Suomen Kuljetustyöntekijäin Liitto

Anonyymi

Suomen Kuljetustyöntekijäin Liiton esittelyelokuva sisältää kuvia liiton toiminnasta ja tavaroiden kuljetuksesta eri kulkuneuvoilla sekä lastien purkamisesta ja lastaamisesta.
https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_162979

20

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikähän oli kirjoituksesi perimmäinen tarkoitus? Yrititkö olla hauska?

    • Anonyymi

      Hyvä elokuva, kannattaa katsoa.

    • Anonyymi

      Ihan hirveästi ei kiinnosta elokuva ammattiliitosta, jota ei ole edes olemassa.

      • Anonyymi

        Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry on n. 47 000 jäsenen ammattiliitto ja vahva edunvalvoja. https://www.akt.fi/liitto/


      • Anonyymi

        Ihan näin vanhana konkarina sanon tälle nuoremmalle polvelle,että on ihan hyvä katsoa kyseinen elokuva. Silloin ymmärtää,että 1920-1960 luvuilla oli kuljettajan työ sellaista ettei nyky ihminen enää suostuisi sellaista tekemään niillä työmenetelmillä. Jokainen meistä
        osaa Googlata asioita jos vain haluaa sen tehdä. Suomen kuljetustyöntekijäin liitto perustettiin vuonna 1924 ja satamatyöläiset otettiin siihen mukaan. Historia oli kuitenkin hyvin riitaisaa ja rinnakkaisia liittoja perustettin. Vasta kun vuonna 1960 perustettiin
        AKT eli auto-ja kuljetusalan liitto niin asioita pystyttiin hoitamaan keskitetysti ja siitä vahva
        kuljetusalan edunvalvonta lähti liikkeelle. Ja kun ottaa huomioon millaisista lähtökohdista
        1900-luvun alusta lähdettiin liikkeelle ja kuinka kurjassa asemassa kuljettajat olivat vielä
        1970 luvullakin esim. juuri palkkojen osalta verrattuna teollisuuden alojen palkkoihin ja työoloihin niin kehitys on on ollut valtava varsinkin 1980-90 luvuilla päästiin jo lähelle
        muiden alojen palkkoja. Edelleenkin palkat ovat hieman teollisuuden alojen palkkoja jäljessä ,mutta silti kuljettajilta vaaditaan paljon työssään erityisosaamista eli muutakin kuin pelkkää ajamista nykyään ja se näkyy myöskin palkoissa. Suurin osa kuljettajista on kuitenkin tyytyväisiä työhönsä . Ilman AKT:n edunvalvontaa kehitys ei olisi johtanut nykyiseen tilanteeseen. Tällä foorumilla aina joku haukkuu AKT:tä,mutta ei sitten kuitenkaan kerro mikä olisi hänen oma ratkaisu palkkaneuvotteluihin ja kenen tulisi neuvotella ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry on n. 47 000 jäsenen ammattiliitto ja vahva edunvalvoja. https://www.akt.fi/liitto/

        Aloittajan linkittämä elokuva kertoo SUOMEN KULJETUSTYÖNTEKIJÖIDEN LIITOSTA ei AUTO-JA KULJETUSALANTYÖNTEKIJÖIDEN LIITOSTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan näin vanhana konkarina sanon tälle nuoremmalle polvelle,että on ihan hyvä katsoa kyseinen elokuva. Silloin ymmärtää,että 1920-1960 luvuilla oli kuljettajan työ sellaista ettei nyky ihminen enää suostuisi sellaista tekemään niillä työmenetelmillä. Jokainen meistä
        osaa Googlata asioita jos vain haluaa sen tehdä. Suomen kuljetustyöntekijäin liitto perustettiin vuonna 1924 ja satamatyöläiset otettiin siihen mukaan. Historia oli kuitenkin hyvin riitaisaa ja rinnakkaisia liittoja perustettin. Vasta kun vuonna 1960 perustettiin
        AKT eli auto-ja kuljetusalan liitto niin asioita pystyttiin hoitamaan keskitetysti ja siitä vahva
        kuljetusalan edunvalvonta lähti liikkeelle. Ja kun ottaa huomioon millaisista lähtökohdista
        1900-luvun alusta lähdettiin liikkeelle ja kuinka kurjassa asemassa kuljettajat olivat vielä
        1970 luvullakin esim. juuri palkkojen osalta verrattuna teollisuuden alojen palkkoihin ja työoloihin niin kehitys on on ollut valtava varsinkin 1980-90 luvuilla päästiin jo lähelle
        muiden alojen palkkoja. Edelleenkin palkat ovat hieman teollisuuden alojen palkkoja jäljessä ,mutta silti kuljettajilta vaaditaan paljon työssään erityisosaamista eli muutakin kuin pelkkää ajamista nykyään ja se näkyy myöskin palkoissa. Suurin osa kuljettajista on kuitenkin tyytyväisiä työhönsä . Ilman AKT:n edunvalvontaa kehitys ei olisi johtanut nykyiseen tilanteeseen. Tällä foorumilla aina joku haukkuu AKT:tä,mutta ei sitten kuitenkaan kerro mikä olisi hänen oma ratkaisu palkkaneuvotteluihin ja kenen tulisi neuvotella ???

        Niinpä. Loimaan kassa ei istu palkkaneuvottelupöydässä, eikä tee mitään kassan jäsenien etujen ja palkkojen parantamiseen. Niille kelpaa vain jäsenten rahat.
        Tuossa ammattiyhdistysliikkeen duunareille aikaansaamia etuja. Mitä esim Ytk on tehnyt palkansaajien hyväksi?? ==>

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ariwigelius/177079-ammattiliittojen-ja-yleisen-tyottomyyskassan-saavutukset-1889-2014/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Loimaan kassa ei istu palkkaneuvottelupöydässä, eikä tee mitään kassan jäsenien etujen ja palkkojen parantamiseen. Niille kelpaa vain jäsenten rahat.
        Tuossa ammattiyhdistysliikkeen duunareille aikaansaamia etuja. Mitä esim Ytk on tehnyt palkansaajien hyväksi?? ==>

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ariwigelius/177079-ammattiliittojen-ja-yleisen-tyottomyyskassan-saavutukset-1889-2014/

        2 edellistä kirjoittajaa puhuu täyttä asiaa. Haluan lisätä sen seikan,että 1970-luvulla ammattiyhdistystoiminta oli voimakkaasti politisoitunutta SDP_n ja kommunistien välillä ja
        politiikka näkyi selvästi myös ammattiyhdistystoiminnassa. Nykyisin varsinkin vasemmistoliiton toiminta kiinnostaa enemmän lukeneita älykköjä eli on vasemmistolaista akateemista väkeä. Nykyisin ammattiyhdistysliikkeet keskittyvät politiikan sijaan pää-sääntöisesti ajamaan ammatillisia asioita parantamaan työoloja ja ansiotasoa.
        Pitää aina muistaa,että vastapuolella on myös raudankovat neuvottelijat joilla on oma näkemys asioiden hoidosta. Ja mikä tärkeintä kaikesta huolimatta molemmilla osapuolilla
        on yhteinen tavoite säilyttää laadukas kuljetustoiminta Suomessa jossa suomalaiset kuljettajat hoitavat työtehtävät jatkossakin mallikkaasti. Yhteinen vihollinen on nämä
        itä-euroopan hinnanpolkijat jotka pilaavat koko alan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan linkittämä elokuva kertoo SUOMEN KULJETUSTYÖNTEKIJÖIDEN LIITOSTA ei AUTO-JA KULJETUSALANTYÖNTEKIJÖIDEN LIITOSTA!

        Nimenomaan näin on. Ensin oli SKL ja sen jälkeen AKT vuonna 1960. Jos on lukutaitoinen niin ei pitäisi olla mitään vaikeutta ymmärtää edellisiä kirjoituksia.Saivartelua sanon minä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan näin on. Ensin oli SKL ja sen jälkeen AKT vuonna 1960. Jos on lukutaitoinen niin ei pitäisi olla mitään vaikeutta ymmärtää edellisiä kirjoituksia.Saivartelua sanon minä!

        Täytyy myöntää,että harvinaisen tyhmää porukkaa kirjoittelee jos selkeästi on jaettu
        asiat alkuperäiseen aiheeseen ja mitä sen jälkeen tuli. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole jos
        alkuperäisen aiheen jälkeen kerrotaan mihin kaikki johti kun tultiin 1960-luvulle. Voi teitä saivartelijoita (trolleja)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan näin on. Ensin oli SKL ja sen jälkeen AKT vuonna 1960. Jos on lukutaitoinen niin ei pitäisi olla mitään vaikeutta ymmärtää edellisiä kirjoituksia.Saivartelua sanon minä!

        KULJETUSALAN työntekijät ovat töissä yrityksissä joiden liikeideana on KULJETTAA jotain, eli ihmiset siellä ovat KULJETTAJIA.
        AUTOALAN työntekijät ovat töissä yrityksissä joiden liikeideana voi olla mikä tahansa autoihin liittyvä työ esim. autojen huollot ja korjaukset, niiden pseu ja siivous jne. Kyseessä siis alunalkaen eri ammattiliitot, eli aloittajan linkissä in KAKSI ERI AMMATTILIITTOA jo ihan petiaatetaosolta lähtien. Myöhemminhän AKT:sta tosiaan tuli kaikkien kuljettajien ja autoalan ihmisten liitto.
        Saivartelusta eu siis ollut kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KULJETUSALAN työntekijät ovat töissä yrityksissä joiden liikeideana on KULJETTAA jotain, eli ihmiset siellä ovat KULJETTAJIA.
        AUTOALAN työntekijät ovat töissä yrityksissä joiden liikeideana voi olla mikä tahansa autoihin liittyvä työ esim. autojen huollot ja korjaukset, niiden pseu ja siivous jne. Kyseessä siis alunalkaen eri ammattiliitot, eli aloittajan linkissä in KAKSI ERI AMMATTILIITTOA jo ihan petiaatetaosolta lähtien. Myöhemminhän AKT:sta tosiaan tuli kaikkien kuljettajien ja autoalan ihmisten liitto.
        Saivartelusta eu siis ollut kyse.

        On ollut aikamoista saivartelua alkuaikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KULJETUSALAN työntekijät ovat töissä yrityksissä joiden liikeideana on KULJETTAA jotain, eli ihmiset siellä ovat KULJETTAJIA.
        AUTOALAN työntekijät ovat töissä yrityksissä joiden liikeideana voi olla mikä tahansa autoihin liittyvä työ esim. autojen huollot ja korjaukset, niiden pseu ja siivous jne. Kyseessä siis alunalkaen eri ammattiliitot, eli aloittajan linkissä in KAKSI ERI AMMATTILIITTOA jo ihan petiaatetaosolta lähtien. Myöhemminhän AKT:sta tosiaan tuli kaikkien kuljettajien ja autoalan ihmisten liitto.
        Saivartelusta eu siis ollut kyse.

        Olet saivartelija itse. Miksi alat tekemään tikusta asiaa joka ei itse asiassa liity ollenkaan
        koko aiheeseen. Kirjoitusvirheitäkin oli ihan luvattoman paljon. Suomen kuljetustyöntekijäin liitto perustettiin vuonna 1924 ja jos olet ollenkaan perehtynyt
        suomalaiseen yhteiskuntaan joka oli tuolloin 1900-luvun alussa hyvin alkeellinen niin ymmärrät ,että automobiili oli tuolloin varsin harvinainen ylellisyys(varsinkin Suomessa)
        Hevonen oli edelleen yleisin kuljetusväline mm. maidon jakelussa kauppoihin
        esim. juuri Helsingissä. Edelliset kirjoittajat kirjoittivat aivan oikein ,että alkuvaihe tässä
        kuljetusalan ammattiyhdistystoiminnassa oli hyvin riitaista eri tahojen välillä. Se ,että joku kirjoittaja jatkoi kirjoitusta ja teki kuljetusalan ammattiyhdistystoiminnasta selkeän historiallisen aikajanapaketin kaikille ,alkuajan vaikeuksista aina 1960-luvulle jolloin varsinainen tehokas kuljetusalan ammattiyhdistystoiminta vasta alkoi oli asiallinen yhteenveto aiheesta.
        Tiedätkö sinä, olettaisin nuori kirjoittaja,että viimeiset nuorina miehinä hevosilla maitoa kauppoihin kuljettaneet kuljettajat jäivät eläkkeelle 1970- luvun lopussa eli siitä niin kauan ole jos verrataan vaikka itsenäisen Sumen syntyyn.Minä olen näitä arjen sankareiden opissa ollut nuorena ja työ uraa on edessä vielä ainakin 9 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet saivartelija itse. Miksi alat tekemään tikusta asiaa joka ei itse asiassa liity ollenkaan
        koko aiheeseen. Kirjoitusvirheitäkin oli ihan luvattoman paljon. Suomen kuljetustyöntekijäin liitto perustettiin vuonna 1924 ja jos olet ollenkaan perehtynyt
        suomalaiseen yhteiskuntaan joka oli tuolloin 1900-luvun alussa hyvin alkeellinen niin ymmärrät ,että automobiili oli tuolloin varsin harvinainen ylellisyys(varsinkin Suomessa)
        Hevonen oli edelleen yleisin kuljetusväline mm. maidon jakelussa kauppoihin
        esim. juuri Helsingissä. Edelliset kirjoittajat kirjoittivat aivan oikein ,että alkuvaihe tässä
        kuljetusalan ammattiyhdistystoiminnassa oli hyvin riitaista eri tahojen välillä. Se ,että joku kirjoittaja jatkoi kirjoitusta ja teki kuljetusalan ammattiyhdistystoiminnasta selkeän historiallisen aikajanapaketin kaikille ,alkuajan vaikeuksista aina 1960-luvulle jolloin varsinainen tehokas kuljetusalan ammattiyhdistystoiminta vasta alkoi oli asiallinen yhteenveto aiheesta.
        Tiedätkö sinä, olettaisin nuori kirjoittaja,että viimeiset nuorina miehinä hevosilla maitoa kauppoihin kuljettaneet kuljettajat jäivät eläkkeelle 1970- luvun lopussa eli siitä niin kauan ole jos verrataan vaikka itsenäisen Sumen syntyyn.Minä olen näitä arjen sankareiden opissa ollut nuorena ja työ uraa on edessä vielä ainakin 9 vuotta.

        Erittäin asiallinen kirjoitus. Kun mietitään asiaa tarkemmin niin sen lisäksi,että tuolloin 1924 kun tämä liitto perustettiin sen lisäksi,että autot olivat todella harvinaisia ja siksi
        liiton nimikin oli Suomen kuljetustyöntekijäinliitto nimessä ei mitenkään viitata autoihin kun suurin osa oli hevosmiehiä oli painolastina juuri käyty kansalaissota jossa veli kävi veljeä vastaan aseellisesti. Nykyajatuksella täysin järjetön sota pienessä maassa. Tuolloin oli valtavia ennakkoluuloja
        ja negatiivisia ajatuksia työväestön ja valtaapitävien omistavien väestönosien välillä. Nämä asiat korjautuivat vasta kun 1939 talvisota alkoi ja koko kansalla oli yhteinen vihollinen Neuvostoliitto. Mielestäni pitää aina huomioida koko historia kun keskustellaan ajasta ennen "sotia" kuten on ollut tapana tuo asia ilmaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin asiallinen kirjoitus. Kun mietitään asiaa tarkemmin niin sen lisäksi,että tuolloin 1924 kun tämä liitto perustettiin sen lisäksi,että autot olivat todella harvinaisia ja siksi
        liiton nimikin oli Suomen kuljetustyöntekijäinliitto nimessä ei mitenkään viitata autoihin kun suurin osa oli hevosmiehiä oli painolastina juuri käyty kansalaissota jossa veli kävi veljeä vastaan aseellisesti. Nykyajatuksella täysin järjetön sota pienessä maassa. Tuolloin oli valtavia ennakkoluuloja
        ja negatiivisia ajatuksia työväestön ja valtaapitävien omistavien väestönosien välillä. Nämä asiat korjautuivat vasta kun 1939 talvisota alkoi ja koko kansalla oli yhteinen vihollinen Neuvostoliitto. Mielestäni pitää aina huomioida koko historia kun keskustellaan ajasta ennen "sotia" kuten on ollut tapana tuo asia ilmaista.

        Akt on nykyään paljolti työnantajan leivissä.
        Työnantajat kyselee sieltä paljon ja akt.neuvoo.
        Esim miten voi päästä tyypistä eroon. Akt henkilöt on helppo lahjoa.

        Ei akt ole duunarin asialla. Parhaan tuloksen saa kun ITSE neuvottelee työnantajan kanssa.
        Ei missään nimessä saa akt sotkeutua omiin neuvotteluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akt on nykyään paljolti työnantajan leivissä.
        Työnantajat kyselee sieltä paljon ja akt.neuvoo.
        Esim miten voi päästä tyypistä eroon. Akt henkilöt on helppo lahjoa.

        Ei akt ole duunarin asialla. Parhaan tuloksen saa kun ITSE neuvottelee työnantajan kanssa.
        Ei missään nimessä saa akt sotkeutua omiin neuvotteluihin.

        Voi voi, miten vääräässä oletkaan.
        Kuka tai mikä estää neuvottelemasta työmantajan kanssa työehtosopimusta PAREMPAA työsopimusta?? Akt on neuvotellut kuljetusalalle sopimukset jota jota huonompaa työsopimusta ei saa tehdä. Ikävä kyllä erittäin moni työantaja ei noudata näitä sopimuksia.
        On totta, että jotkut työnantajat kysyvät ohjeita Akt:sta ja tämä onkin järkevää, koska sieltä tosiaan saa suoraan selville mitä ja miten kuuluu palkat maksaa ja hoitaa muut TYÖEHTOSOPIMUKSEN mukaiset asiat.
        Minkä helvetin takia työnantaja lahjoisi ammattiliiton työntekijöitä?? Taidat olla melkoisen tyhmä kaveri. Älä missäön tapauksessa liity Akt:n. Työnantajille kaltaisesi on kultaakin kalliimpia. Teitä on helppo kusettaa, ja kyllä teitä kusetetaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, miten vääräässä oletkaan.
        Kuka tai mikä estää neuvottelemasta työmantajan kanssa työehtosopimusta PAREMPAA työsopimusta?? Akt on neuvotellut kuljetusalalle sopimukset jota jota huonompaa työsopimusta ei saa tehdä. Ikävä kyllä erittäin moni työantaja ei noudata näitä sopimuksia.
        On totta, että jotkut työnantajat kysyvät ohjeita Akt:sta ja tämä onkin järkevää, koska sieltä tosiaan saa suoraan selville mitä ja miten kuuluu palkat maksaa ja hoitaa muut TYÖEHTOSOPIMUKSEN mukaiset asiat.
        Minkä helvetin takia työnantaja lahjoisi ammattiliiton työntekijöitä?? Taidat olla melkoisen tyhmä kaveri. Älä missäön tapauksessa liity Akt:n. Työnantajille kaltaisesi on kultaakin kalliimpia. Teitä on helppo kusettaa, ja kyllä teitä kusetetaankin.

        Väärin. Kannattaa liittyä YTK:n. Ne hoitaa hommat jos pomo heittäytyy hankalaksi. Sieltä saa apua kun itseltä menee sormi suuhun....

        Hehheh niin varmaan hoitaa joo. Ruahahaa!! Loimaan porukka hoitaa!! Ruahahaa!! Liittykää sinne vaan. Juu, niitä kiinnostaa ihan pirusti saako rekkapena sille kuuluvat rahat vai ei tai kusettaako pomo muutenkin. Hehe. Niitä kiinnostaa vain penan jäsenmaksut!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Kannattaa liittyä YTK:n. Ne hoitaa hommat jos pomo heittäytyy hankalaksi. Sieltä saa apua kun itseltä menee sormi suuhun....

        Hehheh niin varmaan hoitaa joo. Ruahahaa!! Loimaan porukka hoitaa!! Ruahahaa!! Liittykää sinne vaan. Juu, niitä kiinnostaa ihan pirusti saako rekkapena sille kuuluvat rahat vai ei tai kusettaako pomo muutenkin. Hehe. Niitä kiinnostaa vain penan jäsenmaksut!!

        Niinpä,

        Työnantajilla on oma liitto mistä saa tietoa palkoista.
        Akt neuvoo työnantajaa mten pääsee työntekijästä.

        ITSE on helppo neuvotella palkka 20% paremmaksi. Siihen ei akt pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä,

        Työnantajilla on oma liitto mistä saa tietoa palkoista.
        Akt neuvoo työnantajaa mten pääsee työntekijästä.

        ITSE on helppo neuvotella palkka 20% paremmaksi. Siihen ei akt pysty.

        Valitettavan moni ei saa edes sitä minimiä, mitä Akt on neuvotellut. Nämä on niitä oman elämänsä sankareita, jotka kuvittelevat olevansa voittamattomia. Kun sitten työnantaja alkaakin perseilemään, on nämä teen itse kaiken paremmin-sankarit ihmeissään kun rahkeet ei riitäkään. No, omapa on asiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavan moni ei saa edes sitä minimiä, mitä Akt on neuvotellut. Nämä on niitä oman elämänsä sankareita, jotka kuvittelevat olevansa voittamattomia. Kun sitten työnantaja alkaakin perseilemään, on nämä teen itse kaiken paremmin-sankarit ihmeissään kun rahkeet ei riitäkään. No, omapa on asiansa.

        Kelasta tulee joka kuukausi rahalähetys, saa rauhassa keskittyä pimeisiin töihin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe