Vielä en ole päättänyt mitä tekisin tänä iltana. Kansalaistorille lähteminen on ykkössuunnitelmani. Nyt tuntuisi virtaa ja inspiraatiota lähtemiseen vielä olevan, silti voi vielä käydä niinkin, että sika syö eväät.
Alunperin olin lähdössä Moskovaan uuden vuoden viettoon, mutta vitkuttelin liian kauan erilaisten varausten kanssa ja hinnat tietty nousivat reilusti yli sen rajan jonka itse olin reissulleni laittanut.
Mukavasti menee ilta tässä kotosallakin jos siihen vaihtoehtoon päädyn. Edes kaupassa ei tarvitsisi käydä, mutta nakkeja vähän tekisi mieli. Yleensä pidän enemmän muista makkaroista, en niinkään nakeista, mutta nyt jostain syystä haluan nakkeja. Myös pizza kuuluu minun uudenvuodenaaton 'perinneruokiini' ja siihen saatankin päätyä, sillä tiedän etten löydä mieleisiäni nakkeja lähikaupoista.
Bessie
Niitä näitä 31.12.
13
<50
Vastaukset
Luulin Paloman jatkavan uudella otsikolla, vaan sielläpä olikin nimimerkki bessie!
Nakkejako mielii uutena vuotena, no klassinen *rätinkihän* se monella onkin perunasalaatin kanssa. Joskus olen Forssan p.salaattia ostanut ihan muulloinkin!
Choritsoa ostin viime kauppareissulla minäkin, en niin aatoksi, vaan jos mielin makkaraa. Enemmän kuin nakeista pidän itse siskonmakkaroista, mutta entisenä lihantuottajana, ostan harvemmin minkäänlaista makkaraa.
Uuden vuoden aatto,...minnekään en aio illaksi lähteä, juuri päätin ystävättären kanssa puhelun, tammikuun jälkeen halusi kaikki lapseni tulevan juhliin luokseen, ans' kattoo nyt sitä innostusta 😋))
Saatan silti valmistaa illemmällä Irish Coffen, kun kaikki aineet siihen löytyvät kotoa. Se on sekä hieman makea, että juhlava siemailla hiljakseen.
Toivon ettei ihan täyttä räiskettä ulkona olisi, vaikka joka vuosihan on noussut talojen korkeudenkin ylittäviä näyttäviä valoshow'ta.
Oikein hyvää ja Onnellista Uutta Vuotta !Olin varautunut viettämään ihan vain koti-illan yksikseni kaivellen ruokakaapeista mitä sattuu löytymään ja rakennellen tuota joulupukin kuvalla varustettua palapeliäni.
Nyt tuli kuitenkin sellainen tarjous, josta en millään voi kieltäytyä. Tiedossa on perunoita ja lohta sitruunakastikkeessa. Lopun iltaa pelataan Bingolottoa palapelin sijaan. En minä niin siitä Bingolotosta, kun en kuitenkaan tavanomaisella tuurillani voita mitään. Mutta se lohi ...Vai että bessie halusi Moskovaan, tai johonkin kansallistorile. Sini-sirkku sentään tyytyy nyt kotona olemiseen, koska on jo ennen Joulua ja Joulunaikaankin tavannut kaikkia ystäviään, joten taidetaan olla sitten vain kotona, siis ainakin minä.
Ruokaakin on riittämiin, jopa sitä siika kraavina mutta nakkeja ei, kuten ei perunasalaatiakaan, joita en nyt todellaka kaipaakaan. Sitävastoin siskonmakkarat on joskus aivan himoittavia, kuten ihmekyllä se mustamakkara puolukkahillon kanssa.
Joulun olen viettänyt yksin jo kauan, koska en halua edes mennä lapseni perheen luokse, sillä jotenkin se tuntuisi niin erilaiselta, sanoisinko teennäiseltä, mitä meillä oli silloin, kun lapseni oli mukana lapsuudessaan.
Mitään sukulaisiani ei ole edes lähitienoilla, koska veljeni on idässä ja siskoni lännessä ja minä täällä Hämeessä, josta ei kyllä saa juttukaveria, vaikka olisi kuinka puhelias ja en toisaalta ole halunutkaan.
Juorut ne kyläläisillä täälläkin on se puheen aihe ja minä kun en tunne ketään, niin ulkona olen, kuin se kuuluisa lumiukko.
Hieman nyt hetken harmitti, kun lapseni meni sinne Espooseen (minun ja mieheni kotiin) tyttärensä kanssa ja olisnkin halunut mukaan, mukamas. No, enhän olisi kuitenkaan lähtenyt, koska mieheni kuoleman jälkeen en ole rohjennut mennä sinne ja tuskin tulenkaan menemään.
Jaa, nyt tulee jo ensimmäiset paukut, joihin alan varautumaan, että ei mene pissahousuu pelosta, että sota on syttynyt!DD- Anonyymi
Palstalaisten uudenvuoden menut siis seuraavat :
Bessiellä nakit ja muusi, sinisirkulla choriskoa kahvilla, kristiinalla siikakaraavia. Tellukalla sitruunaa lohella. Minulla on kinkkukiusausta oluella. - Anonyymi
Mulla oli suunnitelmat, heittivät häränpyllyä.Yöllä iski yskä ja silmätulehdus. Päivystyksestä sain apua. Nytt oon kaikessa rauhassa kotona.
Melkein kuin pakko tulla mukaan mukaan tähän vanhanvuoden menu-aloitukseen. Häränfilettä ja hummeria ne tarjoaa tämän illan ateriaksi kaupoissa, aamutv;n kokkiohjelmat ja some täynnä voitaikinaan tehtyjä lohirullia ja sen sellaista naposteltavaa, mutta makkarat missään muodossa ei näytä olevan paikallisten ruokalistoilla
Me emme nyt myöskään juhli tänään, kun ei taida tulla vieraitakaan. Innostuin pesemään lakanoita ja tyynyliinoja kun pojat lähtivät eilen taas kotiinsa ja aloin korjaamaan niiden petejä vierashuoneen petisohvalta. Aamulla tein gotlantilaisen sahramipannarin riisipuuron jämistä ja sian kylkiluut on sulamassa illaksi: sian luita, savutaimenta ja lanttulaatikkoa olisi tarjolla tässä huushollissa, perunoiden ja salaatin kera, Jälkiruuaksi saa joulutorttuja ja unimyssyksi skottilaista yksimaltaista tai jotain viininlitkua. Jos sattuu tekemään mieli.Kansalaistorilta tulee ilmeisesti uudenvuoden vastaanotto myös teeveessä,
esiintyjät eivät oikein innosta, joten ilmeisesti jätän väliin sen ohjelman katsomisen.
Vahinko, sillä menneen vuoden viimeisten sekunttien lukeminen suurkirkon kellosta oli jotenkin nostalgista, sitten vasta kuoharin sai poksauttaa.
Areenasta varmasti jotain ohjelmaa keksin, viime yö meni kotimaisia katsellen, saas nähdä mitä ensi yöksi löytyy...
Omat paukkuni ammun jo hyvissä ajoin ennen puoliyötä,
terassin olen jo virittänyt valoihin, paljon laitoin kynttilöitä. Uuteen vuoteen osuu niin monta vuosien takaista perhetapahtumaa, joten jokaista niistä muistan kynttilöin, kun enää muuten voi.
Perunasalaattia teen itse, siihen laitan paljon sipulilaihoa, tuli niin keväinen olo kun sai puotista ostaa jo kotimaista kevätsipulia.
On muutama nakkikin, olen vuosikymmeniä niitä keittänyt ja vasta nyt luin jostain kuin ne nyt oikeaoppisesti pitäisi keitellä, aina voi siis jotain oppia.
1990 luvulla aikoinaan ajattelin, että ei kait tässä näe enää sitä hetkeä kun vuosituhat vaihtuu, mutta näkipäs vaan, siitäkin on jo pari vuosikymmentä ja pian pääse kurkistamaan jo 2020 vuoteen. Mihin ihmeeseen näillä vuosilla on niin mahdottoman kiire.
Mutta nyt on jo kiirus saunaan, pesemään vanha vuosi pois,
että pääsee uusin aatoksin uuteen vuoteen.- Anonyymi
Pysyn kotona palovartijana jos sattuu huligaanit ilotulitteilla vaikka tulipalon aikaansaamaan :( Perunat keitän, graavilohta on ja ankeriasmössöä , juomia on, suap nährä tuleeko Nukkumatti ennen puoltayötä :D
- Anonyymi
Koti-iltaan päädyin minäkin. Aiemmin tänään lähdin nakkiostoksille kävellen ja arviointivirheen takia paljain käsin. Aika pian huomasin virheeni, mutta en viitsinyt kääntyä takaisin käsineitä hakemaan. Olisi pitänyt, kädet kohmettuivat purevassa tuulessa jo menomatkalla eikä ne siellä kaupan viileydessäkään yhtään lämmenneet.Käsien palelun takia hyppäsin paluumatkalla bussiin kun osuin pysäkin kohdalle juuri samaan aikaan kun siihen pysähtyi bussi. En katsonut bussin numeroa ja kaikista mahdollisista busseista satuin hyppäämään siihen ainoaan joka ei minulle sopinut. Pari pysäkinväliä sillä olisi sopinut ja lyhentänyt kävelymatkaani, mutta tajusin sen liian myöhään ja se kolmas pysäkki sitten olikin väärässä suunnassa ja harvinaisen pitkä pysäkinväli vielä. Tuli siis ylimääräistä kävelyä. Kädet on vieläkin ihan jääkylmät ja niiskuttelen, yhtään ei huvita lähteä enää mihinkään.
Ostin Nakunakkeja, minä kun tapaan lämmittää nakit mikrossa tai höyryssä tai vähässä vedessä hauduttaen niin en noista kuorista oikein perusta. Oikeastaan en edes oikein ymmärrä miksi nakin pitäisi napsahtaa, niin tarkka kuin ruokieni ja juomieni rakenteesta ja suutuntumasta muutoin olenkin.
Anonyymi 17:07, ei minulla mitään muusia ollut suunnitelmissani. Vain nakkeja ja juomana portteria jota ostin latvialaisesta Valmiermuižan kartanopanimosta tässä taannoin. Aniharvoin viitsin mitään juomia reissuiltani rahdata, mutta siellä panimon ravintolassa syödessä toivat erilaisia menuun sovitettuja oluita maisteltaviksi ja tähän ihastuin.
Bessie
- Anonyymi
Kotona makoilen flunssaisena. Eilistä vahvaliemistä siskissoppaa lämmittelen. Uunikalan tekeminen jää huomiselle.
"löysin rantein reporankana" - Anonyymi
Suomalaiset on juntteja. Uudenvuoden perinneruoat on
nakit ja perunasalaatti.- Anonyymi
Ei ole mitään perinneruokaa uudenvuoden aattoon. Tuo nakki perunasalaatti on sellaista pikaruokaa, jota vappunakin suositaan. Junttia on paistaa 10 kilon kinkku ja vääntää siitä hernekeittoja ja jopa pizzoja uudenvuoden juhliin.
- Anonyymi
Pitsaa syötiin meilläkin, sitä näkyy olevan jäljellä, ei tee enää mieli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1207101Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1224884L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa644165TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153433Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7192221Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2661635- 671435
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581408Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j561354Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221276