Vaipat jalassa

Anonyymi

Oon vasta 23v nuori miehen alku ja kärsin virtsankarkailusta. Virtsa vaan karkaa yllättäen alle. Pari kertaa mietin virtsan valuessa housuun, että mitäköhän tapahtuu. Lääkärissä käyty, ei eturauhasvaivaa. Urheilen säännöllisesti kuntosalilla ja myös luonossa liikkuen
Alkuun kokeilin tenan housuvaippoja. Nykyään käytän tena men inkosuojia, huomaamattomia ja helposti vaihdettavissa. Minulle hyödylliset. Tena men level 2 ja 3 ovat käytössä päivittäin. Myös tena men active fit housuja käytän välillä.

Onko muita nuoria alle 40v miehiä, joilla on virtsan karkailua?

92

5590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä meitä on. Itsellä sama vaiva, että pissaa pääsee/karkaa housuun joskus arkena mutta lähes aina pelatessa /harkatessa jalkapalloa. Olen myös käynyt lääkärissä mutta syytä ei ole löytynyt.
      Lääkäri suositti vain suojien käyttöä ja rakkokoulutusta niiden kanssa jotta pidätyskyky paranisi. Olen nyt kulkenut Tenoissa vuodenverran ja mielestäni
      karkailu on vähentynyt kun arkisin yritän pidättää pissaa niin kauan kuin pystyn,
      välillä pääsee housuun mutta nykyisin kerkiän vessaan paremmin kovassakin
      hädässä. Käytän inkohousuja koska ne ovat imukykyisemmät ja esim. eilen
      uudenvuodenjuhlissa sai olla kuten muutkin kun inkohousut imi karkailut.

      • Anonyymi

        Ootko minkä ikänen? Kuinka kauan sulla karkaili ennen, kun aloit käyttää inkohousuja?


    • Anonyymi

      Juuri 30 täyttäneenä aloitin myös inkohousujen käytön kun kyllästyin ainaiseen
      vessanetsintään ja pelkoon housujen kastumisesta. Nolojatilanteita kaihtavana
      aloin etsiä vaippoja nettikaupoista ja sieltähän niitä sai, kokeilin ja siitä asti käyttänyt.

      Stressi asiasta on loppunut, tunnen kuin olisin eri ihminen, voi mennä ja tehdä mitä
      haluaa, jos pissa pääsee housuun, se siitä, vaippa vaihtoon ja meno jatkuu.

      Itsellä ainakin tuntuisi että juuri stressi asiasta lisäsi "pakkoinkotinenssi"oireita
      eli karkailua sillä nyt kun suoja-asia on kunnossa niin pidätyskyky on parantunut
      ja suojat kastuu harvemmin.

      • Anonyymi

        Urheiletko? Minkälaiset elämän tavat?


    • Anonyymi

      Juuri äsken lounastunnilla ollessani lähdin ruokapaikastani niin matkalla pissahätä
      äityi niin kovaksi etten kerinnyt työpaikan vessaan ja laskin alleni. Onneksi tämä ei
      ollut ensikerta ja tenahousut oli jalassa, ja suoja toimi.

      En ymmärrä vaivaani, lääkäri sanoo että ei ole vikaa, että lasi vettä ruokailussa ja
      jälkiruokakahvi ei voi saada aikaan noin pakottavaa tarvetta 10minuutissa että
      housut kastuu, mutta kuitenkin niin käy.

      Onneksi olen löytänyt inkohousut käyttöön, muutoin tavallinen arki olisi kestämätöntä.

    • Anonyymi

      Täällä 22v mies ja reilun vuoden ollut säännöllisesti käytössä tena men tuotteet. Niin töissä, vapaa-ajalla kuin urheilessa. Ovat suojanneet minut monilta noloilta tilanteilta. Nytkin töitä suojaa tena men tippasuoja level 3.

    • Anonyymi

      Stressi, ainainen stressi pahensi ainakin minulla virtsankarkailua, jo se että oli mahdollista että ei pääsisi heti vessaan jos hätä tulisi sai sydämmen hakkaamaan.

      Olen nyt käyttänyt inkohousuja kohta nelisen vuotta ja nyt kun niiden käyttö on
      arkipäivää stressi virtsankarkailusta on hävinnyt, ei ole väliä enää karkaako housuun
      vai ei suoja hoitaa tehtävänsä. Mielestäni vaippahousut kastuvat harvemmin ja
      voi olla päiviä ettei pissaa karkaa tippaakaan inkohousuun.

      Aktiv Fit inkohousut jokapäiväisessä käytössä alushousuina antaa ainakin minulle
      mahdollisuuden "normiarkeen".

    • Anonyymi

      Pissat housuun Koffin puistossa, mutta onneksi oli Tenat alushousuina. En ymmärrä
      näitä puistopartyja kun kaupunki tietää että ihmiset kokoontuu niin ei voida tuoda
      vessoja paikalle.
      Lähdin kämpille noin klo 23 ja näin puistopissillä ainakin 30 henkilöä, ja housuunkin
      laskeneita näin puolenkymmentä ja montakohan meitä vaippahousuja olikaan
      liikenteessä.

    • Anonyymi

      Inkohousut ovat loistavatuote, varmat ja mukavat käyttää ja antavat suojan vaikka
      karkaisi isompikin pissa. Nyt kun niitä on saatavana sinisenä ja mustana niin nehän
      ovat kuin alushousut konsanaan.
      Olen käyttänyt Tenoja nyt parisen vuotta ja ollut tyytyväinen, noloihin tilanteisiin
      en ole joutunut ja siitä onnellinen. Virtsaa kyllä karkailee päivittäin mutta suojien
      imukyky riittää koko päiväksi enkä myöskään ole havainnut hajuhaittaa.

    • 30v kokemus vaipoista .
      Nykyajan vaipat on hyviä ja käteviä elämän helpottajia.
      Tenaa ja molicare tullut käytettyä

    • Anonyymi

      Iso kiitos kaikille jotka olette kertoneet kokemuksistanne, Itse olen ollut satunnainen
      inkohousuilija, käyttänyt activ fit sinisiä. Stressasin kovin tossa viimeviikolla että
      voisinko laittaa inkohousut häihini jotka tanssittiin lauantaina. Rohkenin ja laitoin
      varmuudeksi inkohousut, ja onneksi laitoin. Olisi ollut tosi noloa kun sulhanen olisi
      kastellut housunsa kaikkien nähden, nyt suoja toimi ja kukaan ei tiennyt mitään tapahtuneen.
      Kyllä tuo äkillinen stressi aikaansaa itsellä tihentyneen virtsaamispakon ja yliaktiivinen rakko toimii vaikka kuinka pidättelisi joten ainut vaihtoehto on
      suojien käyttö.

    • Anonyymi

      Itelläkin virtsa karkaa yllättäen housuun, ei välttämättä hädän tunnetta laisinkaan,
      käyty työterveydessä ja sieltä ohjeet että vaipat housuun ja pidättelemään.

      Vaippahousut ovat jalassa ja pidätellä on yritetty, mutta huonoin tuloksin, vaippa
      kastuu päivittäin. Onneksi inkohousuja on eri imukykyjä ja näin ollen pissat on
      pysynyt hyvin housussa aiheuttamatta noloja tilanteita.

      Urologi on nyt tutkinut ja odottelen tuloksia, ehkä leikkaus edessä.

      • Anonyymi

        Käytän myös tenan mustia vaippahousuja, ihan kuin olisi normi alushousut jalassa. Itsellä tulee voimakas ja nopea (pakko) hädän tunne, joten on huojentavaa olla vaipat jalassa, eikä tarvitse hävetä jos ehtii vähän lirahtaa housuun. En käytä lääkkeitä vaan mielummin pidän vaippaa.


    • Anonyymi

      oon 70 ja vaimolle niitä housuja ostelen.

      omat jutut on kunnossa, ei karkaile.
      mutta kun aamulla juon vain mustan kahvin, tulee pissatarvetta usein, se loppuu kun syön.
      yritin vain sanoa, että mitä syöt, voi vaikuttaa, hedelmistä tulee nestettä, jos syö vain hedelmiä.

      näin vanhana ajattelis että se unen määrä voi vaikuttaa.

      Mulla ei ole muuta tuntemuksia, kuin joskus ulkona kun on kauan ja juon, ulkona ei ole lainkaan pissahätä. Mutta kun tulee kotiin, ulko-ovella on jo tarvetta wc ja jos ei mene, alkaa tippumaan ja silloin on kiire. Tuo on siis päänupista kiinni, kuten moni asia.

    • Anonyymi

      Vaippahousu itsekin, Tenan kalukukkarot käytössä jo yli vuoden. Ei sitä passaa mihinkään lähteä jos suoja ei ole housussa. Vaikka lirahtaisi pienikin läikkä housun
      etumukseen niin kyll se nolottaisi joten parempi Tena housussa ku ilman.

      Sitä en tiiä miten lirahtelusta pääsisi, työterveyshuollossa vaan hymähteli ja käski
      pidätellä jotta se muka auttais ja anto pillerireseptin. Eipä tuo oo auttanut, housut
      kastuis samoin ilman Tenoi.

      • Anonyymi

        Ikää oli? Itse olen 23 ja Tenan miesten tippasuojat käytössä.


    • Anonyymi

      Itsellä sama vaiva, pissa karkaa vain housuun. Monesti on käynyt aamuisin niin kun
      Kehän jonossa on madeltu ja sitten on alkanut tuntua pissahätä, ja kohta huomaa
      että pissa valuu/ karkaa housuun. Vaikka kuinka yrität pidätellä niin siinä vaiheessa
      kun nouset autosta pissa karkaa oikein paineella ja ei ole mitään mahdollisuutta
      enää pidätellä. Kyllä siinä meinaa tippa tulla myös silmäkulmaan, Samoin on käynyt
      myös kotimatkalla, pääset pihaan saakka kuivana, mutta kun keräät tavarat ja nouset
      portaita niin hätä yltyy kestämättömäksi ja housuun menee.

      On pakko käyttää inkohousuja jos aikoo mennä johonkin, suojat kastuu mutta
      pysyyhän sitten pissat housussa ja antaa aikaa vaipanvaihdolle. Elimellistä vikaa
      ei ole kuitenkaan pystytty osoittamaan. Tsemppiä kaikille vaippahousuille.

    • Anonyymi

      Olen bussikuski, housuvaippa kastuu kerran/kaksi viikossa, eli noin reilu 50 kertaa
      vuodessa. Noloja tilanteita kaihtavana vaipankäytölle ei liene vaihtoehtoa. Harmittaa
      kyllä usein jos housussa kastunut vaippa useita tunteja odottamassa työvuoron
      päättymistä sekä stressi vaipan imukyvystä jos karkaa uudelleen. Miten olette toimineet vastaavissa tilanteissa? Tai miten olette työnne järjestäneet vaivanne
      vuoksi?

      • Anonyymi

        Samoin käy itselle. Hätä ns. yllättää ja pidätyskyky vain loppuu ja housu kastuu jos ei ole
        inkohousut varmistamassa. Laitan ennen työvuoroa inkohousut jalkaan ja sitten inkohousujen
        sisään etumukseen Tenan level 3 tarrallakiinnittyvän suojan ja jos ja kun karkaa ensimmäisen
        kerran niin level 3 imee karkailun ja otan sen pois tauolla ja sitten on vielä inkohousujen
        imukyky varmistamassa loppuvuoron. Kuivana on säilytty vaikka nololtahan tämä vähän
        tuntuu.


    • Anonyymi

      Moikka vaan, kukkakauppiaana torilla leipäni ansaitsen ja eturauhasvaivoista ja
      pakkoinkotinenssistä kärsien käyn töissä vaipoissa. Hetkinen kaupanteko ja vaikeus
      poistua nopeasti vessaan on aikaansaanut sen että suojat on oltava housussa jotta
      noloja tilanteita ei pääse syntymään. Mitä suojien imukykyyn tai vaihdon tarpeeseen
      tulee on kantani se että suojan tulee antaa mielenrauhaa ja taata se että imee kun on
      tarvis ja vaihdon voi tehdä kun on sopiva tilaisuus.
      Itse vaihdan suojan yleensä ruokatauolla ja silloin se on jo minulta kastunut ja vaihto
      perusteltu.

    • Anonyymi

      Olen autokoulunopettaja, ajotunneilla ei oikein kehtaa pyytää oppilaita pysähtelemään että opettaja käy puskapissillä eikä muutenkaan pääkaupunkiseudulla
      oikein voi kuseskella mihin sattuu. Tämän vuoksi sekä yliaktiivisesta rakosta kärsivänä
      käytän Tena Pants Plus inkohousuja. Inkohousut kastelen lähes joka työvuoro, ei
      yksinkertaisesti ehdi vessaan. Viikonloppuisin olen ajanut Taxia ja sielläkin on sama
      juttu, kesken keikan ei oikein voi pysähdellä pissalle vaan kyllä silloinkin menee
      housuun. Kyllä nolottaa näin kertoa, mutta kyllä Tenat imee sen mikä housuun pääsee.

      • Anonyymi

        Olen ammatiltani pappi, tilaisuudet noudattavat tiettyjä kaavoja mutta vaivani pakkoinkonitenssi ei. Hätä tulee ja jos et pääse hetimiten vessaan niin virtsa kyllä karkaa
        housuihin. Olen yrittänyt kyllä hoidattaa vaivaani mutta huonoin tuloksin joten minun
        on käytettävä niin työssä kuin vapaa-ajallakin Tenan tuotteita. Ja työssäni kokema tietty
        jännitys ihmisten edessä ollessa tuppaa pahentamaan karkaus tilanteita. Nuo housuvaipat
        ovat loistavia, imukykyä on ja päällä huomaamattomia.


    • Anonyymi

      Olen itekin miettinyt samaa kun housussa vaippa kastunut, että miksi juuri minä
      kärsin tästä vaivasta. Mikä auttaisi tai mitkä elämäntapani on väärin, kun hätä yllättää ja ei kerkiä vessaan vaan pissa menee housuun. On pidetty lämpökerrastoja, syöty
      vitamiineja ja marjoja, käyty urologilla ja työterveydessä, mutta saatu apu on tosi
      vähäinen. Ainut toimiva apu on saatu kaupanhyllyiltä, erilaiset suojat joita ilman
      elämä olisi tosi noloa. Eli isokiitos henkilöille jotka ovat kehittäneet nämä virtsankarkailuhousut, niitä käyttämällä on siedettävää elellä ja käydä työssä. Käytän
      imukykyisiä Tena Pants Super inkohousuja, ne suojaa mutta on helposti huomattavissa mutta onneksi pidempi takki päällä voi olla kuin kuka tahansa.

    • Anonyymi

      Autourheilijakin tarvii suojaa kilpaillessessaan, pissa livahtaa housuun huomaamatta.
      Itsellä tuppaa housu kastumaan lähes joka kisassa, ajatus ja adrenaliini että keskittyminen kun on toisaalla niin kroppa reakoi että ei huomaakkaan kun on jo
      housussa. Joten olen käyttänyt inkohousuja jo tovin vaikka en ole täyttänyt 35 vuotta.

      Onneksi ovat niin vartalonmyötäisiä etten usko kenenkään huomanneen vaippoja ja
      ajohaalarit ovat säästyneet kastumisilta ja itse nololta tilanteelta.

      • Anonyymi

        Samoin käy itellekin, tosin motocroskilpailuissa, tuppaa tärinä ja pomput laukaisemaan
        pissahädän ja pakkoinkotenssin. Joten on tavaksi jo tullut käyttää inkohousuja kisaillessa.


    • Anonyymi

      Aina tuli sanomista kun kesätöissä ollessani liikenteenohjaajana asfalttihommissa
      pyyteli tuuraajaa että voisi käydä puskapissillä. Kun sitten kerran kastelin housuni,
      ja olin märissä seuraavaan taukoon saakka niin päätin että onhan niitä suojia myynnissä ja miksi en hankkisi niitä. Kerran ostin ja huomasin kuinka stressi helpotti,
      ei ollut iltaisin niin väsynyt ja ärtyisä kun ei ollut tarvinnut stressata pissalla käynneistä ja voi vapaammin juoda jos janottaa. Käytin sitten inkohousuja koko
      kesän ja syksyllä kun jatkoin opiskeluja huomasin että luennoillakin inkohousut ovat
      paikallaan. Nyt kun olen valmistunut ja keikkahommat kun kutsuvat niin varmuudeksi
      puen inkohousut jalkaan ja olen varma ja vapaa.

      • Anonyymi

        Oletko minkä ikäinen? Entä onko ennen kesää tapahtunu vahinkoja tai ollu mielessä hankkia vaippoja?


    • Anonyymi

      Hätä yllättää, vaikka kuinka yrität ennakoida. Tuppaa silti pissa tulemaan housuun, vaikka teet mitä. On pakko käyttää Tenan Pants Super inkohousuja sillä vain niissä
      imukyky piisaa isoonkin pissaan. Ainut vika niissä on että ne kyllä havaitsee jos
      ne jalassa liikuskelee päivisin ilman takkia tai vyötäisille laitettua vaikka collegepaitaa.
      Mutta parempi sekin kuin märät housut.

    • Anonyymi

      Housussa on ja hyvältä tuntuu, vaippahousut nimittäin. Vuosia etsin aina vessan ensimmäiseksi, pelkäsin että hätä yllättää, söin vaikka mitä luontaistuotteita jne.

      Ennenkuin keksin että vaivaan on ratkaisu, inkohousut. Housut jotka imee karanneen
      pissan eikä kukaan tiedä eikä huomaa. Sitten vaihda vain suojat ja voit mennä kuten
      ennenkin. Stressi ja paniikkitilanteet on loppuneet, kun hyväksyy itsensä ja vaivansa.

    • Aivan ohikulkijana kirjoitan, toki ostelen vanhalle vaimolleni Tena Pants Super M.  

      Mutta asiaan, aina voi vähän mietiskellä, jospa ongelma olisi "korvien välissä". En tarkoita tyhmyyttä,  esim. minulla alkoi yskittämään  kun menin yleiseen wc:hen , ajatteli että haisee. Kun menin rauhallisesti, nenänkin kautta hengittäen , se auttoi.
      TARKOITAN vaan että älä stressaa, mutta mieti hieman tilanteita.

      Tuli mieleeni tuohon miettimiseen. Minullakin on sellainen juttu. Kävelen varsinkin kesällä ulkona kauan ja juon sopivasti. En tunne mitenkään pissahätää, mutta kotiin tullessa ja siellä vajaan minuutin ollessa tulee pissahätä ja pian alkaa tiputtamaan, jos wc on vaikkapa varattu.
      Joiskus tulee myös saunassa pissatarve, vaikka on juuri käynyt. Minulla ei ole mitään ongelmaa, normaalisti ei tule tippaakaan viikossa.

      Toiseksi, en kehoita olemaan juomatta, mutta musta kahvi pissattaa eri tavalla kuin tee tai kermakahvi.  Minulla musta kahvi pissattaa koko päivän, jos aloitan kahvilla ja syön vasta tuntien kuluttua. AJATTELIN voisiko esim kahvin juonnin lopettaminen vaikuttaa.  Myös limpsat pissattaa ja hätä tulee aivan eri tavalla kuin muilla juomilla.  kannattaa miettiä jospa lopettaa limsan.   En missään nimessä kehota olemaan juomatta. Mutta huoneenlämpöinen vesi on terveellistä.

      eli pieni mietintämyssy päähän, moni asia voi muuttua kun aikaa kuluu vuosi tai enemmän.

    • Anonyymi

      Nyt on taas se aika vuodesta, pitäisi käydä kylillä ostamassa joululahjoja ja jouluruokia
      tuleviksi pyhiksi sekä normaalit ostokset vaikka on porukkaa pilvin pimein liikenteessä. Suojat housussa tulee kulkea ja niitä kastuu ainakin itsellä ennätysmäärä
      kun "koronan" takia vältän julkisia vessoja. Suojien ostokin on nolottanut kun niitä
      kassahihnalle laittaessa on jonoa ollut edessä ja takana, pitäisi vissiin siirtyä yöostoksille.

      Mites Teillä muilla on sujunut?

    • Anonyymi

      Olen vasta armeijan käynyt kaveri, ja minullakin on karkailuvaivaa. Harjoituksissa
      monesti lirahti huomaamattani housuun isokin touhutippa, sekä bussimatkat lomille
      oli aina kriittinen paikka ettei housu vain kastuisi, tosin muutaman kerran pikkuvahinko sattuikin.
      Nyt siviilissä olen alkanut käyttää Tenan level3 "kalukukkaroa" vaivaani, ja onhan se
      pelastanut monesti noloilta etumuksen kastumuksilta, ja on helppo vaihtaa huomaamatta.

      • Anonyymi

        Itsellä myös kyseiset suojat käytössä olleet jo reilun vuoden. Lisäksi toisinaan myös tenan housuvaipat.
        Armeijassa myös sattui harjoituksissa muutama isompi lirahdus.
        Oletko minkä ikänen?


    • Anonyymi

      Virtsankarkailu on ikävä vaiettu vaiva. Itsellä virtsakarkaili kun harrastin kamppailulajeja, aina oli harkkojen jälkeen haarut pissaset. Samoin painissa kun kaveri
      väänsi tai puristi niin pissaa tuppasi lirahtamaan. Nyt kun on jo kohta nelikymppinen
      tuppaa lirahtamaan jo punttisalillakin vaikka on varoiksi käynyt aina vessassa ennen
      treeniä. Ja olen myös alkanut käyttämään miesten suojia vaivaan, mutta nolottaa
      käyttö mutta myöskin märkä etumus jos ei käytä.

    • Anonyymi

      Moi,
      CocaColan, energiajuomien tai kahvimukin juominen saa itsellä niin voimakkaan
      virtsanerittämisen aikaiseksi että tunnissa voi päästä pissa housuun jopa kolmesti,
      Hätä tulee nopeasti ja on heti päästävä vessaan tai housuun menee.

      On käytettävä imukykyisiä inkohousuja kun ei koskaan tiedä mitä ainesosia juomat ja
      ruuat sisältää ja kuinka nopea on hädäntunteesta allelaskuun.

      Onneksi näitä suojia on.

    • Anonyymi

      Kävi itselle juuri samoin, hätä ei ollut edes mielestäni kova ja sitten se vaan alkoi "ylivuotaa" housuun kun olin lennolla Helsingistä Kittilään. Onneksi ei vieressä istunut
      kukaan pienessä koneessa kun tungin nenäliinaa housuun ja vessaan kielloista huolimatta. Etumuksessa läikkä ja peffamärkänä sitten paikalle ja kyllä nolotti.

    • Anonyymi

      Housuvaipat käytössä arki sujuu, sekä harrastukset ja vapaa-aika. Mutta intiimiasiat
      jumissa, Suomessakin on tuhansia miehiä ja naisia joilla sama vaiva mutta he ovat
      paremmin kaapissa kuin seksuaalivähemmistöt. En tunne ketään joka puhuisi asiasta
      joitain tiedän kun osuttu vaippahyllylle samaan aikaan, katsotaan maahan ja kiirehditään pois.
      Tämä vaiva on kiusallinen muttei kuolemaksi, jollakin tapaa asia voisi jopa yhdistää
      miehiä ja naisia ainakin kanssakäyminen /asian hyväksyntä olisi helpompaa.

    • Anonyymi

      Olen lukenut palstaa aikaisemmin, ja kun eteentuli Levin reissu kimppakyytinä
      kavereiden kanssa niin päätin varmistaa kuivana perille pääsyn suojien voimalla.
      Muutama tippa taisi (inko)housuun päästä, mutta se stressitön matkanteko oli
      aivan fantastista. Samoin rinteessä olo oli mukavaa, kun ei tarvinnut pelätä pikku
      lirahduksia, koska ainakin itse inhoan vessareissuja kun on pukeutunut kuin eskimo.
      Kotimatkakin sujui ihan yes, ja kukaan kavereistakaan tuskin huomasi tai ei ainakaan
      kommentoinut mitään kun matkattiin. Tenan Activ-Fit kuuluu nyt minunkin matkalaukun sisältöön ainakin reissuilla.

    • Anonyymi

      Tahaton tai tahallinen allelasku on minusta ainakin ok, kunhan suojautuu. Itse innokkaana vapaa-ajan kalastajana käyn merellä kalastamassa lähes joka viikonloppu,
      yli puolet vuodesta on turvallista käyttää pelastuspukua, joka pitää pinnalla jos putoaisi veneestä ja kun käytän pelastuspukua käytän myös inkohousuja ja veneessä
      ollessa lasken alleni hädän tultua. Minusta ei ole noloa pissiä housuun sehän on
      ihmisen perustoimintoja ja monessa toimessa on helpompi päästää housuun kuin
      että riisuuntuu ja keskittyminen tekemiseen herpaantuu ja saattaa itsensä vaaraan.

    • Anonyymi

      Astronautitkin laskee housuun, ei ole ihme jos täällä maassakin jollakin housu kastuu.
      Mulla tuppaa pääsemään aina silloin tällöin muutama tippa ja joskus vähän enemmän
      mutta Tenan suoja Level3 imasee ne hyvin ja ei sitä aina itsekään huomaa kun karkaa.
      En stressaa asiasta vaan tunnustan tosiasiat, käytän suojia ja se siitä

    • Anonyymi

      Niinhän ne kirjoittavat, että joka neljäs yli 40 vuotias mies kärsii virtsaamisvaivoista.
      Ite valitettavasti kuulun myös heihin, lirauksia alkoi päästä, ensin kovaa ponnistelua
      vaativissa hommissa, sitten hätä alkoi yllättää että piti päästä heti vessaan ja sitten
      alkoi tuntua että vaikka pidätteli niin valui virtsa vain housuun. Nyt 50 täyttäneenä
      on vähän pakko kulkea inkohousuissa ettei housu kastu eikä ulkopuoliset huomaa.

      Vaiva on ikävä, stressaa ja nolottaa mutta on pelattava niillä korteilla jotka on saanut.

    • Anonyymi

      Ponnistellessa duunissa tai salilla tuntuu että touhutippoja ei estä mikään, vaikka
      käyt vessassa juuri niin silti housuun voi lirahtaa ja että se on noloo. Itellä ikää
      vasta 27 niin mitä se onkaan kymmenen vuoden kuluttua.

      • Anonyymi

        Itsellä vähän sama ongelma. Käytätkö mitään suojausta vai kastuuko bokserit? Ikää itsellä vasta 24


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä vähän sama ongelma. Käytätkö mitään suojausta vai kastuuko bokserit? Ikää itsellä vasta 24

        Hyvin vastasit itsellesi jälleen. Ap:n ikään vaan lisää 50v. Ei siis 23 vaan 83v. (terv. tolokunmäärä.


    • Anonyymi

      Moro vaan, itsellä vahinkoja käynyt koko ikä. Nyt jo kolmekymppisenä osaa jo ennakoida, mutta nuorempana ei osannut suojautua ja nolotti hirmuisesti jos ja kun
      housu kastui. Vahinkoja kävi kun ei kerinnyt tai päässyt vessaan koulussa, armeijassa
      sekä tietysti humalassa ollessa. Nyt olen käyttänyt activ fit suojia ja päässyt noloilusta
      ja oppinut tilaamaan niitä kotiin Tenakaupasta. Käyttöä en ole katunut ja suosittelen
      muillekin sillä stressi vaivasta oli aivan kauheeta.

    • Anonyymi

      Miehellä valuu joskus. mutta kuvailemasi ei ole kovin normaalia. Ainakaan tuossa iässä.
      oletko käynyt kuvauttamassa rakkosi?

    • Anonyymi

      Pojista jopa yli 10% kärsii alakouluikään saakka yökastelusta, ja 4% kastelee satunnaisesti vielä 10 vuotiaana. Yökastelu on vaiva mistä vaietaan ja siksi
      se salailu ja asian kieltäminen stressaa ja jättää elämänpituiset arvet asiasta.

      Nykyisin on onneksi tarjolla ja kaikkien ostettavissa laadukkaita suojia ja vielä
      yökäyttöönkin omat paremmin muotoillut mallit. Vanhempien kannustus ja
      hyväksyntä suojien käyttöön auttaa nuorta hyväksymään itsensä ja vähentää
      stressiä ja sitä kautta myös yökastelua. Sillä monestihan on tutkittu että yökastelu
      on periytyvä vaiva, johon ei välttämättä liity fysiologista vikaa.

    • Anonyymi

      Vaipoissa vappuun! Kävin eilen illalla Tokmannilta ostamassa Tenan Active Fit inkohousuja paketin, ja ajattelin että nyt on aika lopettaa ainainen vessa varmistus.
      Nyt illalla kaupungille ehkä yksille ja hengailemaan ja kun ravintolat menee aikaisin
      kiinni ja vessat myös niin ei ainakaan nolotilanne yllätä inkohousuissa, Huomenna
      Kaivopuistoon picnikille, ja Tenat silloinkin. Hyvää vappua!

      • Anonyymi

        Paljon ikää? Itse 24-vuotias ja suojat käytössä niin töissä kuin vapaa-ajalla. Suosittelen!


    • Anonyymi

      Virtsankarkailu vaivaa, inkohousut suojaa, normiarki luistaa. Pitää asennoitua
      hommaan kuten monet diapeetekseen tai verenpainetautiin, homman kanssa on
      vain elettävä . Eniten itselle huolta tuo työaikana sattuneet vahingot, eli jos pääseekin
      toistamiseen housuun ennen kuin olet käynyt suojan vaihdossa, ja tapahtuukin
      suojan pettäminen.

      • Anonyymi

        Riippuu varmaan minkälainen suoja? Itsellä tena men premiun inkohousut käytössä. Kestää useamman vahingon.


    • Anonyymi

      Vaippahousu tässä kirjoittaa, että ei sitä muutoin voisi normielämää viettääkään
      jos ei olisi noita Tenoja. Pakkoinkonitenssi kun vaivaa niin ei sitä pysty pidättelemään
      vaan housuunhan se menee jos et heti vessaan pääse.
      Itse kun olen töissä asiakaspalvelussa niin ei oikein voisi keskenkaiken vessaan
      rynnätä vaan palvella asiakastapahtuma loppuun ja monesti on kriittiset paikat
      josko selvii kuivana vessaan.

    • Anonyymi

      Itse en edes tiedä kauanko olen kärsinyt pidätysongelmasta, jo teininä oli lähelläpiti
      tilanteita ja sitten housuunkin pääsi lirauksista koko rakollisiin, tekosyitä oli milloin
      humala tai mitä milloinkin. Nyt sitten jo yli nelikymppisenä on käyty lääkärissä ja
      etsitty syytä tiheävirtsasuuteen ja miksi ei pysty pidättelemään niin ettei housut
      kastu. Ensi kerran käytin vaippoja jo yo kirjoituksissa, ja siitä asti viisastuneena
      aina kun matkustan julkisilla ja olen läsnä tilaisuuksissa on vaipat housussa.

      Huoleton ja stressivapaa vaippahousu on mieluummin kuin että saa koko ajan
      pelätä noloatilannetta jos tapahtuukin virtsankarkaus. Nykyisin itse luotan Tenan
      ActivFit inkohousuihin enkä enää mieti karkaako yllättäen alle.

    • Anonyymi

      Kesä tulee humisten, taas saa alkaa pelätä että kun käyttää ohuempiä vaatteita
      niin inkohousut alkaa näkymään vaatteiden läpi kun hikoileva iho liimaa vaatteet
      ihonpintaan kiinni. Talvella kun käyttää toppahousuja tai paksuja farkkuja niin
      ei ne peilaa läpi mutta toista on nämä puuvilla/ kangashousut. Samoin pienet
      reunavuodot tulee heti näkyviin.

      • Anonyymi

        Ja ikää on? Tai kauan oot inkohousuja käyttäny?


    • Anonyymi

      Oli ilo huomata miten nuoriso suhtautuu virtsankarkailuun, kaunis urheilullinen
      pesäpalloilija vain tokaisi housun kastuttua, että "ilopissat"pääsi housuun ja se siitä.
      Juhliminen voi jatkua.

      Itselle tuo olisi ollut melkoinen shokki, housut märkänä kaikkien fanien ympäröimänä
      ja kuvattavana. Pienikin liraus aiheuttaa niin epämiellyttävän tunteen että olen siksi
      Tenojen käyttäjä.

      • Anonyymi

        Missä tämä tapahtui?


    • Anonyymi

      Itselle kävi metkasti tossa viime viikolla, olin HalpaHallilla ja tiirailin vaippahyllyä,
      niin takaani tuli vanhempimies ja sanoi minulle, että tiesinkö että noita housuvaippoja
      on myös meille aikuisille tuossa takana olevassa hyllyssä. Olinko niin housunkastelijan
      näköinen vai mistäkö arvasi mitä olin suunnittelemassa.

      Otin kyllä neuvosta vaarin ja ostin sen ensimmäisen kokeilupaketin Activ Fit Tenoja.

    • Anonyymi

      Tuota...papinkirjan mukaan sinulla on ikää 80v. Jos kuitenkin on hankittuna KD jäsenkirja niin ei kaise niin suuri synti ol jos muisti alkaa hiukan heittään.

    • Anonyymi

      Eturauhastulehdus tuppaa olemaan jokavuotinen riesa, ja pissan pidätys tuntuu
      heikkenevän sitämukaa kun tulehdukset uusivat. Ikää vasta 44 ja silti suojia täytyy
      jo käyttää, ettei kukaan huomaisi virtsankarkailua. Sitä tiputtelee päivittäin ja joskus karkaa enemmänkin ja siksi oltava suojat 24/7. Housuvaippa on minusta huolettomin
      käyttää ja imukykyisinkin.

    • Anonyymi

      Activ fit inkohousut arkipäivää. Ite oon käyttänyt alkkareina noita vaippahousuja
      nyt kohta pari vuotta ja turha vouhotus pissan karkaamisesta on itseltä loppunut.
      Vaihdan vaippahousut joka ilta suihkun jälkeen ja homma toimii, karkailut imee
      vaippa ja iho pysyy kunnossa ja housut puhtaina.

    • Anonyymi

      Kyllä hävettää ja nolottaa myöntää että virtsankarkailu vaivaa. Menin työterveyteen
      viime kesänä virtsankarkailun vuoksi. Varatessani aikaa tyttö langan toisessa päässä
      selvästi hymähti kun kerroin syntymäaikani 1993. Työterveyslääkäri oli 40 vuotias
      nainen ja häntä kiinnosti kovasti että milloin ja missä tilanteessa pissa menee housuun, mutta kyllä poskeni punotti hänelle kertoa. Ensihoitona suositteli "pidätyshoitoa" että pidätä pissaa kunnes karkaa ja tietenkin housuun suojat. Ja verikokeisiin ja sitten antipioottikuuri tulehduksen poissulkemiseen.

      Sitten kun menin tuloksia kuulemaan niin tuntui että koko terveysasema tiesi
      vaivastani ja kyseli vointia. Sanoin että voin hyvin suojien kanssa kun lääkäri
      tunnusteli takapuolesta eturauhasen kokoa ja arkuutta ja tietenkin näki
      käyttämäni housuvaipat.

    • Anonyymi

      Mulla on nyt kesän jälkeen karannut pissa puolenkymmentäkertaa housuun, lääkärissäkin käyty mutta ainut apu vaivaan tuntuu olevan nuo housuvaipat
      aikuisille. Jotenkin kuitenkin nolottaa ostella ja käyttää niitä vaikka ne onkin
      paras stressinpoistaja asiassa.

    • Anonyymi

      Kyllä kummasti" activ fit" housut jalassa on rennompi olla kun ei kokoajan tarvi olla
      tutkapäällä varmistamassa lähintä toilettia. Arkena riittää että aamulla laittaa ja
      illasta pois, välillä ei ongelmaa imee sen mikä karkaa.

      Reissussa ollessa on oltava tarkempi ettei vain tule reunavuotoja jos pääsee isompi
      liraus.

    • Anonyymi

      Onneksi on aikuisille näitä suojia, kyllä ilta olisi taas pilaantunut kun housuun pääsi
      pisu mutta onneksi oli housussa aikuisten vaippahousut. Oltiin kaupungilla katsomassa ilotulitusta ja kun kaikki baarit kiinni niin mihin siinä sitten pisuttelet.
      Aikansa sitä etsi paikkaa helpottaakseen painetta mutta sitten pissa vain tuli housuun
      mutta onneksi suoja kesti paineen eikä vuotanut edes kotimatkalla.

    • Anonyymi

      Olen sporttinen kaveri, harrastan näin talvisin moottorikelkkailua. Kelkkailussa
      tärinä ja rytke on kokoaikaista ja keho on jännittyneessä tilassa. Itsellä tuppaa
      siinä samalla vähän pissaa karkailemaan housuun, joten olen huomannut että
      suojille on tarvetta. Olen käyttänyt inkohousuja ja huomannut että muutama
      muukin alan harrastaja on niihin tykästynyt ja keskustelujakin on asiasta käyty
      vaikka jotenkin noloa se on ollut. Mutta onhan sitä turhilta varusteiden pesulta
      säästynyt. Olen kuitenkin inkohousujen käyttäjä ja käytön suosittelija sillä mikä
      on ikävämpää kuin olla märissä housuissa.

      • Anonyymi

        Tämäpä juuri. Tuskin ketään ei haittaa jos inkohousu jalasta löytyy. Parempi tipat vaipassa kun boksereissa ja kaikille näkyvissä että nyt on miehellä käyny vahinko. Saako kysellä kelkkailijan ikää?


    • Anonyymi

      On se noloo, kun kastelee housunsa. Kävin tossa pitkästä aikaa elokuvissa ja kuisollakkaan pidätyskyky loppui ja pissa karkasi housuun kun ajattelin että pystyn
      pinnistelemään . Vahingoista viisastuneena olin kuitenkin varautunut inkohousuilla
      ja onneksi niiden imukyky riitti. Kuitenkin vähän nolotti ja pelotti ettei tule reunavuotoja ja märät läikät haaruihin/persuksiin ennen kotiin pääsyä.

      Kyllä taas tuli todistetuksi ettei kannata lähteä ilman suojia ihmisten ilmoille vaan
      suojat housuun ja vaihtoon tarvittaessa.

      • Anonyymi

        Inkohousut on hyvät. Itse käytän myös tena maxi teippivaippaa on imukykysempi ja huomaamaton. Saanko kysellä kirjoittajan ikää?


    • Anonyymi

      18 vuotta ikää ja vaipat jalassa! Mulla oli tänään "penkkareissa" vaippahousut
      jalassa kun oli pellepuku päällä ja ajeltiin ja jaettiin karkkeja pitkin kaupunkia.

      Vähän jänskätti kun hätä kävi kovaksi ja jouduin laskemaan pisun housuvaippaan,
      mutta vaippa toimi ja helpotti oloa.

      Oon tossa ajatellut että kirjotuksiin hyvä stressinpoistaja nuo housuvaipat, voi
      keskittyä olennaiseen.

      • Anonyymi

        Kui sä noin nuorena jo vaippoja käytät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kui sä noin nuorena jo vaippoja käytät?

        Riittävästi yökastelukokemusta.


    • ei se katso ikää.

    • Anonyymi

      On se vain noloo, jos housu kastuu ja muut huomaavat sen. Itsellä suojien käyttö
      alkoi heti ensimmäisen allelaskun jälkeen. Oli monesti ollut hilkulla housun kastuminen mutta kun sitten se tapahtui ostin housuvaippapaketin samantein.

      Onhan niitä nyt tullut käytettyä, ei sitä tohdi mennä julkisilla tai julkisiin paikkoihin
      ilman housuvaippoja, antavat vaan jotenkin varmuutta.

      Ovat minusta kyllä ihan mukavat käyttää ja huomaamattomat.

      • Anonyymi

        Itse tulee käytettyä tena men 2 ja 3 tippasuojia.. Helpottaa elämää huomattavasto kun ei tarvitse stressata jos pidätyskyky pettää.. Oon alle 30-vuotias.


    • Anonyymi

      Moro vaan, mulla on virtsankarkailua, käytän myös suojia vaivaan. Olen tässä
      aatellut mistä vaivani on peräisin, kylmettymisistä arvelisin. Nuorena kun ei osannut
      pukeutua, selkä paljaana, joku lyhyt huppari tai takkiauki ajeltiin mopoilla ja
      paleli ja sitten tuli ensimmäinen tulehdus "muniin". Eihän sitä hoidettu niinkuin olisi
      pitänyt ja sitten se uusi jne. Nyt sitten kolmevitosena maksellaan hintaa, on vaippa
      housussa, ja tulehdukset uusivat ja elämän laatu senkuin heikkenee.

      Onneksi nuo inkohousut ovat niin huomaamattomia, ei tarvi selitellä vaivojaan.

    • Anonyymi

      Olen poke kuppilassa, ja nyt kun olin yli vuoden muissa hommissa ja nyt aloittanut
      hommat uudestaan on mulle sattunut töissä ollessa pikkuvahinkoja joka viikonloppu,
      johtuneeko se stressistä? Onko touhutiputtelu 35 vuotiaalle normaalia vai onko
      sitä tullut "nuppivaivaiseksi"? Ostin HalpaHallilta Tenan level 3 tarranauhalla
      kiinnitettäviä suojia, onkohan ne imukykyisiä ja pysyvätkö paikallaan? Kokeiltava
      on ettei tule nolompaa tilannetta. On sitä vain pärjättävä kun näistä jutuista ei
      paljon viitsi huudella.

      • Anonyymi

        Kyllä niistä voi huudella ja keskustella ainakin samasta vaivasta kärsivien kanssa.. toki monelle se on vaiettu salaisuus. Itse ainakin olen jo pari vuotta käyttäny tena men level 2&3 suojia. Lähes päivittäisessä käytössä. Hyviksi olen todennut. Ikää vasta 24. Täältä ainakin löytyy ihminen jonka kanssa asiasta voi jutella


    • Asiasta kannattaa aina keskustella asiallisesti.

    • Anonyymi

      Kyllä minusta nämä asiat ovat aika henkilökohtaisia, työterveys tai lääkäri on henkilö
      joiden kanssa asioita käydään läpi. Mutta tiedotus asiasta, uusista hoidoista ja
      tietysti suojista ja niiden saatavuudesta olisi ainakin itselle suuri apu elämässä
      virtsankarkailun kanssa.

    • Anonyymi

      Kyllä hävettää ja ketuttaa jos muutama pikkutippakin kastelee alushousuja. Ja vielä
      enempi keljuttaa jos karkaa siten että työhousut tai farkkuihin tulee läikkä etumukseen. Suojien käytön aloitin kun tuli muutama huomautus/huomio että
      äijällä päässyt housuun vaikka huumorilla kaverit irvaili. Tenan sinisiä inkohousuja
      arkena töissä käyttelen kun vessaan kerkiämisessä riskinsä, mutta muutoin vapaalla
      en niitä käytä. Tulevaisuuttahan en kuitenkaan tiedä.

      • Anonyymi

        Aika paha, jos kaverit huomauttaa että päässy housuun… ootko pitkään käyttäny tenan sinisiä housuja?


    • Anonyymi

      Onneksi laitoin inkohousut jalkaan eilen Himoksen juhannusaaton juhlintaan!
      Kyllä olisi ollut noloo kun olin ostanut vesivessa rannekkeen ja silti bändien
      vaihtuessa vessoihin niin pitkät jonot ettei muutaman juoman ottaneena rakko
      kestänyt jonotusta ja oli pakko päästää pissa housuun. Sitten kun vuoro tuli niin
      vaipanvaihdolle ja meno jatkui aamu viiteen.

      Kuinkahan sitä tulevina vuosina voi enää juhlimaan lähteä kun jo 30 kymppisenä
      tarvii suojat housuun.

      • Anonyymi

        Himos juhannus tuli vietetyksi ja inkohousujakin meni koko paketti. Meillä oli mökkimajoitus,
        niin tuli laitetuksi inkohousut jalkaan kun festarialueelle mentiin, siellä sitten parit pisut
        housuun ja eiku mökkiin vaippahousun vaihdolle. Sama toistu molempina päivinä ja nesteytyskin onnistui yli odotusten ja muut saivat seistä vessajonoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Himos juhannus tuli vietetyksi ja inkohousujakin meni koko paketti. Meillä oli mökkimajoitus,
        niin tuli laitetuksi inkohousut jalkaan kun festarialueelle mentiin, siellä sitten parit pisut
        housuun ja eiku mökkiin vaippahousun vaihdolle. Sama toistu molempina päivinä ja nesteytyskin onnistui yli odotusten ja muut saivat seistä vessajonoissa.

        Hienoa että olet iloinen kun saat käyttää suojaa.Mutta ei se tarkoita että kaikkien pitäsi käyttää suojaa housuissa festareilla.


    • Anonyymi

      Kastelitko housusi festareilla? Itse lirautin pöksyyn Ruisrokissa useampaan kertaan.
      Sade kun kasteli muutoinkin, niin en viitsinyt lähteä vielä vessa jonoihin vaan annoin
      mennä housuun. Kyllä inkohousut olisi ollut festareilla hyvät jos olisi ollut keliä, mutta
      sade auttoi meitä heikkorakkoisia helpotusosastolla.

    • Anonyymi

      Oho. Toivottavasti kukaan ei huomannu että lirauttelit housuihin. Ens kerralla inkohousut mukaan

    • Anonyymi

      käy jalkapohja hierojalla saat avun.

    • Anonyymi

      Kyllä oli mukava Tattoo reissu Haminaan kun ei tarvinnut haukan katseella etsiä
      koko ajan lähintä vessaa. Oli Tena Pantsit jalassa ja muutama lirahtelu pääsikin mutta
      suoja toimi ja pääsi nauttimaan tapahtumasta.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe