Automerkkiä Toyota myytiin 3376 autoa enemmän viime vuonna...

Anonyymi

.....kuin automerkkiä Volkswagen ja 3684 Toyotaa enemmän kuin Skodaa. Se on hirvittävä määrä enemmän. Se on. Se on paljon. Se on todella paljon.

Toyotan myynti noysi viime vuonna 1 %:n, vaikka koko autoalan myynti laski 5 %. Automerkin Volkswagen myynti laski peräti 11,1 % ja automerkin Skoda 1,7 %. Niillä ei ollut myynnissä moderneja todellisia sähköistettyjä autoja, vaan myydyt autot muodostuivat lähes kokonaan teknisesti vanhanaikaisista pelkällä polttomottorilla varustetuista autoista.

Toyota oli täysin ylivoimainen sähköistettyjen voimalinjojen osalta. Lähes joka toinen Suomessa rekisteröity sähköisen voimalinjan omaava ajoneuvo on Toyota. Malleittain hybridien osuus on ollut mm. Toyota Corollassa 94 %, Toyota RAV4 -mallissa lähes 80 % ja Toyota C-HR -mallissa lähes 90 %.

Autoilijoiden siirtyessä yhä enemmän sähköistettyihin autoihin kuten Toyotan hybrideihin, se pudottaa noiden teknisesti vanhanaikaisten autojen myyntiä.

Tiedot löytyvät Traficomin ensirekisteröintitilastosta vuodelta 2019:

http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entäpä tänä vuonna kun muut tuovat sähköiset ja ym. mallit laajemmin myyntiin ja myös uudet malli suosikkimalleistaan?
      Iloitse vielä kun voit, vaikka en ymmärrä mitä iloitsemista saa tavallinen palstatrölli eri merkkien myyntimääristä?

    • Anonyymi

      VW Group (vw, seat, audi, skoda) 30.000
      Toyota corp (toyota, lexus) 15.000

      Aika taapertamista on toyotan meno verrattuna suurimpaan autonvalmistajaan.

      • Anonyymi

        Aloituksessa puhutaan automerkeistä. Etkö huomannut?


      • Anonyymi

        Miltä se maailma näyttää sieltä saappaan kärjen alta? Näkyykö Teroja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa puhutaan automerkeistä. Etkö huomannut?

        Huomasin, mutta halusin muistuttaa että kun Toyota myy käytännössä vain yhtä merkkiä niin VW:llä on neljä vahvaa merkkiä joita ostetaan kaksi kertaa enemmän kuin tojon valmistamia merkkejä.
        Eli kokonaisuudessaan Toyota on melko pikkufisu Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin, mutta halusin muistuttaa että kun Toyota myy käytännössä vain yhtä merkkiä niin VW:llä on neljä vahvaa merkkiä joita ostetaan kaksi kertaa enemmän kuin tojon valmistamia merkkejä.
        Eli kokonaisuudessaan Toyota on melko pikkufisu Suomessa.

        Mitä muita Toyotan merkkejä Suomessa on myynnissä? Ei mitään.


    • Anonyymi

      Valittelut kaikille Tojon uhreille. Ruostuva ja meluava kippo.

    • Anonyymi

      Toyota myy vain pikkuautoja, joita myös riisikipoiksi kutsutaan.

    • Anonyymi

      Helpotusta Tojokiiman uhreille. Ruotsissa oli marraskuun loppuun mennessä myyty Volkkareita noin 21500 enemmän kuin Toyotaa.

      • Anonyymi

        Ruotsissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa?

        Juu. Siellä järki ja tieto menevät luulojen ja muistojen edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Siellä järki ja tieto menevät luulojen ja muistojen edelle.

        Ruotsalaisten talous ei ole auton kulutuksesta kiinni kuten ylivelkaantuneilla suomalaisilla.


    • Anonyymi

      Saksassa Toyotaa oli tammi-marraskuussa rekisteröity vain n. 78900 autoa.
      Skodaa oli myyty noin 115 000 enemmän. Se on paljon, se on todella paljon.
      Mitäs tohjottaja tähän?

      • Anonyymi

        Mitä meluavilla kopperoilla tekisi autobahnoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä meluavilla kopperoilla tekisi autobahnoilla?

        Äärioikeistolaista kaistaa rekkojen välissä, huhhuh.


      • Anonyymi

        Skoda on sosialistinen itäauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on sosialistinen itäauto.

        Turkki on Tsekkiä idempänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on sosialistinen itäauto.

        Skoda on sentään iso ja näyttävä auto. Toisin kuin Toyota.


      • Anonyymi

        Ihmeen paljon turkkilaiset maahanmuuttaneet ostavat tuota Turkin Mossea.


    • Anonyymi

      "Saksassa Toyotaa oli tammi-marraskuussa rekisteröity vain n. 78900 autoa.
      Skodaa oli myyty noin 115 000 enemmän. Se on paljon, se on todella paljon.
      Mitäs tohjottaja tähän?"

      Japanissa myytiin viime vuonna 3 miljoonaa Toyotaa, mutta ei ainuttakaan Skodaa eikä Volkswagenia. Euroopassa on Euroopan autoteollisuus Japanissa on Japanin autoteollisuus. Kun Suomessa valmistettiin Saabeja, suomalaiset ajoivat vanhanaikailla Saabeilla, jossa oven kahvatkin olivat polsot kui savusaunan oven ripa.

      • Anonyymi

        Ja mitähän hittoa tarkoittaa POLSO? Ikinä kuullut sellaista sanaa, muuta kuin paikannimenä tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän hittoa tarkoittaa POLSO? Ikinä kuullut sellaista sanaa, muuta kuin paikannimenä tietysti.

        jokainen ymmärtää hyvin kuvaaman sanan polso oven kahva. Aivan jokainen. Sulla vain ei ole lainkaan mielikuvitusta. Etkä ymmärrä edes itseäsi, öyhöttävä pösilö.


      • Anonyymi

        Mistä noita japsifaneja sikiää tänne Eurooppaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä noita japsifaneja sikiää tänne Eurooppaan?

        Ei tarvi olla mikään Japsifani kun ostaa Toyotan. Saabin lopettua Toyota on ainut auto, joka on suunniteltu sopivaksi Suomen olosuhteisiin. Kaikki europpa autot on suunniteltu olosuhteisiin, jossa ei ole lainkaan talvella pakkasta. Toyota kestää Suomen olosuhteet, muuta euro autot on aina hajalla. Ne ovat talvella enemmän korjaamossa kuin ajossa. Toyotalla talvellakaan ei ole mitään ongelmia. Pelkät huollot riittää Toyotalle, sillä Toyotassa ei ole koskaan vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä noita japsifaneja sikiää tänne Eurooppaan?

        Toyotan kun on ostanut niin ei konserni ole päässyt kusettamaan niinkuin germaanit.
        Ei siihen mitään fanitusta tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä noita japsifaneja sikiää tänne Eurooppaan?

        Ei niitä ole kovin paljon Euroopassa, mutta Suomessa kuitenkin väkimäärään nähden kohtuuttomasti.


      • Anonyymi

        Oletpa tyhmä ja tietämätön!
        Koko vuoden tilastoa Japanista ei ole vielä saatavana, mutta jo 1. vuosipuoliskolla siellä rekisteröitiin 24088 Volkswagenia. Skodia ei, koska ei niitä sinne ole vietykään.
        Merkittävä osa Japanissa rekisteröidyistä "autoista" on linkissä ( https://www.best-selling-cars.com/wp-content/uploads/2018/01/Blue-Honda-N-Box.jpg ) olevan kaltaisia kanakoppeja. Tuotakin Hondan huussia on rekisteröity 131233 kpl puolessa vuodessa, melkein tuplasti enemmän kuin Priusta, joka on eniten rekisteröity Euroopan markkinoillekin joten kuten kelpaava ajoneuvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jokainen ymmärtää hyvin kuvaaman sanan polso oven kahva. Aivan jokainen. Sulla vain ei ole lainkaan mielikuvitusta. Etkä ymmärrä edes itseäsi, öyhöttävä pösilö.

        Ilmeisesti sana on murresana tai venäjästä väännetty muoto, joka on jossain susirajalla Pohjois-Karjalassa käytössä. Me sivistyneet suomalaiset emme tunnista kyseistä sanaa. Mutta siellä Tuupovaaran tuollapuolenhan kaikki Tojotan omistajatkin ovat.


    • Anonyymi

      Miksi Volkswagen-konserni pitää tuollaisia vanhanaikaisia autoja myynnissä?

      • Anonyymi

        Niinkuin mitkä ovat vanhanaikaisia? Hyvin monesta VW/Skoda/Audi/Seat-mallista saa ladattavan, biodieselillä tai kaasulla kulkevan version. Tojolla on yksi ainoa ladattava malli. Ei biodieseliä, ei sähköautoja lainkaan.
        Tojot ovat pelkästään bensalla kulkevia ja se on 90-lukua.


      • Anonyymi

        Jos joku on jäänyt jälkeen niin se on Toyota. Kun katsoo mitä vaihtoehtoja VW ja Toyota tarjoavat tärkeimmissä malleissan niin tojolla on todella lyhyt tikku kädessä.
        Corolla: Bensa
        camry: Bensa
        Yaris: Bensa

        Golf: Bensa, Biodiesel, Kaasu, Biokaasu, ladattava hybridi
        Octavia: Bensa, Biodiesel, Kaasu, Biokaasu, ladattava hybridi
        ID.3: Sähkö
        Passat: Bensa, Biodiesel, ladattava hybridi

        Onhan tuo Toyotan tarjonta säälittävän ja naurettavan välimaastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku on jäänyt jälkeen niin se on Toyota. Kun katsoo mitä vaihtoehtoja VW ja Toyota tarjoavat tärkeimmissä malleissan niin tojolla on todella lyhyt tikku kädessä.
        Corolla: Bensa
        camry: Bensa
        Yaris: Bensa

        Golf: Bensa, Biodiesel, Kaasu, Biokaasu, ladattava hybridi
        Octavia: Bensa, Biodiesel, Kaasu, Biokaasu, ladattava hybridi
        ID.3: Sähkö
        Passat: Bensa, Biodiesel, ladattava hybridi

        Onhan tuo Toyotan tarjonta säälittävän ja naurettavan välimaastossa.

        " Jos joku on jäänyt jälkeen niin se on Toyota. Kun katsoo mitä vaihtoehtoja VW ja Toyota tarjoavat tärkeimmissä malleissan niin tojolla on todella lyhyt tikku kädessä.
        Corolla: Bensa
        camry: Bensa
        Yaris: Bensa

        Golf: Bensa, Biodiesel, Kaasu, Biokaasu, ladattava hybridi
        Octavia: Bensa, Biodiesel, Kaasu, Biokaasu, ladattava hybridi
        ID.3: Sähkö
        Passat: Bensa, Biodiesel, ladattava hybridi

        Onhan tuo Toyotan tarjonta säälittävän ja naurettavan välimaastossa. "

        Joku voi tosiaan ajatella, että Tojota on jäänyt jälkeen, koska se tarjoaa kaikissa ajoneuvoluokissa pääasiassa loistavasti toimivaa ja kestävää hybridivoimalinjaa. Toiset taas ajattelevat niin, että on äärimmäistä viisautta tehdä vain samanlaisia TOIMIVIA hybridiautoja kaikille asiakkaille, koska silloin homma pysyy hyvin hanskassa.

        Kaikki muistavat vielä hyvin matkapuhelinyhtiö Nokian sekoilut. Nokia valmisti kymenittäin erilaisia puhelinmalleja siksi, että jokainen asiakasryhmä voisi saada itselleen juuri hänelle sopivan puhelimen. Kilpailija Apple julkaisi vain yhden hyvän puhelinmallin ja pystyi sillä lyömään Nokian, koska yhden mallin hallinta oli paljon halvempaa kuin kymmenien erilaisten mallien kanssa touhuaminen.

        Nyt Tojotalla on maailman edistyksellisin hybriditekniikka hyvin hallinnassa, ja se tekee loistavila hybrideillään rutosti rahaa. Muut valmistajat yrittävät tehdä bisnestä täysin järjettömillä vaikeakäyttöisillä lataushybrideillään, mutta niiden myyntikäyrät ovat ainakin Suomessa lähteneet jo laskuun. Tojotan itselataavien hybridien myyntikäyrä taas osoittaa kohti taivasta, eikä käännepistettä näy vielä missään. Tojota taitaa tehdä automaailmassa saman tempun, mitä Apple teki puhelinmarkkinoilla. Nyt tilanne vaikuttaa vahvasti siltä.


    • Anonyymi

      "Tojotan itselataavien hybridien myyntikäyrä taas osoittaa kohti taivasta, eikä käännepistettä näy vielä missään. Tojota taitaa tehdä automaailmassa saman tempun, mitä Apple teki puhelinmarkkinoilla. Nyt tilanne vaikuttaa vahvasti siltä."

      Ei todellakaan näytä. Tojo on tuhrannut yli 20 vuotta noiden höpöhybridiensä kanssa ilman mainittavaa menestystä. Apple tuli takamatkalta ja otti ykköspaikan nopeasti. Tojo teki täsmälleen päinvastoin.
      Höpöhybridien ajankaudella Tojo on menettänyt ykköspaikkansa maailman ykkösenä VW:lle pikkuhiljaa vajoamalla.
      Sulla on halu käyttää Nokiaa ja Applea esimerkkeinä mutta sulta puuttuu kokonaan ymmärrys asiaan.

      • Anonyymi

        " Sulla on halu käyttää Nokiaa ja Applea esimerkkeinä mutta sulta puuttuu kokonaan ymmärrys asiaan. "

        Ei minulta ymmärrystä puutu, sillä valitsinhan autokseni maailman edistyksellisimmän hybridiauton eli Tojotan. Muutaman kuukauden ajokokemuksen jälkeen voin sanoa, että valintani meni täysin nappiin. Auto on varmatoiminen ja varsinkin kaupunkiajossa aivan ehdoton. Kun taloudellisuuskin on ihan kohdallaan, niin aivan selvästi voittajien leirissä nyt ollaan. Ladattavilla vaikeakäyttöisillä hybrideillä ei ole mitään jakoa näissä oikeissa hybridihommissa.

        Asian selvittämiseksi jokaisen lataushybridiautoja ihannoivan kaverin kannattaa tutustustua tapahtuneisiin tosiasioihin, niin sen jälkeen Tojotan piikkipaikka on helpompi hyväksyä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16126150/tojota-kampitti-mersun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Sulla on halu käyttää Nokiaa ja Applea esimerkkeinä mutta sulta puuttuu kokonaan ymmärrys asiaan. "

        Ei minulta ymmärrystä puutu, sillä valitsinhan autokseni maailman edistyksellisimmän hybridiauton eli Tojotan. Muutaman kuukauden ajokokemuksen jälkeen voin sanoa, että valintani meni täysin nappiin. Auto on varmatoiminen ja varsinkin kaupunkiajossa aivan ehdoton. Kun taloudellisuuskin on ihan kohdallaan, niin aivan selvästi voittajien leirissä nyt ollaan. Ladattavilla vaikeakäyttöisillä hybrideillä ei ole mitään jakoa näissä oikeissa hybridihommissa.

        Asian selvittämiseksi jokaisen lataushybridiautoja ihannoivan kaverin kannattaa tutustustua tapahtuneisiin tosiasioihin, niin sen jälkeen Tojotan piikkipaikka on helpompi hyväksyä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16126150/tojota-kampitti-mersun

        Se että on maailman paras hybridi on sama kun olisi seniorisarjan paras. Sähköauto ja kaasuauto ovat selkeästi höpöhybridiä edullisempia ajaa ja vähäpäästöisempiä. Ne käyttävät lisäksi fossiilivapaata käyttövoimaa jolloin ne ovat myös ympäristön kannalta parempi ratkaisu kuin bensalla käyväät tojot.


    • Anonyymi

      "Nyt Tojotalla on maailman edistyksellisin hybriditekniikka hyvin hallinnassa,"

      Se sama tekniikka jota tojo tyrkyttää ilmaiseksi kaikille mutta ketään ei kiinnosta käyttää sitä.
      Tojo teki hyvää työtä 90-luvulla mutta kun tojo toistaa edelleen vain samaa vanhaa kaavaa niin se on auttamatta ulkona kuvioista.

    • Anonyymi

      ."Toiset taas ajattelevat niin, että on äärimmäistä viisautta tehdä vain samanlaisia TOIMIVIA hybridiautoja kaikille asiakkaille, koska silloin homma pysyy hyvin hanskassa."

      Kyllähän Symbiankin pysyi hyvin hanskassa. Tekniikalla on kuitenkin tapana mennä etenpäin ja Symbianiin tai höpöhybrideihin yksin jumiutuneet valmistajat ovat ottaneet kunnolla osumaa. Applekin on vain rikkaiden lelu.
      Androit, open source ja laajat ekosysteemit ovat keränneet potin. Tojo on aivan yksin höpöhybridiensä kanssa. Yli 20 vuoden uurastuksen jälkeen.

      • Anonyymi

        Mitähän se oikein höpisee?

        Toyota on Suomen ja koko maailman myydyin auto. Suomessakin myytiin 3400 Toyotaa enemmän viime vuonna kuin kakkoseksi tullutta. Koko maailmassa viime vuonna myytiinn 11 miljoonaa Toyotaa. Lähes kaikki myydyt hybridejä. Volkswagenin myynti Suomessa laski viime vuonna 11,1 % kun sillä ei ollut hybridejä.

        Mistä sinä oikein kirjoitat??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän se oikein höpisee?

        Toyota on Suomen ja koko maailman myydyin auto. Suomessakin myytiin 3400 Toyotaa enemmän viime vuonna kuin kakkoseksi tullutta. Koko maailmassa viime vuonna myytiinn 11 miljoonaa Toyotaa. Lähes kaikki myydyt hybridejä. Volkswagenin myynti Suomessa laski viime vuonna 11,1 % kun sillä ei ollut hybridejä.

        Mistä sinä oikein kirjoitat??

        Väärin VW on maailmanlaajuisesti isompi kuin tojo. Suomessa VW on kaksi kertaa tojoa isompi.
        Hybriidien myuntimäärä on noussut kun tojo on poistanut muut vaihtoehdot valikoimistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin VW on maailmanlaajuisesti isompi kuin tojo. Suomessa VW on kaksi kertaa tojoa isompi.
        Hybriidien myuntimäärä on noussut kun tojo on poistanut muut vaihtoehdot valikoimistaan.

        Täältä voit katsoa eri automerkkien myyntimäärät Suomessa viime vuonna niin ei tarvitse valheita uskoa.

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täältä voit katsoa eri automerkkien myyntimäärät Suomessa viime vuonna niin ei tarvitse valheita uskoa.

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019

        En puhunut automerkistä vaan yhtiötasolla.
        VW my neljällä merkillä 30.000 auto kun jäi kahdella merkillä 15.000 kappaleella. Luvut voi laskea tuosta samasta tilastosta.
        Miksi tämän saman asian joutuu selttämään näin moneen kertaan? Tuokin kaveri tiesi asian aivan tarkkaan muta piti vaan mussutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhunut automerkistä vaan yhtiötasolla.
        VW my neljällä merkillä 30.000 auto kun jäi kahdella merkillä 15.000 kappaleella. Luvut voi laskea tuosta samasta tilastosta.
        Miksi tämän saman asian joutuu selttämään näin moneen kertaan? Tuokin kaveri tiesi asian aivan tarkkaan muta piti vaan mussutta kuitenkin.

        VW my neljällä merkillä 30.000 auto kun tojo jäi kahdella merkillä 15.000 kappaleeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän se oikein höpisee?

        Toyota on Suomen ja koko maailman myydyin auto. Suomessakin myytiin 3400 Toyotaa enemmän viime vuonna kuin kakkoseksi tullutta. Koko maailmassa viime vuonna myytiinn 11 miljoonaa Toyotaa. Lähes kaikki myydyt hybridejä. Volkswagenin myynti Suomessa laski viime vuonna 11,1 % kun sillä ei ollut hybridejä.

        Mistä sinä oikein kirjoitat??

        Mistähän revit taas tuon 11 milj Toyotaa, kun Toyotan oman ilmoituksen mukaan marraskuun loppuun mennessä oli myyty vasta 8884360 Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän revit taas tuon 11 milj Toyotaa, kun Toyotan oman ilmoituksen mukaan marraskuun loppuun mennessä oli myyty vasta 8884360 Toyotaa.

        Valehtelu on terolla verissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW my neljällä merkillä 30.000 auto kun tojo jäi kahdella merkillä 15.000 kappaleeseen.

        Koijarikonsernin huijaavan sateenvarjon alla yritetään myydä monen merkkisiä autoja joista yksikään ei yllä Toyotan haluttavuuden ja suosion tasolle. Yhteen pitää alkaa eri merkkisiä, vikaherkkiä ongelmaöljypolttimia laskemaan. Eikä kukaan osta mitään konsernia autokseen vaan merkkiä joita trafikin tilastoi. Tietenkin se rölliä harmittaa kun ei niitä kaikkia huijaavan konsernin merkkejä laske yhteen muut kuin paniikissa rölli itse, kun suhmurointi on tullut tavaksi ja käytännöksi, vaikka linnatuomioitakin toiminnasta on jo jaettu. Miksi tukea tarkoituksellista ja suunniteltua kriminaalitoimintaa, en ymmärrä? Kuka haluaa kolmenkymmenen miljardin maksumieheksi? en minäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin VW on maailmanlaajuisesti isompi kuin tojo. Suomessa VW on kaksi kertaa tojoa isompi.
        Hybriidien myuntimäärä on noussut kun tojo on poistanut muut vaihtoehdot valikoimistaan.

        " Väärin VW on maailmanlaajuisesti isompi kuin tojo. Suomessa VW on kaksi kertaa tojoa isompi.
        Hybriidien myuntimäärä on noussut kun tojo on poistanut muut vaihtoehdot valikoimistaan. "


        Nämä nuoret volkkari-intoilijat eivät ole vielä oppineet sitä tosiasiaa, että asiakas on aina oikeassa. Jos Tojota-liikkeeseen tulevat maksukykyiset vanhemmat asiakkaat koeajon jälkeen haluavat ostaa nykäyksettömästi kulkevan hybridi-Tojotan, niin eiväthän pätevät automyyjät voi alkaa asiakkaan päätä kääntämään. Tojota-kauppias vain kiltisti tilaa tehtaalta varmatoimisen ja mukavan hybridi-Tojotan ihan asiakkaan toiveiden mukaisesti ja kuittaa siitä mojovan provision. Tehdas tietysti valmistaa nykyisin melkein pelkästään hybridivoimalinjalla olevia autoja, koska yli 80 % asiakkaista haluaa niitä ostaa. Tojota joutuu siis valmistamaan sellaista tavaraa, mitä ihmiset tilaavat, ja siksi hybridiautoja valmistetaan niin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Väärin VW on maailmanlaajuisesti isompi kuin tojo. Suomessa VW on kaksi kertaa tojoa isompi.
        Hybriidien myuntimäärä on noussut kun tojo on poistanut muut vaihtoehdot valikoimistaan. "


        Nämä nuoret volkkari-intoilijat eivät ole vielä oppineet sitä tosiasiaa, että asiakas on aina oikeassa. Jos Tojota-liikkeeseen tulevat maksukykyiset vanhemmat asiakkaat koeajon jälkeen haluavat ostaa nykäyksettömästi kulkevan hybridi-Tojotan, niin eiväthän pätevät automyyjät voi alkaa asiakkaan päätä kääntämään. Tojota-kauppias vain kiltisti tilaa tehtaalta varmatoimisen ja mukavan hybridi-Tojotan ihan asiakkaan toiveiden mukaisesti ja kuittaa siitä mojovan provision. Tehdas tietysti valmistaa nykyisin melkein pelkästään hybridivoimalinjalla olevia autoja, koska yli 80 % asiakkaista haluaa niitä ostaa. Tojota joutuu siis valmistamaan sellaista tavaraa, mitä ihmiset tilaavat, ja siksi hybridiautoja valmistetaan niin paljon.

        Toyota on yhden koon sukkahousut. Yksi vaihtoehto sopii kaikille vähän sinnepäin, mutta asiakkaalla ei ole mahdollisuutta valita itselleen optimaalista vaihtoehtoa.
        VW tarjoaa käyttövoiman suhteen enemmän vaihtoehtoja ja myös muuten VW:n autot pystyy räätälöimään itselleen mieleisensä auton joka rakenetaan juuri hänen speksiensä mukaan.

        Tojottimia tehdään bulkkina Turkissa ja rahdataan tänne. Asdiakas voi vain valita värin niistä mitä Turkista tänne lähetetään. Onhan se tojolle halvempaa rakentaa vain yhtä käyttövoimaa, mutta aika kökköä se on.

        Ei ole nollapäästöistä tarjolla lainkaan. Jo pelkästään se on iso miinus.


    • Anonyymi

      "Jos Tojota-liikkeeseen tulevat maksukykyiset vanhemmat asiakkaat koeajon jälkeen haluavat ostaa nykäyksettömästi kulkevan hybridi-Tojotan, niin eiväthän pätevät automyyjät voi alkaa asiakkaan päätä kääntämään. "

      Ei siellä tojon liikkeessä ole muuta vaihtoehtoa kuin se fossiilipoltin. Kyllähän silläkin perille pääsee mutta mitä sitten jos asiakas kysyy onko teillä tarjolla mitään ripeämpää vaihtoehtoa? Tai nollapäästöistä? Tai jotain jolla voi ajaa kahdella eurolla 100km? Tai fossillivapaita vaihtoehtoja ja uusiutuvalla energialla kulkevia? Kotimaista polttoainetta käyttäviä autoja? Sellaisia jotka eivät ole näin meluisia? Sellainen jossa ergonomia on kunnossa?
      Kun asettaa riman hyvin matalalle niin tojokin pystyy tarjoamaan kulkuvälineen. Jos katsoo mitä markkinoilla on tarjolla niin moni valmistaja pystyy parempaan. Ei se tojo sattumalta jäänyt jälleen kerran viimeiseksi TM:n vertailussa.

      • Anonyymi

        Voi että kunpa vaan tietäisit kuinka tyytyväinen olen ollut siihen "fossiilipoltimeen"? Pätkivään öljypolttimeen kun ei ole tarvinnut sekaantua öljyä polttamaan ja huijausta maksamaan. Tm- vertailujen uskottavuus nyt on mitä on kun kansan ostokäyttäytymistä on seurannut.


      • Anonyymi

        Voi että kunpa vaan tietäisit kuinka tyytyväinen olen ollut siihen "fossiilipoltimeen"? Pätkivään öljypolttimeen kun ei ole tarvinnut sekaantua öljyä polttamaan ja huijausta maksamaan. Tm- vertailujen uskottavuus nyt on mitä on kun kansan ostokäyttäytymistä on seurannut.


    • Anonyymi

      Tuo Toyotan lukema 3.376 autoa enemmän on hirveä. Se on Skodan neljän kuukauden myynti.

      Automerkkiä Toyota myytiin 3376 autoa enemmän viime vuonna kuin automerkkiä Volkswagen ja 3684 Toyotaa enemmän kuin Skodaa. Se on hirvittävä määrä enemmän. Se on. Se on paljon. Se on todella paljon.

      • Anonyymi

        Pienet ovat sinulla elämän ilot.


    • Anonyymi

      Eli Volkkari myi n. 15.000 autoa enemmän kuin Tuhnu. Se siitä sitten.

      • Anonyymi

        Aloitukseessa puhutaan automerkeistä. Ei Volkaari ei myynyt enemmän.


    • Anonyymi

      En oikein ymmärrä onko dieselin puuttuminen tojon mallistosta jokin ongelma. Mikäli kuluttaja haluaa välttämättä uuden dieselauton niin sellaisia on valittavissa vaikkapa volkkarin myyntipisteestä. Mikäli tojo valmistaisi autojen lisäksi vaikkapa nallekarkkeja niin myyntimäärät kappaleittain saattaisivat ylittää volkkarin myyntimäärät.

    • Anonyymi

      Hybridihype on nyt aivan valtava ja se näkyy helmikuun alussa tulevissa ensirekisteröintiluvuissa.

    • Anonyymi

      Toyota on Suomen ostetuin automerkki järisyttävn suurella erolla kakkosena olevaan Volkswageniin. Helmikuun alussa Traficom julkaisee vavisutavat Toyotan ensirekisteröintilukemat tammikuulta. Merkki- ja malliherruus on Toyotalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe