Uusien Valtrojen hinnat

Anonyymi

Terve, millaisia hintoja uusille valtra A sarjalaisille nykyään? onko hinnat karanneet jo liian korkealle?

2005 tuli ajettua A95 suoldesta, tunteja alle 1600 h, pesty ja vahailtu, öljyt vaihdettu ajoissa.

On ollut mukava lingota pihaa ja ajella metsästä puita.

Tarjottiin pari vuotta sitten saman mitä uutena maksoi.

Unelma peli, koko voima, isot renkaat ketterä.

12

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikkien uusien traktoreiden hinnat on karanneet liian korkealle, ei ainoastaan Valtrojen. Sen seurauksena myös käytetyt traktorit on järjettömän kalliita.

      • Anonyymi

        Huolto on muuttunut vielä kalliimmaksi ja laitteet vikaherkemmiksi. Joku ECU-boksi ja anturit saattaa mennä paskaksi pienestäkin syystä, eikä ongelma parane osa vaihtamalla, ne pitää kalibroida huoltomiehen toimesta, rahaa palaa helposti 1500 - 2000€. Päälle tietysti ne vanhanaikaisen traktorinkin tyypilliset mekaaniset viat.

        Kuka näitä traktoreita uskaltaa vanhana edes ostaa, kun kaikkea moottorista, vaihteista ja hydrauliikasta alkaen ohjaa tietokone ja traktorin mahanalus on täynnä antureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolto on muuttunut vielä kalliimmaksi ja laitteet vikaherkemmiksi. Joku ECU-boksi ja anturit saattaa mennä paskaksi pienestäkin syystä, eikä ongelma parane osa vaihtamalla, ne pitää kalibroida huoltomiehen toimesta, rahaa palaa helposti 1500 - 2000€. Päälle tietysti ne vanhanaikaisen traktorinkin tyypilliset mekaaniset viat.

        Kuka näitä traktoreita uskaltaa vanhana edes ostaa, kun kaikkea moottorista, vaihteista ja hydrauliikasta alkaen ohjaa tietokone ja traktorin mahanalus on täynnä antureita.

        Eilen haastattelin kaveria, joka osti käytetyn yli 200 hp:n ja n.5000t. ajetun McCormikin virolaiselta jobbarilta. Kone oli ollut Norjassa ja siistin näköinen ja rengastus oli uusittu. Pieni sähköinen tyyppivika oli kuitenkin ollut, josta kaikki lähialueen traktoreitten huoltovelhot kieltäytyivät testereineen. Lähimmästä merkkiliikkeestä annettiin virolaisen huoltomiehen nimi ja puh.n:o , joka sitten olikin käväissyt korjaamassa testereineen vian. Hinta oli työlle n. 1000e. ja kone tuli kuntoon. Tämän ammattitaitoisen ja hyvin suomea puhuvan huoltomiehen taksaa isäntä ei pitänyt edes kalliina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen haastattelin kaveria, joka osti käytetyn yli 200 hp:n ja n.5000t. ajetun McCormikin virolaiselta jobbarilta. Kone oli ollut Norjassa ja siistin näköinen ja rengastus oli uusittu. Pieni sähköinen tyyppivika oli kuitenkin ollut, josta kaikki lähialueen traktoreitten huoltovelhot kieltäytyivät testereineen. Lähimmästä merkkiliikkeestä annettiin virolaisen huoltomiehen nimi ja puh.n:o , joka sitten olikin käväissyt korjaamassa testereineen vian. Hinta oli työlle n. 1000e. ja kone tuli kuntoon. Tämän ammattitaitoisen ja hyvin suomea puhuvan huoltomiehen taksaa isäntä ei pitänyt edes kalliina.

        Nämä sähköiset pikkuviat voivat olla vaikeita paikantaa ja kalliita korjata, kone saattaa sellaisesta halvaantua, eikä sillä pysty tekemään mitään. Vikakoodeja on aika turha itse alkaa selvittelemään ja osia vaihtelemaan siltä pohjalta, tarvitaan tehtaan omat testiohjelmat, niitä ei ole edes kaikilla merkkihuoltoliikkeillä. Sitten odottelet huoltoa ja osia 1 - 2 kk ja työt painaa päälle, näin kävi itselle ja lähes 2000€ lasku päälle. Surkeiksi ovat nykytraktorit menneet, kivoja käyttää, kun pelaavat, mutta.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä sähköiset pikkuviat voivat olla vaikeita paikantaa ja kalliita korjata, kone saattaa sellaisesta halvaantua, eikä sillä pysty tekemään mitään. Vikakoodeja on aika turha itse alkaa selvittelemään ja osia vaihtelemaan siltä pohjalta, tarvitaan tehtaan omat testiohjelmat, niitä ei ole edes kaikilla merkkihuoltoliikkeillä. Sitten odottelet huoltoa ja osia 1 - 2 kk ja työt painaa päälle, näin kävi itselle ja lähes 2000€ lasku päälle. Surkeiksi ovat nykytraktorit menneet, kivoja käyttää, kun pelaavat, mutta.....

        Siksi onkin hyvä olla varalla vanha 70- 80 luvun traktori jossa ei ole sähkönostolaitteita eikä sähköistä moottoriohjausta, ei sähköisiä vaihteita jne. Tällöin ei työt ainakaan kokonaan keskeydy remontin aikana. Minut on vanha 1982 mallinen MF 590 pelastanut monta kertaa kevät ja syystöiden aikaan uudemman traktorin hajottua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi onkin hyvä olla varalla vanha 70- 80 luvun traktori jossa ei ole sähkönostolaitteita eikä sähköistä moottoriohjausta, ei sähköisiä vaihteita jne. Tällöin ei työt ainakaan kokonaan keskeydy remontin aikana. Minut on vanha 1982 mallinen MF 590 pelastanut monta kertaa kevät ja syystöiden aikaan uudemman traktorin hajottua.

        Ihan hyvä, jos pelkkä 590 on pelastanut sinut pulasta. Massikan 4200 sarja on vielä vapaa näistä ylimääräisistä sähkö / härpäkkeistä. Joku vetovarsien tunnustelun puute ja liian pieni maavara koukun kohdalla on suurimmat puutteet kyseisissä malleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä, jos pelkkä 590 on pelastanut sinut pulasta. Massikan 4200 sarja on vielä vapaa näistä ylimääräisistä sähkö / härpäkkeistä. Joku vetovarsien tunnustelun puute ja liian pieni maavara koukun kohdalla on suurimmat puutteet kyseisissä malleissa.

        Massikan 4200 sarja on todella vapaa ylimääräisistä sähkövimpaimista ja siinä mielessä toiminta varmempi. Yksi paha tyyppivika niissä kuitenkin on, katkeava aluevaihtajan jousi. Osa on halpa muutaman euron, mutta paljon työtunteja varsinkin jos on vielä etukuormaajalla varustettu. Ilman kuormaajaakin olevan korjaushinnaksi tulee reilusti yli 1000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Massikan 4200 sarja on todella vapaa ylimääräisistä sähkövimpaimista ja siinä mielessä toiminta varmempi. Yksi paha tyyppivika niissä kuitenkin on, katkeava aluevaihtajan jousi. Osa on halpa muutaman euron, mutta paljon työtunteja varsinkin jos on vielä etukuormaajalla varustettu. Ilman kuormaajaakin olevan korjaushinnaksi tulee reilusti yli 1000 euroa.

        Mitähän aski mallia vaivaa tuo tyyppivika ? Ei ole tullut alan jäsenien kanssa riittävästi puheeksi. Tulee mieleen 18 6 vaihteisto. Tutulla oli useita suunnanvaihdolla 12 12 vaihteistolla olevia mallia. Ei ollut mitään ongelmaa. Toisella tutulla taas 4255 on vaihteiston osalta ajoittain nikotellut.


    • Anonyymi

      Ydinsodan tms. sattuessa ei tarvita kuin elektromagneettinen pulssi satelliitista tai muusta ohjuksesta, niin kaikki nykytraktorit autot ,lentokoneet ym. halvaantuvat, jopa sähkön saanti lakkaa. Että senverran herkillä alueilla ollaan nykytekniikassa. Joten ei kannata isäntien hävittää sitä perusvarmalla ja manuaalisella tekniikalla pelaavaa traktoria. Siinä voi tulla vanhaa Vallu 361:stä tai mörkömajoriakin ikävä, joka voisi pyörittää vaikka sitä agregaattia. Varautumisesta ja tuosta aiheesta olen joskus kuullut hyvän luennon, jonka piti entinen eläköitynyt armeijan kapiainen.

      • Anonyymi

        Ei siihen tarvita edes ydinpommia, vääränlainen apuvirta, lähelle iskenyt salama, tai hitsausvirta saattaa tehdä saman. Ranteenvahvuiset anturien johtoniput ja liittimet satoine pinneineen hapettuu jo pelkästä kosteudesta, joka ajansaatossa niihin tunkeutuu muovin ja kumin koppuroiduttua.

        Itselläkin on vanhaa mallia oleva rautatraktori 2-traktorina, jonka yksinkertaisuutta ja luotettavuutta kohtaan kunnioitus on kasvanut vuosien saatossa.


    • Anonyymi

      Mf 3060 90 - luvun alusta, on siinäkin jo ihmettekemistä, kun lakkaa vaihteisto pelaamasta, vaihtoehtoja vialle on ihan riittävästi, mutta ongelma ratkesi releen vaihtamisella, muutoin sähköongelmia ei ole ollut. Anturivikoja ei ole ollut, joten antureiden kyllä pitäisi nykytraktoreissa kestää.

    • Anonyymi

      A75 etukuormaajalla uutena 36000€ alv.0 vm 2006.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      59
      3321
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

      En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      1064
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

      Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      910
    4. Teboili alasajo on alkanut

      Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      20
      890
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

      Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      800
    6. Mistä tietää, onko hän se oikea?

      Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      734
    7. Miten voitkin olla aina niin fiksu

      ...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      44
      694
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

      Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      27
      692
    9. Oot kyl rakas

      Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      28
      632
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

      Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      627
    Aihe