Hei onko kellään mitään käsitystä suuihkuhuoneen panelikaton materiaaleista.
Pitääkö käyttää jotain erityitä paneelia.
Pitääkö suojata jollin erityisellä lakalla.
Saako paneelikattoa kastaa.
Jos saunasta tulee vesihöyryä paneelikattoon kestääkö tavallinen hukoinen paneeli ohuesti lakatulla pinnalla pitkään.
Erityisesti kinnostaa kokemukset asiasta.
Kun pitäisi valitaa uuteen kattoon materiaalit.
Suihkuhuoneen paneelikatto
5
220
Vastaukset
- Anonyymi
kunhan se on puuta, se riittä. Ei tarvita erituiskäsittelyä, vesiohenteinen lakka sopii.
- Anonyymi
Mites kestää kosteutta roiske ve t ä sauna höryjä.
Ainakin kaikissa ohjeissa puhutaan joistan erikois materiaaleista.
Yhdellä tutulla turpos ja meni l aikuille jonkin ajan kuluttua kun o li vaan vesiliuko i nen lakka .
Ootko oikee timpuri vai selainen pika myyjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites kestää kosteutta roiske ve t ä sauna höryjä.
Ainakin kaikissa ohjeissa puhutaan joistan erikois materiaaleista.
Yhdellä tutulla turpos ja meni l aikuille jonkin ajan kuluttua kun o li vaan vesiliuko i nen lakka .
Ootko oikee timpuri vai selainen pika myyjä.muutamia kymmeniä tehnyt, toki ilmanvaihto pitää myös pesuhuoneessa olla, että kosteus pääsee sieltä pois, ja kaikkissa tekemissäni tapauksissa, on suihku suunnattu kohti lattiaa, joten ne roiskeet siellä katossa, ovat kyllä hyvin minimaaliset, ellei tila ole lasten leikkipaikkana. Eihän saunassakaan ole kuin sasu vedettynä puupinnoille, ja toimii.
- Anonyymi
Kylpyhuoneisiin on olemassa erilaisia kattomateriaaleja.
Itse olen tehnyt seuraavanlaisia kattoja: koolaus k-30 (ettei roiku), höyrysulkumuovi , sisäkatto.
K-raudoista saa suhteellisen hyvät rakennusohjeet paneelikatoille.
Viimeksi tein sisäkaton lämpökäsitellystä haavasta, mutta olen tehnyt myös esimerkiksi tiikistä. Lämpöhaapa on minun mielestäni kiva, koska se on suhteellisen vaalea. Tiikki on aika tumma, mutta sopii valkoisten seinäkaakelien kanssa erityisen hyvin.
Katon voi tehdä myös esimerkiksi kosteudenkestävästä MDF:stä. En suosittele kosteudenkestävän kipsilevyn käyttöä. Se tuppaa ajan myötä antavan periksi ja roikkuu lopulta. Gyprocilla on ohjeet.
Olisin joskus halunnut tehdä katon myös vaneerista, mutta TJ, siis oma vaimo, ei suostunut. Venevaneerista voisi puuvahalla saada elävän pinnan, vaan ei niin ei. - Anonyymi
Peruspaneeli toimii ja kestää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764