Lisää näitä Linux mailman ihmeellisyyksiä. Alla oleva kuva esittää näiden kahden rivin aikaan saannosta:
echo "Tervehdys toverit!\n\nKuinka teillä menee?\n" > msg; cat msg
xmessage -buttons " Ok "," Ä "," ö "," å " -default " Ok " -center -file msg; echo $?
Ja tulos näkyy tässä:
https://s5.gifyu.com/images/xmessage_298.png
xmessage komento ei toimi
9
96
Vastaukset
- Anonyymi
Eikä asia muutu yhtään paremmaksi gxmessage komennon kanssa, tätä ei kuitenkaan oletuksena ole Linux Mintissä, mutta voidaan asentaa:
sudo apt install gxmessage - Anonyymi
Muuten pistäkää echo komentoon -e optio mukaan. Kopioin ympäristöstä jossa se tulee mukaan automaattisesti, ja siksi jäi tuosta pois.
- Anonyymi
Meillä on seinät , katto ja lattia sopivasti päällystetty joten echoa ei ole liikaa eikä liian vähän.
- Anonyymi
Siinä tapauksessa ensimmäisen rivin lopusta (; cat msg) joutaa pois, se vain kaiuttaa tiedoston sisällän, eikä se ole välttämätöntä, silloin kun katto ja lattia sopivasti päällystetty.
Samoin kaikua vähentävä vaikutus on sillä kun toisen rivin lopusta poistaa (; echo $?), tämähän vain kaiuttaa painetun näppäimen järjestysnumeron 100, eli jos kaikuna tuli 101 poistuit dialogista ensimmäistä näppäintä painaen.
T. avauksen tehnyt
- Anonyymi
xmessagessa on ollut tuo ongelma iät ja ajat. kannattaa sen sijaan käyttää zenityä. joka nyt muutenkin on monipuolisemi ja sillä saa jopa yksinkertaisia käyttöliittymiä väsättyä.
eli ensin kirjoitetaan tiedostoon:
echo "tervehdys toverit\n miten menee?">viesti
sitten tuo näytetään zenityllä:
zenity --width=200 --height=200 --info --text "$(cat viesti)"
mulla meni tosin vähän ohi, miksi se pitää välillä tiedostoon kirjoittaa..- Anonyymi
sori sama ongelmahan siinä on!
mutta sen voi kiertää!
echo "Minä olen\nviesti, jossa\non skandeja\nöäåÖÄÅ">viesti
export LC_ALL=fi_FI.UTF-8;zenity --width=200 --height=200 --info --text "$(cat viesti)" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sori sama ongelmahan siinä on!
mutta sen voi kiertää!
echo "Minä olen\nviesti, jossa\non skandeja\nöäåÖÄÅ">viesti
export LC_ALL=fi_FI.UTF-8;zenity --width=200 --height=200 --info --text "$(cat viesti)"jahas, ei se näemmä tota LC_ALL:ia tartte jos on suomen- tai ruotsinkielinen asennus kun virtuaalikoneella kokeilin. itsellä pääkäyttiksessä norja ja se ei ilman tota kielen exporttausta toiminut zenitylläkään..
- Anonyymi
Normaalit ihmiset lukee sähköpostia ja saamiaan kännykän tekstiviestejä, eikä väsää joutavanpäiväisiä komentorivikaiutuksia itselleen.
- Anonyymi
kiitos tiedosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456