Osoitteenmuutos ja postinsiirto?

Anonyymi

Olen muuttamassa avioeron vuoksi talviasuttavalle kesämökillemme 18-vuotiaan lapseni kanssa. Koska en voi muuttaa sinne virallisesti kirjojani, koska tarvittaisiin lupa kaavasta poikkeamaan, rakennustarkastaja ehdotti pelkän postin kääntämistä mökille. Silloin en tarvitse kunnan rakennusvalvonnalta mitään lupia. Toki tämä on tilapäisratkaisu, joka nyt voi kestää parikin vuotta. Yleensähän osoitteenmuutos maistraattiin on pakollinen mutta nyt, kun en sinne virallisia kirjojani muuta, pitääkö minun maistraattiin ilmoittaa mitään? Verotuskunta ja äänestyspaikkahan mm. määräytyy kotikunnan mukaan ja sekä mökki ja kotitalo siis samassa kunnassa 20km päässä toisistaan. Lisäksi olen pähkäillyt, olisiko posti järkevin kääntää vanhempieni osoitteeseen c/o-tyyppisesti, koska heidän laatikkonsa on samassa rivissä mökkimaisemassa? Oman laatikon kiinnitys tuntuu turhalta, minulle ei tule mitään tilattuja lehtiä ja laskutkin voin ottaa sähköisinä. Vai olisiko Poste Restante-palvelu järkevintä? Työpaikkani on postin yläkerrassa eli nouto vaivatonta. Osaako joku neuvoa, miten minun kannattaisi edetä? Ja mihin ottaa postissa yhteyttä? Kotikunnassani on vain asiamiesposti, ei omaa konttoria ja lieneekö kaupan myyjillä asiasta riittävää tietoa?

4

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos kerran työpaikkasi on postin yläkerrassa niin käyppäs sieltä kysymässä.

• Anonyymi

Postin tilat on tosiaan työpaikkani alakerrassa, mutta se ei ole mikään konttori. Hoidetaan lajittelua ym. eikä siellä ole asiakkaille sisäänkäyntiäkään, ellei sitten lastauslaiturin kautta kiipeä...

• Anonyymi

Kaverilla on vähän sama tilanne. Hän teki muuttoilmoituksen kesämökille jota ei hyväksytty vakinaiseksi asunnoksi joten hänet merkittiin olevan vailla vakinaista asuntoa mutta asuinkunta säilyy. Postin sai kyllä tulemaan mökille vaikkei siellä kirjoilla olekaan.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      97
      4856
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      235
      1964
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      81
      1583
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1180
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      328
      1127
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1090
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1089
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      147
      1047
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1029
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      974
    Aihe