, jos päässälaskukone skulaa. Ainakin matkoilla.
        Hyvä tietää, että 1 1 on kaksi, mutta myöhemmin kenties enemmän.

        En ole, onneksi on hyviä matikassa. Kysyn niiltä jos on tarvetta. Kiitos heille joille on paljon annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko on?
        Meinaat, että harjoittelu on tuhoonmtuomittua.
        Lapsille opetetaan ja lapset oppivat.
        Opettajan täytyy olla hyvä! Voi olla hyvä matikassa, muttei osaa opettaa.

        Beng
        On hyödyllistä, jos päässälaskukone skulaa. Ainakin matkoilla.
        Hyvä tietää, että 1 1 on kaksi, mutta myöhemmin kenties enemmän.

        Ei harjoittelemallakaan kaikista tule matematiikkalahjakkuuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko on?
        Meinaat, että harjoittelu on tuhoonmtuomittua.
        Lapsille opetetaan ja lapset oppivat.
        Opettajan täytyy olla hyvä! Voi olla hyvä matikassa, muttei osaa opettaa.

        Beng
        On hyödyllistä, jos päässälaskukone skulaa. Ainakin matkoilla.
        Hyvä tietää, että 1 1 on kaksi, mutta myöhemmin kenties enemmän.

        1 1 on parisuhde, heteroinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 1 on parisuhde, heteroinen.

        Niin. Silloin 1 1 v o i olla > 2.

        Beng


    • Anonyymi

      Olen.
      Tosin käytän taskulaskinta monasti, koska se on vallan helppoa:)

      Laskemisessa, kuten piirtämisessäkin on helposti, niin, että vaikka kumpikin olisi hanskassa, mutta ei alvariin niitä "harjoittele", niin johan pakkaa taidot ruostumaan. Hidastumaan ajatus. Toki muusiikissa myös. Harjoittelematon tyyppi, vaikka olisi kuinka musikaalinen, niin ei nappiin osaa soittaa, jos edellisestä soittokerrasta on kulunut pitempi aika.

      On se vaan hyvä, kun on laskimet olemassa, niin kaikki on samalla viivalla:)

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Sori kun mä ripottelin vahingossa pilkkuja liian kanssa. Vahinko.

        Heikuneikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori kun mä ripottelin vahingossa pilkkuja liian kanssa. Vahinko.

        Heikuneikku

        Olkoon nyt tämän kerran ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkoon nyt tämän kerran ;)

        Yritin laskea montako pilkkua, en osannut?

        t, pilkun pussittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori kun mä ripottelin vahingossa pilkkuja liian kanssa. Vahinko.

        Heikuneikku

        Jos ne puolittaa, niin paljon.

        Beng


    • Anonyymi

      Laskutaito tänäpäivänä tarpeeton, yhteiskunta ajattelee puolestamme mitä tarvitsemme ja mitä saamme. Ja myös sen, minkä arvoisia olemme.
      (eläkeläisen arvo tänäpäivänä on -merkkinen)

    • Anonyymi

      Olen. Tein töitä matemaattisella alalla 39 vuotta.

    • Anonyymi

      Viimeisimmässä koulutodistuksessani on matikassa kymppi, olisi ollut suurempikin numero jos se olisi ollut mahdollista. Opettajakin oppi aika paljon uutta.
      Matikkaa tarvitsee todellakin muuallakin kun kalasopassa.
      Työelämässkin tarvitsi ja tuli aikoinaan väännettyä trgonometrisiä functioita jopa keskellä metsää savolaisen kannon päässä istuen😀

      • Anonyymi

        Laskitko metsää puilta vai puita metsältä?


      • Anonyymi

        Kysyin lukiolaiselta:

        Paitaa, joka maksaa 108€, myydään nyt 67€ hintaan, PALJONKO ON ALENNUSPROSENTTI.
        Ei pystynyt vastaamaan, eikä laskemaan lopputulosta.


    • Anonyymi

      Tuskin kovin hyvä. Mielestäni surkeaa jos on hyvä vain matikassa.

      Mutta mm. sumean logiikan tehtävästä muistan kokeessa saaneeni täydet pinnat. Luokan primuskaan ei muistaakseni saanut... Eikö sillä jo pääse pitkälle?

      No, ihan hyvin olen pärjännyt.

      • Anonyymi

        Tosi surkea, peruslaskut osaan. Onneksi matikka viisaita riittää, ilman niitä oltaisiin pulassa. Osa on ymmärtänyt että he parantavat kaikkien elämän laatua, myös sellaisten jotka ovat lahjattomia matikassa. Yhteinen "pulkka" se on missä me kaikki olemme, sitten on oman pesän pilaajia.


      • Anonyymi

        Ei tässä ollutkaan puhetta että vain matikassa hyvä, vaan matikassa lahjakas, voihan siä olla. MUissakin, piirtämään vaikka


    • Anonyymi

      Koulukurssiin kuuluva normaali tehtävä

      Määritä pienin b > 0 siten että seuraava päättymätön geometrinen sarja suppenee kaikilla y:n arvoilla, jotka ovat nelosta pienempiä

      1 y/(2(b-y)) (y/(2(b-y)))^2 ...

      Kun näin on, niin millä muilla y:n arvoilla sarja suppenee?

    • Anonyymi

      joo olin tykistössä laskija au. Nykyään taitavat ampua digitaalisesti, ja
      tykit suuntautuu automaattisesti, eikä korjausmuunninta tarvita enää
      njjjj

      • Anonyymi

        Jenkit muistaakseni mallinti NL kaatumisen tietokoneella tehdyillä laskemilla jossa oli muuttuvia arvoja valtava määrä. Tietoa syötettiin numeerisena muotona ja tietokone hoiti tehtävänsä.NL kaatui sitten kilpavarusteluun, sitä lisäämällä Jenkit tiesi että kylmä sota loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkit muistaakseni mallinti NL kaatumisen tietokoneella tehdyillä laskemilla jossa oli muuttuvia arvoja valtava määrä. Tietoa syötettiin numeerisena muotona ja tietokone hoiti tehtävänsä.NL kaatui sitten kilpavarusteluun, sitä lisäämällä Jenkit tiesi että kylmä sota loppuu.

        Mielenkiintoista , totesi Heikki Kinnunen aikoinaan. Oliskohan ollut Ilta - Lehdessä tai Iltasanomissa upea kattaus Hollywoodin näyttelijä tähdistä Tom Cruisesta jne . . monella oli lukihäirijö ja sitten löytyi ominaisuus joka viittaa että matematiikan taitaminen on olematon ! Muistaako joku mikä lääketieteelinen nimike ? Mutta nää näyttelijät on kuiteskin miljonäärejä, että silleen !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe