Jos ei osaa, ei osaa, vaikeuksia tiedossa.
Oletko hyvä matematiikassa?
47
70
Vastaukset
- Anonyymi
Lienee yhtä vaikea oppia matikkaa kummemmin kuin musikaaliseksi ellei ole musikaalinen.
- Anonyymi
Uutinen on merkittävä kouluikäiselle ja heitä koskeekin.
Palsta on väärä. - Anonyymi
En ollut, enkä ole hyvä matikassa, mutta talouden osaan hoitaa. Tiedän montakin, jotka ovat tosi hyviä matikassa ja laskuissa yleensäkin, mutta talouttaan eivät osaa hoitaa. Teoria ja käytäntö on tässäkin tapauksessa aivan eri asia.
- Anonyymi
Matikka on muutakin kuin yhteen- ja vähennyslaskua. Se, että ei osaa taloutta hoitaa voi johtua mm. Siitä että on liian agressiivinen ja hölmö ottamaan riskiä, yrittäjän taas pitäisi ottaa riskiä, toimia lakien puitteissa ja ennakoida tilanne ja haistaa maailman heikot signaalit, mutta silti sattuma voi viedä kaiken.
- Anonyymi
Matemaattisten kykyjen perusteella ihmiset voidaan jakaa kolmeen ryhmään.
Niihin jotka osaavat matematiikkaa sekä niihin tolloihin jotka eivät osaa.- Anonyymi
....Ja huumorintajuttomiin.....
- Anonyymi
Aika hyvin kiteytit.
Nyt, kun ajattelen, harmittaa, etten valinnut pitkää matikkaa. Reaaliaineet olivat tyydyttävää tasoa, mutta matikka kiehtoi. Kirjoitin vain keskipitkän ja sen pituinen se. Osasin laskea jo ennen kuin menin kansakouluun. Isä opetti. Numerot. Jees.
Lapseni laskeskelin kirjansa tehtäviä pitkälle etiäpäin, kunnes ala-asteenopettaja kielsi.
Hänelle taas opetti perhepäivähoidossa ollut vähän vanhempi lapsi.
Kärpäsiä voi saada eri tavoin. Kait jokin yhteys musiikkiinkin on, sillä se tuli harrastuksena ja opintoina mukaan jo varhain. Puhtaasti soitettu tai laulettu kappale on mannaa korville, jos ei nyt enää niin ite.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
....Ja huumorintajuttomiin.....
Matikka on hyvä kala.
Matikkakoira vainuaa kalat.
On yhteensä 2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matikka on hyvä kala.
Matikkakoira vainuaa kalat.
On yhteensä 2Hyvä on. Matikkaa voi muhentaa. Kermaa. Nam.
Beng - Anonyymi
Olet matemaattinen nero.
Onnitteluni siitä pienen hymyn kera!
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet matemaattinen nero.
Onnitteluni siitä pienen hymyn kera!
kylmätotuusNarsisti-kaverusten keskinäisen kehumisen kerho on taas kokoontunut.
(ei me muut huomata. älkää huoliko) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narsisti-kaverusten keskinäisen kehumisen kerho on taas kokoontunut.
(ei me muut huomata. älkää huoliko)Made in Savo. Miksi Kalpa häviää suurinumeroisesti? Toistuvasti. Matemaattisesti ajatellen jää vie Mestikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narsisti-kaverusten keskinäisen kehumisen kerho on taas kokoontunut.
(ei me muut huomata. älkää huoliko)Ja ketut.
Pihlajanmarjoja.🐜
- Anonyymi
Ei ole haitta olla nero matematiikassa, se voi nuorena määrätä uravalintaa ja edistää elämää,
mutta tavalliselle iäkkäälle on hyvä kunhan osaa suhteuttaa tulot ja menot.- Anonyymi
Aloitus olikin varoittava; ”jos ei osaa on vaikeuksia tiedossa”. Mitä ne vaikeudet sitten ovat, kun matikkaa en osaa, mutta varallisuutta osaan kasvattaa.
- Anonyymi
aloitus olisi kuulunut 10 tai 20 palstalle
- Anonyymi
Olen melko hyvä aritmetiikassa sekä päässälaskukin sujuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen melko hyvä aritmetiikassa sekä päässälaskukin sujuu.
Minä olen laskenut pyllymäkeä lenkillä ollessani. Kukaan ei nähnyt. Otan viellä uusiksi. Sopiva mäki alapäällä laskuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen laskenut pyllymäkeä lenkillä ollessani. Kukaan ei nähnyt. Otan viellä uusiksi. Sopiva mäki alapäällä laskuun.
Minulla on häntä-luu kipeänä. Liian usein olen laskeutunut kovalle penkille. Nyt käytän istuin-tyynyä.
- Anonyymi
Sain palkkani talouslaskennasta viimeiset 15 vuotta. Totuin laskemaan koneella, nyt kumppani kysyy mistä sulle ovat maksaneet kun pitää äkkiä tilanteen tullessa päässä laskea.
- Anonyymi
Olen käynyt ammattikoulun myymälässä ostoksilla, ja ihmetellyt heidän surkeaa laskutaitoa, ennenkaikkea alunnusprosentin laskeminen on tosi hakusessa.
Paljonko on 50% alennus tuotteesta?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt ammattikoulun myymälässä ostoksilla, ja ihmetellyt heidän surkeaa laskutaitoa, ennenkaikkea alunnusprosentin laskeminen on tosi hakusessa.
Paljonko on 50% alennus tuotteesta?!Noh, paljonko se on?
t. väinö 69 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, paljonko se on?
t. väinö 69Se on tuott tai eesta
Beng
- Anonyymi
Luulen ja tiedän, että jos ei osaa laskea, ei pysty harjoittelullakaan kuin vähän oppimaan laskemaan
Sama musiikissa, taidemaalauksessa, käsitöissäkin ehkä samaa...- Anonyymi
Noinko on?
Meinaat, että harjoittelu on tuhoonmtuomittua.
Lapsille opetetaan ja lapset oppivat.
Opettajan täytyy olla hyvä! Voi olla hyvä matikassa, muttei osaa opettaa.
Beng
On hyödyllistä, jos päässälaskukone skulaa. Ainakin matkoilla.
Hyvä tietää, että 1 1 on kaksi, mutta myöhemmin kenties enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinko on?
Beng
Hyvä tietää, että 1 1 on kaksi, mutta myöhemmin kenties enemmän.En ole, onneksi on hyviä matikassa. Kysyn niiltä jos on tarvetta. Kiitos heille joille on paljon annettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinko on?
Beng
Hyvä tietää, että 1 1 on kaksi, mutta myöhemmin kenties enemmän.Ei harjoittelemallakaan kaikista tule matematiikkalahjakkuuksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinko on?
Beng
Hyvä tietää, että 1 1 on kaksi, mutta myöhemmin kenties enemmän.1 1 on parisuhde, heteroinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 1 on parisuhde, heteroinen.
Niin. Silloin 1 1 v o i olla > 2.
Beng
- Anonyymi
Olen.
Tosin käytän taskulaskinta monasti, koska se on vallan helppoa:)
Laskemisessa, kuten piirtämisessäkin on helposti, niin, että vaikka kumpikin olisi hanskassa, mutta ei alvariin niitä "harjoittele", niin johan pakkaa taidot ruostumaan. Hidastumaan ajatus. Toki muusiikissa myös. Harjoittelematon tyyppi, vaikka olisi kuinka musikaalinen, niin ei nappiin osaa soittaa, jos edellisestä soittokerrasta on kulunut pitempi aika.
On se vaan hyvä, kun on laskimet olemassa, niin kaikki on samalla viivalla:)
Heikunkeikku- Anonyymi
Sori kun mä ripottelin vahingossa pilkkuja liian kanssa. Vahinko.
Heikuneikku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HeikuneikkuOlkoon nyt tämän kerran ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkoon nyt tämän kerran ;)
Yritin laskea montako pilkkua, en osannut?
t, pilkun pussittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HeikuneikkuJos ne puolittaa, niin paljon.
Beng
- Anonyymi
Laskutaito tänäpäivänä tarpeeton, yhteiskunta ajattelee puolestamme mitä tarvitsemme ja mitä saamme. Ja myös sen, minkä arvoisia olemme.
(eläkeläisen arvo tänäpäivänä on -merkkinen) - Anonyymi
Olen. Tein töitä matemaattisella alalla 39 vuotta.
- Anonyymi
Viimeisimmässä koulutodistuksessani on matikassa kymppi, olisi ollut suurempikin numero jos se olisi ollut mahdollista. Opettajakin oppi aika paljon uutta.
Matikkaa tarvitsee todellakin muuallakin kun kalasopassa.
Työelämässkin tarvitsi ja tuli aikoinaan väännettyä trgonometrisiä functioita jopa keskellä metsää savolaisen kannon päässä istuen😀- Anonyymi
Laskitko metsää puilta vai puita metsältä?
- Anonyymi
Kysyin lukiolaiselta:
Paitaa, joka maksaa 108€, myydään nyt 67€ hintaan, PALJONKO ON ALENNUSPROSENTTI.
Ei pystynyt vastaamaan, eikä laskemaan lopputulosta.
- Anonyymi
Tuskin kovin hyvä. Mielestäni surkeaa jos on hyvä vain matikassa.
Mutta mm. sumean logiikan tehtävästä muistan kokeessa saaneeni täydet pinnat. Luokan primuskaan ei muistaakseni saanut... Eikö sillä jo pääse pitkälle?
No, ihan hyvin olen pärjännyt.- Anonyymi
Tosi surkea, peruslaskut osaan. Onneksi matikka viisaita riittää, ilman niitä oltaisiin pulassa. Osa on ymmärtänyt että he parantavat kaikkien elämän laatua, myös sellaisten jotka ovat lahjattomia matikassa. Yhteinen "pulkka" se on missä me kaikki olemme, sitten on oman pesän pilaajia.
- Anonyymi
Ei tässä ollutkaan puhetta että vain matikassa hyvä, vaan matikassa lahjakas, voihan siä olla. MUissakin, piirtämään vaikka
- Anonyymi
Koulukurssiin kuuluva normaali tehtävä
Määritä pienin b > 0 siten että seuraava päättymätön geometrinen sarja suppenee kaikilla y:n arvoilla, jotka ovat nelosta pienempiä
1 y/(2(b-y)) (y/(2(b-y)))^2 ...
Kun näin on, niin millä muilla y:n arvoilla sarja suppenee? - Anonyymi
joo olin tykistössä laskija au. Nykyään taitavat ampua digitaalisesti, ja
tykit suuntautuu automaattisesti, eikä korjausmuunninta tarvita enää
njjjj- Anonyymi
Jenkit muistaakseni mallinti NL kaatumisen tietokoneella tehdyillä laskemilla jossa oli muuttuvia arvoja valtava määrä. Tietoa syötettiin numeerisena muotona ja tietokone hoiti tehtävänsä.NL kaatui sitten kilpavarusteluun, sitä lisäämällä Jenkit tiesi että kylmä sota loppuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkit muistaakseni mallinti NL kaatumisen tietokoneella tehdyillä laskemilla jossa oli muuttuvia arvoja valtava määrä. Tietoa syötettiin numeerisena muotona ja tietokone hoiti tehtävänsä.NL kaatui sitten kilpavarusteluun, sitä lisäämällä Jenkit tiesi että kylmä sota loppuu.
Mielenkiintoista , totesi Heikki Kinnunen aikoinaan. Oliskohan ollut Ilta - Lehdessä tai Iltasanomissa upea kattaus Hollywoodin näyttelijä tähdistä Tom Cruisesta jne . . monella oli lukihäirijö ja sitten löytyi ominaisuus joka viittaa että matematiikan taitaminen on olematon ! Muistaako joku mikä lääketieteelinen nimike ? Mutta nää näyttelijät on kuiteskin miljonäärejä, että silleen !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 515932
- 515404
- 533768
- 143715
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1013552- 313156
- 592904
- 592786
- 572456
- 451893