Olen muuttamassa avioeron vuoksi talviasuttavalle kesämökillemme 18-vuotiaan lapseni kanssa. Koska en voi muuttaa sinne virallisesti kirjojani, koska tarvittaisiin lupa kaavasta poikkeamaan, rakennustarkastaja ehdotti pelkän postin kääntämistä mökille. Silloin en tarvitse kunnan rakennusvalvonnalta mitään lupia. Toki tämä on tilapäisratkaisu, joka nyt voi kestää parikin vuotta. Yleensähän osoitteenmuutos maistraattiin on pakollinen mutta nyt, kun en sinne virallisia kirjojani muuta, pitääkö minun maistraattiin ilmoittaa mitään? Verotuskunta ja äänestyspaikkahan mm. määräytyy kotikunnan mukaan ja sekä mökki ja kotitalo siis samassa kunnassa 20km päässä toisistaan. Lisäksi olen pähkäillyt, olisiko posti järkevin kääntää vanhempieni osoitteeseen c/o-tyyppisesti, koska heidän laatikkonsa on samassa rivissä mökkimaisemassa? Oman laatikon kiinnitys tuntuu turhalta, minulle ei tule mitään tilattuja lehtiä ja laskutkin voin ottaa sähköisinä. Vai olisiko Poste Restante-palvelu järkevintä? Työpaikkani on postin yläkerrassa eli nouto vaivatonta. Osaako joku neuvoa, miten minun kannattaisi edetä? Ja mihin ottaa postissa yhteyttä? Kotikunnassani on vain asiamiesposti, ei omaa konttoria ja lieneekö kaupan myyjillä asiasta riittävää tietoa?
Osoitteenmuutos ja postinsiirto?
4
191
Vastaukset
- Anonyymi
Jos kerran työpaikkasi on postin yläkerrassa niin käyppäs sieltä kysymässä.
- Anonyymi
Postin tilat on tosiaan työpaikkani alakerrassa, mutta se ei ole mikään konttori. Hoidetaan lajittelua ym. eikä siellä ole asiakkaille sisäänkäyntiäkään, ellei sitten lastauslaiturin kautta kiipeä...
- Anonyymi
Kaverilla on vähän sama tilanne. Hän teki muuttoilmoituksen kesämökille jota ei hyväksytty vakinaiseksi asunnoksi joten hänet merkittiin olevan vailla vakinaista asuntoa mutta asuinkunta säilyy. Postin sai kyllä tulemaan mökille vaikkei siellä kirjoilla olekaan.
- Anonyymi
pitäisi onnistua niin että tekee vain muuttoilmoituksen https://www.muuttoilmoitus.com/ . muut muuttoon liittyvät kotivakuutus jne täytyy muistaa erikseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I1553940Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk853353Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva852805Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro442699Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?722669Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja
Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,242411Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1402342Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1522225Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville392062Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.121956