elävät kukat hiuksissa

kestääkö

Hei! Olisin kiinnostunut hääkampauksessani elävistä kukista, lähinnä ruusuja ajattelin. Kestääkö kukat koko päivän nuukahtamatta hiuksissa? Millähän konstein ne laitetaan hiuksiin kiinni ja onkohan mahdollista saada ruususeppelettä? Kellään kokemuksia? Kiitos vastauksista!! :)

6

2898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päässä

      Olin muutama vuosi sitten kaasona häissä. Sekä morsiamella, minulla ja morsiustytöillä oli eläviä kukkia hiuksissa. Ei kylläkään ruusuja, enkä edes muista mitä kukkia olivat, pieniä ja sinisiä...
      Kukat laitettiin hiuksiin aamupäivästä, samalla kun tehtiin kampaus ja meikki. Ne kestivät kirkkoon asti (14.00)hyvin ja kauniina, onneksi myös virallisessa hääkuvassa kauniina. Mutta juhlapaikalla huomasimme, että ne nuukahtavat. Jälkiruoan aikaan revimme niitä jo toistemme hiuksista pois, koska olivat tökerön näköisiä, rupasahtaneita.
      Kuitenkin kukkakaupassa ja kampaamossa oli sanottu, että juuri nuo kukat kestävät parahiten ja ovat hyvin kauniita aamuun asti. No, se ei todellakaan pitänyt paikkaansa.
      Mieti tarkkaan, hienon kampauksen saa ilman kukkiakin. Ja kysele ainakin tarkkaan, että miten kukat kestävät. Rupsahtanut mytty päässä ei ole kaunis!

      • kestää

        Todella moni haluaa hiuksiinsa eläviä kukkia..Varsinkin pienet nuppuruusut ovat kestäneet todella hyvin..Niistä sitä nuukahtamista ei niin helpolla huomaa..
        Itse olen ommellut kukan ja varren yhtymäkohtaan langalla pienen lenkin josta pääsee pujottamaan pinnin ja ei kun kampausta kaunistamaan..Jotkut kukkakauppiaat tekevät valmiiksi taipuisan tekovarren kukkiin mutta itse kampaajana pidän kätevämpänä itse ommeltua silmukkaa..Paljon paremmin asettuvat ja pysyvät kuin tekovarsi joka mielestäni on liian paksu ja jäykkä taivuteltavaksi..
        Yön yli pidetään kukat viileässä ja kosteassa etteivät aukea kukkaan ja sitten juhlapäivänä vain hiuksiin..


    • meillä ne oli yön kosteassa muovi pussissa jääkaapissa varret teipattuna nätisti. aamulla parturini laittoi ne hiuksiini ja iltaan asti kesti tosi hyvin. ja ne pienet ruusut on kyllä aivan ihanan näköiset. tulee niin luonnon kaunis vaikutelma. suosittelen. (meillä oli lämmin elokuinen päivä)

      • onko kellään tietoa

        Mulla on tosi tosi tosi pitkä tukka. Tahtoisin pitää sen hääjuhlassa auki niinkuin hunnun sijaan, ja koristella muratilla. onnistuuko mitenkään. jos pistäs sivusta letit pään ympäri taakse kiinni ja sitten jotenki letteihin kiinni ne roikkuvat muratit?


      • onko kellään tietoa kirjoitti:

        Mulla on tosi tosi tosi pitkä tukka. Tahtoisin pitää sen hääjuhlassa auki niinkuin hunnun sijaan, ja koristella muratilla. onnistuuko mitenkään. jos pistäs sivusta letit pään ympäri taakse kiinni ja sitten jotenki letteihin kiinni ne roikkuvat muratit?

        mulla oli murattia myös ja hyvin kestää ja oli myös kimpussa roikkumassa. ylimääräiset oksat laitoin vesi lasiin juurtumaan ja nyt on hää muratti ruukussa kasvamassa, kiva muisto.


      • MiuMau
        britt kirjoitti:

        mulla oli murattia myös ja hyvin kestää ja oli myös kimpussa roikkumassa. ylimääräiset oksat laitoin vesi lasiin juurtumaan ja nyt on hää muratti ruukussa kasvamassa, kiva muisto.

        Entäs seppele muratista ja lempikukastasi?
        Pitäisi myös aukiolevia hiuksiasi poissa silmiltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe