Oonkohan mä sittenkin poika?

Anonyymi

Olen 14-vuotias transpoika, joka on syntynyt tytön kehoon, mut oon jo 3-vuotiaasta asti halunnut olla poika. Mulla on aina ollu kavereina pelkästään poikia, ja oon aina tykännyt leikkiä ”poikamaisia” leikkejä. Ja viime kesänä leikkasin hiukset lyhyeksi ja olen alkanut ostamaan ja käyttämään poikamaisia vaatteita.. Pienenä ajattelin vaan , et tää on nyt vaan ohimenevää. Ja sillon en ees oikein tiennyt mistä on kyse. Haluisin olla niin kovasti poika, ja kaiken lisäksi murrosiän tuomat muutokset alkaa ahdistaa. Oon puhunu tästä vanhempien kaa, ja ne on sanonu tienneensä sen. Vanhempien kaa ollaa päätetty, et lähdetään ensi vuonna hakemaan lähetettä sukupuoli-identiteetin tutkimuksiin. Mut mietin vaan sitä, et minkä ikäsenä voin aloittaa hormonihoidot ja minkä ikäisenä pääsee korjausleikkaukseen, jos nyt sitten olen trans.

21

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tota kannattaa puntaroida huolella. Koetko vaikeaksi naisten wc käytön, uimallit jne... Kiinnostaako tytöt vai pojat seksuaalisessa mielessä? Voitko olla poikamainen nainen? Sukupuoliroolit on turhan kapeat mielestäni. Minusta nainen voi ajaa prätkällä, pelata joukkuelajeja, tehdä polttopuita, tehdä remonttia, olla palomies jne.

      Nuorena kaverini äiti harrasti autojen entisöintiä ja oli siis ammatiltaankin automekaanikko... Hyvä tyttökaverini kävi rekkakuskiksi ja myöhemmin veturinkuljettajaksi. Tutun vaimo korjaa heidän maatilallaan traktorit ym... yks miespuolinen työkaveri neuloo vaimolleen ja lapsilleen villasukat. Onko kyse tällaisista mieltymyksistä asioihin joita vastakkainen sukupuoli yleensä tekee? Vai onko kyseessä muun tyyppiset jutut?

    • Joskus kuulin jutun jostakusta joka kuvitteli olevansa kissa , niinpä hän matki kissaa ihmisen kehollaan avoimesti ja luullakseni julistautui kissaksi.
      Ei se hänestä kissaa tehnyt.
      Ei siitä sen enempää.

      • Anonyymi

        Mitä tuo mihinkään liittyy? Ehken ole "oikeasti" mies, mutta minulle riittää se, että minut nähdään sellaisena. Ilman hoitoja olisin varmaan ollut kuin tuon jutun kissaihminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuo mihinkään liittyy? Ehken ole "oikeasti" mies, mutta minulle riittää se, että minut nähdään sellaisena. Ilman hoitoja olisin varmaan ollut kuin tuon jutun kissaihminen.

        Hoitojen myötä julistaudut tavallaan tuoksi kissaksi, kyseessä on vertauskuva.
        Onnea kuitenkin matkallesi.


      • Anonyymi
        KapinenKoira kirjoitti:

        Hoitojen myötä julistaudut tavallaan tuoksi kissaksi, kyseessä on vertauskuva.
        Onnea kuitenkin matkallesi.

        Paitsi, etten ole kertonut kenellekään taustaani, tullakseni nähdyksi normaalina eikä kissana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, etten ole kertonut kenellekään taustaani, tullakseni nähdyksi normaalina eikä kissana.

        Elä sitten "salaisuutesi" kanssa....


    • Anonyymi

      Periaatteessa voit hakeutua jo nyt transtutkimuksiin, varsinkin kun vanhempasi tukee sinua (nuorten tutkimukset tehdään aina yhteistuumin vanhempien kanssa).
      Mutta tutkimuksissa sinulle ei tulla kertomaan oletko transsukupuolinen, se pitää tietää itse täsmällisesti.
      Aikaahan sinulla on vielä useampi vuosi, sillä varsinaisia hormonihoitoja et saa vielä. Jos saat transdiagnoosin, voisi olla mahdollista saada blokkaushoitoja. Leikkauksiin ei kuitenkaan pääse kuin vasta täysikäisenä.

    • "Olen 14-vuotias transpoika, joka on syntynyt tytön kehoon, mut oon jo 3-vuotiaasta asti halunnut olla poika."

      Lapsen ja nuoren käsitys omasta sukupuolestaan ei ole aina vielä vakiintunut lopulliseen mutoonsa, joten sen perusteella ei kannata hakeutua mihinkään hormonihoitoon tai leikkauksiin, joista on paljon haittavaikutuksia.
      Tutkimusten mukaan noin 90 %:lla sukupuolihämmennys menee itsestään ohi, kun murrosikä on ohitettu.
      Ei myöskään ole olemassa mitään tieteellistä näyttöä sille, että poika voisi syntyä tytön kehoon tai päinvastoin.

      • Anonyymi

        Eikä ole myöskään mitään luotettavia pitkäaikaistutkimuksia siitä että transitioituneet dysforiaa kokevat olisivat pitkällä aikavälillä terveempiä tai tyytyväisempiä, kuin he jotka eivät hakeudu hoitoihin.


      • Anonyymi

        Transtukimusyksikön henkilökunnan tehtävänä on selvittää että sukupuoliristiriita on vakiintunut. Mikäli tätä ei todeta, tutkittava lähetetään "kotiin kasvamaan". Vaikka nuorelle määriteltäisiinkin transdiagnoosi, hänelle ei anneta peruuttamattomia hormoonihoitoja. Leikkauksia ei tehdä laisinkaan ala-ikäisille, joten siihen mennessä sukupuolen kokeminen on vahvistunut varmasti. Tuo että löytyy muutamia detransitoituneita, johtuu siitä että henkilöllä on ollut väärät odotukset elämänolosuhteista jatkossa ja diagnoosin saadakseen on jopa opetellut tarvittavat määritelmät päästäkseen tutkimuksista läpi.

        Omasta kokemuksesta tiedän että jo murrosiän alkaessa voidaan kokea sukupuoliristiriita vahvasti, eikä se enää katoa mihinkään.


    • Anonyymi

      Aloittaja täällä. Nyt juhannuksen jälkeen sain vanhempien ja läheisten tukemana lähetteen sukupuoli-identiteetin tutkimuksiin. Vielä ei oo ensimmäinen käynti polilla tiedossa, mutta syksyllä se luultavimmin jossain kohtaa on. Palatakseni vielä aikaisempiin järkeviin vastauksiin, haluan sanoa, että kyllä koen naisten vessassa käynnit ahdistaviksi, koulu-uinneissa vihasin bikineitä ja uimapukuja, ja sellaisilla en oo käynyt enää pariin vuoteen. Koronakevään aikana muuten tapasin videoyhteydellä lääkärin, jonka mukaan olin aika tyypillinen transmies. Lähete tuli, ja tässä odotellaan. Tottakai edessä on pitkät tutkimukset, ja transsukupuolisuus-diagnoosi ei ole vielä tietenkään taattu. Vanhemmat,kaverit ja läheiset tukee, ja ne on kyllä ihan aina tukenut.

      • Anonyymi

        Miksi valitsisit elämän jossa olet potilas koko ikäsi? Joudut syömään lääkkeitä jotka tekevät niin pahaa että moni joutuu lopettamaan sivuvaikutuksien takia,
        Testo sekoittaa naisen pään, tulee agressiivisuutta ja hullua seksiviettiä, miksi haluaisit esittää miestä kun koskaan sinusta ei voi miestä tulla?
        Jatkuvasti tulee esiin lisää detransitioituneita ihmisiä, katso heidän videoitaan tubesta niin voit välttää suuren virheen jota olet tekemässä.

        Blokkerit eivät sitten ole mitään vaarattomia nallekarkkeja, ihmisiltä haurastuu luut ilman hormoneita niin että pahimmassa tapauksessa voi murtaa luunsa niin että siitä jää pysyvä vamma ja kipu loppuiäksi.

        Hormonien vaikutus luiden kuntoon on valtavan suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valitsisit elämän jossa olet potilas koko ikäsi? Joudut syömään lääkkeitä jotka tekevät niin pahaa että moni joutuu lopettamaan sivuvaikutuksien takia,
        Testo sekoittaa naisen pään, tulee agressiivisuutta ja hullua seksiviettiä, miksi haluaisit esittää miestä kun koskaan sinusta ei voi miestä tulla?
        Jatkuvasti tulee esiin lisää detransitioituneita ihmisiä, katso heidän videoitaan tubesta niin voit välttää suuren virheen jota olet tekemässä.

        Blokkerit eivät sitten ole mitään vaarattomia nallekarkkeja, ihmisiltä haurastuu luut ilman hormoneita niin että pahimmassa tapauksessa voi murtaa luunsa niin että siitä jää pysyvä vamma ja kipu loppuiäksi.

        Hormonien vaikutus luiden kuntoon on valtavan suuri.

        Tässä transtaustaisena miehenä pohdin mitä mahtavat olla nuo sivuvaikutukset, kun itselläni ei ole ollut ja olen käyttänyt testoja 16 vuotta. Piikin otan neljä kertaa vuodessa.

        Hormonit eivät haurastuta luita, päin vastoin vahvistavat. Blokkereista en kyllä sitten tiedä, itse en niitä täysi-ikäisenä tietenkään käyttänyt eikä niitä millekään 14-15-vuotiaalle transpojalle enää määrätä, murrosikä on heillä jo takana, ne olisi pitänyt aloittaa jo vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä transtaustaisena miehenä pohdin mitä mahtavat olla nuo sivuvaikutukset, kun itselläni ei ole ollut ja olen käyttänyt testoja 16 vuotta. Piikin otan neljä kertaa vuodessa.

        Hormonit eivät haurastuta luita, päin vastoin vahvistavat. Blokkereista en kyllä sitten tiedä, itse en niitä täysi-ikäisenä tietenkään käyttänyt eikä niitä millekään 14-15-vuotiaalle transpojalle enää määrätä, murrosikä on heillä jo takana, ne olisi pitänyt aloittaa jo vuosia sitten.

        Ihmetyttää nuo vastustajien jatkuvat perusteettomat väitteet. Mitksi hormonilääkitys muuttuisi vaaralliseksi ja aiheuttaisi paljon sivuvaikutuksia kun ihmisessä normaalisti kehittyvät hormonit eivät ole sellaisia.

        Samoin nuo väitteet runsaista detransitoituneista ilman mitään lähdetietoja ja -linkkejä on aivan huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valitsisit elämän jossa olet potilas koko ikäsi? Joudut syömään lääkkeitä jotka tekevät niin pahaa että moni joutuu lopettamaan sivuvaikutuksien takia,
        Testo sekoittaa naisen pään, tulee agressiivisuutta ja hullua seksiviettiä, miksi haluaisit esittää miestä kun koskaan sinusta ei voi miestä tulla?
        Jatkuvasti tulee esiin lisää detransitioituneita ihmisiä, katso heidän videoitaan tubesta niin voit välttää suuren virheen jota olet tekemässä.

        Blokkerit eivät sitten ole mitään vaarattomia nallekarkkeja, ihmisiltä haurastuu luut ilman hormoneita niin että pahimmassa tapauksessa voi murtaa luunsa niin että siitä jää pysyvä vamma ja kipu loppuiäksi.

        Hormonien vaikutus luiden kuntoon on valtavan suuri.

        Totta muuten, että testo sekoittaa naisen pään - transmiehen pään se taas laittaa kuntoon.


    • Anonyymi

      Näitä kirjoituksia ei ota kukaan järkevä vakavasti. Kuka lie vitsillä taas kirjoittanut?

      • Anonyymi

        Joku eheyttäjäuskis on taas löytänyt tämän palstan. Eihän näihin auta muu kuin jättää niiden hölinät omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku eheyttäjäuskis on taas löytänyt tämän palstan. Eihän näihin auta muu kuin jättää niiden hölinät omaan arvoonsa.

        Eiköhän se ole Aitoavioliiton päivystävä kauhistelija-pelottelija, aika nopeasti tänne aina tuntuu ehättävän.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4678
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2765
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      206
      1798
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1329
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1268
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe