Kävin aika vasta elämäni ensimmäistä kertaa otattaan ja ihan omatoimisesti(yksityislääkärin lähetteellä) Testosteroni-kokeet. Olen iältään hieman yli 60v. tällä hetkellä. Kokeista paljastui seuraavaa(ei ole lääkäri arvioinut vielä tuloksia..)
S-SHBG = 56 nmol/l, viite-arvo 22-113
S -Testo = 18.5 nmol/l, viite-arvo 8.0 - 29.0
S -TestoVL = 231pmol/l, viite-arvo 155 - 800
Noin äkkipäätä näyttäs ihan normaalilta tulokset, tosin tuo S-TestoVL arvo jo suht lähellä alarajaa.. Mikähän tuolla arvolla käytännössä on merkitys yleiseen vointiin ja kehon toimintakykyyn?
Testosteroni-arvot
3
503
Vastaukset
- Anonyymi
Todennäköisesti olet saanut lääkäriltä rauhoittavan lausunnon joka varmaankin perustuu faktoihin.
Jostakin syytä hankkiuduit kokeisiin. Oletko itse havainnut, tai epäiletkö jotain testovajauksesta johtuvaa häiriötä?
Oliko lekurin kanssa keskustelua elämäntilanteesta, stressistä, elämäntavoista tms.?
Miksi olen kiinnostunut? Itseltäni loppui energia 65v ikäisenä. Raska harrastus jossa viikoittain 2 todella raskasta päivää. Palautukset pitkät salilla ja kotona.
S-Testoni oli 12. Tk-lekurin mukaan ikäiseni viitealueella.
Harrastukseni jatkaminen oli välttämättömyys lääkkeettömälle elämälle joten menin urheilulekurin tykö verenpaine- ja kolestroliseurannan sekä karkean, periaatteellisen treenipäiväkirjani kanssa.
Sain Testogeel reseptin jota olen käyttänyt ohjeidem mukaan nyt 11 vuotta. Välissä oli 9kk:n tauko. Tauon jälkeen oma tuotantoni oli S-Testp 22. mutta jatkoin geelaamista.
Tarkistin tason vuosittain mutta pelkän S-Teston. Vapaahan on ratkaisevampi.
Mielestäni voit uskoa lekurin rauhoitteluun mutta liitän oheen vanhan ukon geelauksen tukemat arvot vuosi sitten.
S-Testo, lukema 32,3
S-Testo-V, lukema 111,5
Kävin kokeessa koska epäilin kortisolitasoni nousseen mutta suhteellisen laiskuuden syynä lienee ollut 4:n viikon "rentoutumisjakso" ja suolan vajaus.
Pöpöjen maalaajille sanon, etten, ainakaan vielä, 76 ikäisenä ole havainnut vähäisimpiäkään sivuvaukutuksia.
Suurimman osan vuotta elän erittäin terveellistä, kuntoilevaa elämää.- Anonyymi
S-SHBG unohtui. Lukema oli 42.
- Anonyymi
Näköjään dementia iskee. Nuo lukemat olivat vuotta aikaisempia, 13.07.2018 mitattuja 4:n viikon laiskottelu- / juopottelukuurin jälkeisiä!
Viimeiset, 22. 03. 2019 mitatut
S-Testo lukema 37,1
S-Testo- VL lukema 527
S-SHBG lukema 42
Laiskottelu ja päivittäinen ryyppääminen tuhoaa näköjään eniten vapaata!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit765900KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2764783Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202598Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282503Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT881542Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro141430- 1051367
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281316seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1081264Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191221