Tervetuloa Lahteen

Valtakunnallisiin Uuden vuoden seuroihin! Paikalla on myös amerikan saarnaajia.

101

1196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harmittaa,kurkku kipeä ja flunssainen olo,muuten olisin varmasti tullut mutta onneksi voin kuunnella ELÄVÄÄ JUMALAN SANAA kuuntelun kautta.

      • Anonyymi

        Saarnoissa panetellaan toisia uskovaisia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarnoissa panetellaan toisia uskovaisia..

        Sulla on korvat väärällä kanavalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on korvat väärällä kanavalla!

        Jos et itse huomaa, että esikoislestadiolaiset saarnaavat ja useat kuulijat uskovatkin, että vain Esikoislestadiolaiset ry on "Kristuksen seurakunta" ja että esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella on vain kuollutta uskoa ja väärää jumalisuutta, niin millä korvilla Sinä rakas ystävä kuuntelet?
        Jos taas et vaan tajua, että tuollainen hengellinen ylpeys on muiden uskovaisten ja varsinkin kristittyjen panettelua, en osaa muuta sanoa kuin että voi voi...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et itse huomaa, että esikoislestadiolaiset saarnaavat ja useat kuulijat uskovatkin, että vain Esikoislestadiolaiset ry on "Kristuksen seurakunta" ja että esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella on vain kuollutta uskoa ja väärää jumalisuutta, niin millä korvilla Sinä rakas ystävä kuuntelet?
        Jos taas et vaan tajua, että tuollainen hengellinen ylpeys on muiden uskovaisten ja varsinkin kristittyjen panettelua, en osaa muuta sanoa kuin että voi voi...

        Panetteliko opetuslapsetkin "muita uskovia" ??

        Kyllä se edelleen on oppi elävän seurakunnan rajana, eikä laisuus..


      • Anonyymi
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Panetteliko opetuslapsetkin "muita uskovia" ??

        Kyllä se edelleen on oppi elävän seurakunnan rajana, eikä laisuus..

        Eli mikä on oppi jos panetellaan muita uskovaisia?


      • Anonyymi
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Panetteliko opetuslapsetkin "muita uskovia" ??

        Kyllä se edelleen on oppi elävän seurakunnan rajana, eikä laisuus..

        Eivät panetelleet, mutta esikoislestadiolaisten vertaaminen opetuslapsiin on huono vertaus.

        Kyllä se ainakin sinulla on juuri se esikoislestadiolaisuus seurakunnan rajana, vaikka et sitä ehkä itse ymmärrä.

        Vai onko esikoislestaiolaisuuden ulkopuolella mahdollisuus tulla autuaaksi? Oikea oppi on sinun käsityksesi mukaan, lihallisen järkesi siis, mukaan vain Esikoislestadiolaiset ry ssä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mikä on oppi jos panetellaan muita uskovaisia?

        Ei uskovaisia panetella, vaan Raamatun vastaista oppia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskovaisia panetella, vaan Raamatun vastaista oppia!

        Raamatun vastainen oppi=esikoiskestadiolaisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on korvat väärällä kanavalla!

        Hyvin huolestuttavaa ylenkatsetta ja aliarvioimista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin huolestuttavaa ylenkatsetta ja aliarvioimista...

        Ja lisäksi eritäin tyypillistä tuollainen asenne"vain me" -uskontojen kannattajilla. Sellainen uskonlahkohan esikoislestadiolaisuus on. Sitä eivät kai voi Lapin vanhimmatkaan valahtelematta kiistää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et itse huomaa, että esikoislestadiolaiset saarnaavat ja useat kuulijat uskovatkin, että vain Esikoislestadiolaiset ry on "Kristuksen seurakunta" ja että esikoislestadiolaisuuden ulkopuolella on vain kuollutta uskoa ja väärää jumalisuutta, niin millä korvilla Sinä rakas ystävä kuuntelet?
        Jos taas et vaan tajua, että tuollainen hengellinen ylpeys on muiden uskovaisten ja varsinkin kristittyjen panettelua, en osaa muuta sanoa kuin että voi voi...

        Anonyymi sedän täytyy myös ottaa tämä sivu pyhästä raamatusta pois kun Johannes sanoo
        Te kyykäärmeitten sikiöt . Oliko sinun mielestäsi Johannes tässä ylpeä ? Kun Jeesus hajotti kapakoitsijoiden pöydät niin oliko Jeesus tässä ylpeä . Kun Jeesus sanoo jokainen joka ei usko ja seuraa minua hän ei taida olla minun opetuslapseni !
        Jos tekee suuria pukkeja omassa logiikassaan on parasta siivota ensin oma porraspää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi sedän täytyy myös ottaa tämä sivu pyhästä raamatusta pois kun Johannes sanoo
        Te kyykäärmeitten sikiöt . Oliko sinun mielestäsi Johannes tässä ylpeä ? Kun Jeesus hajotti kapakoitsijoiden pöydät niin oliko Jeesus tässä ylpeä . Kun Jeesus sanoo jokainen joka ei usko ja seuraa minua hän ei taida olla minun opetuslapseni !
        Jos tekee suuria pukkeja omassa logiikassaan on parasta siivota ensin oma porraspää

        Esikoislessuus on piruja varten


    • Lestat ottaneet helluntailaisista mallia. Tuodaan puhujia Amerikasta.

    • Anonyymi

      Aloittajan vetoaminen siihen tai siitä ehkä jopa ylpeyttä tunteminen, "että meillä on paikalla myös amerikan saarnaajia"? Mitä se pitää sisällään tuollaisen asian mainitseminen hänen ajatusmaailmassaan, lihallisessa järjessään, josta se kumpuaa? Olisi hyvä tietää.

      Kiitos toki kutsusta !

      • Lähinnä ajattelin, että nyt on mahdollisuus päästä kuulemaan myös heidän saarnojaan, joka on melko harvinaista täällä..

        Onhan se hienoa myös huomata, että mikä hengenyhteys välillämme on, huolimatta, eri kielestä, kansalaisuudesta tai valtamerestä välillämme. 🙂


      • Anonyymi
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Lähinnä ajattelin, että nyt on mahdollisuus päästä kuulemaan myös heidän saarnojaan, joka on melko harvinaista täällä..

        Onhan se hienoa myös huomata, että mikä hengenyhteys välillämme on, huolimatta, eri kielestä, kansalaisuudesta tai valtamerestä välillämme. 🙂

        Onko heilläkään kravattia?

        jos olisi sammuttaisiko se ns hengenyhteyden?


      • Anonyymi
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Lähinnä ajattelin, että nyt on mahdollisuus päästä kuulemaan myös heidän saarnojaan, joka on melko harvinaista täällä..

        Onhan se hienoa myös huomata, että mikä hengenyhteys välillämme on, huolimatta, eri kielestä, kansalaisuudesta tai valtamerestä välillämme. 🙂

        No joo, ihan hyvä selitys. Harvinainen on monesti "arvokasta". Mutta tässä tuntuu tarkoitushakuisuutta hankkia amerikkalaisia "oikeaa uskoa" puolustelemaan.

        Sekö on se hengen yhteys, että meillä vain näissä yhdistyksissä on oikea oppi.
        Ulkopuolisilta tie on suljettu.

        Onko eri kieli jotakin hienoa? Entä valtameri välissä? Entä kansalaisuus? No tiedän ja ymmärrän ajaatusmaailmaasi. Joskus lapsena ja varhaisnuorena itsekin ajattelin, että on hienoa kun tämä kristillisyys on amerikkaankin asti levinnyt.
        Tutustu kuitenkin miten se sinne meni ja miten siellä hajaantunut moneen "oikeaan" ryhmään. Kuten täällä Suomessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko heilläkään kravattia?

        jos olisi sammuttaisiko se ns hengenyhteyden?

        Tämä on avainkysymys, siihen pitäisi voida vastata ihan helpposti ellei ol emitään salattavaa.


      • Anonyymi
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Lähinnä ajattelin, että nyt on mahdollisuus päästä kuulemaan myös heidän saarnojaan, joka on melko harvinaista täällä..

        Onhan se hienoa myös huomata, että mikä hengenyhteys välillämme on, huolimatta, eri kielestä, kansalaisuudesta tai valtamerestä välillämme. 🙂

        Mitä on hengen yhteys? Keiden välillä? Mikä erottaa hengen yhteyden? Kuka pystyy erottamaan oman hengen toisen hengen välillä? Hengen erottamisen lahjalla?
        Eivätkö he, jotka eivät käy enää esikoislestadiolaisissa seuroissa, erotettu siksi hengen yhteydestä, kun heillä ei enää ole yhteyttä Bethelemin Lapinmaan miehiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko heilläkään kravattia?

        jos olisi sammuttaisiko se ns hengenyhteyden?

        Onko myös amerikkalaisille kravatti synti? Vai eikö ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on hengen yhteys? Keiden välillä? Mikä erottaa hengen yhteyden? Kuka pystyy erottamaan oman hengen toisen hengen välillä? Hengen erottamisen lahjalla?
        Eivätkö he, jotka eivät käy enää esikoislestadiolaisissa seuroissa, erotettu siksi hengen yhteydestä, kun heillä ei enää ole yhteyttä Bethelemin Lapinmaan miehiin?

        Ei ketään ole erotettu esikoislestadiolaisista. Eron (omasta tahdosta) syy oli maallikkosakramantteihin ryhtyminen, joka JOHTI LIIKKEEN EROON EVANKELISLUTERILAISESTA KIRKOSTA.


    • Kun porukat tulevat Ameriikasta vanhallemantereelle, niin on luonnollista, että katsotaan vähän laajemmin. Useasti on amrikkalaisia ollut täällä varsinkin lähetysten mukana. Uusivuosi on ollut aiemmin Narvikissa, mutta jotain vaihtelua tulee kumminkin. Luonnollinen asia.

    • Anonyymi

      No nyt on pari päivää sarnattu "elävää sanaa" "tätä kristillisyyttä" ja paljon on ollut väkeä koolla Tappiksella.

      Olisi kiinnostavaa tietää kuinka paljon paikallaolijoita on kiinnostanut pidetyt saarnat. Tarkoitan sitä, että kuinka moni tuosta joukosta tosiaan kuuntelee saarnaa? Tai jos kuunteleen niin uskoo "tähän kristillisyyteen", johon saarnojen mukaan pitäisi uskoa autuaaksi tullakseen.

      Oman kokemukseni ja muitakin seuranneina ajattelen, että valtaosalle seurat on vain samanlainen tapahtuma kuin vanhoillisille Suviseurat. Tai ravikansalle Kuninkuusravit.

      • Anonyymi

        Olitko sinäkin siellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitko sinäkin siellä?

        En ollut.

        Nuo kokemukseni ja niistä tulleet ajatukset ovat aiemmista seuroista joissa olen ollut mukana seuravieraana. Tiedän, että en tarkoin tiedä sitä, miltä seuro nyt näyttää ja tuntuu. Siksi se minua kiinnostaa.

        Oliko väärin tuollaista asiaa kysellä?


      • Anonyymi

        Kyllä monet siellä kuuntelevat ja uskovat juuri tähän kristillisyyteen. Ja sinnehän mennään juuri kuuntelemaan! Ja sen takia kotonakin voi kuunnella! Eikä todellakaan ole Suviseurat tai Kuninkuusravit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä monet siellä kuuntelevat ja uskovat juuri tähän kristillisyyteen. Ja sinnehän mennään juuri kuuntelemaan! Ja sen takia kotonakin voi kuunnella! Eikä todellakaan ole Suviseurat tai Kuninkuusravit.

        kai sitä menisi muualle, jos tähän kristilisyyteen ei uskoisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kai sitä menisi muualle, jos tähän kristilisyyteen ei uskoisi

        Aivan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä monet siellä kuuntelevat ja uskovat juuri tähän kristillisyyteen. Ja sinnehän mennään juuri kuuntelemaan! Ja sen takia kotonakin voi kuunnella! Eikä todellakaan ole Suviseurat tai Kuninkuusravit.

        Mutta sama vaikutin, laumahenki. Innostutaan jostakin asiasta.
        Samanmielisiä. Paljon.
        Eivät esikoislestadiolaiset oikeasti pelastu sen paremmin kuin muutkaan Kristukseen uskovat. Heille toki kerrotaan liikkeen omaa "seurakuntatotuutta" seurapuheissa. Tutustu siihen ajatuksella...

        No oman järjen, Jumalan sinulle antaman järjen käyttö kuitenkin suurena syntinä saarnataan synniksi. Et saa sitä käyttää, pitää vain uskoa mitä vanhat viisaat laumanjohtajat, ameriiiiikoista asti tänne tulleet yrittävät sinulle kertoa: VAIN esikoislestadiolaisuus pelastaa.

        Surullista, mutta niin totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sama vaikutin, laumahenki. Innostutaan jostakin asiasta.
        Samanmielisiä. Paljon.
        Eivät esikoislestadiolaiset oikeasti pelastu sen paremmin kuin muutkaan Kristukseen uskovat. Heille toki kerrotaan liikkeen omaa "seurakuntatotuutta" seurapuheissa. Tutustu siihen ajatuksella...

        No oman järjen, Jumalan sinulle antaman järjen käyttö kuitenkin suurena syntinä saarnataan synniksi. Et saa sitä käyttää, pitää vain uskoa mitä vanhat viisaat laumanjohtajat, ameriiiiikoista asti tänne tulleet yrittävät sinulle kertoa: VAIN esikoislestadiolaisuus pelastaa.

        Surullista, mutta niin totta.

        Anteeksi vain mutta raamatustakin löydät, että se seurakunta on AINOA OIKEA jota on aina pilkattu ja jota tullaan maailman loppuun asti pilkaamaan. Myös eri maiden saarnaajat ovat vakuttaneet asian olevan JUURI NÄIN.
        Ja olen monesti siis TODELLA MONESTI itsekin huomannut sen ettei vanhoillisiin, esikoisiin eli ei esikoislestadioaisiin vaan esikoisiin ja muihin uskontojen kannattajiin kiinnitetä yhtä paljon IVALLISTA HUOMIOTA, eikä heitä esim. koulussa kiusata tai pilkata.
        JOTEN TÄMÄ ON JUURI SINULLE JA KAIKILLE MUILLE JOTKA ESIKOISLESTADIOLAISIA KIUSAAVAT, PILKKAAVAT, VÄHÄTTELEVÄT JA SYRJIVÄT!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi vain mutta raamatustakin löydät, että se seurakunta on AINOA OIKEA jota on aina pilkattu ja jota tullaan maailman loppuun asti pilkaamaan. Myös eri maiden saarnaajat ovat vakuttaneet asian olevan JUURI NÄIN.
        Ja olen monesti siis TODELLA MONESTI itsekin huomannut sen ettei vanhoillisiin, esikoisiin eli ei esikoislestadioaisiin vaan esikoisiin ja muihin uskontojen kannattajiin kiinnitetä yhtä paljon IVALLISTA HUOMIOTA, eikä heitä esim. koulussa kiusata tai pilkata.
        JOTEN TÄMÄ ON JUURI SINULLE JA KAIKILLE MUILLE JOTKA ESIKOISLESTADIOLAISIA KIUSAAVAT, PILKKAAVAT, VÄHÄTTELEVÄT JA SYRJIVÄT!!

        Minä en ainakaan tarkoituksellisesti kiusaa, pilkkaa, vähättele tai syrji esikoislestadiolaisia, vaikka kirjoitan täällä esikoislestadiolaisuutta arvostelevia kirjoituksia. Moni voi kokea esikoislestadiolaisuutta arvostelevan kirjoituksen "pilkkana", joka todistaisi esikoislestadiolaisuuden AINOAKSI OIKEAKSI SEURAKUNNAKSI. Näinhän saarnaajat asian seuroissa esittävät.

        Arvostan kirjoitustasi ja ymmärän, että tunnet ja koet noin. Älä pahennu kirjoituksistani, ne ovat vain omia mielipiteitäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ainakaan tarkoituksellisesti kiusaa, pilkkaa, vähättele tai syrji esikoislestadiolaisia, vaikka kirjoitan täällä esikoislestadiolaisuutta arvostelevia kirjoituksia. Moni voi kokea esikoislestadiolaisuutta arvostelevan kirjoituksen "pilkkana", joka todistaisi esikoislestadiolaisuuden AINOAKSI OIKEAKSI SEURAKUNNAKSI. Näinhän saarnaajat asian seuroissa esittävät.

        Arvostan kirjoitustasi ja ymmärän, että tunnet ja koet noin. Älä pahennu kirjoituksistani, ne ovat vain omia mielipiteitäni.

        En toki pahennu, mutta se tulee niin monesta ilmi, että tämä on se ainut oikea valittu kansa. Mutta kun se maallinen ihmisjärki ja vihollinen tulee ja saa uskon sumentumaan ei tunnu mikään mahdolliselta, jonka Taivaan Isä on luvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En toki pahennu, mutta se tulee niin monesta ilmi, että tämä on se ainut oikea valittu kansa. Mutta kun se maallinen ihmisjärki ja vihollinen tulee ja saa uskon sumentumaan ei tunnu mikään mahdolliselta, jonka Taivaan Isä on luvannut.

        Ymmärrän. Maallinen ihmisjärki saarnataan viholliseksi. Sitä kuitenkin käytät myös saarnan uskomiseen. Luojan Sinulle antamaa ihmisjärkeä.

        Sitä saa käyttää. Se ei ole syntiä.

        En neuvo miten, koska ei ole tarkoitus pahentaa yhtä minun pienimmistäni.

        Ja toivon sydämestäni, että sinä tulet autuaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän. Maallinen ihmisjärki saarnataan viholliseksi. Sitä kuitenkin käytät myös saarnan uskomiseen. Luojan Sinulle antamaa ihmisjärkeä.

        Sitä saa käyttää. Se ei ole syntiä.

        En neuvo miten, koska ei ole tarkoitus pahentaa yhtä minun pienimmistäni.

        Ja toivon sydämestäni, että sinä tulet autuaaksi.

        Totta kai meidän pitää ajatella järjelläkin, mutta jos se tuodaan uskon asioihin ei edessä ole enään Taivaan koti vaan ainainen tuska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai meidän pitää ajatella järjelläkin, mutta jos se tuodaan uskon asioihin ei edessä ole enään Taivaan koti vaan ainainen tuska.

        Tässä kyllä sekoittuu nyt pahasti usko ja järki.

        Käsitän niin, että järkeä ei saa käyttää evankeliumin totuuteen liittyvissä asioissa - jos esimerkiksi vähätellään Jeesuksen armotyötä eikä haluta uskoa siihen, on kysymys järjen käytöstä väärässä asiassa.

        Jos taas nostetaan esille asioita, jotka eivät liity kristinuskon perustotuuksiin ja kehotetaan uskomaan jotain sen ulkopuolelta autuuteen vaikuttavaksi asiaksi, on kyllä syytä herätä!

        Pilkkaa ja vähättelyä olen kuullut esikoislestadiolaisen suusta aika paljon - ja vaikka olen lainannut sanoja Raamatusta, olen kuullut niitä mitätöitävän vain siksi, että minä olen niitä lainannut.

        Eikö meidän kaikkien pitäisi oikeasti notkistaa polvemme sen Herran edessä, joka meidät viimeisenä päivänä tuomitsee?

        Viimeisten aikojen vaino ja pilkka kohdistuu niihin, jotka Jeesuksen Kristuksen nimeä tunnustavat. Vain sillä pilkalla ja vainolla on merkitystä - ei sillä, että jotkut merkilliset tavat tai muodot ovat kritiikin kohteena.

        Ei tosin ole oikein, että kristityt toisiaan kritisoivat. Mutta valitettavasti metsä usein vastaa niin kuin sinne huudetaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi vain mutta raamatustakin löydät, että se seurakunta on AINOA OIKEA jota on aina pilkattu ja jota tullaan maailman loppuun asti pilkaamaan. Myös eri maiden saarnaajat ovat vakuttaneet asian olevan JUURI NÄIN.
        Ja olen monesti siis TODELLA MONESTI itsekin huomannut sen ettei vanhoillisiin, esikoisiin eli ei esikoislestadioaisiin vaan esikoisiin ja muihin uskontojen kannattajiin kiinnitetä yhtä paljon IVALLISTA HUOMIOTA, eikä heitä esim. koulussa kiusata tai pilkata.
        JOTEN TÄMÄ ON JUURI SINULLE JA KAIKILLE MUILLE JOTKA ESIKOISLESTADIOLAISIA KIUSAAVAT, PILKKAAVAT, VÄHÄTTELEVÄT JA SYRJIVÄT!!

        Tuota noin mites semmoinen kun esikoislestadiolaiset TUOMITSEVAT muita uskovaisia eikös se ole syrjimistä jne.. ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kyllä sekoittuu nyt pahasti usko ja järki.

        Käsitän niin, että järkeä ei saa käyttää evankeliumin totuuteen liittyvissä asioissa - jos esimerkiksi vähätellään Jeesuksen armotyötä eikä haluta uskoa siihen, on kysymys järjen käytöstä väärässä asiassa.

        Jos taas nostetaan esille asioita, jotka eivät liity kristinuskon perustotuuksiin ja kehotetaan uskomaan jotain sen ulkopuolelta autuuteen vaikuttavaksi asiaksi, on kyllä syytä herätä!

        Pilkkaa ja vähättelyä olen kuullut esikoislestadiolaisen suusta aika paljon - ja vaikka olen lainannut sanoja Raamatusta, olen kuullut niitä mitätöitävän vain siksi, että minä olen niitä lainannut.

        Eikö meidän kaikkien pitäisi oikeasti notkistaa polvemme sen Herran edessä, joka meidät viimeisenä päivänä tuomitsee?

        Viimeisten aikojen vaino ja pilkka kohdistuu niihin, jotka Jeesuksen Kristuksen nimeä tunnustavat. Vain sillä pilkalla ja vainolla on merkitystä - ei sillä, että jotkut merkilliset tavat tai muodot ovat kritiikin kohteena.

        Ei tosin ole oikein, että kristityt toisiaan kritisoivat. Mutta valitettavasti metsä usein vastaa niin kuin sinne huudetaan...

        Sitä vain tarkoitin että jos annetaan järjen viedä siinä että uskonko mä nyt tähän asiaan vai en niin järki sanoo ettei siihen uskomista ole. Mutta sori vaan jos en saanut asiaani heti sanottua sillä tavalla kuin halusin. Ja mä en ainaskaan ole huomannut että kristityt toisiaan kritisoi, mutta muut ihmiset ainakin mua on kritisoinut, ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota noin mites semmoinen kun esikoislestadiolaiset TUOMITSEVAT muita uskovaisia eikös se ole syrjimistä jne.. ?

        Ei kristityt toisia TUOMITSE, sillä tuomitseminen ei ole ihmisten käsissä sen tekee Jumala. Mutta kyllä se syrjimistä ym. on. Ja sitä paitsi tuomitsemisesta on rangaistava, niin ainakin olen kuullut. Mut kiusaamista jne. ei muiden uskontojen kannattajat saa omakseen samalla tavalla kuin esikoislestadiolaiset, esim. jos oon sanonut olevani esikoislestadiolainen niin heti muuttuu ääni kellossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan

        Kannattais mieluummim uskoa Kristukseem, kuin seurakuntaan tai kristillisyyteen. Molemmat jälkimmäiset johtavat uskon perustuksen hiekalle


    • Anonyymi

      Tottakai seuroissa on jokaisella oma Raamattu mukana josta seurataan puheiden kulkua ja katsotaan mitä sieltä irtoaa mihinkin vaivaan.

      sehän olisi ihan toopea mennä hengelliseen tilaisuuten ilman Raamattua ja vähän muistivälineitäkin siihen mukaan.

      • Anonyymi

        Olet harvinaisen oikeassa ...
        Kuinkahan monella näin on...


    • Anonyymi

      Täällä olevissa keskusteluissa ihmiset jotka eivät ole seuroissa, tuntuvat tietävän parhaiten miten väärin on taas saarnattu. Tällaisen "tietäjän" diagnoosi lienee psykoosi.

      • Anonyymi

        Kyllä sen tietää jokainen joka on 65 vuotta näissä seuroissa hempannut. Ja näki vielä senkin 20 vuoden ajan, millainen muutos Gunnar Persäterin myötä liikettä kohtasi. Karmeata on tulos.


      • Anonyymi

        Ei ole asia noin.
        Psykoosi on ehkä hyvä määritelmä niille, jotka oikeasti uskoivat tämänpäiväisiä puheita. Harvahan niitä edes ajatuksella kuunteli.

        Minä en arvostele saarnoja huonoiksi. Niissähän yrittävät pitää lauman koossa. Siinä mielessä hyviä.
        Mutta pakanallisia ovat kristinuskon kannaalta, silla eihän eskoislestadiolainen "seurakunta" ole Jumala, johon pitää uskoa tullakseen autuaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen tietää jokainen joka on 65 vuotta näissä seuroissa hempannut. Ja näki vielä senkin 20 vuoden ajan, millainen muutos Gunnar Persäterin myötä liikettä kohtasi. Karmeata on tulos.

        Kyllähän asia on niin että eräs lähetysmies yritti muuttaa kristillisyyttä mut ei siinä onnistunut. Hedelmät näkyvät nyt eriseurassa. Lahdessa oli kaikkina päivinä todella paljon sanankuulijoita, tilanne ei ole hassumpi 😋.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän asia on niin että eräs lähetysmies yritti muuttaa kristillisyyttä mut ei siinä onnistunut. Hedelmät näkyvät nyt eriseurassa. Lahdessa oli kaikkina päivinä todella paljon sanankuulijoita, tilanne ei ole hassumpi 😋.

        Miksi sinä valehtelet julkisesti netissä? Sinun touhusi tällä palstalla on perkeleestä.
        Otappa selvää kuinka valtavan siunauksen panettelemasi "yksi mies" sai aikaan liikkeessä ja sen ulkopuolellakin, mm Virossa ja Venäjällä.

        Meitä on suuri määrä jotka pääsimme tämän liikkeen ihmisoppien orjuudesta Jumalan lasten iloon ja vapauteen. Kiitos Jeesuksen tästä siunauksesta jota 20 vuotta Jellivaarasta johdetun vainon alla rukoilimme.


      • Anonyymi

        Diagnoosi on; vanhempi veli on katkera kun nuorempi juhlii Isän huoneessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän asia on niin että eräs lähetysmies yritti muuttaa kristillisyyttä mut ei siinä onnistunut. Hedelmät näkyvät nyt eriseurassa. Lahdessa oli kaikkina päivinä todella paljon sanankuulijoita, tilanne ei ole hassumpi 😋.

        Kun vanhoillisten suviseuroissa oli enemmän ”sanankuulijoita”, sielläkö tilanne on vielä vähemmän hassu? Ajatteletko suuren kävijämäärän olevan merkki siitä, että silloin oppi on oikea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diagnoosi on; vanhempi veli on katkera kun nuorempi juhlii Isän huoneessa.

        Huvittaa tuo juhliminen. 😂

        Kyllä sen liikkeen juhlimiset tiedetään varmaan moneen kertaanparemmin kun sinä. 😉. Täytyy olla todella pimeä hänen koka tuollaisesta moskasta juhlii.
        Mutta makunsa kullakin, maassamme on uskonnonvapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vanhoillisten suviseuroissa oli enemmän ”sanankuulijoita”, sielläkö tilanne on vielä vähemmän hassu? Ajatteletko suuren kävijämäärän olevan merkki siitä, että silloin oppi on oikea?

        He eivät olleet meitä vaan, meistä lähteneitä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diagnoosi on; vanhempi veli on katkera kun nuorempi juhlii Isän huoneessa.

        Tämä nyt oli taas sellainen kirjoitus, jossa kai kirjoittaja ajattelee jostakin syystä olevansa tuo sikopaimen?

        Esikoislestadiolaisille erittäin rakas paikka Raamatusta tuo vertaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He eivät olleet meitä vaan, meistä lähteneitä,

        Juu ja heillä on kitara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vanhoillisten suviseuroissa oli enemmän ”sanankuulijoita”, sielläkö tilanne on vielä vähemmän hassu? Ajatteletko suuren kävijämäärän olevan merkki siitä, että silloin oppi on oikea?

        Kun katselee videoita suviseuroilta, niin seurapuheiden aikana tapahtuu vaikka mitä teltan ulkopuolella. Monet ovat sellaisia, jotka eivät käy ry:llä, mutta suviseuroissa ja monia, mitkä käyvät vain uteliaisuuttaan katsomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä valehtelet julkisesti netissä? Sinun touhusi tällä palstalla on perkeleestä.
        Otappa selvää kuinka valtavan siunauksen panettelemasi "yksi mies" sai aikaan liikkeessä ja sen ulkopuolellakin, mm Virossa ja Venäjällä.

        Meitä on suuri määrä jotka pääsimme tämän liikkeen ihmisoppien orjuudesta Jumalan lasten iloon ja vapauteen. Kiitos Jeesuksen tästä siunauksesta jota 20 vuotta Jellivaarasta johdetun vainon alla rukoilimme.

        Sinä se olet, joka muuttaa totuuden valheeksi. Kaikista inkeriläisistä piti tulla kristittyja, mutta kävikin niin, että kristityistä tuli inkeriläisiä.

        Se johtuu vain sinun lihallisesta mielestäsi, että luulet opin muuttuneen. Monet yli 90 vuotiaatkin ovat sanoneet, että kristillisyys on pysynyt samana.

        Mielestäsi sinua on vainottu 20 vuotta, mutta itse olet sen ajan haukkunut täällä kristillisyyden vanhimpia ja heidän kanssaan samaa mieltä olevia lähetysmiehiä, saarnaajia ja kristityitä.

        Kristus on se joka johtaa liikettä. Hän on pannut muutamat hallitsemaan tätä kristillisyyttä. Kukaan ei tee yksin mitään päätöksiä, vaan he pohtivat yhdessä rukoillein ja valkeutta Pyhältä hengeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se olet, joka muuttaa totuuden valheeksi. Kaikista inkeriläisistä piti tulla kristittyja, mutta kävikin niin, että kristityistä tuli inkeriläisiä.

        Se johtuu vain sinun lihallisesta mielestäsi, että luulet opin muuttuneen. Monet yli 90 vuotiaatkin ovat sanoneet, että kristillisyys on pysynyt samana.

        Mielestäsi sinua on vainottu 20 vuotta, mutta itse olet sen ajan haukkunut täällä kristillisyyden vanhimpia ja heidän kanssaan samaa mieltä olevia lähetysmiehiä, saarnaajia ja kristityitä.

        Kristus on se joka johtaa liikettä. Hän on pannut muutamat hallitsemaan tätä kristillisyyttä. Kukaan ei tee yksin mitään päätöksiä, vaan he pohtivat yhdessä rukoillein ja valkeutta Pyhältä hengeltä.

        Näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He eivät olleet meitä vaan, meistä lähteneitä,

        Siis mistä lähteneitä ja kutkas niitä nyt ovat?
        Mitenhän sinäkin joskus asiaasi esität, ei kai tuo voi olla "tunnussana" viimeisellä tuomiolla? Tai sen yhdistyksen nimen kertominen mistä he lähtivät ja sinä jäit???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se olet, joka muuttaa totuuden valheeksi. Kaikista inkeriläisistä piti tulla kristittyja, mutta kävikin niin, että kristityistä tuli inkeriläisiä.

        Se johtuu vain sinun lihallisesta mielestäsi, että luulet opin muuttuneen. Monet yli 90 vuotiaatkin ovat sanoneet, että kristillisyys on pysynyt samana.

        Mielestäsi sinua on vainottu 20 vuotta, mutta itse olet sen ajan haukkunut täällä kristillisyyden vanhimpia ja heidän kanssaan samaa mieltä olevia lähetysmiehiä, saarnaajia ja kristityitä.

        Kristus on se joka johtaa liikettä. Hän on pannut muutamat hallitsemaan tätä kristillisyyttä. Kukaan ei tee yksin mitään päätöksiä, vaan he pohtivat yhdessä rukoillein ja valkeutta Pyhältä hengeltä.

        Hyvä kommentti, asiat ovat juuri näin. Ei joku tietty lapinvanhin päätä yksin yhtäkään asiaa, eikä yksin kukaan päätä kristillisyyden asioita. Ne ovat yhdessä pohdittuja ja Pyhän Hengen valkeudessa päätettyjä asioita, joiden takia rukoillaan ja näille asioille annetaan aikaa, jotta ne olisivat Jumalalle kunniaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen tietää jokainen joka on 65 vuotta näissä seuroissa hempannut. Ja näki vielä senkin 20 vuoden ajan, millainen muutos Gunnar Persäterin myötä liikettä kohtasi. Karmeata on tulos.

        Gunnar vanhin ei ole mitään pahaa tehnyt. Hän on tehnyt työtä Herran nimessä ja hyvin on sitä tehnyt. Sinulla on perättömiä ajatuksia kerrottavana...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole asia noin.
        Psykoosi on ehkä hyvä määritelmä niille, jotka oikeasti uskoivat tämänpäiväisiä puheita. Harvahan niitä edes ajatuksella kuunteli.

        Minä en arvostele saarnoja huonoiksi. Niissähän yrittävät pitää lauman koossa. Siinä mielessä hyviä.
        Mutta pakanallisia ovat kristinuskon kannaalta, silla eihän eskoislestadiolainen "seurakunta" ole Jumala, johon pitää uskoa tullakseen autuaaksi.

        Seuroihihan mennään kuuntelemaan saarnoja vai miten tän jutun oot käsittänyt??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole asia noin.
        Psykoosi on ehkä hyvä määritelmä niille, jotka oikeasti uskoivat tämänpäiväisiä puheita. Harvahan niitä edes ajatuksella kuunteli.

        Minä en arvostele saarnoja huonoiksi. Niissähän yrittävät pitää lauman koossa. Siinä mielessä hyviä.
        Mutta pakanallisia ovat kristinuskon kannaalta, silla eihän eskoislestadiolainen "seurakunta" ole Jumala, johon pitää uskoa tullakseen autuaaksi.

        Seurakunta ei ole Jumala, mutta Hän on itse perustanut oman seurakuntansa, missä Jeesus Kristus on pää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se olet, joka muuttaa totuuden valheeksi. Kaikista inkeriläisistä piti tulla kristittyja, mutta kävikin niin, että kristityistä tuli inkeriläisiä.

        Se johtuu vain sinun lihallisesta mielestäsi, että luulet opin muuttuneen. Monet yli 90 vuotiaatkin ovat sanoneet, että kristillisyys on pysynyt samana.

        Mielestäsi sinua on vainottu 20 vuotta, mutta itse olet sen ajan haukkunut täällä kristillisyyden vanhimpia ja heidän kanssaan samaa mieltä olevia lähetysmiehiä, saarnaajia ja kristityitä.

        Kristus on se joka johtaa liikettä. Hän on pannut muutamat hallitsemaan tätä kristillisyyttä. Kukaan ei tee yksin mitään päätöksiä, vaan he pohtivat yhdessä rukoillein ja valkeutta Pyhältä hengeltä.

        Monet 90 -vuotiaatkin ovat sanoneet, että kristillisyys on pysynyt samana?

        Kristillisyys on varmaasti pysynyt samana joidenkin siihen tunteella suhtautuvien mielestä?
        Totta kai se on myös muuttunut, synneiksi on keksitty uusia asioita. Esimerkkeinä parta ja kravatti. Aina uutta syntiä keksitään, koska synnintunto on tosi tärkeä asia tässä lahkossa.

        Mieti nyt hyvä veli tai sisar. Mihin uskosi perustuu, siihenkö, että joku lestasiolaishaaran oppi olisi pysynyt samana?

        Millään varmuudella Kristus ei johda ainakaan esikoislestadiolaista liikettä. Sitä johdetaan täydellä varmuudella Ruotsin lapista vanhojen miesten toimesta. Jos joku muuta kertoo, hän varmasti valehtelee. Jos sanoo uskovansa Kristuksen johtavan liikettä puhuu totta- Onko pahasti erehtynyt, erehdytetty, kuten esim. KTK, emme tiedä?

        Tutki mikä oli Lestadiuksen oppi. Oliko se oikea juuri siinä mielessä, että hän siellä Lapin perukoilla kertoi kuulijoilleen sen olevan ainoa oikea oppi. Ei tiedätä tarkoittiko koko maailmaa vai niitä seurakuntia joissa vaikutti. Tiedätkö sinä? No et tiedä! Ehkä jotain luulet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet 90 -vuotiaatkin ovat sanoneet, että kristillisyys on pysynyt samana?

        Kristillisyys on varmaasti pysynyt samana joidenkin siihen tunteella suhtautuvien mielestä?
        Totta kai se on myös muuttunut, synneiksi on keksitty uusia asioita. Esimerkkeinä parta ja kravatti. Aina uutta syntiä keksitään, koska synnintunto on tosi tärkeä asia tässä lahkossa.

        Mieti nyt hyvä veli tai sisar. Mihin uskosi perustuu, siihenkö, että joku lestasiolaishaaran oppi olisi pysynyt samana?

        Millään varmuudella Kristus ei johda ainakaan esikoislestadiolaista liikettä. Sitä johdetaan täydellä varmuudella Ruotsin lapista vanhojen miesten toimesta. Jos joku muuta kertoo, hän varmasti valehtelee. Jos sanoo uskovansa Kristuksen johtavan liikettä puhuu totta- Onko pahasti erehtynyt, erehdytetty, kuten esim. KTK, emme tiedä?

        Tutki mikä oli Lestadiuksen oppi. Oliko se oikea juuri siinä mielessä, että hän siellä Lapin perukoilla kertoi kuulijoilleen sen olevan ainoa oikea oppi. Ei tiedätä tarkoittiko koko maailmaa vai niitä seurakuntia joissa vaikutti. Tiedätkö sinä? No et tiedä! Ehkä jotain luulet.

        Baskeria syvemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunta ei ole Jumala, mutta Hän on itse perustanut oman seurakuntansa, missä Jeesus Kristus on pää!

        Ja kuka teistä oli siellä joille se perustettiin?

        Entäs jos ne olikin babtisteja kaikki ne alkuperustajat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mistä lähteneitä ja kutkas niitä nyt ovat?
        Mitenhän sinäkin joskus asiaasi esität, ei kai tuo voi olla "tunnussana" viimeisellä tuomiolla? Tai sen yhdistyksen nimen kertominen mistä he lähtivät ja sinä jäit???

        "tunnussana" viimeisellä tuomiolla?"

        Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan. Kuinka olet anonyymi Eilen 21:47 puhdistanut sydämesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet 90 -vuotiaatkin ovat sanoneet, että kristillisyys on pysynyt samana?

        Kristillisyys on varmaasti pysynyt samana joidenkin siihen tunteella suhtautuvien mielestä?
        Totta kai se on myös muuttunut, synneiksi on keksitty uusia asioita. Esimerkkeinä parta ja kravatti. Aina uutta syntiä keksitään, koska synnintunto on tosi tärkeä asia tässä lahkossa.

        Mieti nyt hyvä veli tai sisar. Mihin uskosi perustuu, siihenkö, että joku lestasiolaishaaran oppi olisi pysynyt samana?

        Millään varmuudella Kristus ei johda ainakaan esikoislestadiolaista liikettä. Sitä johdetaan täydellä varmuudella Ruotsin lapista vanhojen miesten toimesta. Jos joku muuta kertoo, hän varmasti valehtelee. Jos sanoo uskovansa Kristuksen johtavan liikettä puhuu totta- Onko pahasti erehtynyt, erehdytetty, kuten esim. KTK, emme tiedä?

        Tutki mikä oli Lestadiuksen oppi. Oliko se oikea juuri siinä mielessä, että hän siellä Lapin perukoilla kertoi kuulijoilleen sen olevan ainoa oikea oppi. Ei tiedätä tarkoittiko koko maailmaa vai niitä seurakuntia joissa vaikutti. Tiedätkö sinä? No et tiedä! Ehkä jotain luulet.

        "Tutki mikä oli Lestadiuksen oppi. Oliko se oikea juuri siinä mielessä, että hän siellä Lapin perukoilla kertoi kuulijoilleen sen olevan ainoa oikea oppi."

        Onko sinulla Anonyymi Eilen 23:14, tähän faktaa? Minä en löydä mistään, että Laestadius olisi näin sanonut.

        "Tutki mikä oli Lestadiuksen oppi. Oliko se oikea"

        Johannes kastaja lähetti opetuslapsiaan kysymään Jeesukselta onko hän se tuleva:

        2. Mutta kuin Johannes vankiudessa kuuli Kristuksen työt, lähetti hän kaksi opetuslastansa,
        3. Sanomaan hänelle: oletko sinä se tuleva, eli pitääkö meidän toista odottaman?
        4. Niin Jesus vastasi ja sanoi heille: menkäät ja sanokaat jälleen Johannekselle, ne mitkä te kuulette ja näette:
        5. Sokiat saavat näkönsä, ja ontuvat käyvät, spitaliset puhdistetaan, ja kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, ja köyhille saarnataan evankeliumi,
        6. Ja autuas on se, joka ei pahene minusta.

        Laestadius käänsi tämän puheen hänen aikaansa kuuluvaksi sanoen saarnassaan: "Onko tämä kristillisyys, joka on viime aikoina ilmestynyt oikea, vai pitääkö meidän odottaa toista. Kopioin seuraavaan viestiin vähän vastausta tästä saarnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tutki mikä oli Lestadiuksen oppi. Oliko se oikea juuri siinä mielessä, että hän siellä Lapin perukoilla kertoi kuulijoilleen sen olevan ainoa oikea oppi."

        Onko sinulla Anonyymi Eilen 23:14, tähän faktaa? Minä en löydä mistään, että Laestadius olisi näin sanonut.

        "Tutki mikä oli Lestadiuksen oppi. Oliko se oikea"

        Johannes kastaja lähetti opetuslapsiaan kysymään Jeesukselta onko hän se tuleva:

        2. Mutta kuin Johannes vankiudessa kuuli Kristuksen työt, lähetti hän kaksi opetuslastansa,
        3. Sanomaan hänelle: oletko sinä se tuleva, eli pitääkö meidän toista odottaman?
        4. Niin Jesus vastasi ja sanoi heille: menkäät ja sanokaat jälleen Johannekselle, ne mitkä te kuulette ja näette:
        5. Sokiat saavat näkönsä, ja ontuvat käyvät, spitaliset puhdistetaan, ja kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, ja köyhille saarnataan evankeliumi,
        6. Ja autuas on se, joka ei pahene minusta.

        Laestadius käänsi tämän puheen hänen aikaansa kuuluvaksi sanoen saarnassaan: "Onko tämä kristillisyys, joka on viime aikoina ilmestynyt oikea, vai pitääkö meidän odottaa toista. Kopioin seuraavaan viestiin vähän vastausta tästä saarnasta.

        Moni suruton olisi halunnut kumota tämän kristillisyyden jo aikoja sitten ja on sanonut: "Tuo ei ole oikeaa kristillisyyttä." Juutalaiset eivät tahdo tunnustaa tätä kristillisyyttä oikeaksi. Viinakauppiaat ovat suuttuneet hirmuisesti, koska heidän juomansa ei käy enää kaupaksi. Juomaritkaan eivät pidä ollenkaan tästä kristillisyydestä, vaan he moittivat kovasti sitä, että kristityt haukkuvat jumalanviljaa. Siveät huorat ovat suuttuneet tälle kristillisyydelle niin kovin, että tahtovat leikata kaulan mieheltä, jonka luulevat syylliseksi tällaiseen villitykseen. Heitä haukutaan joka paikassa, eivätkä he saa maata rauhassa huoravuoteellaan.
        Myös rehelliset varkaat moittivat, ettei tämä kristillisyys ole oikea. Miksi joillekuille varkaille tulisi muuten niin kiire palauttamaan varastamaansa tavaraa. Varmaankin joku noita on nostanut manalaisia heidän kimppuunsa ja niin pakottanut heitä palauttamaan varastetun tavaran. Varsinkin armonvarkaat, eli nykyiset fariseukset ja oppineet, eli maailman herrat suuttuvat tälle kristillisyydelle, sillä armonvarkaat eivät tahdo palauttaa Jumalalta varastamaansa tavaraa. He sanovat: ”Meillä on Isä Jumala. ”Kristityt taas sanovat heille, että he ovat lähtöisin pääperkeleestä. Käärmeen siemenet kiemurtelevat sydämen juuressa, kun heitä ei pidetä kristittyinä.
        ---------------
        Minä olen varma, että Johanneksen opetuslapset näkevät näiden ihmeiden tapahtuvan. Hengellisesti sokeat saavat näkönsä, hengellisesti ontuvat alkavat kulkemaan elämän tietä, hengellisesti spitaaliset puhdistetaan, kun he tulevat Jeesuksen luo ja hengellisesti kuolleita herätetään, kun Jeesuksen sana antaa heille elämän. Jeesuksen vaatimaton olemus loukkaa kuitenkin maailmaa ja maailman ihmiset luulevat, että hän on samarialainen ja hänessä on riivaaja. He näkevät kyllä, että on tapahtunut elämän muutos, että kansa on alkanut seurata Jeesusta ja köyhille saarnataan evankeliumia. Köyhät saavat sekä maallista, että hengellistä apua ja heidän lapsensa saavat ruokaa ja pääsevät kouluun.
        Maailman ja perkeleen orjat eivät kuitenkaan pidä olenkaan tästä, vaan he sanovat, että Jeesus riisuu seurakunnan alasti. Todellisuudessa seurakunnan on riisunut alasti itse perkele orjiensa ja renkiensä avulla. Se on riisunut koko maakuntaa alasti viinakauppiaiden ja huijareiden avulla. Mikä muu kuin juopumus, huoruus, koreus ja ylpeys on riisunut maakuntaa.
        -------
        Minä lopetan puheeni tällä kertaa. Suuri ristinkantaja on hikoillut ja vuodattanut verensä kaikkien puolesta. Vahvistakoon hän ja Jumala armollaan niitä harvoja, jotka uskovat tämän kristillisyyden oikeaksi ja pyrkivät voittamaan elämän kruunun. Johanneksen opetuslasten täytyy joka tapauksessa tulla Jeesuksen opetuslapsiksi, kun Johanneksen kaula katkaistaan siveän huoran tähden.
        Muistakaa, te sokeat, ontuvat ja spitaaliset, millaisia olette olleet. Teitä ei parantanut minun sanani, vaan Jeesuksen sana. Rukoilkaa, ettette tulisi uudestaan sokeiksi, ontuviksi ja spitaalisiksi ja etteivät viimeiset tulisi pahemmiksi kuin ensimmäiset. Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni suruton olisi halunnut kumota tämän kristillisyyden jo aikoja sitten ja on sanonut: "Tuo ei ole oikeaa kristillisyyttä." Juutalaiset eivät tahdo tunnustaa tätä kristillisyyttä oikeaksi. Viinakauppiaat ovat suuttuneet hirmuisesti, koska heidän juomansa ei käy enää kaupaksi. Juomaritkaan eivät pidä ollenkaan tästä kristillisyydestä, vaan he moittivat kovasti sitä, että kristityt haukkuvat jumalanviljaa. Siveät huorat ovat suuttuneet tälle kristillisyydelle niin kovin, että tahtovat leikata kaulan mieheltä, jonka luulevat syylliseksi tällaiseen villitykseen. Heitä haukutaan joka paikassa, eivätkä he saa maata rauhassa huoravuoteellaan.
        Myös rehelliset varkaat moittivat, ettei tämä kristillisyys ole oikea. Miksi joillekuille varkaille tulisi muuten niin kiire palauttamaan varastamaansa tavaraa. Varmaankin joku noita on nostanut manalaisia heidän kimppuunsa ja niin pakottanut heitä palauttamaan varastetun tavaran. Varsinkin armonvarkaat, eli nykyiset fariseukset ja oppineet, eli maailman herrat suuttuvat tälle kristillisyydelle, sillä armonvarkaat eivät tahdo palauttaa Jumalalta varastamaansa tavaraa. He sanovat: ”Meillä on Isä Jumala. ”Kristityt taas sanovat heille, että he ovat lähtöisin pääperkeleestä. Käärmeen siemenet kiemurtelevat sydämen juuressa, kun heitä ei pidetä kristittyinä.
        ---------------
        Minä olen varma, että Johanneksen opetuslapset näkevät näiden ihmeiden tapahtuvan. Hengellisesti sokeat saavat näkönsä, hengellisesti ontuvat alkavat kulkemaan elämän tietä, hengellisesti spitaaliset puhdistetaan, kun he tulevat Jeesuksen luo ja hengellisesti kuolleita herätetään, kun Jeesuksen sana antaa heille elämän. Jeesuksen vaatimaton olemus loukkaa kuitenkin maailmaa ja maailman ihmiset luulevat, että hän on samarialainen ja hänessä on riivaaja. He näkevät kyllä, että on tapahtunut elämän muutos, että kansa on alkanut seurata Jeesusta ja köyhille saarnataan evankeliumia. Köyhät saavat sekä maallista, että hengellistä apua ja heidän lapsensa saavat ruokaa ja pääsevät kouluun.
        Maailman ja perkeleen orjat eivät kuitenkaan pidä olenkaan tästä, vaan he sanovat, että Jeesus riisuu seurakunnan alasti. Todellisuudessa seurakunnan on riisunut alasti itse perkele orjiensa ja renkiensä avulla. Se on riisunut koko maakuntaa alasti viinakauppiaiden ja huijareiden avulla. Mikä muu kuin juopumus, huoruus, koreus ja ylpeys on riisunut maakuntaa.
        -------
        Minä lopetan puheeni tällä kertaa. Suuri ristinkantaja on hikoillut ja vuodattanut verensä kaikkien puolesta. Vahvistakoon hän ja Jumala armollaan niitä harvoja, jotka uskovat tämän kristillisyyden oikeaksi ja pyrkivät voittamaan elämän kruunun. Johanneksen opetuslasten täytyy joka tapauksessa tulla Jeesuksen opetuslapsiksi, kun Johanneksen kaula katkaistaan siveän huoran tähden.
        Muistakaa, te sokeat, ontuvat ja spitaaliset, millaisia olette olleet. Teitä ei parantanut minun sanani, vaan Jeesuksen sana. Rukoilkaa, ettette tulisi uudestaan sokeiksi, ontuviksi ja spitaalisiksi ja etteivät viimeiset tulisi pahemmiksi kuin ensimmäiset. Aamen.

        Terv.tuloa Ristin kirkkoon tänä viikonloppuna
        kuulemaan Elävää Jumalan Sanaa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terv.tuloa Ristin kirkkoon tänä viikonloppuna
        kuulemaan Elävää Jumalan Sanaa ...

        Armon Sanaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terv.tuloa Ristin kirkkoon tänä viikonloppuna
        kuulemaan Elävää Jumalan Sanaa ...

        Älä unta nää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä unta nää.

        Mistähän johtuu, kun niin montaa aikaisemmin tapparakadulla viihtynyttä on tänään näkynyt Ristin kirkossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terv.tuloa Ristin kirkkoon tänä viikonloppuna
        kuulemaan Elävää Jumalan Sanaa ...

        Rauhan Evankeliumia, kiitos HERRALLE...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän johtuu, kun niin montaa aikaisemmin tapparakadulla viihtynyttä on tänään näkynyt Ristin kirkossa?

        No Tapparankadullahan ne suurin osa kävi vielä muutama vuosi sitten. Eivät viihtyneet. Piti löytää laveampi tie taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Tapparankadullahan ne suurin osa kävi vielä muutama vuosi sitten. Eivät viihtyneet. Piti löytää laveampi tie taivaaseen.

        Tapparakatu ei vie Jeesuksen luo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baskeria syvemmälle.

        Kuules poika. Se on lippis nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunta ei ole Jumala, mutta Hän on itse perustanut oman seurakuntansa, missä Jeesus Kristus on pää!

        Kuka on perustanut Esikoislestadiolaiset ry seurakunnan, johon seurakuntaan jumalanaan uskovat pitävät vain kyseisen seurakunnan opin totuuksien tunnustamisen voivan johtaa ihmisen autuuteen, ikuiseen elämään?

        Kannattaisi tutustua liikkeen historiaan ihan sen syntyhetkistä alkaen aina tähän päivään asti, niin ei tulisi uskottua kaikenlaista ihmisten keksimää "oppia", jota liikkeen parissa on kerrottu "sanankuulijoille", aivan alkuhetkistä asti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tunnussana" viimeisellä tuomiolla?"

        Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan. Kuinka olet anonyymi Eilen 21:47 puhdistanut sydämesi?

        Kirjoitatamalla rehellisesti yrittäen auttaa lähimäisiäni, jotka ovat joutuneet ihmisopin "vietäväksi". Jos tuollaisen hokeman "... meistä lähteneitä..." kirjoittaja ei tarvitse sinun mielestäsi apua, tai hän ei sitä osaa ottaaa vastaan, en voi sille mitään. Mutta ainakin olen yrittänyt auttaa.

        Onko sinulla minulle neuvo sydämen puhdistamiseen? Kerro vaikka oma tapasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni suruton olisi halunnut kumota tämän kristillisyyden jo aikoja sitten ja on sanonut: "Tuo ei ole oikeaa kristillisyyttä." Juutalaiset eivät tahdo tunnustaa tätä kristillisyyttä oikeaksi. Viinakauppiaat ovat suuttuneet hirmuisesti, koska heidän juomansa ei käy enää kaupaksi. Juomaritkaan eivät pidä ollenkaan tästä kristillisyydestä, vaan he moittivat kovasti sitä, että kristityt haukkuvat jumalanviljaa. Siveät huorat ovat suuttuneet tälle kristillisyydelle niin kovin, että tahtovat leikata kaulan mieheltä, jonka luulevat syylliseksi tällaiseen villitykseen. Heitä haukutaan joka paikassa, eivätkä he saa maata rauhassa huoravuoteellaan.
        Myös rehelliset varkaat moittivat, ettei tämä kristillisyys ole oikea. Miksi joillekuille varkaille tulisi muuten niin kiire palauttamaan varastamaansa tavaraa. Varmaankin joku noita on nostanut manalaisia heidän kimppuunsa ja niin pakottanut heitä palauttamaan varastetun tavaran. Varsinkin armonvarkaat, eli nykyiset fariseukset ja oppineet, eli maailman herrat suuttuvat tälle kristillisyydelle, sillä armonvarkaat eivät tahdo palauttaa Jumalalta varastamaansa tavaraa. He sanovat: ”Meillä on Isä Jumala. ”Kristityt taas sanovat heille, että he ovat lähtöisin pääperkeleestä. Käärmeen siemenet kiemurtelevat sydämen juuressa, kun heitä ei pidetä kristittyinä.
        ---------------
        Minä olen varma, että Johanneksen opetuslapset näkevät näiden ihmeiden tapahtuvan. Hengellisesti sokeat saavat näkönsä, hengellisesti ontuvat alkavat kulkemaan elämän tietä, hengellisesti spitaaliset puhdistetaan, kun he tulevat Jeesuksen luo ja hengellisesti kuolleita herätetään, kun Jeesuksen sana antaa heille elämän. Jeesuksen vaatimaton olemus loukkaa kuitenkin maailmaa ja maailman ihmiset luulevat, että hän on samarialainen ja hänessä on riivaaja. He näkevät kyllä, että on tapahtunut elämän muutos, että kansa on alkanut seurata Jeesusta ja köyhille saarnataan evankeliumia. Köyhät saavat sekä maallista, että hengellistä apua ja heidän lapsensa saavat ruokaa ja pääsevät kouluun.
        Maailman ja perkeleen orjat eivät kuitenkaan pidä olenkaan tästä, vaan he sanovat, että Jeesus riisuu seurakunnan alasti. Todellisuudessa seurakunnan on riisunut alasti itse perkele orjiensa ja renkiensä avulla. Se on riisunut koko maakuntaa alasti viinakauppiaiden ja huijareiden avulla. Mikä muu kuin juopumus, huoruus, koreus ja ylpeys on riisunut maakuntaa.
        -------
        Minä lopetan puheeni tällä kertaa. Suuri ristinkantaja on hikoillut ja vuodattanut verensä kaikkien puolesta. Vahvistakoon hän ja Jumala armollaan niitä harvoja, jotka uskovat tämän kristillisyyden oikeaksi ja pyrkivät voittamaan elämän kruunun. Johanneksen opetuslasten täytyy joka tapauksessa tulla Jeesuksen opetuslapsiksi, kun Johanneksen kaula katkaistaan siveän huoran tähden.
        Muistakaa, te sokeat, ontuvat ja spitaaliset, millaisia olette olleet. Teitä ei parantanut minun sanani, vaan Jeesuksen sana. Rukoilkaa, ettette tulisi uudestaan sokeiksi, ontuviksi ja spitaalisiksi ja etteivät viimeiset tulisi pahemmiksi kuin ensimmäiset. Aamen.

        Muista nyt kuitenkin, etta Laurentius Lewi Laestadiuskin oli vain pappi, tosin ainakin kuulopuheiden mukaan joskus totesi olevansa "Ruotsin kirkon ylimmäinen pappi".

        Laestadius pitää kirjoituksen mukaan edustamaansa "tätä kristillisyyttä" oikeana. Totta kai hän niin tekee. Mutta ilmeneekö hänen teksteistään tai muualta mitä hänestä ja tekemisistään ja sanomisistaan on kirjoitettu ja kerrottu, että hän pitäisi "tätä kristillisyyttä" , jotain yhdistystä esimerkiksi, ainoana tienä taivaaaseen?

        Entä miten luulisit hänen nyt, jos se olisi mahdolllista, arvioivan tai laittavan arvojärjestykseen nykyiset kymmenet lestadiolaistyhmät, jotka uskottelevat nyt olevansa se joukko, jossa vain ja ainoastaan on "elävä usko"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti, asiat ovat juuri näin. Ei joku tietty lapinvanhin päätä yksin yhtäkään asiaa, eikä yksin kukaan päätä kristillisyyden asioita. Ne ovat yhdessä pohdittuja ja Pyhän Hengen valkeudessa päätettyjä asioita, joiden takia rukoillaan ja näille asioille annetaan aikaa, jotta ne olisivat Jumalalle kunniaksi.

        Yhdessä pohdittujako?
        Valetta.Onko Jumalan kunniaksi kun annetaan aikaa?Ihmisen tekoko Jumalan kunniaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessä pohdittujako?
        Valetta.Onko Jumalan kunniaksi kun annetaan aikaa?Ihmisen tekoko Jumalan kunniaksi?

        Voi sinua tietämätöntä. EI NIITÄ ASIOITA YKSIN POHDITA. AIKA NOPEASTI SIIHEN KOMMENTOIDAAN JOS YHDESSÄ EI ASIOITA OLE KOETELTU!


    • Anonyymi

      Tuo sana "elävää" viittaa niin kovin "vain me" uskoon ja opetukseen.

      Jumalan sana on elävää aina silloin, kun julistettu sana on JUMALAN SANAA!!

      Ihmisoppien tarkoitus on eristää yli-ihmisiksi itsensä kokevat henkilöt muista ihmisistä ja toisista kristityistä.


      1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
      1. Kor. 14:37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että ***) - mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

      • Anonyymi

        Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki Anonyymi !
        Toivottavasti en joudu hyökkäyksen kohteeksi tosin siihen ovat kristityt joutuneet jo Jeesuksenkin aikana .
        Kirjoitit että sana " elävä " viittaa vain me uskoon ja opetukseen . Kuitenkin heti perään kirjoitit että Jumalan sana on aina elävää silloin kun se on Jumalan sanaa ??? Siis Jumalan sana on elävää mutta sana " elävä " viittaa ainoaan oikeaan uskoon ? Rakas ystävä päätä kumpi tulee Pyhästä Hengestä ?
        Nimittäin luonnollisesti kuollut ihminen ei voi kenellekkään saarnata parannusta mutta elävä ihminen jos hän on tullut sovitetuksi Jumalan kanssa totisen katumuksen ja parannuksen kautta , hän saattaa saarnata näin : Jumalan valtakunnalla Pyhässä Raamatussa tarkoitetaan ennen kaikkea elävää kristillisyyttä . Rukoilemalla tai Raamatun lukemisella tai ylistyskuoroissa laulamisissa ei kukaan tule kristityksi . Kun sydän on tullut sovitetuksi on koko ihminen tullut sovitetuksi niistä sovintoveren pisaroista joita kristitty ahkeroi korjaamaan saastaiseen astiaan
        Eräs vanhoillinen kirjoitti että kun on tehnyt parannuksen niin suositellaan että vielä rippi-isälle on hyvä tunnustaa syntinsä . Nimittäin puhdas omatunto ei ole autuuden perusta eikä anteeksi anominen ole " suosituksissa " . Se merkitsee että uskossa rientää armoistuimelle johon allekirjoittanut on huono rientämään vaan se on konttaamista . Uskomma nyt kaikki synnit anteeksi herran Jeesuksen pyhässä nimessä ja kalliissa ulosvuotaneessa sovinto veressä amen


    • Anonyymi

      Eikö ne Tartonrauhan 100-vuotisjuhlat vielä siellä alkaneetkaan. Niitä tullaan juhlistamaan.

      • Anonyymi

        Toivotaan ,että Rauhankellot saisi soida monen kohdalla .
        Niin oli evankeliumia Ristinkirkossa.
        Suosittellaan meille Kaikille ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan ,että Rauhankellot saisi soida monen kohdalla .
        Niin oli evankeliumia Ristinkirkossa.
        Suosittellaan meille Kaikille ...

        Tehkää parannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan ,että Rauhankellot saisi soida monen kohdalla .
        Niin oli evankeliumia Ristinkirkossa.
        Suosittellaan meille Kaikille ...

        Todellakin hellää evankeliumia, toinen terä oli tylsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin hellää evankeliumia, toinen terä oli tylsä.

        Sääliksi käy joka siihen lankeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääliksi käy joka siihen lankeaa.

        Jumalan Rauhaa rinnassansa (meidän virsikirjassa) nro 703...

        Lue ja laula ja Usko omalle kohdallesi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääliksi käy joka siihen lankeaa.

        Jumalan Rauhaa rinnassansa (meidän virsikirjassa) nro 703...

        Lue ja laula ja Usko omalle kohdallesi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Rauhaa rinnassansa (meidän virsikirjassa) nro 703...

        Lue ja laula ja Usko omalle kohdallesi...

        Meinaatko että eriseurassa on elämää? Kuollut usko on eläessä vahva mutta kuolemassa se ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että eriseurassa on elämää? Kuollut usko on eläessä vahva mutta kuolemassa se ei kestä.

        "Mutta pitää vain pakottaa itsensä uskomaan samalla tavalla kuin kuoleman hetkellä", näin siellä Ristinkirkossa opetettiin eilen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että eriseurassa on elämää? Kuollut usko on eläessä vahva mutta kuolemassa se ei kestä.

        Kova TUOMION henki esikoislestadiolaisilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta pitää vain pakottaa itsensä uskomaan samalla tavalla kuin kuoleman hetkellä", näin siellä Ristinkirkossa opetettiin eilen.

        Mikään kristillinen opetus ei tunne sanaa "pakottaa itsensä uskomaan". Esikoiset ry:ssä ei ole siis tuollaista opetettu. Miksi valehtelet netissä? Uskohan on kokonaan Jumalan lahja, ei sitä ihminen voi itse ottaa, eikä toiselle antaa.

        Mutta sellainen oppi jota esikoislestadiolaisuus yhteisöstään ja sen vallasta opettaa on puhtaasti harhaoppia. Eihän teilläkään ole valtaa antaa uskoa kenellekkään, eikä ottaa keneltäkään pois. Sen sijaan ihmettelen tuota pirullista hinkua ottaa Kristuksen evankeliumi ja usko evankeliumiin pois kaikilta muilta paitsi itseltä. Siitä toiminnasta voi olla lopussa kohtalokkaat seuraukset.

        Matt. 7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

        Se on ihmeellistä, ettette te pelkää Jumalaa ollenkaan, ladellessanne tuomioitanne.

        Ettekö te koskaan mieti, miltä Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan omiksi lunastetuista tuntuu inhimillisesti tuo tuollainen luonnoton ja jyrkästi Jumalan sanan vastainen henki ja asenne lähimmäisiänne kohtaan. Mitä Kristus ajattelee kun hänen omiaan kohdellaan noin härskisti, ja samalla väitetään olevansa Jumalan lapsia.

        Kyllä mä tiedän että - jotkut teistä - esikoislestadiolaisista kohtelee luonnollisiakin veljiään ja sisariaan, jotka ovat uskossa, ihan samalla tavalla farisealaisesti. Kuvottavaa tuollanen "usko". Hävetkää! 😱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään kristillinen opetus ei tunne sanaa "pakottaa itsensä uskomaan". Esikoiset ry:ssä ei ole siis tuollaista opetettu. Miksi valehtelet netissä? Uskohan on kokonaan Jumalan lahja, ei sitä ihminen voi itse ottaa, eikä toiselle antaa.

        Mutta sellainen oppi jota esikoislestadiolaisuus yhteisöstään ja sen vallasta opettaa on puhtaasti harhaoppia. Eihän teilläkään ole valtaa antaa uskoa kenellekkään, eikä ottaa keneltäkään pois. Sen sijaan ihmettelen tuota pirullista hinkua ottaa Kristuksen evankeliumi ja usko evankeliumiin pois kaikilta muilta paitsi itseltä. Siitä toiminnasta voi olla lopussa kohtalokkaat seuraukset.

        Matt. 7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

        Se on ihmeellistä, ettette te pelkää Jumalaa ollenkaan, ladellessanne tuomioitanne.

        Ettekö te koskaan mieti, miltä Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan omiksi lunastetuista tuntuu inhimillisesti tuo tuollainen luonnoton ja jyrkästi Jumalan sanan vastainen henki ja asenne lähimmäisiänne kohtaan. Mitä Kristus ajattelee kun hänen omiaan kohdellaan noin härskisti, ja samalla väitetään olevansa Jumalan lapsia.

        Kyllä mä tiedän että - jotkut teistä - esikoislestadiolaisista kohtelee luonnollisiakin veljiään ja sisariaan, jotka ovat uskossa, ihan samalla tavalla farisealaisesti. Kuvottavaa tuollanen "usko". Hävetkää! 😱

        vaitovainen on alkanut häpeämään omaa nimimerkkiään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään kristillinen opetus ei tunne sanaa "pakottaa itsensä uskomaan". Esikoiset ry:ssä ei ole siis tuollaista opetettu. Miksi valehtelet netissä? Uskohan on kokonaan Jumalan lahja, ei sitä ihminen voi itse ottaa, eikä toiselle antaa.

        Mutta sellainen oppi jota esikoislestadiolaisuus yhteisöstään ja sen vallasta opettaa on puhtaasti harhaoppia. Eihän teilläkään ole valtaa antaa uskoa kenellekkään, eikä ottaa keneltäkään pois. Sen sijaan ihmettelen tuota pirullista hinkua ottaa Kristuksen evankeliumi ja usko evankeliumiin pois kaikilta muilta paitsi itseltä. Siitä toiminnasta voi olla lopussa kohtalokkaat seuraukset.

        Matt. 7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

        Se on ihmeellistä, ettette te pelkää Jumalaa ollenkaan, ladellessanne tuomioitanne.

        Ettekö te koskaan mieti, miltä Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan omiksi lunastetuista tuntuu inhimillisesti tuo tuollainen luonnoton ja jyrkästi Jumalan sanan vastainen henki ja asenne lähimmäisiänne kohtaan. Mitä Kristus ajattelee kun hänen omiaan kohdellaan noin härskisti, ja samalla väitetään olevansa Jumalan lapsia.

        Kyllä mä tiedän että - jotkut teistä - esikoislestadiolaisista kohtelee luonnollisiakin veljiään ja sisariaan, jotka ovat uskossa, ihan samalla tavalla farisealaisesti. Kuvottavaa tuollanen "usko". Hävetkää! 😱

        Mikään kristillinen opetus ei tunne sanaa "pakottaa itsensä uskomaan". Esikoiset ry:ssä ei ole siis tuollaista opetettu. Miksi valehtelet netissä?....
        Siellä netissähän ne saarnat on kuunneltavissa, kuuntele niin ei tarvi soimata valehtelijaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään kristillinen opetus ei tunne sanaa "pakottaa itsensä uskomaan". Esikoiset ry:ssä ei ole siis tuollaista opetettu. Miksi valehtelet netissä? Uskohan on kokonaan Jumalan lahja, ei sitä ihminen voi itse ottaa, eikä toiselle antaa.

        Mutta sellainen oppi jota esikoislestadiolaisuus yhteisöstään ja sen vallasta opettaa on puhtaasti harhaoppia. Eihän teilläkään ole valtaa antaa uskoa kenellekkään, eikä ottaa keneltäkään pois. Sen sijaan ihmettelen tuota pirullista hinkua ottaa Kristuksen evankeliumi ja usko evankeliumiin pois kaikilta muilta paitsi itseltä. Siitä toiminnasta voi olla lopussa kohtalokkaat seuraukset.

        Matt. 7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

        Se on ihmeellistä, ettette te pelkää Jumalaa ollenkaan, ladellessanne tuomioitanne.

        Ettekö te koskaan mieti, miltä Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan omiksi lunastetuista tuntuu inhimillisesti tuo tuollainen luonnoton ja jyrkästi Jumalan sanan vastainen henki ja asenne lähimmäisiänne kohtaan. Mitä Kristus ajattelee kun hänen omiaan kohdellaan noin härskisti, ja samalla väitetään olevansa Jumalan lapsia.

        Kyllä mä tiedän että - jotkut teistä - esikoislestadiolaisista kohtelee luonnollisiakin veljiään ja sisariaan, jotka ovat uskossa, ihan samalla tavalla farisealaisesti. Kuvottavaa tuollanen "usko". Hävetkää! 😱

        Soittele sitä kitaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaitovainen on alkanut häpeämään omaa nimimerkkiään

        Tuollaista nimimerkkiä ei palstallamme ole. - Ota ensin selvää, ennen kun kirjoittelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta pitää vain pakottaa itsensä uskomaan samalla tavalla kuin kuoleman hetkellä", näin siellä Ristinkirkossa opetettiin eilen.

        Eikun ei ole muuta mahdollisuutta kuin uskoa,niin puhuttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin hellää evankeliumia, toinen terä oli tylsä.

        Ei ollut tylsä.Vaikutti synnin tuntoa ja todisti syntien anteeksi saamisesta.Kiitos Jeesus


    • Täytyy olla tosi paha olla tuolla henkilöllä joka täällä päivittäin kirjoittelee ilkeyksiään? 🤔 Sääli ihmispoloista.

      • Anonyymi

        Onko sinullakin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe