Minulla on allekirjoitettu vuokrasopimus tässä kuussa ( asunnon omistajan allekirjoitusta sopimuksessa ei ole vaan hänen valtakirjallaan ystävä kuitannut sopimukseen nimen). Maksoin takuuvuokran tänään vasta.. Nyt vuokranantajan mukaan sopimus on rauennut ja huomenna poliisit tulevat tarvittaessa minut asunnosta poistamaan. Lakimiehen mukaan sopimus ei ole kuitenkaan mitätön ja vuokratakuuden maksusta kuitti tallella.
Pystyykö poliisi huomenna minut asunnosta poistamaan, viitaten esim kotirauhan rikkomiseen, vaikka minulla on se vuokrasopimus ja kuitti? ?
Vai pitääkö v- antajan hakea oikeudesta päätös häädöstä.
Poliisin suorittama häätö
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä häädöstä pitää hakea oikeuden päätös. Poliisi ei tule ketään häätämään ilman oikeuden häätöpäätöstä. Kokemusta on asiasta.
- Anonyymi
Haluatko avata, minkälainen tilanne sulla oli?
V-antajani mukaan sopimus on rauennut samana päivänä kuin se on tehty. Avaimet minulla kuitenkin on. Hän sanoi tulevansa huomenna ne minulta pois ottamaan tarvittaessa virkavallan kanssa koska olen kuulemma luvatta hänen asunnossaan. Edelleen vuokrasopimus on sekä tänään maksetusta vakuudesta kuitti. Voinko minä soittaa poliisit jos hän ilmestyy oven taakse? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko avata, minkälainen tilanne sulla oli?
V-antajani mukaan sopimus on rauennut samana päivänä kuin se on tehty. Avaimet minulla kuitenkin on. Hän sanoi tulevansa huomenna ne minulta pois ottamaan tarvittaessa virkavallan kanssa koska olen kuulemma luvatta hänen asunnossaan. Edelleen vuokrasopimus on sekä tänään maksetusta vakuudesta kuitti. Voinko minä soittaa poliisit jos hän ilmestyy oven taakse?Jos vuokranantaja ilmaantuu oven taakse niin ei se poliisille kuulu. Vasta, jos hän ryhtyy johonkin toimeen, niin sen jälkeen se muuttuu omankädenoikeutena poliisiasiaksi.
- Anonyymi
Poliisi ei ole suorittanut häätöä ainakaan 40 vuoteen. Ne kuuluvat ulosotonhaltijalle, eivät poliisille. Kyse ei myöskään ole kotirauhan rikkomisesta. Ilman oikeuden päätöstä häätö olisi omankädenoikeutta, joka on rikos.
- Anonyymi
Ulosottomies soitti minulle ja sanoi pyytävänsä virka - apua poliisilta jos häätöpäätöstä ei noudateta. Eli ei olisi tullut itse. Tästä kokemuksesta opin ettei sitä häätöä voi vuokranantaja tehdä ilman oikeuden häätöpäätöstä. Aloittajalle sanoisin, ettei se vuokraisäntä tule poliisin kanssa tai sitten se on jotain poliisille valehdellut miksi sinne poliisia tarvitaan.
- Anonyymi
Poliisin roolista on virheellinen käsitys häätötilanteessa. Poliisi ei lähde ketään häätämään, ei ulosottomiehen kanssa, eikä vuokranantajan. Ulosottomiehellä on oikeus pyytää häätöön poliisilta virka-apua ja poliisi on sitä velvollinen antamaan. MUTTA, poliisi ei koske mihinkään. Poliisi turvaa läsnäolollaan sen, että ulosottomiehet saatavat suorittaa tehtävänsä kenenkään sitä estämättä, tai häiritsemättä. Vuokranantajan suorittamaa laillista häätöä ei ole olemassakaan, sellainen on omankädenoikeutta.
- Anonyymi
Ulosottomies uhkasi, että valtion toimesta tyhjennetään kämppä ja kulut tulee minulle maksettavaksi jos en muuta sovinnolla määrättyyn päivään mennessä. Muutin itse mutta mietin, että olisikohan valtiovalta tullut kämpän tyhjentämään jos en olisi muuttanut. Ja kyllä häätöpäätös oli oikeudelta.
- Anonyymi
Jos luulit, että presidentti tai pääministeri ja hallitus tulevat valtiovallan edustajina tyhjentämään asuntoasi, niin luulit väärin.
Ulosottovirasto on oikeusministeriön alaisuudessa toimiva valtion virasto. Ulosottomies edustaa tällöin valtiota. Kun ulosottovirastolta tulee lasku, niin se voidaan sanoa tulevan valtiolta, kuten ulosottomies on sinulle kertonut.
- Anonyymi
Vuokrasopimukseen merkitty vuokravakuuden maksun eräpäivä ratkaisee.
Onko vrasopimuksesi voimaanastumisehtona, että vakuus maksetaan tiettyyn päivän mennessä, muuten sopimus raukeaa?
Jos lukee noin, vuokrasopimuksesi ei ole voimassa. Vuokranantajalla on oikeus poistaa/poistattaa sinut asunnosta. Jos olet maksanut viimeistään eräpäivänä, vuokrausehdot täyttyvät ja vuokranantajan on ensin irtisanottava vuokrasopimus. Vasta sen jälkeen voi hakea häätöä käräjäoikeudesta. Riippuu tietysti syistä, jos naapurit valittaa, voi häätö olla lainvoimainen piankin.
Eikö vuokranantaja halua sopia? Minä soittaisin oikeusavustajalle ja kysyisin. - Anonyymi
Miten aloittajan asia selvisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724394Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003840Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513130
- 402608
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231976
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151742Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351705